Здравейте колеги, възникна спор и се надявам някой технически грамотен по темата да даде компетентно мнение.
Да кажем че имаме двигател (примерно 1.8 бензин + турбо компресор).
Този двигател да кажем че достига максималният си въртящ момент при 1800 оборота, и той е примерно 180 Nm.
Два прости въпроса:
1. Ако турбокомпресора е изгорял (не работи...не нагнетява въздух), това ще промени ли параметрите максимален въртящ момент и оборотите при които той се достига.
2. Възможно ли е параметрите максимален въртящ момент и оборотите при които той се достига да се променят само с чип тунинг (който ако не се лъжа променя границите на отваряне и затваряне на клапаните управляващи турбокомпресора).
Благодаря предварително за компетентните отговори.



максимален въртящ момент и зависимостта му
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: максимален въртящ момент и зависимостта му
1. Да, категорично.
2. Да, но не в широки граници (става въпрос за по-дългосрочно използване на двигателя, а не само едно състезание примерно).
2. Да, но не в широки граници (става въпрос за по-дългосрочно използване на двигателя, а не само едно състезание примерно).
Re: максимален въртящ момент и зависимостта му
1.Да
2.Не само, че е възможно, но това си е и реалния ефект от чиптунинга. По-висок въртящ момент, повече мощност (к.с) при едни и същи обороти. Ефекта е дългосрочен, ма зависи кой ти е чипвал колата.
2.Не само, че е възможно, но това си е и реалния ефект от чиптунинга. По-висок въртящ момент, повече мощност (к.с) при едни и същи обороти. Ефекта е дългосрочен, ма зависи кой ти е чипвал колата.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта