Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот Student_pravo » Сря 01 юли 2009 8:24


kiko946 написа:рядък случаи , не иска помощ колата е на баща му.знае много чел а пък пита ...ами да си купи кола и да си я кара както знае , това са си лични техни проблеми


Съжалявам, че не достига до сивото ти вещество, но въпреки че колата е на баща ми, дай да я прецакаме за 2-3 години, да смениме 10-15 турбини и да продължаваме да я караме както си знаеме, при положение че всичко това може да се избегне с 15 секунди изчакване. Интересно ми е как разбра, че не искам помощ, че знам много? Вероятно ако беше така нямаше да пускам тая тема тук. А относно личните ни проблеми - въпросът беше принципен какво може да стане ако не се спазват посочените условия, това че съм решил да споделя по-подробно защо точно питам, е отделен въпрос. Айде бръмчи с гоУфа и успехи и ако вземеш колата на баща ти и дай да душата до блокиране на двигателя.




salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот salama » Сря 01 юли 2009 9:27


Пичове хаиде да не забравяме с кака цел се е създал този форум-не тук му е мястото да си мерите пи*ките.Моля модераторите да заклучат темата:вече стана излишна.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот Stivi » Сря 01 юли 2009 10:37


Аз досега не съм видял на бензиностанция /пътувам редовно по АМ Тракия и спирам по такива/ някой да застане на колонката и да чака 5 мин с работещ двигател да му се охлади турбината ! Ако мога да перефразирам един лаф "Много филми гледате" ще звучи - Много книжки четете :mrgreen:


nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот nightdriver » Сря 01 юли 2009 10:48


Student_pravo написа: Освен това често кара на 5-та със 120 и после директно изключва от скорост.


само не разбрах, защо не трябва да го правим това при положение,че мотора си остава запален и помпата си смазва турбото?
моля, да ми обесните, понеже често го практикувам!


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот Student_pravo » Сря 01 юли 2009 11:35


Ами от тази гледна точка според мен (доколкото разбирам), че при положение че си държал турбото в постоянно високи стойности (примерно 3000-4000 оборота) и като изключиш изведнъж от скорост оборотите падат до 800-900 и един вид това е много резка промяна за него.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот rado_mit » Сря 01 юли 2009 11:43


Stivi написа:Аз досега не съм видял на бензиностанция /пътувам редовно по АМ Тракия и спирам по такива/ някой да застане на колонката и да чака 5 мин с работещ двигател да му се охлади турбината ! Ако мога да перефразирам един лаф "Много филми гледате" ще звучи - Много книжки четете :mrgreen:

.. оглеждай се за бяла Октавия комби или син Сеат Ибиза .. и двете ТДИ .. :wink: .. вижте колеги .. всеки си има глава .. сам си преценява .. аз съм "духал супата" .. правя го ..


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот Stivi » Сря 01 юли 2009 11:45


nightdriver написа:
Student_pravo написа: Освен това често кара на 5-та със 120 и после директно изключва от скорост.


само не разбрах, защо не трябва да го правим това при положение,че мотора си остава запален и помпата си смазва турбото?
моля, да ми обесните, понеже често го практикувам!


Ами понеже при 120 на 5-та двигателя достига умопомрачителните 2500об/мин и турбината направо свети червено от нагряването като освободиш от скорост и паднеш на 950об/мин тя направо блокира от прегряването :Mr Green Fun


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот Kalin72 » Сря 01 юли 2009 12:54


Колеги, вярно е, че след каране на вискока скорост е добре двигателя да се поуспокои малко, преди да го загасите. Но не говорим за 5 минути, говорим за 30-40 секунди, минута най-много работа на тихи обороти. Докато влизаш в бензиностанцията от 140 намаляваш на 20, докато се нагласиш на колонката, и ето, минутката е отминала, гасиш двигателя спокойно :) Разбира се, ползвайте и КАЧЕСТВЕНИ масла и горива!!!


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот Student_pravo » Сря 01 юли 2009 15:17


Точно така, никой не казва, че двигателят трябва да работи половин час едва ли не преди да се изгаси. Аз го оставям за по около една минута. А относно примера на колегите, че никой не го прави това, а направо гаси двигателя, това не означава, че така е правилно. Това че 90 % от хората в България говорят диалект, означава ли че е правилно да се говори на диалект и нямаме книжовен бг. език, а диалектен?
В крайна сметка всеки да прави това, което намери за добре. Тук обсъждаме просто кое е правилно и добре за колата - не налагаме на никой да го прави и не го съдиме за това, че не го прави.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот morfei1 » Сря 01 юли 2009 15:55


Stivi написа:Аз досега не съм видял на бензиностанция /пътувам редовно по АМ Тракия и спирам по такива/ някой да застане на колонката и да чака 5 мин с работещ двигател да му се охлади турбината ! Ако мога да перефразирам един лаф "Много филми гледате" ще звучи - Много книжки четете :mrgreen:


E, явно не си засичал мен, защото също пътувам редовно по тази магистрала и винаги оставям колата ми да работи на место, когато спра да зареждам или да си почина на Hьppy, за няколко минути :Mr Green Fun

Друг е въпроса дали е правилно или не, всеки сам си преценя.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот racing_team_vidin » Сря 01 юли 2009 16:12


morfei1 написа:
Stivi написа:Аз досега не съм видял на бензиностанция /пътувам редовно по АМ Тракия и спирам по такива/ някой да застане на колонката и да чака 5 мин с работещ двигател да му се охлади турбината ! Ако мога да перефразирам един лаф "Много филми гледате" ще звучи - Много книжки четете :mrgreen:


E, явно не си засичал мен, защото също пътувам редовно по тази магистрала и винаги оставям колата ми да работи на место, когато спра да зареждам или да си почина на Hьppy, за няколко минути :Mr Green Fun

Друг е въпроса дали е правилно или не, всеки сам си преценя.

Сед като карам по магистрала,оставям колата поне 8-10 мин. повечето хора ме питат защо, Много просто ще изхарча около 65 мЛитра нафта(вие я сметнете колко струва)а ще си спестя около 500 лв, за ремонт на турбото. Дали има смисъл?
дори и на ниски обороти, помпата е предвидена да прави налягане достатъчно за да смазва и турбото.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот rado_mit » Сря 01 юли 2009 16:17


Kalin72 написа:Колеги, вярно е, че след каране на вискока скорост е добре двигателя да се поуспокои малко, преди да го загасите. Но не говорим за 5 минути, говорим за 30-40 секунди, минута най-много работа на тихи обороти. Докато влизаш в бензиностанцията от 140 намаляваш на 20, докато се нагласиш на колонката, и ето, минутката е отминала, гасиш двигателя спокойно :) Разбира се, ползвайте и КАЧЕСТВЕНИ масла и горива!!!

.. точно .. без да се формализираме .. като видиш табелката "бензиностанция на 2км." .. отнеми газта .. пусни по инерция .. 1-2 мин. са достатъчни .. вече ви писах в една друга тема.. допълнителните модули които поставят на "наточени" Импрези и т.н. са настроени за 3 мин. .. температурата на изходните газове на бензиновите двигатели е доста по висока от тази на дизеловите .. щом там са достатъчни 3 мин. .. тук и 1-2 е достатъчно .. после .. естествено че е важно маслото .. аз съм на 110% убеден .. че турбото и двигателя на джипа ми го унищожи "оригиналното масло Опел" .. което ми сипваха във фирмения сервиз докато беше гаранционна колата .. но иначе :bishop гаранция .. това е .. всеки сам решава :012:


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот salama » Сря 01 юли 2009 16:33


Здравейте.Критичното за една турбина е когато палнеш и тръгнеш настъпеш повече защто все бързаме за някъде.Турбината е все още студена за настъпване-изгорелите газове са с доста висока температура и навлизаики в тялото на турбината и неината роторна част се получава доста голяма амплетуда(температурна) няма смисал да обяснявам какво се случва с металите при такава(за рязко разширение:каквото е в случая на обяснението ми,или за рязко охлаждане).Тук не можем да говорим за рязко охлаждане на турбото защото такова няма-с намаляването на оборотите пада и температурата на изгорелите газове но не и хладен амосферен въздух.Практичски,както писах по горе -студен мотор палиш:турбината е с темпертатура на околната среда да приемем 20 градуса целзий настъпваме газта и някви си 200 или 250 градуса почват да пържат турбината :horror: не ме питаите на какви натоварвания е подлагаме в такъв момент.Слагаите качествени масла-има една тема за маслата тук във форума-цитирам колега:сложих много добро масло Та не разбрах кво му е доброто -ЦЕНАТА МОЖЕ БИ? както и да е....качествените масла са от по 100лв нагоре общо взето :качеството определя цената:а качествено масло се получава с качествена ратификация,така че мотор с турбина си иска масло отговарящи на ред изисквания но аре да млъквам вече че станах банален и се отплеснах мнго.Поздрави на всички


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот kiko946 » Чет 02 юли 2009 10:56


[quote="Student_pravo"]Здравейте. Тъй като внимателно съм изчел препоръките за използване на турбо-дизелов двигател и се старая да ги спазвам, искам да попитам нещо по тази точка:

"Ако след здраво 'юркане' на ТДД го угасите веднага, маслото, което остава вътре без циркулация, по компонентите на турбината буквално се изпича в сажди и твърди налепи, които залепват по металните повърхности. Пригответе се за ремонт, който отнема от 200 до 400 Евро, в зависимост от пораженията."

извинявай колега но ти запчваш с - "искам да попитам"а след това ни казваш какво ще стане по точно вече не питаш а ни казваш това което си прочел и научил няма лошо и компетентно дори знаеш цената на ремонта с една дума ти не питаш а ни даваш правила за експлотация ТД мотор


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"

Мнениеот Student_pravo » Чет 02 юли 2009 11:05


Ами колега, в първия си пост съм посочил и конкретни въпроси, по които питам (последните 2 реда от първия ми пост).
Споменавайки за ремонта, питам защото не ми е ясно какъв е точно този ремонт, какво се ремонтира, как е изчислен на тези пари? Да, дал съм правилата, които са написани именно във форума и едва ли съм единствения човек, който ги е прочел, но не ги давам с цел да ви науча как се експлоатира ТДИ, а да попитам, това което не ми е ясно по тези правила.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], bread1978 и 35 госта