1.8 Mi/ABS/-до 2000 об.мин присвирва като с турбина/а няма/

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

1.8 Mi/ABS/-до 2000 об.мин присвирва като с турбина/а няма/

Мнениеот vw16v » Чет 30 мар 2006 12:45


Колата е Пасат 35i/т.нар.В3/ 93 г.с мотор ABS 1.8 Mi.От известно време започна да се чува едно равномерно присвирване в диапазона до 2000 об.мин.Над 2000 об.изчезва,на празен ход също не се чува.Не е от ремък,по-различен е звука.Лагерите на динамото са сменяни преди около 25 хил.км. и няма луфт на оста на ротора,ролката на ангренажния ремък е на не повече от 30 хил./дават я да се сменя на 60 хил./.Не мога да определя откъде точно идва това присвирване, съмнявам се във водната помпа,защото звука е близък до заминала жигулска водна помпа,но пък не съм забелязал теч от помпата и се двоумя дали изобщо да я пипам или да карам така докато каквото свири се счупи.Така,че ако някой е имал подобен проблем или има някакви идеи по въпроса от какво може да е това присвирване и най-вече как да изчезне помагайте.




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 30 мар 2006 14:39


Къде се чува - в купето или като си вдигнал капака и гледаш мотора?
Едно такова свирене ме беше побъркало (пак при същите обороти) а се оказа, че са смущения в "свирката" и бучи от колоните :banghead:


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 30 мар 2006 15:44


Хм......звука е свиркащ и колегата доста правилно сравнение е дал. Иго има до около 2000оборота щото до там мотора е сровнително тих.
И аз го имам от известно време. Усили се след като натегнах малко ремъка на алтернатора. Предполагам че ремъка свири. или лагерите макар че лагерите и на моя алтернатор са сменени и са на около 50х. но за сметка на това ремъка е на около 100. Аз ще си търся време когато да обследвам проблема и това което ще направя. Аз ще направя това. Паля студена колата след половин минута слушане гася.
Махам ремъка на помпата и хидравликата. Паля след 15-20 секунди достатъчни за слушане гася . Махам ремъка и на алтенатора и след още 15-20сек. анализирам чутото при трите опита.


Потребителски аватар
bomini
Мнения: 3037
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 19:41
Автомобил: Audi A4 Quattro
Двигател: AVF
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот bomini » Чет 30 мар 2006 16:01


И при мен е така... - водна помпа. Вече 2 години си свири "турбото" :lol: , в началото ме дразнеше много, но Ваското1 каза да не я пипам и не е мръднала, както казах вече 2 години :wink: . Карай, като се счупи - сменяй


Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот slavias » Чет 30 мар 2006 18:36


И при мене е същия шум от около един месец и постоянно се усилва .Колата е Пасат 91г. 2000 i 115 к.с. с климатик и хидравлика.Под климатика има една ремъчна шайба мисля че е паразитна и ми се вижда капселована.Дали може да се смени само лагера или цялата ролка . И накрая някой знае ли какъв номер са лагерите на алтернатора и тая р. шайба .Благодаря ви предварително.Изображение


Потребителски аватар
gstoyanov
Мнения: 198
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gstoyanov » Чет 30 мар 2006 20:28


Здравейте! И аз имах подобен проблем. Оказа се водна помпа. След смяната заработи по-тихо.

Golf III, 1.8Mi, '93, ABS.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 31 мар 2006 7:37


ролката на ангренажа също вие яко. ако е попренатегната...


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Пет 31 мар 2006 14:51


Така като гледам мненията ви ,свеждам причините за присвирването до две-ангренажна ролка и водна помпа,а и като се заслушам на отворен капак ,точно от тази страна на двигателя дето са и двете изброени се чува.Сега като се замисля,това присвирване се появи точно след като смених ангренажния ремък/на 30 хил.км/,а ролката реших да я оставя да изкара още 30 хил.км.Тъй като ми е по-лесно/евтино/ да отстраня проблема с ролката,въпроса е ако излезе,че е било от ролката трябва ли да се сменя ролката или е достатъчно да се охлаби малко ангренажния ремък.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 31 мар 2006 15:31


Ами така зададен въпроса е некоректен. Никой не може да ти отговори. Ако не знаеш какво да правиш по-добре закарай колата при човек който знае какво да направи. Макар че по принцип по сервизите ги е страх да не прескочи зъб ремъка и се презастраховат като обикновенно ги натягат малко повече от нормалното.


Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот slavias » Нед 02 апр 2006 12:11


На мене ми се оказа че е от алтернатора ,предполагам че са лагери но не съм го свалял.Не можах да сваля и ремъка ,защото сигурно е сложен малко по къс и при охлабено положение докрай не можах да го извадя, но като запалих така колата шумът намаля доста.


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Сря 09 авг 2006 14:03


На жупроса на "slavias":
Лагера на паразитната шайба на климатика поне при мен (ABS мотор) е еднореден, двойно капсулован FAG 62 302.2RSR (15x42x17) или SKF 62 302-2RS1.
Изваждаш на преса (или с пинолата на струг) стариа лагер (доста е стегнат по външниа пръстен) и набиваш новиа като използваш стариа лагер като втулка за пресоване (вместо да търсиш или правиш). Накрая въстановяваш петте подбити места в шайбата за осево фиксиране в зависимост от това какво имаш и можеш но не чукай по лагера.


Потребителски аватар
passatGL
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passatGL » Сря 09 авг 2006 19:09


И при мене имаше подобен проблем оказа се от водната помпа.Макар,че се съмняваха майсторите за алтернатора и затова я закарах...излезе ми всичко 110лв. :shock Ама кво да се прави...


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Сря 09 авг 2006 20:10


slavias
Начинаещ
МнениеПуснато на: Нед Апр 02, 2006 1:11 pm

abcd
Начинаещ

Ново мнениеПуснато на: Сря Авг 09, 2006 3:03 pm Заглавие:

Колеги,гледайте датите на темите.... :wink:


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Чет 10 авг 2006 9:39


Забелязах датите, но проблема за който писах на 09.08.06 беше при мен само седмица преди това. Съгласно идеята на форума си помислих, че трябва да споделя какво съм видял около паразитната шайба на климатика на ABS мотора. Моля да ме извините за ужасния правопис, но който е свикнал да пише на латиница в един момент може да се окаже и полуграмотен.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта