ТДИ махане катализатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот The Bear » Чет 23 юли 2009 16:16


Току-що излизам от канала, и не съм сигурен дали въобще имам катализатор... :oops: Тъй като не си спомням дали съм виждал как изглежда...

Значи моята кола е В5 1998 AFN демек 110 коня TDI.

От двигателя, та чак до 30-ина сантиметра преди напречната греда на задния мост има само една тръба, която е снадена по средата някъде (точно на средата на колата се пада). 30 см преди гредата на задния мост има едно гърне с размери 350 на 270мм някъде, като е напряко разположено и от едната страна, откъм шофьора, излизат двете тръби, едната си идва отпред, а другата отива в задното гърне. Интересното е, че по цялата система всичко е заварено, и единственото място разглобяемо е описаната тръба дето е снадена на средата. Да не би там да е бил катализатора и да е махнат, май така ще да е било... Щото това гърне напречното си ми се струва баш гърне, а не катализатор, а и иначе остава на цялата кола само задното гърне... То не че е забранено, щото буса ми МВ100D си е само с едно единствено гърне.
Та, колко гърнета имат тия Пасати? Помагайте! :D
Сега почвам да ровя да видя как изглежда катализатора.

Ако е махнат ще съм прецакан, щото ми се щеше да "тръгне" още повече, и се бях нахъсал... :? :lol:




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот dobrin » Чет 23 юли 2009 16:34


Катализаторът прилича на едно малко гърне, около 17х17 см, и се намира почти веднага след изходните колектори. Ако се наведеш отгоре, трябва да го видиш след двигателя. Мисля, че имах снимка на моя, след като го махнах, трябва да проверя.


Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот The Bear » Чет 23 юли 2009 16:43


dobrin написа:Катализаторът прилича на едно малко гърне, около 17х17 см, и се намира почти веднага след изходните колектори. Ако се наведеш отгоре, трябва да го видиш след двигателя. Мисля, че имах снимка на моя, след като го махнах, трябва да проверя.


Ауууууу, лошо, лошо, лошоооо......

Тъкмо ти прочетох поста, и отивайки към колата заключавах, че е махнат, ама отваряйки капака, за да проследя тръбите ми се натресе предпогледа САМИЯ КАТАЛИЗАТОР!!!

Не знам как досега не съм му обърнал внимание... Аааааууууу, и на какво място е заврян само...
Мале, мале, мале, отивам да разглобявам тоя паразит.

Значи все пак ще "тръгнееее"!!!

Бунак съм аз... Гледам на канал, търся катализатора, па то и корите пречат та одеве нищо не видях, и като преписвам кодовете от това средното гърне... да го проверявам да не е то катализатора, мале, мале, мале... Виждал съм на други коли, ма на Пасата не ми е направил впечатление никога, а си е същия по вид.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот feikot » Чет 23 юли 2009 17:08


А пак на АФН,може ли да се развие катализатора от към турбината и от към тръбите за гърнето.Към турбината са 5 болта а към гърнето 3 на триъгълник.И така възпитано да се извади катализатора ?


Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот The Bear » Чет 23 юли 2009 19:26


feikot написа:А пак на АФН,може ли да се развие катализатора от към турбината и от към тръбите за гърнето.Към турбината са 5 болта а към гърнето 3 на триъгълник.И така възпитано да се извади катализатора ?


Развиваш снадката на тръбата дето е на средата на колата отдолу - тръбите стават две веднага.
Махаш целия кошник за въздушния филтър със все тръбите пластмасовите. Развиваш ТРИТЕ гайки дето държат тръбата (ауспухната сисема демек) към турбото.

Вадиш катализатора със все тръбата около един метър внимателно. Става лесно.

Отваряш катализатора. Чистиш паразита. Затваряш. Заваряваш.

Слагаш всичко по обратен ред.

Отивам да тествааам. Още по силно се чува турбинката. И на празен ход си се чува на 900 оборота каквото щете да ми приказвате.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот tdi fen » Чет 23 юли 2009 20:22


върви ли по-добре след махането


Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот The Bear » Чет 23 юли 2009 22:11


tdi fen написа:върви ли по-добре след махането


Свири по-добре, за вървене да си кажа честно не усещам разлика, ама може да е субективно, щото много като свири съответно много трябва и да върви, а то много свири, пък може една идея по-силно да върви, ама на фона на свиренето не се усеща, поне аз не го усещам, даже имам чувството че повече свири, отколкото върви... :oops:
Ама, бая затискол си беше т`ва катализаторче, сега би трябвало да му е по-леко на мотора.


Потребителски аватар
The_Game
Мнения: 251
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: ALH 1999
Местоположение: Ловеч

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот The_Game » Пет 24 юли 2009 9:46


А взе ли да пуши повече :?:


Потребителски аватар
The Bear
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот The Bear » Пет 24 юли 2009 19:12


The_Game написа:А взе ли да пуши повече :?:


не


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kristian112 » Съб 25 юли 2009 18:24


Днес оставих колата да и изтърбушат катализатора и проблема се появи! на празен ход тресе (при пуснат климатик дори малко повече) до тази момента никога не ми е правела така! колата я имам от близо 4 години и съм и навъртял поне 100 000 км. - е изтърбуших катализатора и сега на празни обороти тресе
посъветваха ме да се монтира тампон на ухото на скоростната кутия който да облекчи предаването на вибрации по нататък по генерацията щото крайното гърне се тресе яко :(
Някой имал ли е подобно тресене след интервенция по катализатора ???

В форума на колегите с AUDI един инжинер описваше подобен проблем след махане на катализатор на TDI!!!

Дали ако се монтират повече тампони по генерацията ще се реши проблема ???? или трябва да се увеличат малко оборотите на празен ход, макар че на диагностиката ми казаха че са добре ?!?!?

Преди седмица две съм минал пълно обслужване на автомобила + диагностика на уред BOSH, а във вторник тази седмица минах диагностика на VAG COM ?!?!? всичко беше перфектно до днес на обед когато махнаха керамиката на катализатора :( колата е 99-та B5 1.9 TDI AFN.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот rosen79 » Съб 25 юли 2009 18:41


При мен беше обратното.Преди махането имаше леко тресене.След това заспа.Сега не усещам,че карам дизел.


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kristian112 » Съб 25 юли 2009 18:55


rosen79 написа:При мен беше обратното.Преди махането имаше леко тресене.След това заспа.Сега не усещам,че карам дизел.


Ами логично е да работи по леко след махането ама за съжаление при мен се получи точно обратното:(

Последна промяна от kristian112 на Съб 25 юли 2009 20:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот stenly_m » Съб 25 юли 2009 19:01


Според мен имаш някакъв друг проблем, който се е появил в същият момент в който си махнал катализатора и затова ти се струва, че е от него, възможно е тея дето са ти махали кат. да са прецакали нещо, защото като прочетеш цялата тема (а също и аз след махането на кат.) нямам никакви проблеми от към тресене и такива неща


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот kristian112 » Съб 25 юли 2009 20:42


stenly_m написа:Според мен имаш някакъв друг проблем, който се е появил в същият момент в който си махнал катализатора и затова ти се струва, че е от него, възможно е тея дето са ти махали кат. да са прецакали нещо, защото като прочетеш цялата тема (а също и аз след махането на кат.) нямам никакви проблеми от към тресене и такива неща


Далеч съм от мисълта че при махането на катализатора са прецакали нещо!!! Генерецията не прави вибрации а само ги предава от меката връзка до крайното гърне.
Мой колега със същия мотор го махна в същия сервиз преди няколко дни и той ми препоръча да отида там!
Просто искам да намеря решение на проблема си защото е дразнещ :)
Та въпроса ми е - допълнителни тампони на генерацията и/или леко да се повишат оборотите на празен ход???
Буквално като докосна педала с крак и вибрациите изчезват !!! стрелката (на око) показва около 820 оборота при празен ход. Когато съвсем леко докосна педала за гаста и оборотите (пак на око) се повишат до 900 - 920 нищо не тресе и мотора мърка като котарака ми, когато е нахранен :)
Странното е че при диагностиката не ми казаха че имам ниски обороти на празен ход, а напротив - момчетата казаха че всичко е О.К. ?!?!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот fox_vt » Съб 25 юли 2009 22:39


ами май нормалните обороти на ПХ тря да са 850-950 ма не съм мн сигурен за точните цифри,имаше го писано някъде тука :oops:.Все пак нищо не ти коства с вага да ги дигнеш малко моите са таман 900 mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], simo7 и 61 госта