Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
petarlp
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот petarlp » Пет 28 авг 2009 12:50


Колеги , от скоро перката на колата ми започна да издава странни звуци . Нещо като свирене , сякаш от лагер. Мислих да махна двигателчетои перката и да се помъча да го посмажа. Но поне до колкото гледах за да го изкарам трябва да разкача тръбите за радиатора , да махам , датчика , всички пластмаси...... Има ли някакъв по-лесен вариянт , че не ми се занимава с толкова разглабяне , губене на антифриз....... Ако може от някъде да го смажа ? Ако някой има идеи да помага , че шума става нетърпим :( . Хората се обръщат след мен да видят какво толкова свири mhihi .
Благодаря предварително.

пс. Колата е ГОЛФ 3 1,4 АБД




Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот koby » Пет 28 авг 2009 13:02


защо не опиташ да пробиеш малка дупка отзад на корпуса и от там да смазваш лагера след като свършиш с процедурата затвори дупката с малка тапичка или ако не намериш такава тапичка я замажи с малко силикон


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот golf_III_2e » Пет 28 авг 2009 13:32


колега за да извадиш моторчето с перката се маха вси4ко отпред фарове маска броня гредата радиатора и чак тогава излиза... колкото и да го мисли6 по лесен вариант няма...в ауто+ перката с мотор4ето е 80лв а по моргите изкат 60 :)


Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот doaiena » Пет 28 авг 2009 18:43


golf_III_2e написа:колега за да извадиш моторчето с перката се маха вси4ко отпред фарове маска броня гредата радиатора и чак тогава излиза... колкото и да го мисли6 по лесен вариант няма...в ауто+ перката с мотор4ето е 80лв а по моргите изкат 60 :)


Тотални глупости колега май никога не си правил тази манипулация!!!
Сваля се бронята, но не е задължително, просто по-лесно ще закачиш дония маркуч!
Процедурата е следна: махаш решетката, сваляш бронята, отвиваш трите болта на перката от към двигателя, сваляш маркучите, отвиваш радиатора и го издърпваш след това има един предпазен обръч който трябва да махнеш за да свалиш перката!
После по-обратен ред!


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот mariovasi » Пет 28 авг 2009 19:28


:roll: на ABU извадихме радиатора без да пипаме бронята.
Решетката и охлабихме левият фар,без и да го сваляме.


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот golf_III_2e » Пет 28 авг 2009 20:10


колега изка6 да кажеш че вадиш радиатора без да махнеш гредата между двата рога? Аз пробвах и не се полу4и.. полесно е така както съм написал


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот mariovasi » Пет 28 авг 2009 20:15




Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот doaiena » Пет 28 авг 2009 22:38


Ако гледате снимките от руския сайт ще видите, че е точно така както съм казал!!!!!
!!!!!
!!!!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на перка за охлаждане на радиатора. Голф 3

Мнениеот zfa159 » Пет 28 авг 2009 23:48


Први сте ако пред водния няма климатичен радиатор.Тогава излиза дедовия.Колиатичния било то оригинален или не застава почти плътно между водния и градата оптпред.Отделно заради климатичния не може да мръдне напред радиатора (водния) понеже е твърде късо маркучето от радиатора (климатичния) до дехидратора. Тогава с цел да е още по-ш*бано има и ремък между двете перки отпред,който още повече пречи да се свали само едната перка с ел.мотора (другата се върти от ремък от първата).
За кола без климатик незнам ама със сигурност е много по-лесно да се разглоби всичко, отколкото да се кълчиш и да си изпоогънеш ламелите на водния радиатор (а зависи кой воден е понеже ако маркучите са от десния край - идеално ама на някои са от ляво и от дясно или само от ляво,което пречи доста).То свали ли се бронята оттам нататък са общо около 12 болтчета и две скоби за да падне и гредата и водния.
За кола с климатик/троник процедурата е :
-сваля се бронята
-сваля се гредата между двата рога
-източва се фреона и се развива и сваля климатичния радиатор (задължително е поне от долния маркуч да се развие понеже е много къс)
-сваля се водния радиатор (откача се от маркучите и от 4-те болтчета отвътре)
-развива се перката,сваля се ремъка към другата и се вади напред.
Съответно по обратния ред се сглобява.
Процедурата не отнема много време и аз си я правя редовно в сервиза (ако колата има климатик перките сдават багажа по-бързо понеже работят доста по-често).Проблема е,че ако човек се захване сам спира на момента с източването на фреона.
При мен в сервиза всичкото това струва около 70лв (30 от тях са заради източването на фреона и смяната на маслото в климатичната системата понеже старото се изхвърля и доливането на до 300 грама фреон ако липсва някакъв..останалите 40 пари са за работата).
При такъв ремонт е хубаво да се смени ремъка между двете перки - струва 3-4лв а иначе се разглобява пак толкова и за него.
Успех!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта