Проблем след махане на имобилайзер

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
cempak
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене
Контакти:

Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот cempak » Сря 01 юли 2009 16:09


Здравейте проблема ми е следния:
В неделя ходих на майстор за да ми отстрни имобилайзера на колата,имобилайзера е бил допълнително слаган в италия и представляваше нещо като батерия-ключа,а на таблото ламаринка към която се докосваше и после палеше колата.Отстаниха го имобилайзера ,той беше вързан с 4 кабела към компютъра,запалихме и колата заработи.
На следващата сутрин паля колата-запали от 3-тия път и се държеше мн. странно работи на 600 об. докато загря,после подържаше оборотите нормално към 850,но мощноста и беше паднала с около 20 % от обикновено,опитах да прехвърля на бензин,но не успях бензиновата помпа не се чуваше да работи,Върнах я на майстора и му обясних какви са симптомите,от там ме прати на друг майстор-газаджия защото се съмняваше в ел.прекъсвач който обръща от газ на бензин.
Втория майстор-газаджията огледа прекъсвача и си беше ОК,почна да ровичка и да търси проблема,релето на бенз. помпа работеше,самата помпа и тя,вързахме я към компютъра да видим какво ще покаже защото се съмняваше за натрупали грешки,нямаше такива единствено компютъра откри късо съединение към минуса на кабел B1 към дроселната клапа,мерихме с уреда и не открихме това късо съединение.
След което майстора каза че ми се е прецакал компютъра и трябва да се смени с нов.
Отидох при 3-ти-вече официален сервиз който ми запази час за утре да реши този проблем.
Та докато чакам да стане утре някой подозира ли дали това наистина е прецакан компютър или е възможно проблема да е по малък.
Колата е VW Golf 1,4 ABD 1995 Бензин/Газ

Последна промяна от cempak на Сря 01 юли 2009 19:48, променено общо 1 път.




Niki_D
Мнения: 51
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем след махане-имобилайзер

Мнениеот Niki_D » Сря 01 юли 2009 19:48


Колега твоето голфче няма информационна шина за имобилайзер.Допалнително слагания ти прекъсва или помпа или системно реле или там още някоя щуротия.Разкачи клемата или с вагкома изтрий грешките в компютъра,тройките са чувствителни към грешки.Грешка за даден извод на късо в никакъв случай не може да е от "прецакан компютър".Има вероятност да дава някъде накъсо въпросния извод и то в моменти на сътресения,затова и когато сте го мерили не сте го засекли.Това са само предположения,но от опит знам че за даден симптом може да са най-различни причините,виж утре какво ще направят в сервиза и разкажи,но ако ти кажат пак за ЕКУ-то и ти поискат 150 лв за ново не се съгласявай.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем след махане-имобилайзер

Мнениеот emo-gar » Сря 01 юли 2009 19:50


Имобилайзерите обикновено "разкъсват" някоя "важна" ел.верига ,най-често помпа,понякога стартер или захранване на Хол-сензора.Важно е при демонтажа да стане ясно каке свързан,не просто да се "скубе".Твоя е бил с кристал с честота с точност до поне 3-ти знак след запетаята,това се проверява от джаджата и при съвпадение-палиш.Кристала е онова дето прилича на батерийка.
По-скоро си мисля,че при интервенцията е бутнато/разкачено още нещо по невнимание(я термо-сензор,я нещо друго)или не са възстановени добре прекъснатите връзки,нали първо е работила нормално и впоследствие се е скапала.Те ,майсторетата,като видят зор -се компютъра им виновен,е не че не могат да го горнат юнашки де...При интервенцията забеляза ли дали майстора изключи акумулатора или ровеше така,под напрежение?Да си дочул да споменава нечия майка от време на време и ..сещаш се..."я ходи вземи едно кафенце.."


Потребителски аватар
cempak
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене
Контакти:

Re: Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот cempak » Сря 01 юли 2009 20:39


Бях там когато махаха имобилайзера и акомулатора беше разкачен,от компютъра бяха свързани 4 кабела към устройството на имобилайзера,2 от кабелите бяха цветни и тях ги свърза веднага,но другите два бяха с еднакъв цвят и "майстора" доста се колебаеше на къде да ги свърже,после измери нещо с амперметъра(не знам какво от токове мн. не разбирам) и ги овърза доста сигурен в това че ще стане,после пробвахме да запалим и не запали,размени кабелите и тогава запали.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот emo-gar » Сря 01 юли 2009 21:14


Ако има възможност да направиш една снимка на куплунга на компа,да се види кои пинове са мародерствани(компа е под кората на чистачките).Макар,че не ми се вярва там да са прекъсвали,но всичко е възможно,всеки алармаджия си има "почерк"и собствен стил на плетката


Потребителски аватар
cempak
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене
Контакти:

Re: Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот cempak » Чет 02 юли 2009 13:30


Днес се изясни всичко в последния сервиз в който заведох колата са проверили всичко,отворили са и компютъра и са замервали платките вътре,оказа се че е изгорял контролера за бензиновата помпа,дроселната клапа и подгряването на ламбда сондата.Майстора ми обясни че може да се смени само този контролер,но е почти невъзможно да се намери,или да се смени целия компютър.
Аз намерих комп.от морга за голф 1,4 ми. за 60 лв.,пак е Bosch ,като моя ,но означенията се различават коренно ,има ли смисъл да отида да го пробвам защото се намира на около 70 км. ,четох някъде из форума че колата може да работи с друг компютър от друг мотор но трупал много грешки.


Потребителски аватар
cempak
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене
Контакти:

Re: Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот cempak » Пет 10 юли 2009 17:24


Взех друг компютър от морга като там ме увериха че с него колата ще работи,само трябвало паметта от моя да се прехвърли на този-но буквите след номера не съвпадат точно с моите,колата припалва само за част от секундата и угасва,взех компа защото в цяла северна БГ из всички морги този беше 99% идентичен с моя и този ми беше последната надежда,закарах колата на майстор и той ми каза че не става че тоя новия комп има вграден имобилайзер който не може да се махне,наистина ли е така?
Вече обмислям вариант да продам колата ако мога,и да земам друга.


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот galyaradeva » Пет 10 юли 2009 17:41


cempak Четох из форума за един пич които прави чип тунинг. И от четенето останах със впечатление че е много навътре .Мисълта ми е следната на новия комп. да се смени чип-а така че да се настрои за твоята кола ако ме разбираш какво имам предвид... Аз също не разбирам но... като някакав вариант ако стане.. Търси му темата във силовия тунинг мисля там беше.

viewtopic.php?f=48&t=16211


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот emo-gar » Пет 10 юли 2009 21:43


cempak написа:Взех друг компютър от морга като там ме увериха че с него колата ще работи,само трябвало паметта от моя да се прехвърли на този-но буквите след номера не съвпадат точно с моите,колата припалва само за част от секундата и угасва,взех компа защото в цяла северна БГ из всички морги този беше 99% идентичен с моя и този ми беше последната надежда,закарах колата на майстор и той ми каза че не става че тоя новия комп има вграден имобилайзер който не може да се махне,наистина ли е така?
Вече обмислям вариант да продам колата ако мога,и да земам друга.

Напиши номерата на твоя(стария комп.) и "новия",да се надяваме че колегата VLADKO е на линия ,там ти е надеждата


Потребителски аватар
cempak
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белене
Контакти:

Re: Проблем след махане на имобилайзер

Мнениеот cempak » Нед 12 юли 2009 13:36


Оправихме проблема,човека който ми сменя компа със новия излезе печен и след 5 часа ровичкане и звънене на колеги и специалисти успя да подкара новия комп.,да изключи имобилайзера и да прехвърли паметта от моя към другия.
Сега колата си работи както преди :) и така махането на имобилайзера ми стъпа на 230 лв. :(

Благодаря на всички отговорили по темата ми love.vwclub



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта