Здравейте колеги,
Въпросната клапа е заседнала в затворено положение и не се отваря. Колата е Пасат Б5, 1997 година с климатроник. Пробвах да я мръдна ръчно, но изобщо не помръдва. Въпроса ми е има ли смисъл да я карам на диагностика или да търся проблема в механиката?



Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Passat B5 TDI
Re: Проблем с клапата за циркулация на вуздуха в купето
01274 Air Flow Flap Motor - V71 - само да допълня, че това е грешката която излиза при самодиагностиката на климатроника
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Проблем с клапата за циркулация на вуздуха в купето
Ако можеш да стигнеш до нея свали я и я разглоби - виж някое от зъбните колела на редуктора да не е счупило зъбите, а коже и електромотора да е изгорял. Имам доста такива, но са от десен волан и ще трябва да ползваш само вътрешните части, щото изходящия вал който задвижва клапите е различен за ляв и десен волан.
Принципно ако е зъбно колело или мотор можеш да вземеш и моторче за някоя от другите клапи и да събереш от двете едно.
Принципно ако е зъбно колело или мотор можеш да вземеш и моторче за някоя от другите клапи и да събереш от двете едно.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Passat B5 TDI
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Благодаря за инфото. Вчера зачистих грешката, в момента вкарва въздух от вън. Не се е появявала пак, ако почне да прави пак мизерии ще го отварям за да видя дали има някъква повреда.
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Можеш да ползваш тази тема
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=85295
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=85295
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Passat B5 TDI
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Супер, точно такова нещо ми трябваше за да видя кое каде е и да не разглобя половината кола 

- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Аз го правих миналата седмица и явно и това е един от характерните дефекти .Моторчето е хванато само с едно винтче отдолу.На снимката не е показано и го търсих доста време. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
При В5 съм го вадил както си седи на място...ужасно е ама се вади.Разглобява се жабката и т.н. там и с челна стойка под таблото може да се развие и да се измъкне.съответно после става ясно дали електронно не се управлява или механично е на салата.
И да пуснеш диагностика ще ти каже,че има проблем с клапата ама не и какъв точно е.Просто,че не работи.
Съответно може да си вземеш друго (2-ра употреба) и преди да си го сложил на място да го пуснеш да видиш дали работи като го закачиш към кабелите.Ако тргъне и се мести - монтаж. Като го пробваш демонтирано не се учудвай,че пак ще ти даде грешка - нормално е понеже си следи натоварването и крайните положения пък като е свалено са различни и то си го вижда,че не е както трябва.
И да пуснеш диагностика ще ти каже,че има проблем с клапата ама не и какъв точно е.Просто,че не работи.
Съответно може да си вземеш друго (2-ра употреба) и преди да си го сложил на място да го пуснеш да видиш дали работи като го закачиш към кабелите.Ако тргъне и се мести - монтаж. Като го пробваш демонтирано не се учудвай,че пак ще ти даде грешка - нормално е понеже си следи натоварването и крайните положения пък като е свалено са различни и то си го вижда,че не е както трябва.
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Само искам да допълня че ако проблема е в зъбното колело не дава никакви грешки, а след ремонта или смяната се прави адаптация с VAG-com
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Passat B5 TDI
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Надявам се да не се случи пак тоя проблем, защото сериозно се замислям дали да не го разкача и да оставя клапата отворена и да приключа тая мъка веднъж завинаги, взе да ми писва от такива досадни дефекти. 

- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Може да го направиш,но няма да може зимата да я затваряш за да стопли по-бързо или като караш след някой пушлив дръгел да не му дишаш смрадта.Освен това тази клапа се притваря при по-висока скорост за да се осигури постоянен дебит на въздуха за поддържане на температурата и други такива екстри.За съжаление тези механизми се правят с пластмасови зъбни колела (евтинийка) и сдават бързо.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
airjohn написа:Може да го направиш,но няма да може зимата да я затваряш за да стопли по-бързо или като караш след някой пушлив дръгел да не му дишаш смрадта.Освен това тази клапа се притваря при по-висока скорост за да се осигури постоянен дебит на въздуха за поддържане на температурата и други такива екстри.За съжаление тези механизми се правят с пластмасови зъбни колела (евтинийка) и сдават бързо.
Зимата ако се затвори клапата започва зверско изпотяване на стъклата...затова климатрониците са напраени под +3 градуса да не я затварят за повече от 15 секунди. Съответно ако е решено да се блокира трябва да се блокира в отворено положение

- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
При желание мога да ти дам една от парно за десен волан и да ползваш частите от нея...
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 14 окт 2008 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Passat B5 TDI
Re: Проблем с клапата за циркулация на въздуха в купето
Pav3l написа:При желание мога да ти дам една от парно за десен волан и да ползваш частите от нея...
Мерси колега. Ако ми направи пак проблем ще се възползвам от предложението ти.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта