Колеги колата не е VW, но пък турбото е Гарет и двигателят е дизелов.
Скоро свалях дебитомера на моята кола за да го почистя и реших да сваля и въздуховода след него, който влиза в студената част на турбото. До тук добре - въздуховода и перката бяха леко омаслени.
Реших да видя колко и какъв луфт има турбото....Имаше ги и двата - по оста(аксиален) и перпендикулярно на оста (радиален)
Чувал съм, че единият луфт е нормален за турбините, но не знам кой от двата е?....ако някой от вас знае или е чувал нека сподели?
Та за луфтовете...
Аксиалният - той е по-фрапиращ....като хвана оста и свободно я местя на ляво и на дясно поне с 5мм.
Радиалният - трудно се мести - най-много с около 1мм.
Според вас нормално ли е и кое е по-фрапиращо....При вашите коли как е....ако сте го пробвали разбира се?
Причината да се притиснявам е едни виене, когато маслото по загрее на по-големи обороти при максимален бууст.



Луфт - турбина
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
когато има луфт нагоре-надоло или ляво дясно не е хубаво а ремонта с перка ос и всички видове втулки излиза някаде към 800 лева в зависимост автомобила
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
Ако е 5 мм е дооста
.Иначе и моита имаше и от двата като аксиалния /по-големия/ беше към милиметър.Ако само лагеруването на оста е проблема ремонта е 200-300 лева.Ако си поломил перки......./което е малко вероятно/ колегата ти каза 800 кинта.

- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
Rabbit_TDI написа:Ако си поломил перки......./което е малко вероятно/ колегата ти каза 800 кинта.
Ако колата е карана дълго време в този голям луфт е напълно възможно да прецака и оста
Re: Луфт - турбина
Rabbit_TDI написа:Ако е 5 мм е дооста.Иначе и моита имаше и от двата като аксиалния /по-големия/ беше към милиметър.Ако само лагеруването на оста е проблема ремонта е 200-300 лева.Ако си поломил перки......./което е малко вероятно/ колегата ти каза 800 кинта.
Не знам дали точно 5мм е луфт, но го има....Не съм свалял турбината, а просто хванах оста от към студената част и я разместих - мръдна си доста осезаемо, като в края на луфта даже почуква леко.
Перките, ако съм ги поломил няма ли да си проличи по някакъв начин>

Не знам от кога им луфт в турбината - аз за 2 години съм я карал 40000км, като в началото видя доста зор, но винаги съм я изчаквал преди да я изгася. Масло гори в рамките на 500-600мл за 10000км, като въздуховодите след турбото са доста омаслени....Дори единият се беше спукал и беше оплескал половината двигател в масло.
Притесняваме виенето, което се получва....в началото беше едва доловимо след 3500 оборота при максимален бууст, но с течение на времето се засилваше и от все по-ниски обороти се чува - особено осезаемо е, като позагрее маслото и при по-високите предавки на баир - започва още от около 2500 оборота.
Въпросото виене не е, като свистенето, което е нормално за турбината, а еднио такова гърлено и силно.
Някъде имах и клипче, но трябва да видя къде е.
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
на мен турбото започва да ми свири още от 1100 оборота и аз си доливам 500Мл масло ама не съм си гледал перката че ме мързи да отвия двата болта на смукатела на студения охлюв
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
Принципно до 1 литър масло на 10 000 км е нормално.За звука нищо не мога ти кажа - щото звук и мирис в форума трудно се описва.
Re: Луфт - турбина
http://vbox7.com/play:ffd6a697
Ето го клипчето - виенето се чува като минава покрай камерата.
Ето го клипчето - виенето се чува като минава покрай камерата.
- junakov
- Мнения: 312
- Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
Rabbit_TDI написа:Принципно до 1 литър масло на 10 000 км е нормално.За звука нищо не мога ти кажа - щото звук и мирис в форума трудно се описва.
Според мен изобщо не е нормално 1 литър , колега май си за ремонт с този литър , но нека по компетентните да кажат , при мен 1,9 тди ахф мотор 110 коня 10000 - 12000 от макс на щеката слиза по средата м у мин и макс това са 200 300 грама колата е 99 година и показва 200000 км колко са истински не знам успех
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Луфт - турбина
geraka,не знам в кой край на града си,но ако трябва сервиз за турбини-Турбос Хют.Намира се на Военна рампа,след сградата на Галчев,точно пред моста на ж.п. завиваш в ляво,мисля и на DAF сервиза е там.Имат ремонтни комплекти.Аз за един час бях по работа там и видях за какво иде реч.
Сигурно може и директно да им занесеш демонтираната турбина,но по добра иди да хвърлят едно око/ухо предварително,а те да те хвърлят в "оркестъра" с цената(не им занам цените де..).Не го считайте за реклама,просто ми се видяха свестни момчетата там,не съм ползвал услуги в тази сфера,пък и от питане не боли
И с тоя разход на масло..преглеждай турбо-пътищата и кулера за натрупване на масло,щото хапне ли го през смукателния колектор-те тогава ще видиш какви обороти може да постигне моторетката-ама за последно..няма да свариш да я угасиш-става невъзможно от ключа
Сигурно може и директно да им занесеш демонтираната турбина,но по добра иди да хвърлят едно око/ухо предварително,а те да те хвърлят в "оркестъра" с цената(не им занам цените де..).Не го считайте за реклама,просто ми се видяха свестни момчетата там,не съм ползвал услуги в тази сфера,пък и от питане не боли
И с тоя разход на масло..преглеждай турбо-пътищата и кулера за натрупване на масло,щото хапне ли го през смукателния колектор-те тогава ще видиш какви обороти може да постигне моторетката-ама за последно..няма да свариш да я угасиш-става невъзможно от ключа
Re: Луфт - турбина
emo-gar написа:И с тоя разход на масло..преглеждай турбо-пътищата и кулера за натрупване на масло,щото хапне ли го през смукателния колектор-те тогава ще видиш какви обороти може да постигне моторетката-ама за последно..няма да свариш да я угасиш-става невъзможно от ключа
Точно това ме притеснява най-много....ако наистина маслото отиде в смукателя няма да има гасене...един приятел е имал такова приключение с Голф 3 TD и каза, че е голямо приключение, но някак си са успели да я загасят.....Все си мисля, че като и пусна една 5-та няма как да не угасне

- tdibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 9:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
Вкарваш на 5-та скорост и натискаш спирачка без съединител и гасиш колата,
- vladitdrv
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
Луфтове в турбото винаги има дори и в ново такова!Друг е въпроса дали е няколко десети или милиметър.Едва ли някой очаква кола на 250-300к км да е с чисто ново турбо.Също така и разхода на масло до литър на тия километри е напълно нормален,а ако се гледа какво дава производителя е направо идеален
!

Re: Луфт - турбина
Днес реших да видя как стояр нещата при старата кола на баща ми, която в момента кара брат ми - Сеат Толедо ТД - 75коня на 230000км, от които 100000 са навъртяни от нас в БГ...Разкачих отново маркуча от към студената част и хванах оста на турбината и се опитах да я раздвижа наляво надясно, но не мръдна изобщо....Фактически от лошият аксиален луфт нямаше изобщо....до като при мен там е фрапиращият луфт около 5мм.
Радиалният(перпендикулярно на оста) го имаше, както е и на моята кола - около 1мм, което вече от доста места разбрах, че е нормално и дори чисто нови турбини го имат.
Друг е въпроса, че на Фиат турбото надува на 1бар, а на Сеата най вероятно на половина....
Всичките ми тия опите, а и от информацията, която научих чрез форумите ме кара да си мисля, че тая турбина е към края на живота си и дори не си струва да се рециклира.
Радиалният(перпендикулярно на оста) го имаше, както е и на моята кола - около 1мм, което вече от доста места разбрах, че е нормално и дори чисто нови турбини го имат.
Друг е въпроса, че на Фиат турбото надува на 1бар, а на Сеата най вероятно на половина....
Всичките ми тия опите, а и от информацията, която научих чрез форумите ме кара да си мисля, че тая турбина е към края на живота си и дори не си струва да се рециклира.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Луфт - турбина
Няма работеща турбина дето да не си заслужава да се рециклира!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 40 госта