Пасат TDI v.s. Бензин с ГИ

Техническа и сервизна информация за Passat
ptodorov
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Пасат TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот ptodorov » Съб 08 авг 2009 15:50


Здравейте колеги,
нов съм във форума, доста рових, но не открих конкретна тема за моето питане. До момента вече 9 години карам Пасат 3 ABS мотор с газова уредба. Предстои ми закупуването на "нов" Пасат като мисля да е B5,5. Проблема ми е че не мога да реша с какъв мотор да бъде той, двоумя се между 1,9TDI и 2,0 бенз. Средно годишно навъртам около 25 000 км., не мога да преценя с кое ще ми е по-изгодно пътуването, като категорично ако взема бенз, ще сложа ГИ. Много ми се иска да си взема дизел, но знам че поддръжката е доста по-скъпа от тази на бензина, но пък като знам какво е да караш на газ..... :banghead:
Много приятели ме разубеждават за дизела, защото за 6 годишна кола, каквато искам да взема щяла да бъде на най-малко 250 000 км., между другото мисля да си я докарам от Швейцария. Много моля за мнения ще ми бъдат от голяма полза




nikulicel
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 07 авг 2009 11:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот nikulicel » Съб 08 авг 2009 22:25


тука две мнения няма взимай дизела аз сега се варнах от германия и си докарах помпа дюза 131 коня гори малко варви много.за подражката ако кочината е стара и е трасната валната която и да е бензин или дизел иска много пари .савет тарси я от частник не се занимават да вращат километри


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот radotom » Съб 08 авг 2009 23:23


И са прави приятелите ти, и не са.
Наистина- дизел обикновено се купува за да се кара по много.
В същото време- мотор от каране не се плаши! Плаши се от мундари!
Ако колата е гледана, ако са сменяни консумативи, ако не е юркана душмански- който и от двата варианта да вземеш- няма да сбъркаш.
Но да си кажа- много колеги считат турбините за консуматив (лично аз не споделям това мнение, но и никога не съм имал кола с охлюфче ;) )
В същото време - при газификация ще ти е най-изгодно съотношението км/лв, а и вече се намират доста изгодни газови ;)


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот dancing_niki » Нед 09 авг 2009 0:01


Още един глас за дизела, разправят че разхода им бил... умопомрачителен! Аз сега карам V6 TDi и смело мога да твърдя, че е много добър автомобил, но все пак имам и 180 к.с. под капака. При 1.9 динамиката също е много добра, но разхода е каде, каде по-благоприятен от моя. Естествено и поддръжката не е евтина, но ако имаш късмета да си намериш читав автомобил, няма хич да му береш гайлето.

Късмет!


ptodorov
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот ptodorov » Нед 09 авг 2009 16:48


Най-лошото е че няма конкретен отоговор на въпросите, кой ГИ наистина си заслужава. Много рядко някой дава реална оценка за ГИ-то, което е сложил, а още повече къде го е направил, защото има много кофти майстори, а от там и многото проблеми. Последно време много нашумяха Фобос, но само като си помисля, че е правена в България тръпки ме побиват :)
Направих си малка сметка с това кое ще е по изгодно и резултатите са следните при положение, че навъртам около 30 000 км. годишно:

Бензин - 4824 лв. при среден разход 8х100
Дизел - 3384 лв. при среден разход 6х100
Газ - 3000 лв. при среден разход 10х100

Знам че който тъни много се къса, но..........:)


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2400
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот StS » Нед 09 авг 2009 17:13


ГАЗ ! Покрепям 2.0 115ка ще си доволен.. Дизела си е ... :не:


Потребителски аватар
kondzhagyulo
Мнения: 194
Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Балчик

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот kondzhagyulo » Нед 09 авг 2009 18:36


"Въпрос на вкус - казало зайчето,когато го попитали защо се ближе под опашката."
До настоящата ми кола, всички предишни са били само бензин. Не съм си и помислял за "луксозен трактор", както казват повечето противници на дизела, но настоящата е Passat B5 1.9 TDI PD и вече на ум не ми идва за бензин.
Решението бе адски бързо - когато отидох да си купувам Пасата бях за 1.8 Turbo, като имаше голям избор точно от тях и аз си бях избрал най-добрата (според мен де), а търговеца ми вика: -А бе качи се само да пробваш и дизела, за да се увериш, че не си сбъркал с бензина" - а аз кавам: -Хайде, от мен да мине - да не ти пречупвам хатъра!- и след пробата му казах: - А, бе я си карай ти бензинката- и.... не слязох от нея повече.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4708
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот tdi fen » Нед 09 авг 2009 20:18


дизел но по-добре да е B5 1.9TDI-110кс ,PD са много скъпи за подръжка според мен


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Student_pravo » Нед 09 авг 2009 20:23


Недостатъците на бензина според мен са високият разход и прекалено високите обороти, които са нужни, за да може да изпреварваш рязко или да получиш максималната мощност иии дотам... Други не се сещам.
При дизела не ми харесва това, че докато включи турбото е муден и тъпче на едно място при рязко подаване на газ, а когато включи турбото, върви от 2000 до максимум 4000 и идва време за смяна на предавката. С бензина почва да лепи за седалката още от 2000 оборота и така чак до прекъсвач почти. С него на втора вдигам почти 100, а на трета около 140. Дизела при 140 на четвърта ще пръсне. Малкият му работен диапазон не ми харесва. Освен това на 3000 оборота почва да бучи гадно и да създава илюзия, че ще пръсне двигателя. Ненадминат е в ниския разход и лично аз го определям като "двигател за професионалисти и спокойни хора". Хора, на които отдавна съм им минали тийн-трепетите за гонки, пилене на гуми, държене в "лютеницата" и т.н.


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот jordanpar » Нед 09 авг 2009 20:33


При 25к километра годишно се чудя за какъв дизел или ГИ се чуди колегата поствал темата!!
Първо дизелов двигател се кара много,ама много в западната част на Европа.И както radotom спомена самият двигател не се плаши от километрите,но окачването,спирачната система,съединителя,самия вид на колата са под въздействие на пробега и колкото е по-голям,толкова повече неща се обаждат.
Защо всеки разделя при избора на кола само на графа дизел и графа бензин.Това е много тесногръдо като мислене.Факторите са много повече.Горивата в България и тяхното качество също е фактор,задръстванията,състоянието на пътищата,за какво ще се използва колата,първоначалната сума за колата е едно,но ежедневните и ежеседмични разходи са друго.....Всичко това определя да се търси автомобил с колкото се може по-малък пробег.
И все пак от първия пост ми става ясно че се търси евтиния като цена пробег на 100 км.Тоест авторът на темата има някакви си пари за кола,но не желае да дава след това излишни,които е можело да се спестят.Та затова стар дизел,криещ в себе си незнайните си километри,скъп съединител комплект,турбо--наистина консуматив,както и по-голямата сложност на двигателя и невъзможността на масата сервизи в БГ да се справят кадърно с един дизел............всеки да си прави изводите.
Отдавна не бях влизал във форума и първото което ми се набива на очи са многото проблеми в подфорум дизелови двигатели,които нямат решение от доста време,темите си стоят а развитие никакво.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот stefan4o » Нед 09 авг 2009 20:40


kondzhagyulo написа:"Въпрос на вкус - казало зайчето,когато го попитали защо се ближе под опашката."
До настоящата ми кола, всички предишни са били само бензин. Не съм си и помислял за "луксозен трактор", както казват повечето противници на дизела, но настоящата е Passat B5 1.9 TDI PD и вече на ум не ми идва за бензин.
Решението бе адски бързо - когато отидох да си купувам Пасата бях за 1.8 Turbo, като имаше голям избор точно от тях и аз си бях избрал най-добрата (според мен де), а търговеца ми вика: -А бе качи се само да пробваш и дизела, за да се увериш, че не си сбъркал с бензина" - а аз кавам: -Хайде, от мен да мине - да не ти пречупвам хатъра!- и след пробата му казах: - А, бе я си карай ти бензинката- и.... не слязох от нея повече.

Колега, то Помпа-дюза има ли на Б5, че аз май не съм чувал такова нещо :012:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот morfei1 » Нед 09 авг 2009 21:27


Има, има 116к.с :)


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот embi4a » Пон 10 авг 2009 9:31


Аз бих заложил на бензиновата. Там нямаш турбо, което да ти прави евентуални проблеми. Ако искаш да ти е по-евтина подръжката трябва да заложиш на бензина. Като си помисля, че една дюза върви около 700-1000 лв и че едно турбо 1000-1500 лв и се отказвам от идеята за дизел втора ръка. А с нашите перфектни горива вероятноста да ти замине дюза хич не е малка да знаеш. Доста познати се натресоха на коли с опечени дюзи. Сега е криза и аз мисля също като колегата лоу кост.


chombe5
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 12 юни 2009 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот chombe5 » Пон 10 авг 2009 17:22


Пак се почна вечният спор за бензин или дизел.Колега ако те притеснява подръжката на дизела -да скъпа е ,ако се чудиш дали дизела върви добре да върви ,баирите няма да те притесняват вече :wink: ,с турбо си е друго .За бензин не мога да ти кажа защото с годините натрупах много негативи за него,от преди няколко месеца се отказах завинаги от него ,единствената суперлатива за бензиновите двигатели е 1,4 tsi , но тук не става дума за този двигател.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот joro_kem » Пон 10 авг 2009 20:19


StS написа:ГАЗ ! Покрепям 2.0 115ка ще си доволен.. Дизела си е ... :не:

има ли В 5.5 с такъв двигател?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта