Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Техническа и сервизна информация за Passat
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот myrshavija » Съб 22 авг 2009 19:39


От известно време ме тормози това, че пасаторът много вдига температурата на маслото, когато го юркам за 5-10 мин над 4000об/мин. Сменихме датчика за темп на маслото и на водата и днес реших да видя как ще се отрази това на показанията на таблото. До 80°С показанията на маслото и водата вървяха заедно(радост), после очевидно отвори термостата и маслото изпревари водата с около 20°С. И в момент на внезапно умопомрачение реших да пробвам какво ще стане, ако не върна газта при 130°С на маслото, а продължа да го юркам. Ефектът беше, че на след няколко километра с около 5000об/мин при 154°С(водата си стоеше под 110°С) се включиха едновременно звуковия и светлинния сигнал на маслото - върнах газта, след около 1/2км температурата падна до под 130°С, но мигането на червената лампа и пипкането на зумера не спря. Рестартирах колата, всичко беше спокойно и бавничко подкарах обратно. След около 2-3км изключих от скорост в движение и лампата пак започна да мига. Спрях веднага, изчаках около 20мин да се отече маслото в картера и установих, че нивото е около минимума, долях малко и отново запалих. Всичко беше нормално, освен чукането на 1-2 повдигача и ужасния тракащ шум при форсиране от долния край на мотора. Диагнозата по слух беше "Биела или лагер". Препоръката беше да карам "лекичко" и да чакам да се счупи, ако не ми се отваря мотора.
Мисля да започна да се оглеждам за ВР6 отново :mrgreen:

Това, което установих при тестовете:
- перката на вентилатора не се включва при стартирането на климатроника, а зависи само от температурата на водата.
- на място, на слънце, при външна темепратура над 30°С водата не загрява над 110°С
- с гуми 195/65/15 по магистралата между Сф и Нови хан не вдига повече от 150км/ч, а в обратната посока между разклона за голфигрището и караулката не иска повече от 180км/ч.
- това, което сам си направиш, никой не може да ти го направи.

Сега по-добрата ми половинка се опитва да си пропомни как се кара кола и засега жертвите са счупено огледало и два пъти одрани врати(добре, че са ГОЛЕМИТЕ пластмасови лайсни по вратите) - мислех да не и казвам за счупения мотор и да и дам колата да я кара, докато спре и после да се чувства виновна, че я е счупила и да ми купи нов мотор ... но мисля, че ще ми купи нов мотор и без това :mrgreen:




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот enigma79 » Съб 22 авг 2009 19:44


тиси го подкаръл на аванта :063: ех и аз да имам такъв спонсор,за моето поло mhihi мисля че и без да сиго настъпвал,е щял даси замини,просто май,е дошло времето му,сега имаш повод за подарък от половинката,само пази ламарините :063:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот Winner25 » Съб 22 авг 2009 19:48


myrshavija написа: - с гуми 195/65/15 по магистралата между Сф и Нови хан не вдига повече от 150км/ч, а в обратната посока между разклона за голфигрището и караулката не иска повече от 180км/ч.

С тези гуми на 100км има 8км отклонение, което ще рече че 150=162 :lol:
Съжалявам за случката, но всяко зло за добро :да:


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот moimoimoi » Нед 23 авг 2009 9:18


myrshavija написа:. Всичко беше нормално, освен чукането на 1-2 повдигача и ужасния тракащ шум при форсиране от долния край на мотора.




на стария пасат б3 се получи точно такова тракане в долната част на мотора-тогава смянях блока с буталата,вала,защото имаше голямо износване на цилиндрите

на една от другите ми коли /фиат/2.0 турбо бензин пак по същия начин ми се разтрака в двигателя ама бях на път и ....едната биела изкочи от блока :bishop и до там-това беше заради развит биелен болт-
отиди преди да го отписваш отиди да провериш дали са стегнати биелните болтове


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот milmar » Нед 23 авг 2009 10:12


Не разбирам смисъла на темата :screwy , нито пък смисъла на краштеста .


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот Ivaile » Нед 23 авг 2009 11:31


Смисъл!?Има изводи-не си прави глупави експерименти, още повече като се досещаш за резултата!2 Учи се от чуждите грешки, за да не ги допускаш и ти!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот Winner25 » Нед 23 авг 2009 12:21


Нормално ли е така да се вдига температурата на маслото?
Аз съм минавал около 160км по магистрала със 4000об/мин. В колата бяхме 4 човека и багаж, а мотора ми е с по малка мощност и си мисля че се натоварва повече :?
Няма как да следя температурата на маслото, но не съм имал проблеми :roll:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот milmar » Нед 23 авг 2009 12:26


Ivaile написа:....2 Учи се от чуждите грешки, за да не ги допускаш и ти!


Мисълта ми е :
1. Има хора които при никакви условия не се учат от ничии грешки :?
2. Темата ми прозвуча като странна хвалба от постигнатия , разбира се очакван резултат :dummy:


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 23 авг 2009 12:44


milmar написа:
Ivaile написа:....2 Учи се от чуждите грешки, за да не ги допускаш и ти!


Мисълта ми е :
1. Има хора които при никакви условия не се учат от ничии грешки :?
2. Темата ми прозвуча като странна хвалба от постигнатия , разбира се очакван резултат :dummy:


Колегата е искъл да каже с тази тема .. че си е направил експеримент с колата въпреки, това че е знаеш че ще стане тъка! Поне аз така го възприемам, Но човека си има достоен спонсор и не го интерсува. Просто не правете експрерименти със нашите набори, да не се налага да правим оборот на моргите! То вярно VW е машина, но не и ВЕЧНА! :да:


Потребителски аватар
borislav_mladenov
Мнения: 368
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2_0 TDI 150
Местоположение: Хасково

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот borislav_mladenov » Нед 23 авг 2009 12:47


:shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :? :? :? :? :? :? :? :? :? :idea: :idea: :idea: :idea: :?: :?: :?: :?: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :deal :не: :не: :не: :не: :не: :не: :не: :не: :не: :не: :horror: :horror: :horror: :horror: :horror: :horror: :horror: :horror: :horror: :horror: :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2 И внимавайте, че death дебне


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот zfa159 » Сря 26 авг 2009 21:14


Ам добре де....това не е много нормално.Доколкото разбирам не си нарушавал по никакъв начин охлаждането на двигателя при тези тестове (примерно да си откачал перки и т.н.).Моя Пасат минава по магистралата Шумен-Варна със скорост около 170-190км/час скоред наклона и попътния ватър което са не точно,но около 5000 оборота обаче за доста по-дълго време от 5-10 минути.При все,че моя двигател е 1.8 моно и няма охладител на маслото (при масления филтър).Никога не ми се е случвало да имам проблем с температурата на водата (седи си в диапазона 80-90 градуса и то с пуснат климатик..макар че и без пак е така) и никакви ядове с маслото - нито е намалявало нито е имало проблеми с наляганията....обаче нямам датчици за температурата му...макар че щеше да писне зумерче ако имаше ядове.
Съответно това трябва да те замисли в две насоки - кофто охлаждане на антифриза и наличие на проблем с двигателя още преди тестовете ти.Ама ти като го разглобиш ще се види така или иначе за какво иде реч.
По повод перката за климатика не си прав понеже :
-ако е заводски а не насаждан при пускане на компресора тръгва моментално (или след 1-2 секунди) първа степен понеже фреона има нужда от охлаждане.След достигане на налягане от порядъка на 17 бара пресостата задейства 2-ра степен и тя работи до намаляване на налягането до 14 бара.В движение извън града колата обикновенно работи само на 1-ва степен защото потока е силен и не се развива високо налягане.И да,всеки един Пасат В3 или В4 със заводски климатик е с две перки отпред,като едната върти другата с ремъче.
-ако е насаждан т.е. неоригинален или не е насаден като хората тогава перката (вероятно си е оставена само едната) тръгва директно на 2-ра степен,когато налягането на фреона стигне 17 бара...ама проблема е,че в градско перката ту тръгва ту спира и това пречи на нормалната работа на климатика (като спре губи ефективност) и затова обикновенно ги преправям да са като оригиналния - при пускане тръгва 1-ва а при достигане на налягане над 17 бара пали 2-ра степен.
Успех!


stefo
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 03 май 2007 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот stefo » Чет 27 авг 2009 2:47


Аз също си направих експеримент днес на АМ Тракия.В участъка от 200 до 150 км посока София на моменти карах с 200 км. при включен климатроник.Тази скорост за първи път размвивам.За оборотите не гледах какво показва.Нямяше никакви проблеми с маслото и антифриза. Антифриза показваше 100 градуса , а маслота 106 градуса.Разхода на бензин 9 на 100 при работещ климатроник, който е слаган допълнително. Не ми оказа влиявие на мощността. Само при тръгване докато набера инерция няма мощност.Двигателя ми е 9а. Колата е 1989 г. Досега проблеми с двигателя не съм имал.А като си представя, че по едно време исках да го продам за 400 лв. :dummy: :beat_butt2 . Маслото после си беше на нормалното положение. Смених го през месец май. Колата няма АГУ.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот myrshavija » Чет 27 авг 2009 5:48


Климатроникът е заводски, а перката на радиатора е една пак заводски, защото за втората няма място. Защо не пали веднага перката след като пусна студеното нямам идея - може и грижа да има някаква, иначе си прави студ отлично. Относно проблем с охлаждането на водата - мисля, че нямам, но с охлаждането на маслото вероятно имам и точно затова мислех да слагам радиатор за маслото от Г1. Доколкото ми обясниха маслото охлажда и компресора и това е една от причините за по-високата му температура.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот zfa159 » Чет 27 авг 2009 9:37


myrshavija написа:Климатроникът е заводски, а перката на радиатора е една пак заводски, защото за втората няма място. Защо не пали веднага перката след като пусна студеното нямам идея - може и грижа да има някаква, иначе си прави студ отлично. Относно проблем с охлаждането на водата - мисля, че нямам, но с охлаждането на маслото вероятно имам и точно затова мислех да слагам радиатор за маслото от Г1. Доколкото ми обясниха маслото охлажда и компресора и това е една от причините за по-високата му температура.

Хъм.Г-60 не съм разглеждал наистина и може и да е с една перка на радиатора...ама все пак трябва да тръгва като тръгне компресора.Ама това е по-малкия проблем.
Иначе за маслото вероятно си прав понеже наистина това масло охлажда и компресора и съответно е нормално да развива по-висока температура от обикновенния двигател ама пък двигателя ти има повече мощност примерно от моя и съответно се натоварва по-малко като трябва да влачи същото купе при еднаква скорост.
Принципно между водата и маслото има много общи неща.При мен като се задръстиха радиаторите отпред с прахоляци (климатичния и водиня) и в града и извън температурата на двигателя беше около 100-те градуса.В градско понякога и малко повече развиваше.Съответно ми се е случвало да стигне около 105 и да се разпищи маслото понеже започва да се прегрява и да губи налягане.С почистване на радиаторите (вътрешно и външно) реших проблема с охлаждането на водата и оттам явно намалих и работната температура на маслото и проблем повече не съм имал.Което е нормално де понеже при повишена температура на двигателя с около 20-тина градуса маслото 100% повишава работната си температура,което пък го кара да става макар и с малко по-рядко,което влошава смазването,което води до още повече загряване и резултата е налице.
Ти така или иначе ще правиш двигателя.Не е никак лошо ако не си да си промиеш водната система отвътре и да разглобиш отпред маската да измиеш климатичния и водния радиатор и отвън....ще останеш изненадан какви неща виреят там.
Успех!


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Това, което сам си направиш ... или как си сучпих пасата :)

Мнениеот mili 75 » Чет 27 авг 2009 12:56


Не ви ли е страх да карате с 200 с тия коли на по 20 години,че и с включен климатроник,ако го изключиш колко вдига?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта