Дизел с автоматична скоростна кутия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
martimitev
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот martimitev » Чет 06 авг 2009 12:32


Лично аз от както сам се качил на автоматик за друг автомобил не помислям вече.Понеже се казват различни разходи да ви кажа и моят 5/100 извън грaцко 120-150km.h.,гpaцко до 6,5/100 при пуснат климатроник.Този разход е максималния,често е по нисък.Има и смяна ма масло и филтър но това е на 30 000 км.а според някои и на 50 000 км.което средно cтaтическия Българин изминава за 5 г.примерно.Но двигатела е винаги като нов понеже автоматика не позволява да се ръчка двигатела и го пази (според оборотите си сменя предавките).1,9 TDI 110 ps.




Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Adnan » Чет 06 авг 2009 13:02


Сега остава да споделиш и закой град става въпрос.
Като се има предвид моя АФН на Голф с малко купе ми гореше в София минимум 7-8. Понякога съм стигал и до някакви стойности които не искам и да ги споменавам.
А като си помисля, че ти караш пасат малко ми се струва много нереален този разход.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 06 авг 2009 22:13


martimitev написа:.Но двигатела е винаги като нов понеже автоматика не позволява да се ръчка двигатела и го пази (според оборотите си сменя предавките).1,9 TDI 110 ps.

Тука нещо си се заблудил доооста.


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот eddyman » Пет 07 авг 2009 9:15


Rabbit_TDI написа:
martimitev написа:.Но двигатела е винаги като нов понеже автоматика не позволява да се ръчка двигатела и го пази (според оборотите си сменя предавките).1,9 TDI 110 ps.

Тука нещо си се заблудил доооста.


Защо? Обоснови се защо се е заблудил


Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот pit » Пет 07 авг 2009 15:21


chrislake написа:Здравейте

Имам един въпрос. Насочил съм да си купувам пасат 2002 год 1,9 тди 131 к.с. с автоматична скоростна кутия. Както вече разбрах от постовете че този двигател е доста надежден и пъргав. Това което ме интересува е дали в комбинация с автоматик е подходяща (типтроник). Интересува ме колко е повече разхода с автоматик отколкото с ръчна скоростна кутия и въобще какви други разходи има повече отколко то с ръчни скорости. Според мен разхода не би трябвало да е много по-голям защото е типтроник но все пак да попитам.



Взех скоро същия,автоматик, комби 2001г. Градско в София, 8-9 литра, на дълго 6,5-7..по-малко не можах да го сваля, карам на места с 130-150, повече със 120 някъде до 130.

Иди с някой с ваг ком който разбира да го провери.. аз направих тази грешка да го взема без проверка понеже нямаше временни номера и не можеше да се кара..и работата трябваше да стане бързо, понеже взимаха старата ми кола..та малко избързах, сега май имам проблем с едната дюза, нова е около 1000 лева..втора ръка около 500лв.

На лаптопа после излезе веднага това с дюзата, и разни други неща които може да пропуснеш..примерно мене ми няма клаксона отзад, този който е за алармата...веднага излезе на лаптопа но какво от това като вече бях взел колата.

За автоматика, знам че трябва да превключва плавно, без да има "удар" да рита все едно колата.. на равно на директна, колата трябва да върви сама, дори и при наклон , в София на кръстовището което идва от Сточна гара нагоре където се пресича с Дондуков, на този светофар като пусна спирачката и колата пълзи нагоре по наклона. Обратното е същото, на задна скорост пълзи назад срещу наклона(изкачва се).

За маслото в скоростите, оригинално това което препоръчват ФВ, има по 36 лв. литъра.. в магазина казаха около 6-7 литра че ще трябват. За смяна обаче ходих при един който много коли обслужва и все скъпи, неможеш веднага да влезеш, записваш се за след седмица.. отред само мерцедес джипове,лимузини,аудита... от тоя сорт, та този каза че маслото в скоростите не се сменя, само ако има нужда се доливало, ако станело нещо с тия скорости, то това щяло да е най-малкия проблем.. и едва ли ще е проблема от маслото и филтъра ако не е сменен.

А това че не се сменя никога..аз някъде намерих че "никога" значи на 120 000 км. първа смяна, после през 60 000, и те затова викат никога не се сменя... :D


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот eddyman » Пет 07 авг 2009 16:00


pit написа:
chrislake написа:Здравейте

А това че не се сменя никога..аз някъде намерих че "никога" значи на 120 000 км. първа смяна, после през 60 000, и те затова викат никога не се сменя... :D


Мда, това е мнение на дойчовците, защото те си продават колите докато дойде време за маслото. За разлика от тях ние караме колите докато се разпаднат на пътя. Иначе смяната я препоръчват по- скоро на 50 000 км.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 07 авг 2009 17:08


eddyman написа:
Rabbit_TDI написа:
martimitev написа:.Но двигатела е винаги като нов понеже автоматика не позволява да се ръчка двигатела и го пази (според оборотите си сменя предавките).1,9 TDI 110 ps.

Тука нещо си се заблудил доооста.


Защо? Обоснови се защо се е заблудил

Не ми се обяснява надълго и наширока ,щото самите автоматици имат разновидности бол.Единствения плюс е че автоматика не кара до прекъсвач ,ама аз почти не знам хора да карат така особенно пък ТДИ/на него мощноста му пада още преди да стигне червените обороти/.Иначе автоматика тормози мотора повече от масата шофйори ,защото превключва на по-високи обороти от нормалното постоянно/ся тука вече си зависи от модела и марката/ и тва няма как да компенсира невъзможноста за влизане в червения сектор.Имам и наблюдения върху един автоматик на мерцедес как бавно и сигурно умори ено дизелово моторче.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 07 авг 2009 17:09


eddyman написа:
pit написа:
chrislake написа:Здравейте

А това че не се сменя никога..аз някъде намерих че "никога" значи на 120 000 км. първа смяна, после през 60 000, и те затова викат никога не се сменя... :D


Мда, това е мнение на дойчовците, защото те си продават колите докато дойде време за маслото. За разлика от тях ние караме колите докато се разпаднат на пътя. Иначе смяната я препоръчват по- скоро на 50 000 км.

Тва си го е измислил маистора/не разбира човека ко да се праи-повечето са такива/.В Аутодата си пише - 120 000 км/тва поне за моя - 5 скорсти - типтроник/.


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот ittso » Нед 09 авг 2009 13:16


Завидях за разхода на повечето писали в темата. Малко ще сваля процента оптимизъм. mhihi
Разхода на моя Пасат с AVF и с 5 степенния типтроник - градско (Софийско) - минимален 8 - 9 (много рядко), типичен 11 - 12, максимален 20+. Извънградско - минимален - 6 (много рядко), типичен 7 - 8. Типичния разход извънградско може да се приеме и за максимален при мен и моят начин на шофиране.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 авг 2009 16:55


ittso написа:Завидях за разхода на повечето писали в темата. Малко ще сваля процента оптимизъм. mhihi
Разхода на моя Пасат с AVF и с 5 степенния типтроник - градско (Софийско) - минимален 8 - 9 (много рядко), типичен 11 - 12, максимален 20+. Извънградско - минимален - 6 (много рядко), типичен 7 - 8. Типичния разход извънградско може да се приеме и за максимален при мен и моят начин на шофиране.

:да:


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот eddyman » Пон 10 авг 2009 8:58


Rabbit_TDI написа:
eddyman написа:
Rabbit_TDI написа:
martimitev написа:.Но двигатела е винаги като нов понеже автоматика не позволява да се ръчка двигатела и го пази (според оборотите си сменя предавките).1,9 TDI 110 ps.

Тука нещо си се заблудил доооста.


Защо? Обоснови се защо се е заблудил

Не ми се обяснява надълго и наширока ,щото самите автоматици имат разновидности бол.Единствения плюс е че автоматика не кара до прекъсвач ,ама аз почти не знам хора да карат така особенно пък ТДИ/на него мощноста му пада още преди да стигне червените обороти/.Иначе автоматика тормози мотора повече от масата шофйори ,защото превключва на по-високи обороти от нормалното постоянно/ся тука вече си зависи от модела и марката/ и тва няма как да компенсира невъзможноста за влизане в червения сектор.Имам и наблюдения върху един автоматик на мерцедес как бавно и сигурно умори ено дизелово моторче.


Еми сега мисля че говорим за конкретен модел- Пасат и конкретна скоростна кутия- автоматик типтроник. Значи оборотите при превключване на предавките зависят изцяло от стила на шофиране, поне при мен нормално сменя на 1800-2000, като я настъпя здраво стига между 3500-4000 оборота. Производителя си е преценил оборотите. Имам възможност от време на време да карам същия пасат като моя, но с ръчни скорости и сменям на същите обороти.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 авг 2009 9:35


Типтроника е наи-добрия пример за автоматична щото има адаптивно поведение и блокировки на 4та и 5та предавка ,но масата автоматици не са така.Още няколко неща за автоматика - когато масата ръчни са 5 скорости автоматика е 4 ,когато излиза типтроника с 5 скорости доста коли вече са 6 предавки - повечето предавки спестяват обороти и от там щадят мотора.Типтроника верно кара леко ако не натискаш ,но при мен съм забелязал че в града се получава че ту кара под максимума на въртящия момент/което съще не е хубаво за мотора-тва го дъвкахме в една стара тема/ ту кара на кикдаун/което също не жали мотора/.Другото което забравих да спомена е че хидротрансформатора на автоматика си гълта 5-10% мощност което няма как да не окаже влияние на мотора отново - да не говорим на кръстовище когато си стоиш на D и си натиснал спирачка - тогава зорлем тормозиш цялата кола па макар и малко /ама за сметка на това сигурно/.Вероятно мога да се сетя още доста неща.Изобщо в техническо отношение автоматика /пък било то и типтроник - за старите още по-зле/ няма нито едно редимство спрямо ръчна кутия с шофйор със стаж 10-20к + километра.Единствения плюс е че не превключваш и че ако кутията е в ред возията е по-комфортна особенно при по-големи коли/въпреки че и тва е относителна величина/.В рекламните брошури и дилъра в автосалона ще ти кажат точно обратното обаче /колко технически саваршенни са тия кутии/ ,щото и те имат семеиство да хранят :lol:
П.С. В тоя ред на мисли не влиза DSG щото там принципа на работа е съвсем друга.Също не съм много на ясно с мултитроника.
П.С. 2 - карам типтроник - да не си помисли някои ,че карам с ръчни и си хваля моито :lol:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот morfei1 » Пон 10 авг 2009 11:46


За висене по сфетофари на D-иректна и аз съм съгласен. Не е ли добра практика да се минава на N-еутрална? Според някои така се скапвала кутията, аз лично невиждам какъв е проблема, даже си мисля, че на D-иректна се натоварва повече :roll: .


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот eddyman » Пон 10 авг 2009 12:11


Rabbit_TDI написа: ту кара под максимума на въртящия момент/което съще не е хубаво за мотора-тва го дъвкахме в една стара тема/ ту кара на кикдаун/което също не жали мотора/.


Аз в този случай (когато съм под максимума) давам повече газ, колкото да ми смени предавката. Може и да звучи тъпо, ама като навъртиш няколко хиляди км. започваш да познаваш какви са "намеренията" на кутията и ако не си съгласен с тях даваш повече газ и или не даваш излишно много :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дизел с автоматична скоростна кутия

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 авг 2009 12:24


Повечето инфо съм го чел в Ауди форума - та там плашат със скъп ремонт на превклюващия механизъм.Като съм питал техническия довод - гробна тишина :? И аз не знам къде е истината.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта