Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот Ivo_Dinkov » Нед 12 юли 2009 20:19


Колата: Сеат Кордоба. Абсолютно същото е при Сеат Ибиза и ФауВе Поло 6N2/Класик
Проблема: При силен дъжд в краката на пасажера течеше вода през вентилатора на парното- локализирах проблема- пукната кора над салонния филтър.
Затова се заех да: сменя филтъра, като махна и двете кори и да залепя кората под чистачките, както и да почистя всичката гняз, натрупала се там и да смажа механизма на чистачките
Стъпка-по-стъпка:
1. Сваляме тапите на гайките на чистачките:
Снимка1

2. Отвиваме гайките на чистачките и при нужда, с леко почукване по ушите на рамената, ги изхлузваме от осите. Гайката е 13мм:
Снимка2

3. Махаме уплътнението между кората и двигателния отсек:
Снимка3

4. Отвиваме пластмасовите тапи-винтове, държащи горната кора. Ако превъртат, подпъхвате с тънка отверка под тях и с пръсти хващаме винта и го развиваме, като леко го дърпаме нагоре:
Снимка4

5. Открива се тази гледка:
Снимка5

6. Махаме 'дюбелите' на пластмасовите винтове:
Снимка6

Ето как изглеждат винтовете и основите им:
Снимка7

7. Махаме внимателно горната кора:
Снимка8

8. Открива се тази гледка:
Снимка9

9. Махаме и долната кора, още по- внимателно и се открива тази гледка- мръсотия, листа, кал:
Снимка10

10. Ето го и филтъра (скоро сменян, но намокрен):
Снимка11

11. Махаме и филтъра:
Снимка12

12. Следва хигиенизиране:
- почистваме основата под филтъра
- пръскаме смазка по ребрата на вентилатора, като НЕ ПРЕКАЛЯВАМЕ
- почистваме всичко под корите, като е желателно да покрием отвора на филтъра
- смазваме с графитна грес или друга смазка подвижните елементи на механизма на чистачките
- измиваме двете кори, особено добре чистим уплътнението, което пилепва към стъклото
- отпушваме затлачените отводнителни отвори
- слагаме нов филтър

13. Ремонтираме, ако има нужда кората над филтъра, което беше и основната цел:
Снимка13
Снимка14

14. Сглобяваме всичко по обратния ред

15. Тестваме дали работи:
- вентилатора на парното
- климатика
- чистачките
- дали влиза вода, като полеем предното стъкло обилно близо до колонката пред пасажера

Лесно е :beer




Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4321
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот bbboiko2004 » Пон 13 юли 2009 13:27


страшна тема колега ще бъде полезна на много от нас
еее много обичам да ми се обяснява като на идиот със снимки евалата :beer


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот freestyler911 » Пон 13 юли 2009 14:08


само не ми стана ясно защо се смазват ребрата на вентилатора.

Попринцип се вади от към купето и се смазва моторчето или по точно оста на моторчето, но за ребрата незнам... затуй питам


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пон 13 юли 2009 14:31


Повечето вентилатори са с донякъде износени втулки и оста 'играе', макар и минимално.
Тогава се допират ребрата до корпуса и се получава онова виене, познато на всички.
Аз ги смазах чисто профилактично, бях ги смазвал и като сменях термопредпазителя заради степените на парното :beer


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот freestyler911 » Пон 13 юли 2009 14:35


Ivo_Dinkov написа:Повечето вентилатори са с донякъде износени втулки и оста 'играе', макар и минимално.
Тогава се допират ребрата до корпуса и се получава онова виене, познато на всички.
Аз ги смазах чисто профилактично, бях ги смазвал и като сменях термопредпазителя заради степените на парното :beer


Ако са втулките, защо не ги смениш, не е голяма философия да се свали тоя вентилатор, а и мазането с грес там, просто "замазва" проблема за цели 2-3 пускания на вентилатора докато греста се разхвърчи и подобри цялостно общия пейзаж...


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пон 13 юли 2009 15:12


Защото при мен не са разбити, просто 'профилактика' ;)
А намирането на втулки въобще не е елементарна работа- значително с по- малко главоболия просто се сменя вентилатора с друг втора ръка :wink:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот freestyler911 » Пон 13 юли 2009 15:14


Ivo_Dinkov написа:Защото при мен не са разбити, просто 'профилактика' ;)
А намирането на втулки въобще не е елементарна работа- значително с по- малко главоболия просто се сменя вентилатора с друг втора ръка :wink:


Ето и сам си стигнал до заключението.
А иначе не е ли възможно и на струг на де направи нещо за тези втулки да речем от фосфорен бронз?


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Смяна на салонния филтър на Кордоба/Ибиза/Поло 6N2/Класик

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пон 13 юли 2009 15:37


Принципно би трябвало да може. Чел съм за вентилатора на Аудито ми как си е направил един не-човек :bowdown втулки, но точно намирането на материала било трудно (като намеря разказа, ще го пейстна тук ;)).
Между другото, ако при завой ви се усилва духането на вентилатора, това също се дължи на износване на моторчето на вентилатора и причината беше обяснена доста логично в същата тема :twisted:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта