От известно време ме тормози това, че пасаторът много вдига температурата на маслото, когато го юркам за 5-10 мин над 4000об/мин. Сменихме датчика за темп на маслото и на водата и днес реших да видя как ще се отрази това на показанията на таблото. До 80°С показанията на маслото и водата вървяха заедно(радост), после очевидно отвори термостата и маслото изпревари водата с около 20°С. И в момент на внезапно умопомрачение реших да пробвам какво ще стане, ако не върна газта при 130°С на маслото, а продължа да го юркам. Ефектът беше, че на след няколко километра с около 5000об/мин при 154°С(водата си стоеше под 110°С) се включиха едновременно звуковия и светлинния сигнал на маслото - върнах газта, след около 1/2км температурата падна до под 130°С, но мигането на червената лампа и пипкането на зумера не спря. Рестартирах колата, всичко беше спокойно и бавничко подкарах обратно. След около 2-3км изключих от скорост в движение и лампата пак започна да мига. Спрях веднага, изчаках около 20мин да се отече маслото в картера и установих, че нивото е около минимума, долях малко и отново запалих. Всичко беше нормално, освен чукането на 1-2 повдигача и ужасния тракащ шум при форсиране от долния край на мотора. Диагнозата по слух беше "Биела или лагер". Препоръката беше да карам "лекичко" и да чакам да се счупи, ако не ми се отваря мотора.
Мисля да започна да се оглеждам за ВР6 отново

Това, което установих при тестовете:
- перката на вентилатора не се включва при стартирането на климатроника, а зависи само от температурата на водата.
- на място, на слънце, при външна темепратура над 30°С водата не загрява над 110°С
- с гуми 195/65/15 по магистралата между Сф и Нови хан не вдига повече от 150км/ч, а в обратната посока между разклона за голфигрището и караулката не иска повече от 180км/ч.
- това, което сам си направиш, никой не може да ти го направи.
Сега по-добрата ми половинка се опитва да си пропомни как се кара кола и засега жертвите са счупено огледало и два пъти одрани врати(добре, че са ГОЛЕМИТЕ пластмасови лайсни по вратите) - мислех да не и казвам за счупения мотор и да и дам колата да я кара, докато спре и после да се чувства виновна, че я е счупила и да ми купи нов мотор ... но мисля, че ще ми купи нов мотор и без това
