Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
- Gecatawe
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
Половера е 97годинка с 2 врати, след дразнещо хлопане от вратата реших да я разглобя за да вида за какво иде реч.Ако се сещате на 2-те релсички има болтове дето се захващат за рамката на вратата.Та значи на едната релса болта се е скъсал или по точно (болта влиза в едно алуминиево което пък е занитено на релста и се е разнитило) след което в следстиве на неуравновесено захващане релсата се е посукала и сега хем това алуминиевото е прецакано хем релсата.Релсата може би ще я изправя но това алуминиевото от каде да го намера има ли някой идея или незнам може би цяла релса дали се продават.. ПОМОЩ!!!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
Търсиш по моргите машинка със здрави релси купуваш я и си сменяш само това което ти трябва
Аз скоро от моите две и още три машинки за ел.стъклата с дефекти си сглобих две работещи 
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
Теодор написа:Търсиш по моргите машинка със здрави релси купуваш я и си сменяш само това което ти трябваАз скоро от моите две и още три машинки за ел.стъклата с дефекти си сглобих две работещи
и каква е скромната сума която лешоядите (моргите) искат за здрава машинка.
п.п. Миналата година броих 100 пари ...
-
jijane
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
Това нещо дето се е скъсало, или разнитило е от цам, а не от алуминий. На мене и двете ми се разнитиха преди време, но пък не ми се е усуквала релсата. Ида търсиш и да не търсиш резервни части за ремонт няма. Единия вариант е да отидеш и да си купиш машинка втора ръка и да си свиркаш, ама 100 лева са си 100 лева.
Ако можеш да си исправиш усуканата релса ремонта ще ти излезне не повече от 40-50 стотинки.
Така сега и самата процедура.
Тоя цамения боклук дето се е разнитил го сваляш и от страната дето е бил нитован го почистваш от чепаци и парчетии дето са останали. Тичаш до най-близката железария и си купуваш един болт 6х25 или 6х30, една шайба 6 мм и една гайка също 6 мм. Взимаш болта и му отнемаш половината от дебелината на главата, че иначе водача ще опира в него като се движи нагоре надолу. Вжимаш вече обработения болт и го мушкаш от вътрешната страна на релсата да излезе през дупката(тая дупка дето е бил нитован цамения боклук) след това завиваш цамения боклук на болта и го стягаш добре. Единствената разлика с оригинала е, че вече релсата ще се хваща за вратата не с болт, ами с гайка.
Ето ти и две снимки горе долу как трябва да стане.


Ако можеш да си исправиш усуканата релса ремонта ще ти излезне не повече от 40-50 стотинки.
Така сега и самата процедура.
Тоя цамения боклук дето се е разнитил го сваляш и от страната дето е бил нитован го почистваш от чепаци и парчетии дето са останали. Тичаш до най-близката железария и си купуваш един болт 6х25 или 6х30, една шайба 6 мм и една гайка също 6 мм. Взимаш болта и му отнемаш половината от дебелината на главата, че иначе водача ще опира в него като се движи нагоре надолу. Вжимаш вече обработения болт и го мушкаш от вътрешната страна на релсата да излезе през дупката(тая дупка дето е бил нитован цамения боклук) след това завиваш цамения боклук на болта и го стягаш добре. Единствената разлика с оригинала е, че вече релсата ще се хваща за вратата не с болт, ами с гайка.
Ето ти и две снимки горе долу как трябва да стане.


- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
freestyler911 написа:Теодор написа:Търсиш по моргите машинка със здрави релси купуваш я и си сменяш само това което ти трябваАз скоро от моите две и още три машинки за ел.стъклата с дефекти си сглобих две работещи
и каква е скромната сума която лешоядите (моргите) искат за здрава машинка.
п.п. Миналата година броих 100 пари ...
- Gecatawe
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
jijane написа:Това нещо дето се е скъсало, или разнитило е от цам, а не от алуминий. На мене и двете ми се разнитиха преди време, но пък не ми се е усуквала релсата. Ида търсиш и да не търсиш резервни части за ремонт няма. Единия вариант е да отидеш и да си купиш машинка втора ръка и да си свиркаш, ама 100 лева са си 100 лева.
Ако можеш да си исправиш усуканата релса ремонта ще ти излезне не повече от 40-50 стотинки.
Така сега и самата процедура.
Тоя цамения боклук дето се е разнитил го сваляш и от страната дето е бил нитован го почистваш от чепаци и парчетии дето са останали. Тичаш до най-близката железария и си купуваш един болт 6х25 или 6х30, една шайба 6 мм и една гайка също 6 мм. Взимаш болта и му отнемаш половината от дебелината на главата, че иначе водача ще опира в него като се движи нагоре надолу. Вжимаш вече обработения болт и го мушкаш от вътрешната страна на релсата да излезе през дупката(тая дупка дето е бил нитован цамения боклук) след това завиваш цамения боклук на болта и го стягаш добре. Единствената разлика с оригинала е, че вече релсата ще се хваща за вратата не с болт, ами с гайка.
Ето ти и две снимки горе долу как трябва да стане.
Колега ами аз точно така направих(с болта и гайката), но несъм рязал болта и наистина опира и за сега докъто се хвана сериозно(защото неми остава време) съм откачил буксата на машинката, че много хора като се качат и пипат.
П.С: значи режа болта главата му (а дали се продават такива с плоска глава и да може с отверка кръстата да се стяга) вместо да го режа това ми хрумна сега.
П.С2:Знчи ходих до 3 морги в Плевен машинка за 2-врати поло няма или впрочем намерих, НО точно за другата врата
Благодаря за съветите!!! Поздрави
-
jijane
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
Колега @Gecatawe в момента на пазара има всякакви болтове. Сега се сетих, че даже можеш и да не му намаляваш главата на болта поради простата причина, че има такива болтове фабрични. А за вида на главата му варианти много за кръстата, за права отвертка, комбинирани(едновремено за права отвертка, торкс и гаечен ключ, или пък друга комбинация права+кръстата отвертка, варианти много, просто трябва да се разтършуваш из магазините за крепежни изделия.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
Ако може да използвам темата за едно въпросче..
Аз си търся целия механизъм за шофьорската врата (не електрически). Полото ми е с 2 врати. Цената на нов ми предложиха от 140 лв до 180 лв (не ел.
). Намерих си за 50 лв но от четириврато поло.
Разликата в номерата на механизма между двувратото и четиривратото е само в една буква накрая
За двувратото номера е 6N4837401 Е
а за четиривратото 6N4837401
Някой знае ли дали реално съществува разлика между двата механизма?
Според този сайт
Механизма е еднакъв за тези номера на Ауди,Шкода и VW
191837402B 191837402A 171837402B 6N4837401 6N3837401E 6N3837401 3A0837401B 357837401 357837401B 357837401C
Аз си търся целия механизъм за шофьорската врата (не електрически). Полото ми е с 2 врати. Цената на нов ми предложиха от 140 лв до 180 лв (не ел.
Разликата в номерата на механизма между двувратото и четиривратото е само в една буква накрая
За двувратото номера е 6N4837401 Е
а за четиривратото 6N4837401
Някой знае ли дали реално съществува разлика между двата механизма?
Според този сайт
Механизма е еднакъв за тези номера на Ауди,Шкода и VW
191837402B 191837402A 171837402B 6N4837401 6N3837401E 6N3837401 3A0837401B 357837401 357837401B 357837401C
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
От четириврато на двуврато не стават поне с ел.мех.,мисля че и ръчните не стават поради разлика в дължината на жилата.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
Ами то колеги ако се вгледате,двувратото има огромна врата спрямо четиривратото!
Това е оргромното преимущество на двувратото,пред четиривратото-влизаш като удома си!
(особенно ако сте над 185см-горещо препоръчвам!)
Това е оргромното преимущество на двувратото,пред четиривратото-влизаш като удома си!
(особенно ако сте над 185см-горещо препоръчвам!)
- samael_86
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna-silistra
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
колеги спешно ми трябва пластмасата която държи стъклото за предната релса за четириврато поло с ел. стъкла неска тя пластмаса стана на 3 части.Или ако може да ме напътите от каде да си взема само тази част??? Моля ви спешно е!!!
Мерси предварително п.с. полото е 6Н 99г.
Мерси предварително п.с. полото е 6Н 99г.
-
javor_bg
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
И аз също имам ядове с едно стъкло на Сеат Ибиза 97ма година 1.4. Оказва се че механизмите за Поло и Ибиза от тази година са 1:1. Може би някои от вас са видяли тази тема тук :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=34174&hilit=%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD+%D0%9C%D0%B0%D0%B4%D0%B6%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2
Човека е професионалист и страшно много си разбира от работата. Цар е на тези механизми. Механизма на стъклото, дето му го оставих обеща да го оправи. Макарата му е прецакана или по-конкретно каналите на макарата, 2 от 3 жила са за смяна. Ще сложи титаниеви жила. Двете конзоли са за смяна - тези пластмасовите. Един от държачите на стъклото и той е сдал багажа. Изобщо работата е много дебела. Незнам дали трябва да се пръска с нещо със сламка при спуснато до долу стъклото. Мисля си че все пак има начин да влиза влага и оттам идват проблемите...
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=34174&hilit=%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD+%D0%9C%D0%B0%D0%B4%D0%B6%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2
Човека е професионалист и страшно много си разбира от работата. Цар е на тези механизми. Механизма на стъклото, дето му го оставих обеща да го оправи. Макарата му е прецакана или по-конкретно каналите на макарата, 2 от 3 жила са за смяна. Ще сложи титаниеви жила. Двете конзоли са за смяна - тези пластмасовите. Един от държачите на стъклото и той е сдал багажа. Изобщо работата е много дебела. Незнам дали трябва да се пръска с нещо със сламка при спуснато до долу стъклото. Мисля си че все пак има начин да влиза влага и оттам идват проблемите...
- samael_86
- Мнения: 118
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna-silistra
Re: Ел.Стъкла проблем захващане на релсата
проблема решен за 10 мин и 40 кинта мерси все пак


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта