1.8 Mi/ABS/-до 2000 об.мин присвирва като с турбина/а няма/
1.8 Mi/ABS/-до 2000 об.мин присвирва като с турбина/а няма/
Колата е Пасат 35i/т.нар.В3/ 93 г.с мотор ABS 1.8 Mi.От известно време започна да се чува едно равномерно присвирване в диапазона до 2000 об.мин.Над 2000 об.изчезва,на празен ход също не се чува.Не е от ремък,по-различен е звука.Лагерите на динамото са сменяни преди около 25 хил.км. и няма луфт на оста на ротора,ролката на ангренажния ремък е на не повече от 30 хил./дават я да се сменя на 60 хил./.Не мога да определя откъде точно идва това присвирване, съмнявам се във водната помпа,защото звука е близък до заминала жигулска водна помпа,но пък не съм забелязал теч от помпата и се двоумя дали изобщо да я пипам или да карам така докато каквото свири се счупи.Така,че ако някой е имал подобен проблем или има някакви идеи по въпроса от какво може да е това присвирване и най-вече как да изчезне помагайте.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Хм......звука е свиркащ и колегата доста правилно сравнение е дал. Иго има до около 2000оборота щото до там мотора е сровнително тих.
И аз го имам от известно време. Усили се след като натегнах малко ремъка на алтернатора. Предполагам че ремъка свири. или лагерите макар че лагерите и на моя алтернатор са сменени и са на около 50х. но за сметка на това ремъка е на около 100. Аз ще си търся време когато да обследвам проблема и това което ще направя. Аз ще направя това. Паля студена колата след половин минута слушане гася.
Махам ремъка на помпата и хидравликата. Паля след 15-20 секунди достатъчни за слушане гася . Махам ремъка и на алтенатора и след още 15-20сек. анализирам чутото при трите опита.
И аз го имам от известно време. Усили се след като натегнах малко ремъка на алтернатора. Предполагам че ремъка свири. или лагерите макар че лагерите и на моя алтернатор са сменени и са на около 50х. но за сметка на това ремъка е на около 100. Аз ще си търся време когато да обследвам проблема и това което ще направя. Аз ще направя това. Паля студена колата след половин минута слушане гася.
Махам ремъка на помпата и хидравликата. Паля след 15-20 секунди достатъчни за слушане гася . Махам ремъка и на алтенатора и след още 15-20сек. анализирам чутото при трите опита.
- slavias
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
И при мене е същия шум от около един месец и постоянно се усилва .Колата е Пасат 91г. 2000 i 115 к.с. с климатик и хидравлика.Под климатика има една ремъчна шайба мисля че е паразитна и ми се вижда капселована.Дали може да се смени само лагера или цялата ролка . И накрая някой знае ли какъв номер са лагерите на алтернатора и тая р. шайба .Благодаря ви предварително.

Така като гледам мненията ви ,свеждам причините за присвирването до две-ангренажна ролка и водна помпа,а и като се заслушам на отворен капак ,точно от тази страна на двигателя дето са и двете изброени се чува.Сега като се замисля,това присвирване се появи точно след като смених ангренажния ремък/на 30 хил.км/,а ролката реших да я оставя да изкара още 30 хил.км.Тъй като ми е по-лесно/евтино/ да отстраня проблема с ролката,въпроса е ако излезе,че е било от ролката трябва ли да се сменя ролката или е достатъчно да се охлаби малко ангренажния ремък.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами така зададен въпроса е некоректен. Никой не може да ти отговори. Ако не знаеш какво да правиш по-добре закарай колата при човек който знае какво да направи. Макар че по принцип по сервизите ги е страх да не прескочи зъб ремъка и се презастраховат като обикновенно ги натягат малко повече от нормалното.
На жупроса на "slavias":
Лагера на паразитната шайба на климатика поне при мен (ABS мотор) е еднореден, двойно капсулован FAG 62 302.2RSR (15x42x17) или SKF 62 302-2RS1.
Изваждаш на преса (или с пинолата на струг) стариа лагер (доста е стегнат по външниа пръстен) и набиваш новиа като използваш стариа лагер като втулка за пресоване (вместо да търсиш или правиш). Накрая въстановяваш петте подбити места в шайбата за осево фиксиране в зависимост от това какво имаш и можеш но не чукай по лагера.
Лагера на паразитната шайба на климатика поне при мен (ABS мотор) е еднореден, двойно капсулован FAG 62 302.2RSR (15x42x17) или SKF 62 302-2RS1.
Изваждаш на преса (или с пинолата на струг) стариа лагер (доста е стегнат по външниа пръстен) и набиваш новиа като използваш стариа лагер като втулка за пресоване (вместо да търсиш или правиш). Накрая въстановяваш петте подбити места в шайбата за осево фиксиране в зависимост от това какво имаш и можеш но не чукай по лагера.
Забелязах датите, но проблема за който писах на 09.08.06 беше при мен само седмица преди това. Съгласно идеята на форума си помислих, че трябва да споделя какво съм видял около паразитната шайба на климатика на ABS мотора. Моля да ме извините за ужасния правопис, но който е свикнал да пише на латиница в един момент може да се окаже и полуграмотен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта