
б5,5 AWX 2003 г. датчик за температурата
б5,5 AWX 2003 г. датчик за температурата
Много пъти са писани тук за тези проблеми, четох, четох, но не можах да намеря за моят модел, затова пиша нова тема! Колата ми е Пасат 1.9TDI PD, 2003г., мотор AWX! От 2 дни стрелката на уреда за температурата на таблото ми играе по време на движение. В един момент показва точно, а като тръсне някъде - падне на 0, при следващо тръскане - пак скочи на нормалното положение, явно има някъде "хлабава връзка". Някои знае ли къде се намира този датчик, дето дава информация на уреда на таблото, и къде вървят кабелите?
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Датчик за температурата на б5,5
viewtopic.php?t=48091&postdays=0&postorder=asc&highlight=g62&start=15
Ето тази тема ще ти е много полезна, особено ако си решил сам да отстраниш проблема (2 стр.) Описал съм всичко колкото се може подробно
(моят е B5 AHH TDI, предполагам че при теб разположението на G62 няма да е по-различно. Преди време когато търсих информация за този датчик на дизел не успях да намеря и една снимка или каквато и да е било информация в нета за разположението му)
Симптомите които описваш отговарят точно на дефектирал G62 температурен датчик. Ако може направи за всеки случай диагностика с vagcom. При мен излизаше следната грешка:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Ако след разглобяване установиш че контактите са чисти и няма слаб контакт по веригата най-вероятно ще трябва да смениш датчика.
(и накрая една малка забележка, предполагам че тази тема е по-подходяща за раздела дизелови агрегати)
Ето тази тема ще ти е много полезна, особено ако си решил сам да отстраниш проблема (2 стр.) Описал съм всичко колкото се може подробно
(моят е B5 AHH TDI, предполагам че при теб разположението на G62 няма да е по-различно. Преди време когато търсих информация за този датчик на дизел не успях да намеря и една снимка или каквато и да е било информация в нета за разположението му)
Симптомите които описваш отговарят точно на дефектирал G62 температурен датчик. Ако може направи за всеки случай диагностика с vagcom. При мен излизаше следната грешка:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Ако след разглобяване установиш че контактите са чисти и няма слаб контакт по веригата най-вероятно ще трябва да смениш датчика.
(и накрая една малка забележка, предполагам че тази тема е по-подходяща за раздела дизелови агрегати)
Re: Датчик за температурата на б5,5
Аз го имах същия проблем. 100% си за температурен датчик, купи си от зелените
.

Re: Датчик за температурата на б5,5
Да, ако контактите са чисти, няма окислено - нещата отиват към нов датчик, но къде се намира той(за да го проверя)?
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Датчик за температурата на б5,5
ей, не четете изобщо, нали дадох линк към тема в която съм обяснил всичко подробно
ето една снимка в по-едър план и друга на oil breather filter-a точно ПОД който се намира въпросния температурен сензор
oil breather filter-a може да се снеме без предварителна подготовка, тъй като не съдържа флуиди които да изтекат. По-добре е да се снеме целия а не да се откачи само от едната си страна за да е по-лесен достъпа до температурния датчик. Поставянето му обратно е също толкова лесно колкото и снемането, не се изискват никакви специални умения или инструменти.
естествено за да се стигне до този маслен отдушник трябва да се снеме пластмасовия капак на двигателя
http://tempsensor.hit.bg/DSC02977.JPG
http://tempsensor.hit.bg/DSC02982.JPG

ето една снимка в по-едър план и друга на oil breather filter-a точно ПОД който се намира въпросния температурен сензор
oil breather filter-a може да се снеме без предварителна подготовка, тъй като не съдържа флуиди които да изтекат. По-добре е да се снеме целия а не да се откачи само от едната си страна за да е по-лесен достъпа до температурния датчик. Поставянето му обратно е също толкова лесно колкото и снемането, не се изискват никакви специални умения или инструменти.
естествено за да се стигне до този маслен отдушник трябва да се снеме пластмасовия капак на двигателя
http://tempsensor.hit.bg/DSC02977.JPG
http://tempsensor.hit.bg/DSC02982.JPG
Re: Датчик за температурата на б5,5
CARDI написа:Да, ако контактите са чисти, няма окислено - нещата отиват към нов датчик, но къде се намира той(за да го проверя)?
По принцип оригиналния черен датчик го водят бъгав и препоръчват да се смени дори и да не прави проблеми

Re: Датчик за температурата на б5,5
Колеги и аз имам същия проблем ,даже си помислих че самият уред за градусите се е развалил кажете ми какво значи от зелените имат ли някаква марка и някаква цена да знам какво ме чака.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Датчик за температурата на б5,5
Не знам какво значение придавате на цветовете, не ми е известно цвета да има някакво определящо значение за качеството. Моя го взех от Порше София Изток на околовръстното, пак толкова ми струваше - петдесет и няколко лв. и беше напълно идентичен с оригиналния. Първоначално бях ходил в Ауто+, но този който ми предложиха там (макар и зелен) нямаше същата форма като оригиналния.
Не мога съвсем да се съглася с очакването всички вградени G62 да са по подразбиране дефектни. По-скоро смятам че става дума за дефектна серия вграждана в определени модели за определен времеви интервал от производството. По немските форуми пишат дори че засяга най-вече модела "поло". Аз не бих започнал непременно с профилактична смяна. Има колеги които са писали тук че след почистване техните G62 са си възстановили нормалната функция, затова си е за предпочитане първо да се провери. Просто трябва да се внимава след като се извади датчика отвора да се запуши веднага за да изтече колкото се може по-малко охладителна течност.
Не мога съвсем да се съглася с очакването всички вградени G62 да са по подразбиране дефектни. По-скоро смятам че става дума за дефектна серия вграждана в определени модели за определен времеви интервал от производството. По немските форуми пишат дори че засяга най-вече модела "поло". Аз не бих започнал непременно с профилактична смяна. Има колеги които са писали тук че след почистване техните G62 са си възстановили нормалната функция, затова си е за предпочитане първо да се провери. Просто трябва да се внимава след като се извади датчика отвора да се запуши веднага за да изтече колкото се може по-малко охладителна течност.
Re: Датчик за температурата на б5,5
Какво установих аз:
1.Снимките, които прилага колегата не са от този модел мотор - мотор AWX не изглежда така.
2.Там няма такива клапани и датчици.
3.Датчика за температурата се намира от другата страна(отдясно).
Като го намерих, откачих клемата и видях, че е чиста(като нова), закачих я и вече стрелката на уреда въобще не помръдваше от 0. Дали при откачването и закачването нещо е мръднало в датчика и вече окончателно е "бегал".Май вече съм за нов датчик!
1.Снимките, които прилага колегата не са от този модел мотор - мотор AWX не изглежда така.
2.Там няма такива клапани и датчици.
3.Датчика за температурата се намира от другата страна(отдясно).
Като го намерих, откачих клемата и видях, че е чиста(като нова), закачих я и вече стрелката на уреда въобще не помръдваше от 0. Дали при откачването и закачването нещо е мръднало в датчика и вече окончателно е "бегал".Май вече съм за нов датчик!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Датчик за температурата на б5,5
идеално колега, ако имаш желание можеш да обогатиш фонда на форума със снимков материал на разположението на G62 на двигатели с помпа дюза(такива снимки във форума мисля няма още). Ако се съмняваш че си предизвикал контактен проблем, можеш да пробваш да разкачиш/закачиш още няколко пъти, но така или иначе при дефектирал температурен датчик трудно можеш да предвидиш поведението му. Според мен с едно откачване и закачване не можеш да го повредиш повече отколкото си е бил поначало. При мен стария показваше температура когато си пожелае. Сменяй и чакаме да се похвалиш.
Re: Датчик за температурата на б5,5
Купих си датчика от "Автотехника ПМ"(те са официален представител на VW за ПЛЕВЕН).
Смених си го сам:
-изчаках около 2 часа(да поистинат железата)
-отвих капачката на разширителният съд(за да не е под налягане системата)
-свалих горната кора на двигателя
-махнах кривката на тръбата на интерколера, която влиза в колекторите
-откачих клемата от датчика
-срязах 1 пластмасово шише и го подложих, за да събера антифриза
-махнах скобата, която държи датчика и го извадих
-изтече около 2 литра антифриз(аз успях да събера около 1 литър)
-сглобих по обратен ред, пробвах, всичко работи, както преди - ОК!
Не можах да направя снимки, защото батерията ми беше на "min"!
Благодаря, все пак на всички!
Смених си го сам:
-изчаках около 2 часа(да поистинат железата)
-отвих капачката на разширителният съд(за да не е под налягане системата)
-свалих горната кора на двигателя
-махнах кривката на тръбата на интерколера, която влиза в колекторите
-откачих клемата от датчика
-срязах 1 пластмасово шише и го подложих, за да събера антифриза
-махнах скобата, която държи датчика и го извадих
-изтече около 2 литра антифриз(аз успях да събера около 1 литър)
-сглобих по обратен ред, пробвах, всичко работи, както преди - ОК!
Не можах да направя снимки, защото батерията ми беше на "min"!
Благодаря, все пак на всички!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Датчик за температурата на б5,5
Нямаше ли възможност веднага да запушиш отвора след махането на дефектния G62, така че да имаш по-малка загуба на охладителна течност. Напълно достатъчно е било с едно парцалче да запушиш, върши идеална работа. Така или иначе за тази процедура се чака да поизстине антифриза, така че дали си правил смяната на отворен или затворен разширителен съд е без значение - на температура поносима за ръцете нямаш налягане в системата. Понеже разширителният съд е най-високата точка в охладителната система е изтекъл обем до нивото на което се намира температурния датчик, при мен също щяха да са изтекли 2 литра ако не бях запушил.
Разгледах сервизната ми книжка, никъде не посочват интервал (време/км) на който следва да се сменя охладителната течност, но така или иначе щом си решил да я сменяш ето малко инфо за антифриза и начина на разреждане:
снимка1
снимка2
снимка3
Разгледах сервизната ми книжка, никъде не посочват интервал (време/км) на който следва да се сменя охладителната течност, но така или иначе щом си решил да я сменяш ето малко инфо за антифриза и начина на разреждане:
снимка1
снимка2
снимка3
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Датчик за температурата на б5,5
fichtenweg написа:идеално колега, ако имаш желание можеш да обогатиш фонда на форума със снимков материал на разположението на G62 на двигатели с помпа дюза.
Бъркаш нещата.
Заради това, че е помпа дюза, не значи, че датчика му е на друго място.
На ASZ е на същото място, като при AHF.
Re: Датчик за температурата на б5,5
И при Пасат температурния датчик се намира на тройника, само че там мотора е завъртян - тоест, тройника се намира отзад, а не в дясно, както е при Голф.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта