Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот emo-gar » Вто 23 юни 2009 19:29


На приятел Пасата е с повредени задни шенкели,предлагат му такива от модел със задни дискови спирачки ,а той е с барабани.Знам че комплекта лагери е еднакъв,но самите шенкели имат ли разлика при двата варианта(барабан/диск)




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот vaskoto1 » Вто 23 юни 2009 19:38


емилио, за диск шенкела има уши, за закачане на супорта за накладките и апарата.
не става-не са взаимозаменяеми...
нов в еврото е много добри пари! проверете. :wink:


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот nepreklonniq » Вто 23 юни 2009 19:47


Принципно имат разлика и тя е в това, че някой модели пасат имат и АБС, който се хваща на шенкела. Иначе лагерите на главината си лягат на едно и също място. Ако ще се сменят шенкелите е добре да се сменят лагерите с нови - не излизат скъпо. Още шенкелите на тези с дискови спирачки имат по 2 отвора в повече, към тях се хващат спирачните апарати. После ако се сложат дискове се сменят и жилата за ръчната. Също е важно да се знае с колко болта е шенкела на пасата - в зависимост от годината на производство има с 4 болта, но има и с 6! А, да добавя - сменят се и предпазителите на диска или по точно тези с които е в момента няма да станат за дисковите спирачки :lol: не са изрязани за апаратите!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот vaskoto1 » Вто 23 юни 2009 19:53


всички нови шенкели (от магазина имам предвид) се продават издупчени за АБС. :idea:
всички нови шенкели имат по 6 дупки и за пасат винаги се използват всичките, докато за голф се използват само 4. пасат с 4 болта на шенкела В3 няма.
освен ако не е нещо прилемезвано...
което означава че от голф шенкели също стават, стига да са с 6 дупки.
и респективно с дупка за АБС.
което ме навежда на мисълта че... емо-пиши ми на лични-мисля че имам 2 шенкела за барабани с АБС дупки някъде...


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот nepreklonniq » Вто 23 юни 2009 20:48


Ммм,не всички са с дупки за АБС, зависи от годината на пасата за който търсиш - поне това съм виждал в каталога :roll:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот vaskoto1 » Вто 23 юни 2009 20:54


за дискове шенкелите поне-всички са с дупки ице.
виж за барабанните-има една гърбица на шенкела за да има къде да се хване датчика. там може и да има за със и без АБС. но за дисковите шенкели съм убеден. разликата е само в 1 дупка и нищо друго-няма резон да произвеждат със и без дупка, при положение че не може да ти скочи двойно цената за една дупка... mhihi


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот nepreklonniq » Сря 24 юни 2009 6:55


Съгласен съм за това, което казваш :да: Но май се отклонихме от темата! Аз скоро се опитах да си сменя шенкелите, но не станаха новите :shock Бяха с някакви си микрони по дебели на шийките - там където лягат лагерите :banghead: и сложих пак старите. Аз ги взех от магазина където работя, но останах много изненадан от разликата - иначе всичко друго си съвпада! Отзад съм с барабани и с АБС, но не посмях да ги шлайфам новите и си останах със старите.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот vaskoto1 » Сря 24 юни 2009 9:09


поначало, тия лагери трябва да влизат с много лек натег. много лек! все пак трябва да осигуриш въртене в ролките, а не да е по лесно да върти черупката към шенкела-еле па при случаи на прегресиране и престягане.
така че няма никакъв проблем да се пришлайфа леко-дори и в домашни условия, аматьорски, на бормашина ако щеш. разликата е даже не в стотни, в хилядни...
тука играе линейното термично разширение на материала. черупката е закалена и при нея разширението е много по малко от на шенкела, който е мек. на практика с нагряването се получава "закисване" един вид на лагера... mhihi


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот nepreklonniq » Сря 24 юни 2009 12:18


Точно :да: При мен съмнението беше за криви шенкели след като го претоварих пасата :banghead: Последва разглобяване и корекция в наклона на шенкелите, а лагерите ги смених и ми се стори, че влязоха прекалено лесно на старите шенкели, при положение че на новите дори не изкаха да подхванат :shock :shock
Пожелавам успех на колегата в смяната - ще му е нужен!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Еднаквост на задни шенкели -диск/барабан-Б3

Мнениеот vaskoto1 » Сря 24 юни 2009 13:44


емил е старо куче-медалист. mhihi
а дори и да не му е ясно нещо-има много стабилен жокер (вельо)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov и 64 госта