Карам Пасат В5.5 1.9 ТДИ 131кс
Днес установих, че маслото ми не е в ред. Карано е 6000км и нивото се е вдигнало с около 3см по щеката, сиво е, а по капачката има "майонеза"...
Смених го и ще видя след 2-3 дни как е...
Предполагам, че влиза антифриз, но нивото му е нормално - в никой случай не е 1л надолу /поне с толкова се вдигнало нивото на маслото/... В казанчето е няколко милиметра под максимума... Не съм доливал от януари /11000км изминати оттогава/...



Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
Щом се вдига не е на добре.Нивото на антифриза го провери преди колата да е работила.Като загрее двигателя антифриза се разширява.От това,което казваш за вида на маслото ме навежда на мисълта,1е ти се пресича маслото,провери си гарнитурата на главата,както и за шупли и пукнатини.
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
сега се сещам, че при последната смяна на маслото преди 6000км ми бяха сипали по невнимание 1л масло в повече... разбрах го със седмица закъснение (около 1000км пробег) и се върнах в сервиза и изсмукаха 1л с машинката... тогава маслото си беше нормално на цвят и консистенция... питах ги опасно ли е и те казаха, че няма проблем...
не се сещам за друга евентуална причина за проблема... колата съм я купил от Германия от първи собственик преди 2г и 9 месеца... беше на 61000км... сега е на 111600км
не се сещам за друга евентуална причина за проблема... колата съм я купил от Германия от първи собственик преди 2г и 9 месеца... беше на 61000км... сега е на 111600км
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
Е колко тъп трябва да е човек да долее 1л повече на моторетка която събира точно 4л. Бах ти сервизите. Щом ти се повишава нивото маслото, най-вероятно го бърка с антифриз, което пък говори за избита гарнитура 

- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
e да - то освен с антифриз не знам с какво друго да го меша... и да става "каймак"...
доколкото си спомням - сипваха 1-литрови бутилки щото нямаха на туба...
Въпросът е може ли от това препълване да е възникнал проблема с мешането? Ако има такава вероятност, сещате ли се кой ще плаща ремонта?
доколкото си спомням - сипваха 1-литрови бутилки щото нямаха на туба...
Въпросът е може ли от това препълване да е възникнал проблема с мешането? Ако има такава вероятност, сещате ли се кой ще плаща ремонта?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
Няма такава вероятност. И на мен са ми сипвали повече, дори карах 200 км извънградско с него, и след това ми го източиха. Освен ако не си карал продължително време в пределни обороти, но и тогава е малко вероятно. Освен това тези двигатели имат датчици за всичко и щеше да се е оплакало, ако има проблеми с налягане или нещо друго. Ти сигурен ли си колко точно издърпаха, да не са забравили част от налятото в повече?
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
ами тогава го мерихме и беше точно...
карах доста повече от 200км - около 1000км и половината от тях по магистрала /т.е. 140-180кмч - до 3500 оборота/мин/
карах доста повече от 200км - около 1000км и половината от тях по магистрала /т.е. 140-180кмч - до 3500 оборота/мин/
- jonn_krissy
- Мнения: 689
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
Tedo- написа:сега се сещам, че при последната смяна на маслото преди 6000км ми бяха сипали по невнимание 1л масло в повече... разбрах го със седмица закъснение (около 1000км пробег) и се върнах в сервиза и изсмукаха 1л с машинката... тогава маслото си беше нормално на цвят и консистенция... питах ги опасно ли е и те казаха, че няма проблем...
не се сещам за друга евентуална причина за проблема... колата съм Е колко тъп трябва да е човек да долее 1л повече на моторетка която събира точно 4л. Бах ти сервизите. Щом ти се повишава нивото маслото, най-вероятно го бърка с антифриз, което пък говори за избита гарнитура
я купил от Германия от първи собственик преди 2г и 9 месеца... беше на 61000км... сега е на 111600км
Колега нормално да ти кажат,че няма проблем,инче ще хапнат дървото.
Иначе с две ръце подкрепям МОРФЕИ ...Е колко тъп трябва да е човек да долее 1л повече на моторетка която събира точно 4л. Бах ти сервизите. Щом ти се повишава нивото маслото, най-вероятно го бърка с антифриз, което пък говори за избита гарнитура
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
достатъчно е да му звънне телефона и да забрави бройката на шишетата... знам ли...
Възможно ли е от повече масло да избие гарнитурата? Иначе двигателя е като нов и не съм имал никакви проблеми - как ще се прецака тая гарнитура?
Възможно ли е от повече масло да избие гарнитурата? Иначе двигателя е като нов и не съм имал никакви проблеми - как ще се прецака тая гарнитура?
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
Значи те вариантите са два (поне аз за толкова се сещам) избита гарнитура на блока или пукната глава. И двато са трудоемки и скъпоструващи, но трябва да ги направиш (провериш) понеже с този антифриз в двигателя, ще счупиш и мотора, понеже няма оптимално мазане
Като неможе да помни колко масло е налял тъпака или да си записва, или да ползва 4л туби или да ходи да пасе овцете на село. Незнам ма страшно много се нервирах...... този ако ми е пред очите........
Нямам представа дали тези последствия може да са от голямото количество масло, но моята логика е такава. Много масло, високо налягане, то си търси място да избие отнякъде.
1л е страшно много имаи предвид, че с 4л си почти на мах. Разликата мин - мах е един литър. Сега си представи къде е било твоето масло на щеката.

Като неможе да помни колко масло е налял тъпака или да си записва, или да ползва 4л туби или да ходи да пасе овцете на село. Незнам ма страшно много се нервирах...... този ако ми е пред очите........
Нямам представа дали тези последствия може да са от голямото количество масло, но моята логика е такава. Много масло, високо налягане, то си търси място да избие отнякъде.
1л е страшно много имаи предвид, че с 4л си почти на мах. Разликата мин - мах е един литър. Сега си представи къде е било твоето масло на щеката.
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
да - нивото тогава беше почти 2 пръста над мах...
по-логично ми се вижда като избие маслото от високо налягане да влезе в антифриза... но може би и обратното е възможно...
лошото е, че съм я карал така 1-2 месеца... нали уж разчитам на датчика за ниво на маслото и не го проверявам с щеката... но явно човек трябва да има 1 наум и да си го гледа ръчно поне 1/месец
както писах, вчера смених маслото и филтъра... засега /минах 50км/ изглежда чисто, като изключиме малко "майонеза" под капачката за маслото... вчера преди смяната стоеше като боза по щеката, а под капачката имаше доста пяна... утре на студено ще видя как е и нивото на антифриза...
по-логично ми се вижда като избие маслото от високо налягане да влезе в антифриза... но може би и обратното е възможно...
лошото е, че съм я карал така 1-2 месеца... нали уж разчитам на датчика за ниво на маслото и не го проверявам с щеката... но явно човек трябва да има 1 наум и да си го гледа ръчно поне 1/месец

както писах, вчера смених маслото и филтъра... засега /минах 50км/ изглежда чисто, като изключиме малко "майонеза" под капачката за маслото... вчера преди смяната стоеше като боза по щеката, а под капачката имаше доста пяна... утре на студено ще видя как е и нивото на антифриза...
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
На датчика може да разчиташ, ако нивото падне, но не и като се е вдигнало.
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
По-скоро подкрепям мнението на Добрин.
Освен да си пробие само път маслото и да избие през няколкото възможни места не виждам какво по-лошо би могло да се случи.Като най-вероятно да се повиши и картерното налягане и да избие или през отдушника,гарнитурата на капака или през самата щека даже.А виждал съм случай да изплЮва масления филтър,той и без това не се затяга кой знае колко.Но колегата не споменава такива неща.
Имай впредвид и че маслото най-вероятно е загубило вече свойствата си ако действително е смесено с антифриза вече.Та не е много на добре да работи двигателя при такова положение.
посещение в сервиз няма да ти се размине,просто го направи скоро и навреме.
Освен да си пробие само път маслото и да избие през няколкото възможни места не виждам какво по-лошо би могло да се случи.Като най-вероятно да се повиши и картерното налягане и да избие или през отдушника,гарнитурата на капака или през самата щека даже.А виждал съм случай да изплЮва масления филтър,той и без това не се затяга кой знае колко.Но колегата не споменава такива неща.
Имай впредвид и че маслото най-вероятно е загубило вече свойствата си ако действително е смесено с антифриза вече.Та не е много на добре да работи двигателя при такова положение.
посещение в сервиз няма да ти се размине,просто го направи скоро и навреме.
- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
Спукана глава - влиза ти антифриз в маслото. За съжаление това е 90 % вероятно.
Дали по-високото ниво на маслото е причината - нямам си на идея.
Друга причина може, ако си прегрял колата.
По повечето сервизи майсторите са супер кухи, при мен същата история.
Казвам му - сложи ми 3,5 и да го видим. Той ми изпраска 4 литра и беше малко над максимума.
Карах така и го изгори. В книжката пише, че не бива, защото може да доведе до повреда на мотора,
не е казано точно каква.
Дали по-високото ниво на маслото е причината - нямам си на идея.
Друга причина може, ако си прегрял колата.
По повечето сервизи майсторите са супер кухи, при мен същата история.
Казвам му - сложи ми 3,5 и да го видим. Той ми изпраска 4 литра и беше малко над максимума.
Карах така и го изгори. В книжката пише, че не бива, защото може да доведе до повреда на мотора,
не е казано точно каква.
Re: Пресечено /сиво/ масло и високо ниво
Това на каква кола, ако е Голф 4 би трябвало да си ОК, след като я запалите и напълни масления филтър.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта