
климатроник на пасат Б4
климатроник на пасат Б4
Здравейте.Искам да питам относно климатроника на пасата ми:компресора постоянно ли работи при пуснат климатроник.Питам защото при топло и студено оборотите на двигателя не се променят
.Смисъл работи по един и същи начин,а като го изключа,работата на двигателя се променя.Благодаря!

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: климатроник на пасат3
Виж тук за моделите :
viewtopic.php?f=6&t=38785
Не си писал какъв е двигателят. Предполагам че е дизелов. Ако да, нормално е това, което описваш.
viewtopic.php?f=6&t=38785
Не си писал какъв е двигателят. Предполагам че е дизелов. Ако да, нормално е това, което описваш.
Re: климатроник на пасат3
Колега, не е дизелов ,а е бензинов 2.0 л; исках да кажа че компресора ми работи постоянно щом е включен климатроника. Така ли трябва да бъде, да работи постоянно ?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: климатроник на пасат3
Моят работи постоянно.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на пасат Б4
Принципно при по-старите работи постоянно с цел да изсушава въздуха,който влиза в купето.Дефакто може да спира от време на време заради :
-сработване на датчика за обледяване на изпарителя (вътрешния радиатор на климатика,през който минава потока въздух от вентилатора).
-сработване на датчика за свръхналягане (на около 30 бара сработва един датчик,който гаси компресора за да го предпази от потрошване)...тогава вече системата си има проблеми и те си се решават.
-сработване на температурната защита на компресора - малко компоресори я имат ама....среща се....тя гаси компресора при нагряване над 140-150 градуса за да го предпази.
-сработване на датчика за околна температура - при температура под +3 градуса компресора въобще не тръгва понеже има рискове от замръзване.
-при климатроник ако е зададено да затопля въздуха (над 24 градуса показание на дисплея) компресора работи известно време в началото и после спира...докато не изгасиш климатроника и не го пуснеш пак или не зададеш по-ниска температура.Това го има само на климатрониците след средата на 92-ра...преди това са с друга версия са софтуера и го нямат като екстра.
Ами...това е.
-сработване на датчика за обледяване на изпарителя (вътрешния радиатор на климатика,през който минава потока въздух от вентилатора).
-сработване на датчика за свръхналягане (на около 30 бара сработва един датчик,който гаси компресора за да го предпази от потрошване)...тогава вече системата си има проблеми и те си се решават.
-сработване на температурната защита на компресора - малко компоресори я имат ама....среща се....тя гаси компресора при нагряване над 140-150 градуса за да го предпази.
-сработване на датчика за околна температура - при температура под +3 градуса компресора въобще не тръгва понеже има рискове от замръзване.
-при климатроник ако е зададено да затопля въздуха (над 24 градуса показание на дисплея) компресора работи известно време в началото и после спира...докато не изгасиш климатроника и не го пуснеш пак или не зададеш по-ниска температура.Това го има само на климатрониците след средата на 92-ра...преди това са с друга версия са софтуера и го нямат като екстра.
Ами...това е.
- vinovniq
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София-Люлин-5
Re: климатроник на пасат Б4
и моя се включва веднага щом пусна парното но го спирам с коп4ето EKON та си работи парното за студено и за топло без да върти компресора ако искам да го пуснаклиматроника пускам AUTO и всичко си идва на място вече работи и компресора.
Ако искаш пробвай да видиш дали има някаква разлика при работата на мотора.
За да си по сигурен ходи в някой сервиз и ги питай там ,на мен ми ги казаха тея работи в сервиз щото правих компресора и ми обясниха някой работи.
Ако искаш пробвай да видиш дали има някаква разлика при работата на мотора.
За да си по сигурен ходи в някой сервиз и ги питай там ,на мен ми ги казаха тея работи в сервиз щото правих компресора и ми обясниха някой работи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на пасат Б4
vinovniq написа:и моя се включва веднага щом пусна парното но го спирам с коп4ето EKON та си работи парното за студено и за топло без да върти компресора ако искам да го пуснаклиматроника пускам AUTO и всичко си идва на място вече работи и компресора.
Ако искаш пробвай да видиш дали има някаква разлика при работата на мотора.
За да си по сигурен ходи в някой сервиз и ги питай там ,на мен ми ги казаха тея работи в сервиз щото правих компресора и ми обясниха някой работи.
Е...нали аз имам сервиз точно за климатроници и климатици...затова и му писах на колегата как стоят нещата.Когато климатроника има Econ положението е точно така,както си го описал.Иначе е така,както аз го описах.
- vinovniq
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София-Люлин-5
Re: климатроник на пасат Б4
аха ок аз не съм запознат с другите модели щом казваш значи е така.. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на пасат Б4
Разликата е само в това,че някои климатроници имат Econ а други не.При тези,които нямат или работи постоянно или според преценката на климатроника при зададена температура в купето 24 или над 24 градуса т.е. само на топлене.Под 24 винаги си работи компресора.
При тези с Econ ги има и двете опции - или с Econ си го гасиш когато искаш и не ти трябва или ако си седи в Auto над 24 градуса си се пали и спира сам според преценката на контролера.

При тези с Econ ги има и двете опции - или с Econ си го гасиш когато искаш и не ти трябва или ако си седи в Auto над 24 градуса си се пали и спира сам според преценката на контролера.

-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: климатроник на пасат Б4
А ако на климатроника му извадя куплунга на ел.магн. съединител за през зимата да кажем нещо може ли да се прецака?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на пасат Б4
не е проблем ако регулярно на седмица-две го закачаш и пускаш системата да поработи на студено...понеже иначе маслото в системата се отаява и фреона скапва по-бързо гумените съединения и гарнитури на компресора.Климатроника го има автоматично като система за зимата,но като откачиш компресора...дотам.
Иначе компресора и фреоновата част много помагат за по-бързо отнемане на влагата от въздуха в купето...респективно за изпитяването на стъклата...така че по-добре реши проблема отколкото да оте*еш системата така.
Иначе компресора и фреоновата част много помагат за по-бързо отнемане на влагата от въздуха в купето...респективно за изпитяването на стъклата...така че по-добре реши проблема отколкото да оте*еш системата така.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: климатроник на пасат Б4
Е моя що не работи постоянно тогава, пуска се и се спира дори лятото, м. май 92 е колата, без екон. Между другото беше почнал за по-дълго да се пуска докато не отстраних теча от ТРВ-то, т.е. заради намалялото количество фреон работеше по дълго - в жегите почти постоянно. Когато оправих всички течове по системата почна в най-горещото да работи 50:50, иначе сега се пуска за много кратко - 5 секунди да речем, после 20-30 не се пуска...
Виж колко фреон има в системата ми е мисълта, защото и на 300 грама си изстудява, но нормалното е към кило
Виж колко фреон има в системата ми е мисълта, защото и на 300 грама си изстудява, но нормалното е към кило

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроник на пасат Б4
dj_tuhla написа:Е моя що не работи постоянно тогава, пуска се и се спира дори лятото, м. май 92 е колата, без екон. Между другото беше почнал за по-дълго да се пуска докато не отстраних теча от ТРВ-то, т.е. заради намалялото количество фреон работеше по дълго - в жегите почти постоянно. Когато оправих всички течове по системата почна в най-горещото да работи 50:50, иначе сега се пуска за много кратко - 5 секунди да речем, после 20-30 не се пуска...
Виж колко фреон има в системата ми е мисълта, защото и на 300 грама си изстудява, но нормалното е към кило
Ето ти отговор - миа датчик,който следи каква температура има вътре на изпарителя (охлаждащия радиатор) - катос тигне около 3 до 7 градуса според настройката гаси комреспра понеже не е необходим и може да се обледи радиатора.Като се затопли пак пали и така.Колкото по-хладно е толкова по-малко рбаоти

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта