


Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
При мен същия проблем с Шарана,но от година поне .Ако е турбото сигурно щеше да е заминало отдавна
- STEFFO
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 98
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Здравейте отново, от месец насам забелязвам следното нещо - когато запаля двигателя и го форсирам няколко пъти до 2000-2500 оборота, въпросното дрънчене се чува по слабо и по-бързо изчезва. Освен това, като карам на по-високи обороти - 3000-4000 (не постоянно), двигателя работи много по-тихо и равномерно. Тези неща ме насочват към маслената помпа и по-точно, явно налягането на маслото е слабо на ниски обороти. Следователно, ако няма добро мазане на двигателя, нормално е да почне да дрънчи, свири и т.н.
Преди да прибегна към смяна на верига и/или турбо (някои майстори точно това ми казаха, че трябва да направя, след като направиха бърза диагностика на ухо
), решил съм да сменя маслото (сегашното ми е на 3000км) и да премеря налягането. Някой ако може да ми препоръча къде да го направя, ще бъда много благодарен. А в този ред на мисли се чудя, борд компютъра има ли възможност да ми покаже какво е налягането или евентуално компютърната диагностика с VAG com?


- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
kretenia написа:Имах сходен проблем-дрънчене,което се чуваше откъм турбината и катализатора.При мен се оказа турбината и по-точно отвън има един клапан,който се уптавлява с вакуум и механично отваря и затваря един друг клапан вътре в турбото,който е на пътя на изгорелите газове и целта му е при много силна струя на газовете да се отвори и част от тях отиват директно в катализатора без да въртят турбината,един вид я предпазва от прекалено повишаване на оборотите,та този клапан при мен си беше винаги леко отворен и понеже той е едма метална пластина,която прилепва в чугунения корпус на турбината се чува дрънчене.Не се налага никакъв сериозен ремонт,този вакуум клапан има една дълга ос,която завършва накрая с резба и две гайки,трябва да се регулира.Дано съм бил ясен,щото нямам снимки да покажа нагледно.
Прочете ли това преди да пристъпиш към разглобяване на двигателя?
- STEFFO
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 98
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Прочетох го, това ще е следващото нещо което ще проверя. Но за тази цел трябва да намеря майстор, който разбира от тези неща. Мисля, че по-лесно ще намеря човек, който да ми измери налягането на маслото от колкото такъв който разбира и има опит с турбини.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Налягането може да го провериш преди да смениш маслото, така че ако има проблем с маслената помпа, като източиш старото масло да я почистиш и след това да налееш новото. Така си спестяваш малко операции, а и ще си сигурен в крайният резултат.
- STEFFO
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 98
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Въпроса е къде да отида да ми премерят налягането на маслото, препоръчай майстор.
Колега kretenia - кажи къде ти оправиха проблема, за да отида и аз.
Колега kretenia - кажи къде ти оправиха проблема, за да отида и аз.
- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Значи аз ходих при Митко-турбото(то май всеки който се занимава с турбини е някой си турбото),в орландовци,значи той ми показа откъде ми се е чувало дранченито и го оправи това,но като цяло не съм доволен от работата му.Аз отидох заради загуба на масло,което турбината изпускаше в ауспуха(губех около1л. на 2000км.)сега там не пуска масло,но го хвърля от другата страна-към интерколера и др.клапа,като загубата на масло ми е същата.Не ми приема рекламация щото не я е демонтирал/монтирал той,ами моя майстор,който между другото е и авт.състезател и е свалял и качвал турбини цял живот.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-03-VW ... ccessories
Клапана,за който говоря е боядисан в златисто и се управлява с вакуум и се регулира с две винтчета,коъто се виждат на оста,която излиза от него.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-03-VW ... ccessories
Клапана,за който говоря е боядисан в златисто и се управлява с вакуум и се регулира с две винтчета,коъто се виждат на оста,която излиза от него.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта