Здравейте! Имам сериозен проблем,на който трябва спешно да открия решението.
Първо ми изгоря въпросният бушон 16 който пише,че е за индикациите по таблото.Игнорирах го.След 10-15 мин каране забелязах,че динамото (или алтернатора) не зарежда акумулатора.В последствие измерих напрежението,което от динамото 8,6 а на акумулатора 8,5.Днес смених както динамото,така и акумулатора.Проблемът си остана.След консултация разбрах,че въпросният бушон бил за ECU-то,а оттам и за динамото.Намирам се в чужбина и след консултации с по-вещи от мен лица от БГ,ми бяха поставени две възможни диагнози: Реле на бензинова помпа или проблем в самото ECU.
Ще съм ви много благодарен за някое компетентно мнение,че утре ме чака дълъг път и колата жива-умряла трябва да я оправя.Евентуално временно решение на въпроса със зареждането на динамото съшо би ми било от полза,тъй-като,както казах вече,утре трябва да имам резултат.Колата е Пасат Б3 91г. 1,8 бензин,90 коня
Бушон 16 на Пасат Б3
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Търси проблема по таблото.Когато диода за индикация на алтернатора е изгорял няма зареждане на празен ход (през него минава възбуждането на алтернатора).Иначе бушон 16 е и за бордовия компютър (не за ECU ).
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
1.Въпрос: Има ли временно решение на проблема,тъй като утре наистина ми е важно да пътувам.Казаха ми да отрежа кабела,които излиза от алтернатора (не за стартера,другия-зеления),да му вържа една лампа и да го тура направо на акумулатора.Мисля да го пробвам сабалан рано рано.
2.Въпрос: Понеже в БГ бордови компютър викат на дисплейчето дето показва разните данни от режима на работа на колата,а аз нямам такова нещо,не разбрах за него ли става въпрос,или за самата кутия с тая голямата букса,през която минават всички кабели? Щото като се поогледах не ми работят нито обороти,нито температура,нито масло,нито бензин,нито спирачна течност,а всички кабели за тези индикации минават през таз кутия.Ако не се лъжа и зеленият кабел от динамото ходи натъй
П.С Благодаря за съвета но нямам никви координати на горепосочените персони,а и без тва стана късно....евентуално утре ако някой ми даде жокер
2.Въпрос: Понеже в БГ бордови компютър викат на дисплейчето дето показва разните данни от режима на работа на колата,а аз нямам такова нещо,не разбрах за него ли става въпрос,или за самата кутия с тая голямата букса,през която минават всички кабели? Щото като се поогледах не ми работят нито обороти,нито температура,нито масло,нито бензин,нито спирачна течност,а всички кабели за тези индикации минават през таз кутия.Ако не се лъжа и зеленият кабел от динамото ходи натъй

П.С Благодаря за съвета но нямам никви координати на горепосочените персони,а и без тва стана късно....евентуално утре ако някой ми даде жокер

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Това първото с лампата към генератора, за възбуждане е хитро и сигурно ще проработи, защо обаче не ти работи нищо по таблото идея си нямам честно казано.
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
В крайна сметка плановете ми се провалиха.Но какво установих: свързах алтернатора с акумулатора чрез лампичка,отстраних борд компютъра (черната кутия
),но проблемът си остана.Оттук си правя следните изводи: не се дължи на борд компютъра,нито на алтернатора.Единственото което мога да си мисля сега е,както спомена колегата "бобчо", да почвам да ровя по и зад таблото.
Може би трябваше да спомена още в началото,че всичко стана след като се опитах да вържа един говорител не там където трябва,и като дадох на контакт той свиреше,но тогава почнаха да горят бушоните.После го махнах,но кел файда.Тогава замириса и на изгоряло.До ден днешен си мислих,че бушонът мирише,но днес се убедих (май),че не е така.

Може би трябваше да спомена още в началото,че всичко стана след като се опитах да вържа един говорител не там където трябва,и като дадох на контакт той свиреше,но тогава почнаха да горят бушоните.После го махнах,но кел файда.Тогава замириса и на изгоряло.До ден днешен си мислих,че бушонът мирише,но днес се убедих (май),че не е така.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Може кабели да са се стопили зад таблото 

Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Значи положението е следното: проверих и таблото,но не открих нищо нередно.Лично на мен досега не ми се е случвало 3-ти ден да незнам какво й е на колата.Явно нещата няма да минат без професионална намеса.Обещавам да пиша като я излекувам,защото предполагам,че има и други заинтересовани.
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
колега мй си забравил да пишеш решението!!!
Предпазител 16 обхваща доста неща като гледам.Ама при теб проблема е ясен ами тръгни от там където си вързвал тонколоната от там е изгоряло.
Предпазител 16 обхваща доста неща като гледам.Ама при теб проблема е ясен ами тръгни от там където си вързвал тонколоната от там е изгоряло.
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Съжалявам,но едва днес постигнах някякъв резултат.Нямях време да се занимавам с нея.Махнах бушона на радиото и проблема се реши.Въпроса сега е,че динамото продължава да не зарежда,макар,че го смених.Моля някой ако се сеща нещо да ми пише.Проверил съм всички кабели.Благодаря ви
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Пиши до къде си стигнал.Като пуснеш директно кабел от + на това тънкото кабелче на генератора и измериш напрежението колко показва? Ако така не работи значи имаш проблем в генератора провери четките, съпротивлението на ротора и след като откачиш + от акумулатора може да измериш и съпротивлението на статора. Казваш че си го свменил ако е нов няма начин да не работи.
Това че като си махнал бушона на радиото (последният вдясно) и ако радиото ти работи значи 100 процента имаш късо между веригите на 16 предпазител и този за радиото.
Това че като си махнал бушона на радиото (последният вдясно) и ако радиото ти работи значи 100 процента имаш късо между веригите на 16 предпазител и този за радиото.
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
vvk79 написа:Пиши до къде си стигнал.Като пуснеш директно кабел от + на това тънкото кабелче на генератора и измериш напрежението колко показва? Ако така не работи значи имаш проблем в генератора провери четките, съпротивлението на ротора и след като откачиш + от акумулатора може да измериш и съпротивлението на статора. Казваш че си го свменил ако е нов няма начин да не работи.
Това че като си махнал бушона на радиото (последният вдясно) и ако радиото ти работи значи 100 процента имаш късо между веригите на 16 предпазител и този за радиото.
Като махнах бушона радиото не работеше,аз затова го махнах.Вчера по-детайлно разгледах кабелите по радиото и ги свързах внимателно наново.После сложих бушона и се оправи-хем си ми работеше лакърдията и хем не ми гореше вече бушона за таблото.А по въпроса с динамото проблема се оказа в кабела.Сега всичко си е наред.Освен това смених и ключа на фаровете,и той ми беше изгорял
П.С От една страна е хубаво да ти се разваля колата от време на време,по този начин научих доста неща,и сега знам къде да търся проблема когато стане нещо,дори мога и сам да си го оправям....така че да ме простят милионите майки дето съм напсувал покрай колата.
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Относно напрежението,сега си е между 12,26 при фарове и 12,36 без.Смятам,че това се иска от него.Преди беше под 8. Не съм сигурен,че беше необходимо да сменям динамото,понеже го замервах когато вече не зареждаше.Ако на моргата имаше друг пасат,щях да сваля още някое друго,ама вече сме дефицит притежателите на тоя тип кошница.А ако ви кажа как си свалях старото динамо сигурно ще ми се смеете - със чука изкривих ролката,за да изхлузя ремъка,понеже нямах къде да я вдигам и да свалям долната ролка
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
Трябва да зарежда на 14 волта минимум с фарове.В наи-добрия случай 14.2-14.4 волта с фаровете.Според мен не си решил проблема...
Re: Бушон 16 на Пасат Б3
bobcho написа:Трябва да зарежда на 14 волта минимум с фарове.В наи-добрия случай 14.2-14.4 волта с фаровете.Според мен не си решил проблема...
За едно нещо си напълно прав-проблемът не беше решен.Онзи ден смених акумулатора,защото се зареждаше но нямаше сили да запали.Сега сложих един 60 Ампер часа и да чукна на дърво нещата засега са ОК.Старият беше 45.
Само че не ми е ясно как да ги извадя тия 14 волта,при положение че колата никога не е вадила напрежение по-голямо от 12.5
Що се отнася до гореспоменатите и,надявам се,вече решени проблеми,ви благодаря много за помощта и компетентните мнения

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта