
Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
Здравейте колеги, поредното ми въпрсче относно Голфчето ми...
въпроса ми е малко "мърляв"! Значи колата е голф 4 ТДИ 130 коня 6 скорости, на 2-3 пъти за около 4000км при натискане на съединителя се чуваше едно стържене...(помислих, че от аксиалния лагер) последния път стърженето беше доста зверско дори се чувашше когато колата е на скорост и се движи, така около 10км! от тогава съм минал околко 300км нито помен от шумове стръжене или каквото и да е, съединтеля си отделя като по учебник!че има някакъв проблем е сигурно, въпроса е този проблем може да омаже и скорстната кутия или като съединителя е свършил курса и не се смени навреме си умира само той или завлича всичко около него 

Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
Стърженето се чува само когато натиснеш педала на съединителя? Ми не е зле да отвориш кутията и да видиш какво е състоянието на феродов-притискателен и аксиален лагер щом имаш стържене.
Едно отворяне е около 120 ~ 150лв. феродов-притискателен и аксиален лагер ти е някъде към 500~600лв. След отворянето ще прецените кое има нужда от смяна.
Едно отворяне е около 120 ~ 150лв. феродов-притискателен и аксиален лагер ти е някъде към 500~600лв. След отворянето ще прецените кое има нужда от смяна.
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
Щом се чува при натиснат съединител - значи е аксиален лагер... ако го има и при отпуснат - говорим вече за лагер на първичния вал. Поне с тея двата съм патил досега.
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
Аз да питам този лагер на първичния вал, къде точно се намира и каква е процедурата по смяната му - цена, че нещо ме съмнява?
При отпуснат съединител чувам един много лек и странен шум, който изчезва при натиснат съединител. Главно го чувам при студен мотор....
?
При отпуснат съединител чувам един много лек и странен шум, който изчезва при натиснат съединител. Главно го чувам при студен мотор....
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
Предполагам въпроса е към мен. Съжалявам, но не знам точно при Г4 как е. Това го правих на предишната ми кола (БМВ Е36). Там е по-различна работа - кутията надлъжна, ГОЛЯМА... зора е да я отвориш, оттам нататък е песен... лагера стои и те гледа.

- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
значи преди да чуя това стърженето, при отпуснат съеднител се чуваше едно зззззз в купето като го натисках изчезваше... а стърженето се чуваше при натискането на съединителя!че ще го сменям е ясно, въпроса дали може да прецака скоростната кутия ако се забавя още някой ден,седмица? и интересното е че сега нито това ззззз, нито сържене последните 300км (градско)... дали не е затишие преди буря? 

- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
Карай спокойно. Не е толкова фатално.
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
morfei1 написа:Аз да питам този лагер на първичния вал, къде точно се намира и каква е процедурата по смяната му - цена, че нещо ме съмнява?
При отпуснат съединител чувам един много лек и странен шум, който изчезва при натиснат съединител. Главно го чувам при студен мотор....?
Лагера се намира в скоростната кутия. И аз имам шум/тракане на пуснат съединител, който изчезва като го натисна. Шума се появи, когато сложих твърд маховик. Решението е ремонт на скоростната кутия, но всички ме съветват докато върви да си я карам, защото като отвориш кутията и ставало скъпо.
Става въпрос за Голф 3 АФН. Предполагам, че при 4-ките е нещо подобно.
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
theraven написа:Карай спокойно. Не е толкова фатално.
дано дано, че ще ходя на море, а пък намям време да оставя колата 1-2 дена в сервиза!
П.С. в сервиза на VW приемчика ми обясняваше че ако ми е оригинален се връща за рециклиране и ми дават нов оригинален на преференициална цена както колегата по горе спомена около 500лв комплекта...до тук много европейско звучи, но като я отворят могат да ми кажат всичко!?имат ли някаква изгода от това да ми е оригинален съединителя? или ще ми кажат че не е, и ще трябва да избирам да ме одерат или някаква алтернатива с не оригинален съединител?
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
Незнам какво точно искаш да сменяш,но наистина ако ти е оригинален съединителя ти го изкупуват и ти дават нов(рециклиран)на преференциална цена,която така или иначе е пак почти х2 в пари.А да не говорим че за смяната ще те дернат доста яко че далаверката ти от упражнението със връщането на старите части ще си изгуби смисъла.
Относно лагера,да както ти е написал колегата по-горе е вътре с скоростната кутия и за да се смени е необходимо същата да се сваля,такаче ремонта според мен нее оправднан.Като дойде време за смяна на съединител или маховик тогава отваряй и сменяй всичко наред,заедно с лагера.Иначе е нормално като е поостарял лагера да има шумове при отпуснат съединител,но това не трябва да те притеснява
Относно лагера,да както ти е написал колегата по-горе е вътре с скоростната кутия и за да се смени е необходимо същата да се сваля,такаче ремонта според мен нее оправднан.Като дойде време за смяна на съединител или маховик тогава отваряй и сменяй всичко наред,заедно с лагера.Иначе е нормално като е поостарял лагера да има шумове при отпуснат съединител,но това не трябва да те притеснява
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
500лв излиза комплект на Закс от Ауто+ без да връщаш нищо.
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
мерси за вниманието колеги и за отговорите
ще пиша някой ден какво съм направил..
ще пиша някой ден какво съм направил..- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за съединител и скорости на Г4 130?
ами май наистина карай и се не бой мойта кочина е по стара от твойта но има един звук който изчезва след натискането на съединителя,и почти 10тина пъти при зацепването на съединителя се чува едно стържене което от няколко месеца го няма -не че тряя да се успокоявам ама 
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: slav4o08 и 50 госта