
Golf 4 - дизел или бензин?
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
1.4 TSI 140кс. за мен това е двигателчето за голф, но за съжаление колата не ми е по джоба(golf 5)
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Да този приятел е на 33 години и е професионален шофьор от 14 години с предният ник бях регисриран от 2006 година ,това за тди за чипването го дадох за пример за да може човекът да си прецени сам а ако си на бензин ти трябват кинти да вдигнеш по значителна мощност а на дизела ако не те устройва става по лесно ,за кола 115 коня съм плащал 178 лева данък а не сто
и за кола която е 120 коня след чип на мен ми трябва защото пътувам извън градско а и е приятно с разход 5.5 ,какво според теб не може да си върви прилично ли
или всички трябва да караме коли по 150 коня и да гледаме важно ,да се дърпаме по светофарите с разни таралясници и да си мислим че сме господ, братле не те познавам но ми падаш яко в очите,за мен дизела си има добра динамика нисък разход
за подръжката ако знаеш как да го караш и подържаш проблеми не виждам ,това исках да кажа .Писал съм че никой не искам да засегна но май съм.Мисля че се отклоняваме от темата и няма смисъл да пиша повече знам че от тези спорове нищо не излиза ,колега вземай си бензин 1.8Т ще си много доволен евтина подръжка никъв разход с 2 литра отгоре и никакъв данък ако не ,сложи си газова за 1000 и нещо ако са читави майсторите ако не са ще видиш, дизела е за балъците не се набутвай .
и за кола която е 120 коня след чип на мен ми трябва защото пътувам извън градско а и е приятно с разход 5.5 ,какво според теб не може да си върви прилично ли
или всички трябва да караме коли по 150 коня и да гледаме важно ,да се дърпаме по светофарите с разни таралясници и да си мислим че сме господ, братле не те познавам но ми падаш яко в очите,за мен дизела си има добра динамика нисък разход
за подръжката ако знаеш как да го караш и подържаш проблеми не виждам ,това исках да кажа .Писал съм че никой не искам да засегна но май съм.Мисля че се отклоняваме от темата и няма смисъл да пиша повече знам че от тези спорове нищо не излиза ,колега вземай си бензин 1.8Т ще си много доволен евтина подръжка никъв разход с 2 литра отгоре и никакъв данък ако не ,сложи си газова за 1000 и нещо ако са читави майсторите ако не са ще видиш, дизела е за балъците не се набутвай .
- vw_manqk
- Мнения: 1136
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 23:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Абе jordanpar,ти добре ли си?Каквато и кола да имаш качваш палиш и веднага тръгваш и биеш прекъсвач ли ? докато е студена викаш бензина няма проблем за прекъсвач,1.8Т примерно си карал по магистралата над 130 1 , 2 часа спираш някаде и веднага гасиш ли ? какво ви става или не уважавате автомобилите си или сте някакви мурдари.Карал съм 1.8т сега имам дизел уважавам и 2 та автомобила но такива изказвания за бензина направо ми става хипер смешно със здраве.
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
не много в темата, но ако примерно сега си купувам нова кола ще търся бензин със старт-стоп система (а като се появат свестни хибриди и такава)
Еко-данъците за дизели не отговарящи на Евро 5 скоро ще се дигнат - в германия вече стават 300е/година.
В Зап. Европа вече навлизат яки такси ако с неекологична кола джиткаш в големите градове (то затова в Англия минитата и подобни са на мода - щото ти спестяват по 5-10лири на ден)
А след 3-4години влиза Евро6 стандарта, дето да си го кажем направо дизел без урина трудно ще покрие.
Дори с филтър за твърди частици дизела е 10-на пъти по-мръсен като азотни съединения и частици.
Иначе за в България - всеки да кара квото го кефи, закони и подобни ще спазваме, кога ли
Еко-данъците за дизели не отговарящи на Евро 5 скоро ще се дигнат - в германия вече стават 300е/година.
В Зап. Европа вече навлизат яки такси ако с неекологична кола джиткаш в големите градове (то затова в Англия минитата и подобни са на мода - щото ти спестяват по 5-10лири на ден)
А след 3-4години влиза Евро6 стандарта, дето да си го кажем направо дизел без урина трудно ще покрие.
Дори с филтър за твърди частици дизела е 10-на пъти по-мръсен като азотни съединения и частици.
Иначе за в България - всеки да кара квото го кефи, закони и подобни ще спазваме, кога ли

- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
niikoo_1 написа: а и да ти кажа 1.8моно в Голф 3 е доста по-бързо от 1.9ТДИ 90коня, ако и двете са стандартни
Колега ти май не се виждаш кво пишеш?Преди известно време един такъв голф3 се пробва на петрохан.И двамата изкачвахме.Аз бях с четирима души и багаш,а тоя беше сам.Отнесох го като бръмбър сламка.На Г3 моно 90кс,въртящия момент не е по-голям от сто-сто и малко нютон метра,достигайки ги на към 4000-5000оборота.А на ТДИ-90кс е 202нютон метра постигайки ги едва на 1900оборота.ТДИ-то почва да дърпа от 1500оборота,а моното ще почне едва след 3500.Не ми говори глупости,дето си ги чувал от някой дето никога не се е качвал на съвременна дизелова кола.Служебната ми кола е произведена 2005г и не е технология от 70-те години,1,6 16V,110kс,и да ти кажа по вървеж не може да се сравнява с ТДИ-90кс.А за подръжка не искам да говоря,сумата е космическа.

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Аз съм ходил на Божурище и съм се пускал за време и съм гледал какви времена дават тези коли отделно имам правени стартове с такива коли с 1.9ТДИ 90коня
а не закачки по пътища и магистрали.
И всичките са падали
В дизела може да имаш Нм на ниски обороти, но нямаш оборотен диапазон
и колата върви от 2000 до 4000
1.8ми има 145Нм на 2500об/мин изобщо не са 4000-5000об/мин ти май не правиш разликата м/у моно инжекцион с 2 клапана на цилиндър, което е праисторическа технолигия и 16клапанов атмосферен мотор при него вече макс Нм са на към 4000об/мин



И всичките са падали

В дизела може да имаш Нм на ниски обороти, но нямаш оборотен диапазон

1.8ми има 145Нм на 2500об/мин изобщо не са 4000-5000об/мин ти май не правиш разликата м/у моно инжекцион с 2 клапана на цилиндър, което е праисторическа технолигия и 16клапанов атмосферен мотор при него вече макс Нм са на към 4000об/мин

Re: Golf 4 - дизел или бензин?
vw_manqk написа:Абе jordanpar,ти добре ли си?Каквато и кола да имаш качваш палиш и веднага тръгваш и биеш прекъсвач ли ? докато е студена викаш бензина няма проблем за прекъсвач,1.8Т примерно си карал по магистралата над 130 1 , 2 часа спираш някаде и веднага гасиш ли ? какво ви става или не уважавате автомобилите си или сте някакви мурдари.Карал съм 1.8т сега имам дизел уважавам и 2 та автомобила но такива изказвания за бензина направо ми става хипер смешно със здраве.
Благодаря за загрижеността добре съм.И все пак сарказмът и смисълът на въпроса ти не ми харесват и ще помоля модератор да призове за спазване на добрия тон.
А,значи на моменти изтъкваме предимствата на турбинирания дизел срещу атмосферния бензин,като дойде време за негативите веднага се намесва и 1.8Т,така ли???Ами сравнявайте 1.9 чист дизел с 1.8 или 2.0 бензин примерно,че са най-близки по кубатура.
И примерно аз турбиниран бензин не карам,примерно карам 3.5 бензин и примерно,да ,нищо не ми пречи да го угася веднага след като съм карал със 180км/ч.Това според някой проблем ли е???
Виждам че повечето от доводите на дизелджиите са от икономическа гледна точка и то преди да ги споходи някой и друг ремонт.Пичове,искрено ви желая догодина с очертаващите се данъчни утежнения върху автомобилите,да не се окаже че данъците за вашите дизели,които с избушени катализатори и сменен софтуер на ЕКУ-то едва ли отговарят на повече от Евро2 изискванията,та че данъците ви да не се окажат по-високи от 163 или дори 193 к.с. бензинов двигател.Тогава пак ще си говорим по тази тема.
Колегата Нико1 го каза най-точно,щом има хора които се притесняват от данък над 100 лева,а това е най-малкия
разход по една кола,ясно колко могат въобще да си позволят автомобил.Разберете че един автомобил е разход от деня на покупката му,до повторната му продажба,а не инвестиция.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
За 100 000км /3,5години /който съм минал с печката като сметна разликата в разхода с бензинка 3л/100км се поучават 3000л. Да го сложим по 1.80лв/л се получават 5400лв-за толкова пари мога да си сложа нова турбина и нов маховик /а не ми се е наложило да го правя/ и пак ще съм напред с парите така че за мен бензина е загубена кауза,но ако човек навърта по 10-15 000км годишно каквито има доста тогава бензина е приемлива оферта ! А колкото до това че видиш ли догодина ще започнем да плащаме едва ли не по 1000лв екологичен данък понеже замърсяваме....хайде да не се разсмиваме ако обичате ! То от 3г. разни колеги все пророкуват как тези дето сме махнали катализаторите /а те горките са свършили земния си път преди стотици хиляди километри/ ще ни спрат от движение ама годините си минават и колите си вървят..!
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
Първо,разликите в разходите не се смятат така колега,стига смешки.
Сметни си стойността на дизела за целия период,после сметни стойността на бензина на двигател със същите характеристики като твоя и тогава извади от по-голямото число по-малкото.Имаше периоди когато дизела беше много по-скъп и от бензина,та да смяташ само разликата в литри без да съпоставяш стойността е нечестно и заблуждаващо.Освен това прибави към разходите и смяната на масло /за 100К километра един дизелджия ако си уважава колата трябва поне 12-14 пъти да е сменил масло и филтри/,те също са съществени.
Каквото и да си говорим,пак ще кажа че доводите ви са чисто икономически.За данъци ще си говорим догодина,това е само едно мое предположение.Дотогава оставете бензинджиите с много коне под капака да си мислят че са набутани със своите коли.
Кефа цена няма,стига да можеш да си я позволиш.
Сметни си стойността на дизела за целия период,после сметни стойността на бензина на двигател със същите характеристики като твоя и тогава извади от по-голямото число по-малкото.Имаше периоди когато дизела беше много по-скъп и от бензина,та да смяташ само разликата в литри без да съпоставяш стойността е нечестно и заблуждаващо.Освен това прибави към разходите и смяната на масло /за 100К километра един дизелджия ако си уважава колата трябва поне 12-14 пъти да е сменил масло и филтри/,те също са съществени.
Каквото и да си говорим,пак ще кажа че доводите ви са чисто икономически.За данъци ще си говорим догодина,това е само едно мое предположение.Дотогава оставете бензинджиите с много коне под капака да си мислят че са набутани със своите коли.
Кефа цена няма,стига да можеш да си я позволиш.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
А кой казва че доводите ни са различни от икономическите ?? В цяла Европа където хората са много по-богати дизели си купуват тези който навъртат повече километри именно с цел икономия а какво остава за БГ където сме като църковни мишки сравнение с тях ! А това че икономията на гориво идва комплект с голям въртящ момент си е просто бонус
А за смяната на масла 10Х70лв=700лв за дизела и 7Х70лв=490лв за бензина-тези 200лв ще ги преглътна
Повече няма да пиша по въпроса понеже няма смисъл,но пак да подчертая че не заклеймявам бензина просто всеки си преценява как и колко си кара колата и решава какво му отърва !


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
niikoo_1 написа:Аз съм ходил на Божурище и съм се пускал за време и съм гледал какви времена дават тези коли отделно имам правени стартове с такива коли с 1.9ТДИ 90коня![]()
а не закачки по пътища и магистрали.
И всичките са падали![]()
:
Тва много хубаво със страта от място ,ама аз на Божурище нито съм се пускал нито ще се пусна,на светофари също не се пускам /ако имам желание да се пускам най-малкото нямаше да карам голф/,като тръгвам от паркинга пред блока също не се опитвам веднага да мина 1/4 миля.За сметка на това пътувам доста в града/София/ и извънградско и знам какво е да трябва да доускориш било заради изпреварване,било че някой набил спирачки пред мен или след завой.Също знам и какъв е плюса при спускане/или преди светнал отдалече червено светофар/ да не барам спирачката заради по-тежките бутала на дизела/пътувам основно по подбалканския път който е доста разнообразен като завой ,височини и трапове/.Знам също така и какъв е плюса да се движа със 130 на вече праисторическия си голф със 90 куци магарета ,а обортомера да сочи 2850 оборта котео значи ,че хем не гори хем като има някой пред мен и натисна педала колата за отрицателно време е ускорила до 170 и съм го изпреварил.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
1.8T също дърпа много сериозно от 1800-2000об/мин (макс Нм са при около 1750об/мин) даже при него има много по-малък лаг и е много по респонсно
да не говорим за 1.4ТСИ и 2.0ТСИ и 1.8ТСИ те имат още повече Нм под 2000об/минута.
Само щи дам за пример 1.8Т 150коня при старт летящ от 60км/ч на 2скорост оставя 2-3коли назад нова Астра 1.9ЦДТИ 150коня
да не говорим, че на 2ра скорост прави 110км/ч на 6500об/мин, а дизеловата кола на 110км/ч е на края на 3та скорост
Това, че не сте карали модерен турбо бензин или безин с компресор ви е грешката
и затова пишете тия работи. 
Остава единствено икономията от дизела, която никой не може да я отрече, 1.8Т от по-новата генерация с Ко3С турбо и 317ЦЦ инжектори с чип може да стане над 300Нм при около 2000об/мин и 200коня (че някъде дават и повече, но вече се иска даунпайп и генерация и по-голям кулер)


Само щи дам за пример 1.8Т 150коня при старт летящ от 60км/ч на 2скорост оставя 2-3коли назад нова Астра 1.9ЦДТИ 150коня




Това, че не сте карали модерен турбо бензин или безин с компресор ви е грешката


Остава единствено икономията от дизела, която никой не може да я отрече, 1.8Т от по-новата генерация с Ко3С турбо и 317ЦЦ инжектори с чип може да стане над 300Нм при около 2000об/мин и 200коня (че някъде дават и повече, но вече се иска даунпайп и генерация и по-голям кулер)

- tdi fen
- Мнения: 4708
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
дизел е по-добре по-нисък разход от който и да е от другите бензинови двг на г4 единствиния икономичен и пъргав двг според мен е бензинов двг е 1,4 TSI-122кс
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 - дизел или бензин?
В момента найстина е модерно ТДИ с чип и малък разход и данък,НО е модерно и бензинови коли по 150к.с. да стоят на паркинга и лампата на бензина да свети и да се карат само неделя че за през другото време няма парички за бензин

Аз не съм чул някой нормален човек след дизел да се купи бензин
Пишлеметата в годините си на доказване се нахвърлят на големи бензинови мотори,но истината е че повечето мъже са така-Малка бензинка,Голяма бензинка,Огромна бензинка(с газово
)и чак тогава дизел и накрая дизел комби.Всеки може сам да си определи къде е 


Аз не съм чул някой нормален човек след дизел да се купи бензин



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта