Пасат TDI v.s. Бензин с ГИ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
go_show
Мнения: 53
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот go_show » Вто 11 авг 2009 13:23


Още един глас за дизела!
П. С. - карал съм и на бензин и на газ, поне за мен това вече е в историята...




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 авг 2009 14:34


Един глас за черна или сива с кожен салон и подгряване на седалките :lol: - пък кои мотор ебеш ли го :lol:
P.S.Маитапа на страна ама ако се спреш на бензин земи 1.8Т.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот vw16v » Вто 11 авг 2009 14:39


В случая щом приоритет е икомонията-като гориво и поддръжка,без да се търси същевременно с това и кой знае каква динамика , без съмнение решението е атмосферна бензинка -в случая 2.0 115 к.с. с ГИ .С нов и кадърно поставен и настроен ГИ няма осезаема /да не кажа и никаква/загуба на мощност,а проблемите са сведени до минимум,не се заблуждавайте от старите газови.
П.С.Има ли възможност феновете на дизела да се успокоят и без да превръщат всяк тема в бензин vs дизел просто да отговорят адекватно на човека /примерно с цифри/ или просто да кажат "вземи си ТДИ" ,без във всяка подобна тема да си хвалят милионниците , да ги сравняват постоянно с атмосферни бензинки от балканската война и постоянно да ги превъзнасят в ролята на супербегачки ,за каквито определено не са замислени .Вече всички разбраха ,че АеФеНа с чипС е последния стадий на двигателостроенето непосредствено преди перпетуум мобиле и е подходящия агрегат ,който пасва идеално на всички машини за всякакви цели -от комбайн до болид от Ф1 и е в състояние да задоволи всички прищевки на собственика си ,като прави успешно дори свирки и мусака.


Потребителски аватар
batececo
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот batececo » Вто 11 авг 2009 15:04


Давайте обективни мнения, а не всеки да си хвали своето...

Според мен ако се търси икономия и колегата няма да се състезава е по-добре бензинка с газов инжекцион.

Дизела има скъпа поддръжка (обслужване - елементарните консумативи, а недай боже нещо да дефектира по двигателя - става "плаче майка") и иска да се навъртат мнооооого километри за да се избие скъпото обслужване + ремонти.

Отелно на запад дизелите имат много висок данък + по-скъпи са спрямо бензинките при първоначална покупка. Затова хората си купуват дизел - с презумпцията да се скъса от каране и тука идват поне на 5-600 хиляди километра след 2-ра или трета смяна на турбина и т.н... После започва Бай Ганьо да се мъчи да я стяга с мизерната заплата, започват незавършени теми по форумите и майсторите се чешат умно по главите, следва обява в Мобиле.БГ или във форума докато някой друг се излъже да си купи дизел-милионник на старо :banghead:


Потребителски аватар
meltin
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 05 окт 2004 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот meltin » Вто 11 авг 2009 15:40


Ако търсиш икономия определено газта е твоето решение.

Тези дето карат дизели искам да ги попитам нещо като спреш до тротоара да питаш някой къде е еди какво си гасят ли двигателя, че човека от тротоара не ги чува какво го питат :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 авг 2009 15:57


vw16v написа:с атмосферни бензинки от балканската война

Ми то въпросния 2.0 е точно такъв - да спомена още веднъж за 1.8Т/щото ако споемна дизел веднага ще ме нападнат бензиновите андъхници като ФВ 16 В/ - по пъргав и по-икономичен! Също така при покупка смятаи цената на газовия инжекцион 1200-1500 лева!
P.S.В Ауди форума по доста теми се споменава че въпросния мотор тече като леика /колко е вярно незнам/
P.S.2 Големите бензинови мотори също хората си ги копуват да ги спукват от каране - казвам го като човек препатил да търси "убава запазена бензинова бегачка на малко километр с много екстри за малко пари и после да и слжи ГИ с което и разхода да му е по малак" - ДА ама НЕ - големите бензинови мотори са същите спшуакни от каране изтърбушаци като дизелите.
P.S.3 Темата пък за обслужването на бензин и дизел също не я почваите щото е смешна.


Потребителски аватар
batececo
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот batececo » Вто 11 авг 2009 16:09


Rabbit_TDI написа:Също така при покупка смятаи цената на газовия инжекцион 1200-1500 лева!

P.S.3 Темата пък за обслужването на бензин и дизел също не я почваите щото е смешна.


1. Има ГИ за 1000 (хиляда) български лева, които работят и не са лоши.

2. Категоричен съм, че поддръжката и частите на дизелов агрегат е доста по-солена от бензинов такъв от една и съща година.

Но да не спамим - нека се придържаме към темата и всеки да сподели кое би било по-икономично за поддръжка и левче на километър изминат път като цяло тракащата миришеща пушеща печка или безшумната бензинка с газов инжекцион, от който не мирише ама грам (не бъркайте старите бараки с газови уредби за 500 лв).

P.S. Това много ме изкефи:
meltin написа:Тези дето карат дизели искам да ги попитам нещо като спреш до тротоара да питаш някой къде е еди какво си гасят ли двигателя, че човека от тротоара не ги чува какво го питат :D

И да допълня - трябва да си бършат очите от сълзите от дима ;)

Чтрак - чтрак - чтрак - чтрак....
versus бзззззз (съвсем тихо и по-евтино)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 авг 2009 16:27


batececo написа:
Rabbit_TDI написа:2. Категоричен съм, че поддръжката и частите на дизелов агрегат е доста по-солена от бензинов такъв от една и съща година.
b]

Даи малко повече инфо.Ето ти малко инфо за не помпа-дюза ТДИ осреднени цени:
1.Сервизен интервал 10 000 км.
Масло 10В40 за турбо 60 лева петте литра
Филтър за малсо 12-15 лева
Въздушен филтър 10 лева
90 лева на 10 000 км.
или 9 лева на 1000 км.
или 90 стотинки на 100 км.
2. Сервизен интервал 90 000 км.
Комплект ремъци,ролки,бла бла бла 300-400 лева
4.5 стотинки на 100 километра.

Общо обслужване 95 стотинки на 100 километра

Пиши на 2.0 за Г4 да видим мега-изгодата в поддръжката.


Потребителски аватар
batececo
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот batececo » Вто 11 авг 2009 16:59


Имам колега с Октавия 1,9 мисля че беше 110 коня (не знам точно колко се води - по-евтиния и по-слаб дизел на VW) - VW двигател - даде над 1000 лева за смяна на ангренажен ремък и т.н... имам колегa с пасат 1,9 - 130 коня по-мощния (или колкото са там по паспорт) - той под 200-300 лева само за смяна на масло не пада, оделно какви цифри е обикновената смяна на ремъци доста над 1к... не знам как ги измисли тези 300-400 лева... Отделно турбината се сменяла на 150 хиляди километра. Всичко се обсъжда кой колко и за какво е дал и като гледам какви пари се трошат за поддръжка за новите ТДИ-та... мнооого скъпо ми идва на мен, а темата на колегата е за по-евтина поддръжка, в никакъв случай не казвам, че са лиши ТДИ-тата,но МНОГО СКЪПО... АДСКИ СКЪПО...

Имам и колеги с бензинови Пасати - там е друга бира - единия кара 1,6 16V (също не е състезател като мен и колицата си върви задоволително) другия е със 1,8Т - не съм чул да реват за такива страшни суми за поддръжка.

Самия аз карам бензинка набор 98 - от една друга марка и пак поддръжката е поне 2 пъти по-евтина от тази на дизеларка същата година и същата марка.

Друго нещо - от кухнята - баджанака ми работи в автосервиз и лично той кара бензинов голф, казва, че никога не би си взел дизелов VW, особено от новите - доста коли му минават през ръцете ежедневно и му имам пълна вяра. Новите дизели свалят по 2-3 кожи от гърба за поддръжка... Ами от тази зверска поддръжка къде отива икономията от 5/100 нафта?


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот jordanpar » Вто 11 авг 2009 17:10


Колегата имаше впредвид общо като цяло поддръжката и частите на дизеловите фолксвагенчета.
И едва ли някой си позволява в българските условия да сменя масло,маслен филтър,горивен и въздушен филтър на дизелов автомобил чак на 10К километра.Разумно е да се прави най-късно на 8К километра да е мирна главата.
Имайки впредвид и периодичното обслужване на турбината /за тези които си обичат колата/,проверка на кулера и въздушните пътища,клапаните ЕГР и Н75 и съответната грижа за тях,значително по-скъпия съединител комплект на дизела,вакуумпътищата и не на последно място че цените на частите за дизелов двигател са по скъпи винаги от такива за бензинов при една и съща карка и модел кола.Елементарен пример--наскоро купувана помпа за хидравликата за дизел,почти два пъти по скъпа се оказа от тази за бензиновия еквивалент.Все още само като съм купувал чистачки не са ме питали доуточняващо за дизелова или бензинова кола са,че да си добавят малко надценка и там.
Темата е супер безсмислена ако всеки си хвали неговото гардже,но разходите по една кола се правят на база годишна оценка,а не това че на колконката на бензиностанцията едната била по-евтина.Само горивото ли е разхода по една кола??????????????
И стига сравнения турбодизел срещу атмосферен бензин,смешно е.А е факт че атмосферния бензинов АБФ достига 150кс. години преди ARL-чето от дизеловия отбор да го настигне с помощта на турбо,и то при почти минимална разлика в кубатурата.
Да не говорим че Фолксваген почиват на стара слава за дизеловите си агрегати и тая смяна от ПД към комънрейл ги върна доста назад.От години БМВ правят изродски дизели с впечатляващи характеристики и то все нови разработки.Даже италианците и французите дръпнаха пред фауветата.Аз от VW не съм видял нищо ново,всичко им се върти около двулитровите печки.

Последна промяна от jordanpar на Вто 11 авг 2009 17:17, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
cenitel
Мнения: 193
Регистриран на: Вто 05 юли 2005 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот cenitel » Вто 11 авг 2009 17:11


АБЕ КОЛЕГИ САМО ВЕЛИЧАЕТЕ ДИЗЕЛА.Една икономия и по ниски обороти му трябват дa набере,ама айде много добре знаете-бензина си е бензин.Не може да ме обедите чисто професионално и любителски,че е по-добра кола от бензина.Не познавам човек с пари и който иска да си прави кефа да си купи купа или седан с 300 коня дизел.
Но към колегата-пасата е доста издръжлива кола дори и на 450 хиляди километра,ако е в добро състояние.А горивото опр.старите бензинки са и в по-слабо поддържани са по добре.От опитни хора знам,че дизел не мойе да се остави без постоянна подръжка и непрестанен оглед.Това изказване е мое мнение-не искам да обидя никой.Приятни моменти с VW.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот rosen79 » Вто 11 авг 2009 18:04


batececo написа:Имам колега с Октавия 1,9 мисля че беше 110 коня (не знам точно колко се води - по-евтиния и по-слаб дизел на VW) - VW двигател - даде над 1000 лева за смяна на ангренажен ремък и т.н... имам колегa с пасат 1,9 - 130 коня по-мощния (или колкото са там по паспорт) - той под 200-300 лева само за смяна на масло не пада, оделно какви цифри е обикновената смяна на ремъци доста над 1к... не знам как ги измисли тези 300-400 лева... Отделно турбината се сменяла на 150 хиляди километра. Всичко се обсъжда кой колко и за какво е дал и като гледам какви пари се трошат за поддръжка за новите ТДИ-та... мнооого скъпо ми идва на мен, а темата на колегата е за по-евтина поддръжка, в никакъв случай не казвам, че са лиши ТДИ-тата,но МНОГО СКЪПО... АДСКИ СКЪПО...

Имам и колеги с бензинови Пасати - там е друга бира - единия кара 1,6 16V (също не е състезател като мен и колицата си върви задоволително) другия е със 1,8Т - не съм чул да реват за такива страшни суми за поддръжка.

Самия аз карам бензинка набор 98 - от една друга марка и пак поддръжката е поне 2 пъти по-евтина от тази на дизеларка същата година и същата марка.

Друго нещо - от кухнята - баджанака ми работи в автосервиз и лично той кара бензинов голф, казва, че никога не би си взел дизелов VW, особено от новите - доста коли му минават през ръцете ежедневно и му имам пълна вяра. Новите дизели свалят по 2-3 кожи от гърба за поддръжка... Ами от тази зверска поддръжка къде отива икономията от 5/100 нафта?

Ми то може и 3000 да даде за смяна на въздушен филтър,като ходи там където не трябва.Нали знаеш приказката?Не е луд тоя дет яде баницата,луд е тоя дето я дава.
Относно "много шумните" и "пушещи"печки,всичко е въпроз на подръжка.Един дизелов двигател при правилна употреба и подръжка ще изкара три пъти повече от един бензинов,без да му се налага ремонт.
Искам да попитам тез с газта.Лятото на 40градуса търсите ли си сянката за паркиране,за да не си намерите колата само с опушена ламарина?
ПП.Забравих да попитам бензинджиите.Може ли някой от вас да ми обясни,защо става тенденция вече почти всички големи,и не толкова големи марки автомобили да произвеждат повее дизели,от колкото бензинови двигатели?Сигурно са балъци.Дори марки,които никога не са правили дизели,започват да вграждат дизелови агрегати.


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Jetman » Вто 11 авг 2009 18:11


Сега колеги истината винаги е по-средата - за един бенз/газ, за друг - дизел. Не може да се каже универсално кое е най-добро. Най-добре е перпетуум-мобиле щото не харчи нищо :lol:
Малко за митовете както споменахте:
Поддръжката на дизела била по-скъпа - да така е, но в какво се изразява тази "скъпотия" - просто 2 пати по честа смяна на масло и филтри, което е всичко на всичко 100лв (клегата Rabbit_TDI ви доказа). Колегата навърта 25-30к км значи ще дава 200лв повече на година спрямо бенза, НО .... ще спести от гориво между 1200 и 1500лв. Това ако мотора е читав и нищо не се поврежда говорим - просто и бенза и дизела са здрави и само подръжка и гориво смятаме. Но дори и да изникне някакв ремонт по дизела понеже все "милионици" ги изкарвате, то едва ли ще надхвърли 1500лв значи пак дизела е по-изгоден. Но тези размишления са за "обикновенно" ТДИ, а не помпа-дюза и мога да кажа от личен опит, че и да излезе нещо за смяна, то няма да е 1500лв, а и майстори има навсякаде за тях (освен по селата :lol: ) и се чупят рядко, ако се поддържат правилно. Това си е прост и механично здрав дизелов мотор към който има 10-на датчика и комп да го управлява.

А относно това дали богат човек ще вземе дизел - ами защо 85% от колите в Германия са дизели - хората там са с най-високия стандарт - не са мизерници като нас - значи не евтинията на ниския разход ги влече само при избора. Избират това което ги кефи как се кара, колко върви, как залепя още в ниските об. и не трябва да го пържиш за да изпревариш. По начало има по голямо КПД => коефициента вървене/разходи е недостижим. Ето един пример - световния шампион в Ф1 Хамилтън кара мощен дизелов автомобил - едва ли го е взел да му навърта милиони за да му е изгоден - просто харчи прилично, а върви зверски.

Относно ГИ - имало за 1000лв - всички знаем, че и при простите газови има евтини по 200лв ама те вкарват в едни филми, които при едно качествено Ловато за 400лв ги няма. И тука е така - не може на хубава кола за над 10К лв да с лепне най-евтиния ГИ на пазара ...
Отделно и аз като клегите съм карал първо бенз и сега вече 2 години дизел - е следващата кола пак ще е дизел ако ще и милионик - ако се внимава при избора и двг е читаво няма значение километрите. И избора ми изобщо не е само заради по малкия харч на 100км.
П.Но преди да дава парите е добре автора на темата да покара пасати с 2-та мотора, които го интересуват и тогава да избира, а не да се довери на сляпо на нашите мнения тук.
П.П. Найстина в Ауди форума има доста писано за 2.0 130к.с. - колегите споменават че е муден за конете си и че гори масло. По-удачния бенз би бил 1.8Т.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот dancing_niki » Вто 11 авг 2009 18:25


Ми ако трябва да си мериме пи*ките да дам и аз малко цифри. Разпределителен вал за V6 TDi 2004 година 660 кинта, дюза без датчик 600 кинта, дюза с датчик (само една е слава богу) 1000 лева. Смяна ангренаж, останалите ремъци, ролки, водна помпа и останалите течности по мотора + скоростна кутия с разните му филтри (горивен, маслен, въздушен, купе, ск. кутия) - 2500 лева, кобилица + повдигач - нещо от сорта на 50-тина лева. Така че ако няма късмет... кола за 20 000 лева става автоматически 25 000 лева като добавиме каското и регистрацията. А това дали дизела или бензина е по-добър... аз лично много харесвам дизела понеже вредните емисии са много по-ниски от тези при бензина. При пропан-бутан или метан бирата е съвсем друга. Конкретно към въпроса на колегата понеже и аз не бях дал отговор като хората по-горе: Определено си вземи атмосферен бензин, дай едни луди пари за ГИ и тогава ще се родиш, ако обаче няма да се дават пари като хората изобщо интервенцията по смяна на горивото няма да ти излезне изгодни с всичките му разправии. Един познат на неговия... Калеос май беше Шевролета, сложи газов инжекцион и то в офицялния сервиз и после 2 години не го е пипнал. Аз като си спомня преди... незнам си колко си години старите АГУ-та особено на Жигулите какви настройки бяха, отделно всяка пролет и есен тихите обороти, абе...
Относно теча на масло на моторите... На първите 2.0 TDi също много течаха, но в последно време разбрах били отстранили тези дефекти. Дали обаче става въпрос за малкия или големия 2.0 TDi не мога да кажа понеже не ги разбирам тях още толкова много.

И за да не се побъркват хората които са полудяли по своето: аз няма да се откажа да си карам печката, но определено в случая препоръчвам на колегата да си купи бензин.


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TDI v.s. Бензин с ГИ

Мнениеот Jetman » Вто 11 авг 2009 18:42


Е защо се цитират сега цени на части на такъв звяр - V6 TDI? Предполагам на бенз 2.8 30V с близо 200 магарета частите няма да са по-евтини нито цялостната му поддръжка. Колегата го интересуват "нормалните" неакцизни мотори. Най-евтин за гледане е дизела с 110к.с., тези 115, 130 са ПД и вървят по друго но и са чувствително по скъпи като обслъжване - поне 1000-1500лв цялостно обслужване и поне 300 масло с филтри, докато аз вече споменах за нормалното ТДИ колко е маслото а пълното обслужване на двг е в границите на 300-400лв.

Аз също не съм казал какво да си купи колегата и не мога да го посъветвам на 100% защото не съм карал конкретно Пасат с тези дизели или с тези бензини - просто писах относно митовете, които някои колеги са споменали по-горе ;) :)
Избора трябва да бъде направен от него самия след тест драйв и евентуално като вземе под внимание изписаните неща в темата.
:beer

П.П Прав си колега първите 2.0ТДИ 140 коня горяха масло и за 8к км 1-2л изчезваха от раз :) ама както спомена това е фикснато. Въпроса е че на стария пасат няма такива а изпитаните от години прости ТДИ 90 и 110 коня и самолетите 115 и 130 ТДИ ПД ;) Поздрави!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта