Автоматика е типтроник и днес започнаха и проблемите.
Включвам на задна потегля сама след отпускане на спирачката, но след като опря предното колело в 15см бордюр задна беше до там - давам газ ама само вдига обороти и не тръгва. После напред и пак на зад със засилка и стана номера да прескокна бордюра, но незнам какво да мисля сега. Маслото и филтъра са сменени ( маслото е АТФ Макс лайв декстрон3/меркон на валволин). Ако накой може да помогне с идеи или ръководство за ремонт на 5ст. скоростна кутия 01V код ERY ще съм много благодарен.
Б5 автоматик проблем със задна скорост
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Колега, не искам да обиждам - добронамерен съвет е, ако нямаш понятие от автоматик не се захващай сам! Иди на сервиз или поне някой дето поне малко поназнайва да е с тебе, че иначе ще си направиш доста бели!!!
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Виж първо, дали маслото, което си сложил е подходящо точно за този вид скоростна кутия.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Маслото го проверих - Валволин твърдят, че техния продукт замества напълно Г052 162 А1 на Фолксваген, което е оригиналното за моята кутия. Днес пробвах същата маневра и нямах никакъв проблем. За сега ще карам така ако забележа нещо ралично ще пиша пак.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Не съм особено запознат с автоматици ама знам, че има и филкър - него смени ли го с маслото? Да не би от него проблеми да ти дава на моменти?!?
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Да маслото и филтъра са сменени. Днес направих опит на задна при голям наклон ( 50 градуса).
При отпускане на спирачката на равното тръгна по наклона бавно и си пълзи, натискам спирачка спира, пускам спирачка седи си на място на средата на наклона, давам газ и колата само се форсира без да мръдне нито напред нито назад. надявам се да нямам необходимост от задна на наклон поне докато разбера какво става и къде е проблема
При отпускане на спирачката на равното тръгна по наклона бавно и си пълзи, натискам спирачка спира, пускам спирачка седи си на място на средата на наклона, давам газ и колата само се форсира без да мръдне нито напред нито назад. надявам се да нямам необходимост от задна на наклон поне докато разбера какво става и къде е проблема

-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Колега, от кога го има проблема? Мисълта ми е да не би нещо от маслото да е. Видях, че си писал за маслото, но ако проблема се е появил скоро след смяната на маслото?
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Колега, някъде из форумите бях чел как при покупка се изпробва изправността на авотматик.
Едно от първите неша, които трябва да се проверят е точно това, което твоята кола не прави: а именно, на наклон и на задна дали тръгва назад.
Не се прави на майстор - не виждам от къде си за да ти препоръчам някого.
С автоматиците шега не бива.
Видях,че си сменил маслото: казвали са ми 1000 пъти - никакво масло освен оригиналното!
Не съм "разбирател" по колите, но имам автоматик и съм постоянно "на тръни" да не стане нещо, че ремонта е ужасно скъп.
Едно от първите неша, които трябва да се проверят е точно това, което твоята кола не прави: а именно, на наклон и на задна дали тръгва назад.
Не се прави на майстор - не виждам от къде си за да ти препоръчам някого.
С автоматиците шега не бива.
Видях,че си сменил маслото: казвали са ми 1000 пъти - никакво масло освен оригиналното!
Не съм "разбирател" по колите, но имам автоматик и съм постоянно "на тръни" да не стане нещо, че ремонта е ужасно скъп.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Проблема го имаше преди да сменя маслото и филтъра. Това ме накара да го сменя.
И на мен ми казаха, че маслото трябва да е оригиналното, но след като го бях сменил. Не съм имал до сега автоматик и нямам опит, така че ремонта със сигурност ще е в сервиз, но няма да предприемам нищо до като не разбера какво точно е проблема. При движение напред нямам никакви забележки и мисля да си карам така. От друга страна най-точно ще се разбере какво е като се отворят скоростите т.е. в сервиз. Още съм в размисъл и тестове. От към скоростите няма натрупани греки или поява на нови такива.
И на мен ми казаха, че маслото трябва да е оригиналното, но след като го бях сменил. Не съм имал до сега автоматик и нямам опит, така че ремонта със сигурност ще е в сервиз, но няма да предприемам нищо до като не разбера какво точно е проблема. При движение напред нямам никакви забележки и мисля да си карам така. От друга страна най-точно ще се разбере какво е като се отворят скоростите т.е. в сервиз. Още съм в размисъл и тестове. От към скоростите няма натрупани греки или поява на нови такива.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Здравейте фенове на марката и автоматиците. За моя проблем на задна не открих от какво е защото се оправи от самосебе си след ежедневно използване на задна скорост и около 3000км след смяна на маслото и филтъра. 

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
може да е бил съединителя. ако маслото не е сменямо отдавна и помпата е затлачила-не може да вдигне налягане и респективно не предава мощност към кутията... ефекта е като от стандартен "приплъзващ" съединител.
оправило се е защото е промило...
на твое място бих сменил пак всичко и бих инспектирал филтъра и течността за твърди частици и замърсяване...
оправило се е защото е промило...
на твое място бих сменил пак всичко и бих инспектирал филтъра и течността за твърди частици и замърсяване...
- pit
- Мнения: 693
- Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
При мен имаше същия проблем, Б5.5 автоматик.
Отидох за смяна на масло и като отвориха картера: две парчета алуминии..почти по 5мм големи, веднага препоръчаха да оставя колата и да не карам нито метър повече в това положение, защото не се знае от какво са и къде ще ги завърти между другите барабани.
Отвориха я, оказа се на задната барабана.. той представлява един барабан със зъби по цялата окръжност, и там където се бяха износили, там не се получава зацепване, и колата буксува на място, даваш газ и тя само вдига оборотите(но не много) но не помръдва.
Следва скъп ремонт: 800лв. труд ,380лв. барабан за задна,филтър+масло. и пак имам задна.
Ако попаднеш в момента на включване на задна,на участък от барабана който е наред, зъбите са здрави, си зацепва и леко с триста зора си върви назад по наклона..ако уцелиш мястото без зъби, боксува.
За смяната на маслото,
След ремонта, маслото ми е ново и филтъра, сега след 2500км пробег трябва отново да отида да го сменят пак.. все пак това е скъп и сложен хидроусилвателен механизъм..и всяка стружка не е на добре да се върти вътре и да шлайфа...
Ремонта ми е с 6 месеца гаранция, ако не отида сега за втора смяна, ми отпада гаранцията... няма как.. но поне сега пак ще се види с новата задна скорост как е работила, има ли метални стружки, няма ли... и изобщо какво става в скоростната кутия.
Има и друга възможна причина:
Стоп машинката.Тя е свързана по някакъв начин, и когато подаваш газ и натиснеш спирачка, газта "се отнема" сама.Ако по някаква причина компютъра мисли че си натиснал спирачка,(машинката дава сигнал че е натисната спирачка) колкото и да подаваш газ, оборотите се вдигат леко, след което педала ти пропада, и компютъра ти отнема газта.
Е, разбира се по време на движение няма как да натиснеш едновременно газ и спирачка но можеш да провериш дали не е от това по следния начин:
Може и на положение "P" ,с ляв карак натискаш спирачка, с десне даваш газ, ако е наред, трябва да вдигне обороти и след секунда колата да си отнеме сама газта колкото и да си натиснал педала.
Ако пак го направи това със задната, пробвай докато си на наклона и даваш газ а тя невърви, натисни няколко пъти спирачката два-три пъти едно след друго..ако тръгне след това веднага твърде вероятон е да е от тая стоп машинка да дава грешен сигнал на компютъра.
Ако го прави само преди тръгване и колата е била дълго време в покой, примерно сутринта, а когато си карал през деня и се опиташ да вкараш задна и няма проблем, възможно е маслото да е малко... в смисъл ако не е карано, маслото е в най-ниската точка и докато се развърти по всички детайли...
За смяната на маслото и интервала, да наистина пише че не се сменя, така е според производителя, но ако се загледаш внимателно в таблиците, си пише черно на бяло:
Да не се сменя, ИЛИ първа смяна чак след 100 000км. а втората след 50-60 000 и така нататък, следващите през 50 000км.
- за тези по на запад
кола като стигне 100000км, се продава, и реално той никога не го сменя това масло.А защо има филтър,на мен филтър ми звучи като консуматив който се сменя?
Отидох за смяна на масло и като отвориха картера: две парчета алуминии..почти по 5мм големи, веднага препоръчаха да оставя колата и да не карам нито метър повече в това положение, защото не се знае от какво са и къде ще ги завърти между другите барабани.
Отвориха я, оказа се на задната барабана.. той представлява един барабан със зъби по цялата окръжност, и там където се бяха износили, там не се получава зацепване, и колата буксува на място, даваш газ и тя само вдига оборотите(но не много) но не помръдва.
Следва скъп ремонт: 800лв. труд ,380лв. барабан за задна,филтър+масло. и пак имам задна.
Ако попаднеш в момента на включване на задна,на участък от барабана който е наред, зъбите са здрави, си зацепва и леко с триста зора си върви назад по наклона..ако уцелиш мястото без зъби, боксува.
За смяната на маслото,
vaskoto1 написа:на твое място бих сменил пак всичко и бих инспектирал филтъра и течността за твърди частици и замърсяване...
След ремонта, маслото ми е ново и филтъра, сега след 2500км пробег трябва отново да отида да го сменят пак.. все пак това е скъп и сложен хидроусилвателен механизъм..и всяка стружка не е на добре да се върти вътре и да шлайфа...
Ремонта ми е с 6 месеца гаранция, ако не отида сега за втора смяна, ми отпада гаранцията... няма как.. но поне сега пак ще се види с новата задна скорост как е работила, има ли метални стружки, няма ли... и изобщо какво става в скоростната кутия.
Има и друга възможна причина:
Стоп машинката.Тя е свързана по някакъв начин, и когато подаваш газ и натиснеш спирачка, газта "се отнема" сама.Ако по някаква причина компютъра мисли че си натиснал спирачка,(машинката дава сигнал че е натисната спирачка) колкото и да подаваш газ, оборотите се вдигат леко, след което педала ти пропада, и компютъра ти отнема газта.
Е, разбира се по време на движение няма как да натиснеш едновременно газ и спирачка но можеш да провериш дали не е от това по следния начин:
Може и на положение "P" ,с ляв карак натискаш спирачка, с десне даваш газ, ако е наред, трябва да вдигне обороти и след секунда колата да си отнеме сама газта колкото и да си натиснал педала.
Ако пак го направи това със задната, пробвай докато си на наклона и даваш газ а тя невърви, натисни няколко пъти спирачката два-три пъти едно след друго..ако тръгне след това веднага твърде вероятон е да е от тая стоп машинка да дава грешен сигнал на компютъра.
Ако го прави само преди тръгване и колата е била дълго време в покой, примерно сутринта, а когато си карал през деня и се опиташ да вкараш задна и няма проблем, възможно е маслото да е малко... в смисъл ако не е карано, маслото е в най-ниската точка и докато се развърти по всички детайли...
За смяната на маслото и интервала, да наистина пише че не се сменя, така е според производителя, но ако се загледаш внимателно в таблиците, си пише черно на бяло:
Да не се сменя, ИЛИ първа смяна чак след 100 000км. а втората след 50-60 000 и така нататък, следващите през 50 000км.
- за тези по на запад

Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
Искам само да допълня към горният пост, че машинката е на 2 степени. Първа степен управлява скоростната кутия а в-рата е за стоповете. на диагностика се вижда много добре коя степен кога за действа
- teodor_29
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
и аз имам същия проблем , 1,9 TDI AVF мотор 131 коня , когато колата студена , например сутринта , вкарвам задна и си тръгва без проблем , но като загреее почва да се тормози на задна и аз се чудя какво става , а ми казаха че масото не искало доливане , сменял съм и филтри и масло беше си добре и сега пак така се получи, и аз не знам какво да правя вече
- Siv
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Б5 автоматик проблем със задна скорост
teodor_29 написа:и аз имам същия проблем , 1,9 TDI AVF мотор 131 коня , когато колата студена , например сутринта , вкарвам задна и си тръгва без проблем , но като загреее почва да се тормози на задна и аз се чудя какво става , а ми казаха че масото не искало доливане , сменял съм и филтри и масло беше си добре и сега пак така се получи, и аз не знам какво да правя вече
Провери пак нивото на маслото, ако не приготви си 1300лв. като колегата по-горе

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 63 госта