компресия 15 атм, добре или зле?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот kofata » Чет 27 авг 2009 13:40


Здравейте колеги, четох по форума доста за компресията и нейните стойности и разбрах, че за нов мотор ABS нормалната компресия е между 10-13 атм. Обаче по каталог степента на сгъстяване е 10:1 т.е. 14,3 атм. (спрямо тази таблица http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=10733). При замерването на моят двигател (ABS) се оказа, че на един от цилиндрите е 15 атм. Моята компресия е толкова, защото съм свалим милиметър от главата (за да я сгъстя). Та ето го и въпроса: Ще се получават ли много детонаций при тази (15)компресия,и може ли да се кара така (като се има в предвид нашето гориво) или трябва да се разрежда?




Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот Ivaile » Чет 27 авг 2009 15:10


А на другите? Важно е да няма голяма разлика между компресията на отделните цилиндри-близо и над 1 атм. При по-висока компресия се изисква бензин с по-високо октаново число. Вместо с 95 ще караш с 98. Освен това сега колата ти ще върви по-добре и на газ!Пропан-бутанът е с окт. число 106!Твърдя го от личен опит-преди години шлайфах главата на ладата си с 1 мм и разликата беше поразителна!Но с 91 окт авансът чукаше-с 96 и на газ летеше!

Последна промяна от Ivaile на Съб 29 авг 2009 7:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот kofata » Чет 27 авг 2009 23:19


Да я закотвям на 15 и да си карам на газ спокойно? Все пак не е лада :mrgreen:


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот ВидиМС » Пет 28 авг 2009 20:54


Казваш на един от цилиндрите е 15, а на другите колко е ? Така и не каза .Високата компресия може и да се дължи на друго ама ще се чуе.Дано всичко е ОК.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот znainainai » Пет 28 авг 2009 22:32


Според AutoDatа на моя пасат му дават 22.5:1 което по тая таблица е над 37bar (като нов):shock Никога не съм му мерил компресия и нямам и намерение да го правя ( що да се хвърлям насила у размисли) :roll: Кат спре ше го праим и толкоз докат върви няма да го пипам :wink:


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот kofata » Съб 29 авг 2009 11:05


znainai ясно е, че като се спре ще се прави, но искам да разбера колко е граничната (ако може така да се каже) компресия за най-здравия (според много хора) двигател на ФВ.
За видиМС: историята е много дълга на кратко. Шлайфах главата (с цел сгъстяване) 1 мм сглобих го, направих го да работи страхотно, но компресията н е му измерих. Прегрях го шкайфах главата на ново и пак сглобих и чак тогава мерих компресията 1 цил. - 8; 2,3 - 11; 4 - 15 атм. Явно е че сигментите са заминали, НО не се знае преди прегряването колко е била! И Сега като го направя да не забие на 17 примерно и да "чука аванса"? Те това ми е идеята.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот Ivaile » Съб 29 авг 2009 15:43


За съжаление разликите са големи ! Има един стар метод за проверка-чрез подаване на сгъстен въздух в цилиндрите, се разбира коя е причината за ниската компресия на 1. 2. и 3. цилиндър. Когато буталото е в ГМТ двата клапана на цилиндъра са затворени. Подаваш сгъстен въздух през отвора на свещта и следиш от къде свисти. Ако въздухът излиза през моното-не е уплътнен всмукателният клапан ,ако свисти от ауспуха-не е наред изпускателният клапан' а ако духа от отвора за щеката на маслото- заминали са сегментите!Колата трябва да е на скорост, с трупчета, за да не превърти коляновият вал, ако е мощен компресора.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот Ivaile » Съб 29 авг 2009 15:50


НО най-добре е ,все пак ,да се свържеш със знаещите клубни братя-Ваското1, Стенли и др. от София!Успех! :да:


РАДОб
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 29 авг 2009 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Баня

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот РАДОб » Съб 29 авг 2009 16:26


Моята каляска е на 320000км.или поне толкова показва и има 11 атм.на цилиндър.Гори по 1.5литра масло от смяна на смяна.Мотора е 1.8mi.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот brum » Съб 29 авг 2009 17:20


Има и вариант с масло - налива се малко масло в цилиндъра (колкото да уплътни сегментите) и се мери компресия. Ако се качи - сегменти, ако е същата - клапани.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот kofata » Нед 30 авг 2009 8:48


Колеги при всичките изброени предположения и методи е ясно, че ще се прави целият двигател. Аз питам за граничната компресия ако я забия на 15 или 17 атм. ще работи ли нормално или не? а аз знам как да си е разредя евентуално или да я досгъстя (което е малко вероятно :да: ) поздрави на всички !


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот brum » Нед 30 авг 2009 10:39


kofata написа:Колеги при всичките изброени предположения и методи е ясно, че ще се прави целият двигател. Аз питам за граничната компресия ако я забия на 15 или 17 атм. ще работи ли нормално или не? а аз знам как да си е разредя евентуално или да я досгъстя (което е малко вероятно :да: ) поздрави на всички !


Абе баце, ти за компресия или степен на згъстяване говориш? Щото двете са много различни неща...


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот kofata » Нед 30 авг 2009 12:18


Баце, говоря и за двете. В първия пост съм ги разграничил, Та въпросът ми е ясен ама..... отговор търся.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот brum » Нед 30 авг 2009 13:48


kofata написа:Баце, говоря и за двете. В първия пост съм ги разграничил, Та въпросът ми е ясен ама..... отговор търся.


Добре, така ще го кажа - като сгъстиш мотора не променяш компресията. За да промениш компресията трябва да имаш читави сегменти, глава и масло.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: компресия 15 атм, добре или зле?

Мнениеот znainainai » Нед 30 авг 2009 16:43


Така ако не са пътни клапаните (понеже нищо не казваш дали си ги пасвал или не) може да има разлики но трява да се провери колегите са ти казали как да установиш причината но такива ралики не трябва да има. До 0,5bar е допустимо (пак не е желателно но ....) нагоре вече е лошо.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта