Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот Ivailo » Сря 01 юли 2009 11:49


Ами това е общо взето въпроса..
В неделя се прибирах от Видин и на 50 км от Видин излизам от едно село зад един тир, свалям от 4-та на 3та, докато го изпреварвам и оборотите изведнъж паднаха, колата започна да се тресе.. Отбих веднага, изгасих, пробвах да запаля и до там :(
Ремъците си бяха здрави, имаше си антифриз, масло, външно нищо не личеше, но просто не запали.. Върти, тресе се цялата кола и до там.
Баща ми ме дръпна обратно и взех неговата кола да се прибера. Вчера ми се обади от майстора и каза, че е прескочил 2 зъба ангренажния ремък..
Чел съм, че е доста кофти и може да има гадни последствия.. Някой ако е правил това упражнение моля да сподели.

Голф 3 '93 1.9TD AAZ 75hp...




Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот koby » Сря 01 юли 2009 11:55


много относително може и да е ударил може и да не е ударил.може да е изкривил и клапани ама с 2 зъба може да не ги е изкривил,а ако е ударил от удара може да са пострадали само повдигачи без клапани,но това само след отваряне на ДВГ-то може да го разбереш ама според мен няма да е много страшно.Правил съм роувър 214 който беше прескочил 7 зъба и само клапаните беше изкривил


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот Ivailo » Сря 01 юли 2009 11:59


Баща ми каза, че са сменили повдигачи, ама не са отваряли мотора..

С пустите ми технически познания не знам дали повдигачите са вътре и дали трябва да се отваря за да се сменят :banghead: :banghead: :banghead:


Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот koby » Сря 01 юли 2009 12:02


повдигачите са под разпределителния вал маха се само вала и се сменят.ама ако опитат да го запалат може пак да стане беля.ако има крив клапан може да прецака леглото и тогава трябва да свали главата


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот niki_68 » Сря 01 юли 2009 17:30


Здравей колега а защо е прехвърлила два зъба значе нещо не е вред след като я заралите виж дали бие демпферната шайба може да ти се е разбила запичатката на коляновия вал и може пак да останеш на пътя :D


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот Ivailo » Сря 01 юли 2009 17:48


niki_68 написа:Здравей колега а защо е прехвърлила два зъба значе нещо не е вред след като я заралите виж дали бие демпферната шайба може да ти се е разбила запичатката на коляновия вал и може пак да останеш на пътя :D

Демпферната шайба я сменявах миналата година, защото се беше разтракала.. Но сега тракане не съм усетил, просто реши да се строши..
Ремъка е на около 25 хиляди км, ама доколкото знам се сменя на повече...


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот vladitdrv » Сря 01 юли 2009 18:26


Здравей,Колега!За мен най-добре в случая е преди да сменяш каквото и да било да наместите всичко на белези,слагаш ремъка и опъваш според инструкциите!Ако колата запали и няма "излишни" шумове,тресене пушаци и т.н. значи си извадил късмет!Провери си всички ролки и е желателно да смениш ремъка(нищо че е на 25к км)!Какъв е варианта да не е бил оптегнат правилно или а е бил разхлабен?

П.С Не знам кой майстор ти я прави но едва ли е било нужно да даваш пари за повдигачи предварително!


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот niki_68 » Сря 01 юли 2009 18:52


А запичатката на коляновия вал сменял ли сия защото по принцип там име слабото място абе като я запалите хварли един поглед за всеки случай


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот didodi » Сря 01 юли 2009 22:12


Шпонката на коляновия вал ти се е прецакала и ти е превъртяло колелото.... ако се окаже така ми драсни едно лично да ти кажа как да се решиш проблема за напред :Mr Green Fun


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот emo-gar » Сря 01 юли 2009 22:19


За да счупи повдигач гарантирано е имало сблъсък на бутало с клапан.Каква марка е тоя "каиш" ,че да не изкара 25к.И варианта да не е виновен ремъка,а прословутата зъбчатка на коляновия вал,съчетана с не по-малко известната демпферна шайба-те тия двете може да ти съкратят живота без време(на мотора де..).
Така и така е при майстор,да ги огледа тия работи ,а ти потърси темите в които са описани такива случаи,да знаеш какво да искаш от майстора(такива теми има ,обширни).Предупреди го да внимава с центр.болт на кол.вал!
Не се връзвай на съвети за опашки от бургии м/колелото и вала,ако е превъртяло-наварка/обработка или друг.Болта задължително нов,динамометър+осигурител за резба


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот kiko946 » Чет 02 юли 2009 9:52


колега, защо са сменили повдигачите ако не е имало счупен и както казваш си правил опит да запалиш твърде възможно е два клапана да са докоснали буталата и да са изкривени леко което не е желателно и е редно сваляне на главата и нови клапани...попитай майстора имало ли е счупени повдигачи ?


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот kiko946 » Чет 02 юли 2009 9:59


niki_68 написа:Здравей колега а защо е прехвърлила два зъба значе нещо не е вред след като я заралите виж дали бие демпферната шайба може да ти се е разбила запичатката на коляновия вал и може пак да останеш на пътя :D

ами много ясно е майстора който му сменял ангренажния ремък не го е опънал достатъчно а е възможно и опъващия ексцентричен /ролка/лагер да се разхлабил също така нестегнат достатъчно , ремъка се разхлабва и лошите последствия.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот Spas » Чет 02 юли 2009 10:18


ISRalien написа:
niki_68 написа:Здравей колега а защо е прехвърлила два зъба значе нещо не е вред след като я заралите виж дали бие демпферната шайба може да ти се е разбила запичатката на коляновия вал и може пак да останеш на пътя :D

Демпферната шайба я сменявах миналата година, защото се беше разтракала.. Но сега тракане не съм усетил, просто реши да се строши..
Ремъка е на около 25 хиляди км, ама доколкото знам се сменя на повече...



Централният болт на демпферната ти шайба се сменя при всяко развиване, стяга се с определено усилие и е предвидено да се слага лепило (за предпочитане Locktite) по резбата против саморазвиване. На баща ми ААЗ-ката всичко това беше направено дословно с изключение на лепилото, беше сложил някакво "измислено" лепило, защото не беше дошло качественото и резултата е налице - развит болт, почти един зъб прескочил и наранен колянов вал. За негово щастие го е усетил много рано и се е спасил от "салатка" в мотора. Дано и при теб пораженията са малки.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот juve » Чет 02 юли 2009 10:49


всъщност като стана дума пак за тая шайба, няма ли някаква методика да се измери кога е на път....ама нещо с мерни еденици , защото изрази " а бе ако бие много е за смяна " ако палиш трудно значи е тръгнала " моята мята ама бива горе долу " не описва никакво състояние :banghead: моята са я гледали поне 2 ма майстори - единия каза , че е перфектна , а другия след 20 дена ( но преди 10000 км ) каза , че била яко крива ...искаме да мерим , не да плюнчим пръст и да ги мислим пу да и .... и шайбата :banghead:


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Какво следва като ангренажния ремък прескочи 2 зъба?

Мнениеот Ivailo » Чет 02 юли 2009 10:56


kiko946 написа:колега, защо са сменили повдигачите ако не е имало счупен и както казваш си правил опит да запалиш твърде възможно е два клапана да са докоснали буталата и да са изкривени леко което не е желателно и е редно сваляне на главата и нови клапани...попитай майстора имало ли е счупени повдигачи ?

Доколкото разбрах е имало счупени..
kiko946 написа:ами много ясно е майстора който му сменял ангренажния ремък не го е опънал достатъчно а е възможно и опъващия ексцентричен /ролка/лагер да се разхлабил също така нестегнат достатъчно , ремъка се разхлабва и лошите последствия.

Ако не го беше опънал достатъчно нямаше ли по-рано от 25 (даже ако не и 30) хиляди км да направи тоя номер?
2 години си го карам откак е сменен..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bobkata_tdi и 72 госта