Принудително охлаждане на интеркулер

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Вто 25 авг 2009 11:10


ILIYANSKY написа:Значи ти на пасата си такъв вид (на мъгла).Мисля си дане тези по новите модели както си ти,самите водни помпички да правят високо налягане и самите пръскалки(мъгла) да изискват високо налягане.На първо време аз ще използвам моята си оригинална помпичка за задната пръскалка и едни обикновенни пръскалки.
А иначе за събирането на кал-незнам.мерака ми е голям и ще пробвам че да видим.


Сега се сетих друго.Вземи от стара пръскачква (тия медните) дюзата отпред.Тя прави доволна струя и ще ти покрива кулера,а и налягането,не мисля че няма да го направи помпичката от чистачките,друг е проблема че с по голямата водна инсталация,и повечето работя която ще има,дали няма да изгори (помпичката)

А на пасата пръскат като ветрило.И логично като се замисли човек може и да им трябва по голямо налягане.Но не вярвам,преди време си ремонтирах на жигулата,и при свалени маркучета,направо от помпата,като и подам ток,прускаше до втория етаж (поне 4-5м) предполагам че на голфа ще са по съвършени помпичките,и ще имат достатъчен запас,за да покрият такава дюза




Потребителски аватар
ILIYANSKY
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 0:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот ILIYANSKY » Вто 25 авг 2009 12:14


Това,което казвате за директното впръскване на вода в колектора е така,Ама не смея бе колеги.Да не направя някакъв "хидравличен удар" в цилиндъра и да си чукам главата после. :banghead:

Иначе пробвах да полея кулера с едно шише със вода,включих си перката и газ.....Ами да ви кажа че има значение особенно над 3000 оборота.Доста дърпа.За това ще пробвам да пръскам отвън върху кулера.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот Vizor » Вто 25 авг 2009 12:25


АБЕ КОЙ ТИ ГОВОРИ ЗА В КУЛЕРА!?!?

ХОРА ЧЕТЕТЕ ПРЕДИ ДА СИ СТРОШИТЕ ДВИГАТЕЛЯ И ДА ОБВИНЯВАТЕ НЯКОЙ ОТ ФОРУМА, ЧЕ ВИ Е ДАЛ КОФТИ СЪВЕТИ!


Потребителски аватар
ILIYANSKY
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 0:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот ILIYANSKY » Вто 25 авг 2009 15:50


designer1 написа:А аз защо все още си мисля че се пръска финна струйка вода директо вътре в/пред/зад кулера??? (това ще е 100 пъти по ефективно от това да цикаш отвън) Само трябва да се внимава с пропорцийте, да не удавш коня :Mr Green Fun



Я виж какво е написал колегата " ВЪТРЕ В КУЛЕРА ".
А ти Vizor като разбираш толкова,ми обясни какъв е точно принципа на тая система "Water Injection"


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Вто 25 авг 2009 16:06


Тая система сигурно е сума.Пробвай с дюза на пръскачка.Режеш и тръбата,и си ти


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот niikoo_1 » Вто 25 авг 2009 17:15


Добре, защо при положение, че на повечето то вас колите се карат на заводското налягане или са с чип ви е нужно да се занимавате с такива неща :?: ефекта ще е пренебрежително малък.

Виж, ако интевенции по мотора са по-сериозни, като по-голямо турбо и съпъстващите го неща тогава слагайте по един предно разположение интеркулер режете броните и готово. :lol:


siem
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 22 ное 2007 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот siem » Вто 25 авг 2009 20:37


[quote="niikoo_1"]Добре, защо при положение, че на повечето то вас колите се карат на заводското налягане или са с чип ви е нужно да се занимавате с такива неща :?: ефекта ще е пренебрежително малък


Лично за мен колега основната идея на цялото начинание се корени в това, че ако подобриш смесообразулането в градско малко или много ти пада разхода, а това за големите градове при ежедневно каране си има бая смисъл...
Поне за мен не е все едно дали харчи 13 или 15 при положение,че имам 300-400 км. градско на седмица...Може и да не се постигне чак такъв ефект,но и труда не е кой знае какъв...


Потребителски аватар
ILIYANSKY
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 0:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот ILIYANSKY » Вто 25 авг 2009 22:38


Само колегата feikot,ме кефи как разсъждава и не пише глупости и съм сигурен че ще пригоди тая перка на интеркулера.И ще види че ще има ефект на пасатчето.Упорит е и ще успее.
Всичките други само си плямпате разни работи.
Ама това сме ние българите,знаем-незнаем,ама там да коментираме.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 25 авг 2009 23:45


За да разберете къв е ефекта като за начало може да пуснете тръбичка с дюза от пръскалката на задната чистачка :wink: Освен това ако место вода се сложи спирт/които е летлив/ ефекта е двоен от към вървеж.Друго важно условие кулера да е чист за да се види ефекта.А от пръскането на вода в колектора мотора не се чупи /изпробвано на старата ми кола - изчисти мотора/ и разхода пада с 20% заради по-високо КПД/има доста сериозни статии на тая тема/-проблема е обаче че си иска дюза и система за дозиране и не става "хоум-мейд".


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Сря 26 авг 2009 6:45


:да: ILIYANSKY

А принцпино за течностите,бях чел преди време,от лиготия,една книга-"Тантристки тайни за мъже" :banana и там разказваха как ако полееш (умререно ест) вратът на момиче с водка,и го оближеш,какъв щял да е ефекта.(имало ефект при смяната на топло студено)

Казвам го в тоя смисъл,защото във водката има спирт,а течността като се изпарява поглъща топлината,и обратно- при конденз я отделя.

Колкото по летлива е течността толкова по бързо ще охлади.И стигаме до НОС май май.А и мисля че няма да е мн яко да се пръска водка :012: защото някоя сутрин,кварталния алкаж да не го заваря да ближе кулера :drinking: :drinking:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот Vizor » Сря 26 авг 2009 8:22


ILIYANSKY написа:Я виж какво е написал колегата " ВЪТРЕ В КУЛЕРА ".
А ти Vizor като разбираш толкова,ми обясни какъв е точно принципа на тая система "Water Injection"


Разбирам достатъчно и веднага ще ти обясня.. принципа е СМЕТНАТ!!!


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот apchih » Чет 27 авг 2009 0:48


KrAz написа:И аз да се отбележа като първо мнение и то в тази тема, та моето виждане е като може би бъдещ колега с 1з и като човек завършил средно образование химик CO2 няма ли да свърши работа една малка бутилка и една дюза която да пръска шотове елемента до колкото знам се използва в ХВП за точно това му свойство от друга страна е негорим и се използва за пожарогасители а при изпускането му може да замръзи. Предполагам повечето колеги знаят онези малки руски бутилчици с СО2, който може да си правиш газирана вода телоподаващите устройстваа работят с същите за да дам малко насоки стар пожарогасител (с обло дъно) би издъжрал налягането остава да си изградите останалата система. Надявам се да не пускам някоя огромна заблуда това са мой лични възгледи death


Да колега точно такава бутилчица пробих като малък с един пирон и ми замръзна пирона и ръката ... дори ме поизгори малко. Обаче ... дали няма да го замрази прекалено много интеркулера, което да доведе до спукването му? Иначе самата система всеки газаджия ще я направи. Малка бутилка в багажника, тръба от бутилката до кулера, някаква система като при газовите печки за съединяване на бутилката и тръбата (все пак бутилката трябва да се пълни и да се вади евентуално) и на др край на тръбата ел. клапан като за газовите уредби и някаква дюза например от някой дизеляк :) ... НО ... този CO2 все пак струва пари и едвали ще намери всекидневно приложение, обаче някой рейсър съвсем спокойно може да си направи системата за да я ползва при гонки и др подобни ситуации :)


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот neon » Чет 27 авг 2009 14:42


8) Я са и аз да се изложа в тая тема! :Mr Green Fun
При наличието на 3 коли в семейството (аз и жената) и още 2 при бащата и брат ми, па и всичките с турбини, да приемем че имам известно наблюдение над кулерите.
Заводските кулери се слагат там където има място, а не там където ще са най-ефективни. Причината е проста-в противен случай трябва да се правят нови брони, въздухозаборници и прочие. Макар и заврени на "пи...вци" пак има файда от тях.Естествено винаги има модели, при които компромиси не се правят и това е направено с цел макс.перформанс. За пример: Audi S2,S3,RS4....; Golf Rallye; Seat Cupra и т.н.
Та-идеята с вентилаторчета от компютър е толкова безумна, че няма да я коментирам.
Идеята за пръскалки е лесно осъществима, но ефектът е краткотраен и трябва постоянно да се пръска за да се постигне постоянна ниска температура на въздуха след колектора.
М/у другото-доколкото съм запознат -температури над 50 градуса са високи и водят до вероятност от детонации.
Идеята за решетката в подкалника е лесно осъществима и относително евтина. Проблема е,че "работи" само в движение. Но пък на място турбината не работи. Да-НЕ работи! Най-малкото не нагнетява въздух, защото оборотите и са недостатъчни, а и дросела е затворен. Следователно въздуха не е компресиран и няма допълнително загряване от това.
Това е и нещото което и аз мислех да направя идните дни. Случайно видях че тука откривате топлата вода. mhihi
Идеята за фронтално разположен и максимално изложен на въздушния поток кулер с увеличена площ (и обем)е най-разумна, най-ефективна и най-скъпа за изпълнение. Комбинирана с "пръскалки" може да се получи значителен ефект. Повечето състезателни автомобили с турбодвигатели използват тази конфигурация, ако хомологацията им го позволява.
Ако някой иска да поспорим-да заповяда! Слушайте старото! :012:


Потребителски аватар
tonkata0214
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 11 ное 2008 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот tonkata0214 » Чет 27 авг 2009 15:16


http://tonkata0214.snimka.bg/tuning/int ... 943315.big
аз еитеи реших проблема


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Чет 27 авг 2009 18:53


Добре е,но целта е без,да се стига до тия интервенции.Иначе, браво ! :да:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта