здравейте колеги, аз съм нов тук но наскоро си закупих пасат Б5.5 1.8Т ТИП, но имам проблем с климатроника. много ще съм благодарен ако може да датете некои друг съвет. значи климатика си духа студено, но духа студено само от централнта конзола, централните две нали, а от страничните пак духа но духа по топло определно от колкото в средата и когато е жега например 30тина градуса това си е доста неприятно. та чудя се дали да отида на сервиз и да се провери дали требва да се до/пре зареди или да е някаква повреда относно тръбите на страничните духалки.
та незнам какво да правя хора и се чудя, само знам че за добре дошъл 100лв в сервиза:))))благодаря предварително хора:)
Проблем - духалки, климатроник Б5.5
- gubaku
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем - духалки, климатроник Б5.5
По принцип е нормално от страничните да духа по-слабо струята...
Искаш да кажеш, че на теб от страничните ти духа топъл въздух от вънка вкаран директно, без да е охгладен грам?
Искаш да кажеш, че на теб от страничните ти духа топъл въздух от вънка вкаран директно, без да е охгладен грам?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 28 апр 2009 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: NEWCASTLE UPON TYNE
Re: Проблем - духалки, климатроник Б5.5
охладен е въздуха от вънка, но е по топъл от този от централната конзола, например в центъра ако духа да кажем 16 градуса, от страничните духа сигурно 23 некаква такава е разликата и не съм наясно въобще какво да се прави , незнам некой въобще имал ли е подобен проблем преди
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем - духалки, климатроник Б5.5
Ох,то ако бяха такива цифрите.... Питай zfa159 той ще ти обясни кое как трябва да е.А и е нормално,както ти казаха вече,от страничните да духа и по слабо и по топло (съвсем малка разлика ест).Мисля,че въпроса ми дали е отворена макс клапада да духа е излишен но все пак.Защото ако не отваря до край,духа по слабо съответно и по топъл въздух...
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 28 апр 2009 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: NEWCASTLE UPON TYNE
Re: Проблем - духалки, климатроник Б5.5
мерси пак за помоща хора, иначе да-клапата е отворено на макс. но определено има драстична разлика което значи че нещо не е както трябва. аз и друга кола имам с климатроник на която също има разлика но е малка и не духа топло почти но при пасата е сериозна разликата и незнам а в средата си духа студено иначе, мислих си че не е зареден климатика но тогава пък как духа хипер студено в средата а в страни леко топло, незнам мерси все пак яе го потърся този колега да видим ако той може нещо да помогне със съвет
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем - духалки, климатроник Б5.5
То колегата и да не го питате сам ще се намеси
Та...принципно трябва да вее мъничко по-топло....някой и друг градус най-много....понеже все пак централните духалки са най-близо до охладителния елемент...а за страничните минава под таблото,където повярвай ми не е никак хладно...ама разликата трябва да е 1-2-3 градуса най-много...а ти говориш за нещо фрапиращо доколкото разбирам.
Принципно ако климатроника не е двузонов тогава дефакто няма механична причина,която да доведе до такъв тип проблем понеже пътя на въздуха е :
-влиза през филтъра към вентилатора.
-минава през вентилатора.
-минава през охладителния радиатор и ако работи компресора на климатика се охлажда стабилно (излиза на 2-3 градуса температура)
-минава през основния блок с клапи...там има няколко пътя :
- преминава през отоплителния радиатор (ако е необходимо да се затопля)
- не преминава през отоплителния радиатор.
Съответно дали е минал или не за нас е без значение понеже :
-оттам нататък вече попада между няколко клапи,които според комбинациите си на отворено/затворено го насочват към някои от духалките.
Та....ако климатроника не е двузоново не би трябвало да има ралзика в температурите на централните и страничните.
Все пак...нишо не пречи да се направи едно обслужване да се види колко фреон е имало и колко е нямало (така или иначе се прави на всеки 2 години заради маслото в системата,което смазва компресора) и да се види с термометърче какво има в средата и какво в крайщата.
По принцип климатроницие имат датчик за осветеност на таблото от слънце с идеята да компенсират температурно напичането на въздуховодите и съответно разликите в температурите на въздуха,който излиза...ама това би трябвало да си ти работи добре.
Успех!

Та...принципно трябва да вее мъничко по-топло....някой и друг градус най-много....понеже все пак централните духалки са най-близо до охладителния елемент...а за страничните минава под таблото,където повярвай ми не е никак хладно...ама разликата трябва да е 1-2-3 градуса най-много...а ти говориш за нещо фрапиращо доколкото разбирам.
Принципно ако климатроника не е двузонов тогава дефакто няма механична причина,която да доведе до такъв тип проблем понеже пътя на въздуха е :
-влиза през филтъра към вентилатора.
-минава през вентилатора.
-минава през охладителния радиатор и ако работи компресора на климатика се охлажда стабилно (излиза на 2-3 градуса температура)
-минава през основния блок с клапи...там има няколко пътя :
- преминава през отоплителния радиатор (ако е необходимо да се затопля)
- не преминава през отоплителния радиатор.
Съответно дали е минал или не за нас е без значение понеже :
-оттам нататък вече попада между няколко клапи,които според комбинациите си на отворено/затворено го насочват към някои от духалките.
Та....ако климатроника не е двузоново не би трябвало да има ралзика в температурите на централните и страничните.
Все пак...нишо не пречи да се направи едно обслужване да се види колко фреон е имало и колко е нямало (така или иначе се прави на всеки 2 години заради маслото в системата,което смазва компресора) и да се види с термометърче какво има в средата и какво в крайщата.
По принцип климатроницие имат датчик за осветеност на таблото от слънце с идеята да компенсират температурно напичането на въздуховодите и съответно разликите в температурите на въздуха,който излиза...ама това би трябвало да си ти работи добре.
Успех!
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Проблем - духалки, климатроник Б5.5
zfa159 написа:...
Та....ако климатроника не е двузонов не би трябвало да има ралзика в температурите на централните и страничните.
И да е двузонов - все тая! Пътя е същия, само дето е разделен на две за ляво и дясно, а не за централни и странични въздуховоди, като потока се разделя точно след радиаторчето на парното с клапата за байпас на този поток. Също така няма кранчета за водата, както от голф 2 и пасат В3 насам...
Така че тук имаме твърде необичаен проблем, на който никой дистанционно не може да даде правилна диагноза!
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 28 апр 2009 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: NEWCASTLE UPON TYNE
Re: Проблем - духалки, климатроник Б5.5
благодаря много хора, извода мисля е да я карам на некой дето ще провери климатика и да направи цялостна профилактика на системата и да видим вече кое как е. иначе може ли да препоръчате некой сервиз за автоклиматици във варна???
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта