Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0 - Решено!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0 - Решено!

Мнениеот vpetrovbg » Сря 01 юли 2009 22:31


Колеги, имам нужда от спешен съвет! Търся Пасат Б4 и се колебая между 1,8 - 90к.с. и 2,0 - 115к.с. Понеже в петък вечерта ще ходя до София да гледам един такъв, с двигател 2,0, а не знам къде в 20,00ч мога да го закарам на диагностика, възможно ли е да ми дадете съвети, какво да гледам по двигателя? Всъщност притеснява ме какъв, ще е разхода на този двигател, понеже съм карал Б3 1,8 - РП мотор и при нормална скорост извън града /никога не ръчкам личния си автомобил/, ми даваше разход 5,8/100. В момента карам Венто с 1,8 - АБС мотор и при него е същия разход, като гледам в книжката на Вентото дават двигателя 2,0 с разход 6,0/100 при 90км/ч. извънградско.Моля дайте съвет, че направо съм в задъдена улица - понеже 1,8 мотора не е капризен, убедил съм се в неговата икономичност - поне извън града, а този 2,0 мотор също ли е толкова здрав и некапризен и т.н. Благодаря ви предварително!

Последна промяна от vpetrovbg на Пон 08 фев 2010 14:18, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот didkoltd » Чет 02 юли 2009 6:24


Двойката е също много корав мотор,доказан е неведнъж!Аз лично бих избрал него,това тежко купе си иска кончета,ще усетиш огромна разлика във вървежа в сравнение с РП-то и ако е в час мотора би трябвало и по-добър разход да ти даде!Успех и късмет най-вече!


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот napster » Чет 02 юли 2009 7:39


За горенето ще си гори и със сигурност няма да е това което пише на книжката. Аз карам Пасат Б4 комби синхро с 2.0 мотор 115 коня и мога да ти кажа че в града 13/100 понякога не му стигат. Извънградско е някъде към 9 разхода.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот vpetrovbg » Чет 02 юли 2009 13:04


А кaкво ще рече синхро? Въобще има ли разлика между различните двигатели които са 2000 см3, и как са означени?


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот vw16v » Чет 02 юли 2009 14:17


Синхрото е псевдо 4Х4 с виско муфа и общо взето не ти трябва пасат с такова чудо.Моторите ,за които се сещам на първо четене са:2.0-8V 115 к.с. -2Е и ADY ,2.0-16 V -150 к.с. ABF ,а на В3 има и 2.0-16 V 136 к.с. 9A.


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот zdrash » Чет 02 юли 2009 14:19


при синхро-то бутат и задните колела :)
моя мотор е 2.0 с 16 клапана и е 150к.с.,
1-2 пъти съм успявал да го карам на бензин със скорост 90-100км/h
извънградско и разхода 6.2-6.3л/100км
при 110-140 е 8-9л/100км с включен климатик


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот radotom » Чет 02 юли 2009 15:44


Навремето ми трябваше много малко време, за да измисля отговора на въпроса - около 3-4 минути :Mr Green Fun
Сега много съм доволен от факта, че избрах 2.0, 2Е мотора ;)
Иначе двулитровите двигатели може да са с 8 или 16 клапана. 16V e ABF-а, 150 коня.
Другите - 2Е, АDY и AGG са 8V, 115 коня. Основната разлика е в начина на управлението на дюзите
При всички случаи- ако търсиш икономии и смяташ да слагаш газ- по-добре е моноинжекциите- демек- 90к.с.
Многоточковите инжекциони на 2.0 моторите искат газов инжекцион, иначе може да създадат много поблемчета


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот vpetrovbg » Чет 02 юли 2009 15:53


radotom написа:Навремето ми трябваше много малко време, за да измисля отговора на въпроса - около 3-4 минути :Mr Green Fun
Сега много съм доволен от факта, че избрах 2.0, 2Е мотора ;)
Иначе двулитровите двигатели може да са с 8 или 16 клапана. 16V e ABF-а, 150 коня.
Другите - 2Е, АDY и AGG са 8V, 115 коня. Основната разлика е в начина на управлението на дюзите
При всички случаи- ако търсиш икономии и смяташ да слагаш газ- по-добре е моноинжекциите- демек- 90к.с.
Многоточковите инжекциони на 2.0 моторите искат газов инжекцион, иначе може да създадат много поблемчета[/quote


Газ не смятам да слагам, като се надявам 115 коня да не лапат повече от 90 коня, като се има в предвид, че тук имаме пълен инжекцион. А твоята, Радо колко харчи (не жената :D ), като се има в предвид, че си "улегнал" човек?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот radotom » Чет 02 юли 2009 16:01


За глезотийки определено харчи повече от жената! mhihi
Добре, че двете не си виждат взаимните разходи mhihi mhihi
Иначе- градски цикъл на каране почти нямам. Всяка сутрин за работа излизам по магистралата и в града въртя не повече от 3-4 км. Средно- около 6.5-7/100. Но настройките на двигателя ми определено не са оптималните, зададени от завода производител (опитвам се с трици да хващам бързи маймуни, ама не става! mhihi )


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот suba » Чет 02 юли 2009 17:10


:applause:
2Е е също толкова здрав като 1.8 ABS но с него колата е по-пъргава и си върви повече.Който е подкарал пасат с 2.0 мотор не му се качва после на 1,8.
За разхода на мен ми дава 9-9.5/100 извън и 12-13 свръх-градско (София :D ) на бензин и толкова на газ..Със нормално каране без грубо ръчкане.
Обще взето и за двата мототра няма да съжаляваш но 2.0 ще ти донесе повече удоволствие от шофирането.Много е приятно на 5-та да подадеш газ по баира и колата да поеме и ускори.Е 2.0 на пасат не е бегачка за гонки но си е конфортен мототр за това купе.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот myrshavija » Чет 02 юли 2009 17:11


vw16v написа:Синхрото е псевдо 4Х4 с виско муфа и общо взето не ти трябва пасат с такова чудо.Моторите ,за които се сещам на първо четене са:2.0-8V 115 к.с. -2Е и ADY ,2.0-16 V -150 к.с. ABF ,а на В3 има и 2.0-16 V 136 к.с. 9A.

И най-калпавото синхро е по-добре от предно предаване. mhihi


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот vw16v » Чет 02 юли 2009 18:55


myrshavija написа:
vw16v написа:Синхрото е псевдо 4Х4 с виско муфа и общо взето не ти трябва пасат с такова чудо.Моторите ,за които се сещам на първо четене са:2.0-8V 115 к.с. -2Е и ADY ,2.0-16 V -150 к.с. ABF ,а на В3 има и 2.0-16 V 136 к.с. 9A.

И най-калпавото синхро е по-добре от предно предаване. mhihi

Че то освен калпаво, има ли друго синхро mhihi или викаш Г60 не се удържа с тез коне и е заникъде без него.Доста по-важно е разпределението на масите преден/заден мост,а не толкова броя на задвижващите колела.Я кажи как е въпроса с недозавиването със синхро :wink:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот myrshavija » Чет 02 юли 2009 20:09


Не разбирам какво целиш. Но все пак ще отговоря.
Недозавиване има и при предно предаване. Също и при по-истинското куатро. Което недозавиване аз не усещам никак. Достатъчно ми е топлото чувство когато заобикалям опитващите се да паркират в непочистените от снега улици собственици на коли с предно или задно предаване. Достатъчно ми е, че с една най-обикновена кола минавам там, където другите с най-обикновени коли с предно не могат. Колата ми има много недостатъци, но определено е по-добра от който и да е подобен Пасат с предно и без компресорче.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот pedalchobaba » Чет 02 юли 2009 20:59


Преди време карах един Б3 с 2.0 мотор - 2Е. Та веднъж ми си наложи по спешност да пътувам до Бургас и тъй като имах проблем с комина, за да не ми надуе главата по пътя, взех от един приятел неговия Пасат, за да свърша работа. 1.8 също 115 к.с. Какво да кажа? Не знам на скорости ли се дължи, на обем ли, но при равни мощности се усеща разлика. Там където с двулитровия си изпреварвам спокойно от пета, на 1.8 понякога трябваше да му вкарвам четвъртия зъб. В крайна сметка, като се прибрах и като ударих чертата се оказа, че нищо не съм спестил откъм гориво.
Мойта препоръка е по-големия мотор.


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвет за Б4 - 1,8 или 2,0

Мнениеот napster » Чет 02 юли 2009 22:03


vw16v написа:Че то освен калпаво, има ли друго синхро или викаш Г60 не се удържа с тез коне и е заникъде без него.Доста по-важно е разпределението на масите преден/заден мост,а не толкова броя на задвижващите колела.Я кажи как е въпроса с недозавиването със синхро


Казваш че е калпаво, но си върши перфектно работата. Лично моят Пасат като го купувах в Австрия беше затрупан от сняг, качих се запалих и си излезнах без да се налага някой да бута. Аз досега несъм видял кое му е калпавото, сигурно няма и да видя понеже си поддържам колата. По въпроса за недозавиването- има го ако се мъчиш да дрифтиш колата. Е да ама синхрото не е правено за такива цели. Все пак си е напълно механично няма грам електроники по него които да го управляват. Моят пасат е със спортно окачване Eibach и в завой съм влизал с 150км/ч и не усещам да има недозавиване.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: diwaka, loopci, Vasssoto и 71 госта