Странно харчене на масло от двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот brum » Пон 24 авг 2009 6:22


golf_III_2e написа:аз мислих да ги сменям моите сегменти и питатах в авто хит за цената им и ми казаха 55лв на цилиндър (Mahle) и смених само гуми4ки сложих elring гуми4ки и разхода на масло от 3.5литра падна на 0.8л за 10 000 км колата е голф3 2.0 гти
Колега ти в кои магазин ги гледа 120лв за6тото разликата е стотина лева


В и Д Авто, те са вносител. И все пак това са сегменти за моя двигател, може за двулитровия да са на друга цена.

vw_golf_4_tdi написа:какъв е варианта, след като я караш колата да не чакаш достатъчно маслото да слезе обратно в картера и нивото на щеката да е привидно ниско.


Никакъв :) .




Потребителски аватар
Simbara
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот Simbara » Пон 24 авг 2009 14:47


И все пак не разбрах защо колата когато е на високи обороти тряя да гори масло ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот brum » Вто 25 авг 2009 9:22


Аааааа, еи сега ми казаха за подобни случки и предполагаем причинител на харченето на масло от време на време. И по всичко прилича на моето.

Значи това което ми казаха, е че ключовете на сегментите могат да се подредят един върху друг. И тогава ще харчи масло. Обаче в един светъл момент могат и да мръднат - и тогава няма да харчи. До този извод стигнал някой (ама не знам кой) след като отоврил един двигател със същите проблеми и сегментите не били износени до толкова, че да харчи масло. Но на 3 от цилиндрите ключовете били точно един върху друг.

При мен цилиндрите нямаха абсолютно никакъв ръб. Двигателя е на реални 215 000 км. И евентуално това да прави мизерията. Пък и се връзва - 200км магистрала - маслото е там, 200км междуградско - маслото го няма. После 400 км смесено - маслото пак е там.

И седя и си мисля, мисля и си седя - ми ако е това, то няма оправия. Предполагам като застанат в един момент един върху друг и като остане малко масло точно там, на следващото качване на буталото това масло пак ще ги вкара в една линия. А те сегментите си се въртят докато работи двигателя. Само не мога да си обясня защо не на всеки се случва. Ся ме е яд, защо не премерихме ключа на сегменти като беше свалена главата...


Потребителски аватар
mitakathvp
Мнения: 866
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот mitakathvp » Сря 26 авг 2009 14:57


Simbara написа:И все пак не разбрах защо колата когато е на високи обороти тряя да гори масло ?


Защото температурата на маслото е по висока следователно и по тънко+високи обороти и ето ти разход на масло!Колкото по износен е двигателя толкова повече го гори!На нормално масло горната граница ми е 40(примерно 10W40)Затова на рейсинговите коли се слага масло с по висока горна граница над 40 да не го гори в високи обороти


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот Петър Петров » Сря 26 авг 2009 19:44


brum написа:Аааааа, еи сега ми казаха за подобни случки и предполагаем причинител на харченето на масло от време на време. И по всичко прилича на моето.

Значи това което ми казаха, е че ключовете на сегментите могат да се подредят един върху друг. И тогава ще харчи масло. Обаче в един светъл момент могат и да мръднат - и тогава няма да харчи. До този извод стигнал някой (ама не знам кой) след като отоврил един двигател със същите проблеми и сегментите не били износени до толкова, че да харчи масло. Но на 3 от цилиндрите ключовете били точно един върху друг.

При мен цилиндрите нямаха абсолютно никакъв ръб. Двигателя е на реални 215 000 км. И евентуално това да прави мизерията. Пък и се връзва - 200км магистрала - маслото е там, 200км междуградско - маслото го няма. После 400 км смесено - маслото пак е там.

И седя и си мисля, мисля и си седя - ми ако е това, то няма оправия. Предполагам като застанат в един момент един върху друг и като остане малко масло точно там, на следващото качване на буталото това масло пак ще ги вкара в една линия. А те сегментите си се въртят докато работи двигателя. Само не мога да си обясня защо не на всеки се случва. Ся ме е яд, защо не премерихме ключа на сегменти като беше свалена главата...

При положение, че ключовете на сегментите се наредят един над друг и то на 3 цилиндъра, знаеш ли колко се спъва колата?!? Тя тогава и компресия губи не само масло и колата осезаемо спира!!!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот brum » Чет 27 авг 2009 7:16


Петър Петров написа:
brum написа:...

При положение, че ключовете на сегментите се наредят един над друг и то на 3 цилиндъра, знаеш ли колко се спъва колата?!? Тя тогава и компресия губи не само масло и колата осезаемо спира!!!


Е това не е на моята кола. При мен може и на 1 цилиндър да го прави. Иначе не съм усетил да е спирала колата. Може би вчера ми се стори нещо подобно като ходих до Дупница, ама не съм поглеждал след това маслото.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот hooligan_sk » Чет 27 авг 2009 10:13


vw_golf_4_tdi написа:какъв е варианта, след като я караш колата да не чакаш достатъчно маслото да слезе обратно в картера и нивото на щеката да е привидно ниско. на мен се е случвало след дълъг път, после покой 3ч и пак да ми е ниско маслото. ако я оставя да пренощува на сутринта е ок.


Факт е, доста часове трябва да минат за да се хване разликата :!:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот brum » Чет 27 авг 2009 12:05


hooligan_sk написа:
vw_golf_4_tdi написа:какъв е варианта, след като я караш колата да не чакаш достатъчно маслото да слезе обратно в картера и нивото на щеката да е привидно ниско. на мен се е случвало след дълъг път, после покой 3ч и пак да ми е ниско маслото. ако я оставя да пренощува на сутринта е ок.


Факт е, доста часове трябва да минат за да се хване разликата :!:



Когато търсиш разлика от 1мм на щеката - да. Обаче като видиш че маслото е по средата на щеката...

Примерно при мен беше по средата на щеката. Долях 300 грама. На следващият ден като погледнах колко е, за да не съм долял в повече от необходимото и беше точно на горният ръб на щеката. През това време колата не е карана.

А и в про-спийд човека дето ми сменя маслото каза, че масло се гледа няколко минути след като е загасен двигателя, а не след като колата не е работила 1 ден.


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот GTspecial » Чет 27 авг 2009 15:05


radotom написа:
brum написа:След изминати 200км по магистрала маслото не беше мръднало. И след това в участака Стара Загора - Бургас - хоп, 300 грама липса.

Каква част от малото изчезва зависи от доста неща- включително от обороти на двигателя и температура на маслото.

Напълно съгласен с написаното..
С миналото масло Castrol навъртях 9 000 км. без да долея и капка.Но колата беше нова за мен и я карах внимателно.Докато със сегашното Valvoline 10-40 нямамх проблеми допреди седмица...бях изминал 6000 км. без промяна на нивото на маслото. Но нещеш ли преди 10-тина дни ме се наложи често да пътувам Гоце Делчев - София - Пловдив. Около 2500км. навъртях без да проверя пустото масло, оказа се че липсват 0,5 литра. Смених го и вече 500-600 км. с новото не е мръдноло нивото на щеката.Не ми се вярваше, че маслото се влияе от обороти, но се оказа обратното...има значение и стила на каране.И най-важното според мен си е и състоянието на мотора.
П.С. И имам чуството че по магистралата го е изгубила, защото там я настъпвах зверски за да не окъснявам.. death



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: joro0103 и 67 госта