голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
- shadow11
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 14 ное 2008 15:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Athens
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Аз също карам такъв голф и от всичко,което е написал колегата ExInS™``,все едно говори за моята кола.Да не говорим,че проблема с омасляването на гнездата на свещите,едни "маистори"...ми го "решиха"с яко силикон(колкото може да поеме),които ми запуши в последствие маслена помпа....основен ремонт на главата...КУПОН!!
-
- Мнения: 2139
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Според мен между нормален двигател и такъв на еднакви километри, 16в вероятно е сцепван от ръчки, понеже върви на високи обороти. Да си взема двигател, който за да върви се кара в 4000+ оборота и това се смята за нормално - как не... И някой ще ми каже ли предимството на малките двигатели за България? Я има 20-30лв по-малко данък я не...
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Как 20-30лв. ве човек, когато мощността е на 100кс. данъка става в пъти по-голям от автомобил под 100кс.
За пример 1998ма год. 150к.с. - ~206лв., 75к.с. пак 98ма година - ~ 45лв.
Кола 100к.с - ~123лв., 99к.с. - ~59лв.
Отделно Каското на 75кс кола е много по-малко понеже има по ниска стойност, заради по-постното си оборудване и т.н., Г.0 също е по-малка заради по-малката кубатура и се събират едни 300-400лв. само от данъци, застраховки и подобни.
Но пък, който влече да кара малко по-пъргава кола тези пари няма да го спрат.
За пример 1998ма год. 150к.с. - ~206лв., 75к.с. пак 98ма година - ~ 45лв.
Кола 100к.с - ~123лв., 99к.с. - ~59лв.
Отделно Каското на 75кс кола е много по-малко понеже има по ниска стойност, заради по-постното си оборудване и т.н., Г.0 също е по-малка заради по-малката кубатура и се събират едни 300-400лв. само от данъци, застраховки и подобни.
Но пък, който влече да кара малко по-пъргава кола тези пари няма да го спрат.
-
- Мнения: 2139
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Друга ми е мисълта. С какво един 1.4 16V ~100 коня, е по-добър от един обикновен 1.8 100 коня? Втория много вероятно да върви много повече в ниски обороти и да харчи значително по-малко извънградско. Като цяло се чудя каква изобщо е ползата от малки, сложни и форсирани мотори.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
тоя 1.4 е 75 коня, нищо форсирано няма в това, просто конструктивно си е калпав явно.
Миналата година колега имаше такъв Голф и имаше постоянно проблеми с налягането на маслото и накрая го продаде, а като гледам форума явно не е единичен случай това.
Миналата година колега имаше такъв Голф и имаше постоянно проблеми с налягането на маслото и накрая го продаде, а като гледам форума явно не е единичен случай това.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Колеги, като чета мненията ви си мисля "Абе изобщо защо има 1,4 Трябвало е само 2,0 115 коня да правят по малък да няма и само нагоре да растат кубатурите.
Имайте на предвид че караме стари коли които не си знаят собствениците, и най е интересно някой като каже моята кола гори 5-на сто Но това е друга тема, малките кубатури са направени предимно за града, да си вършиш работа и чат, пат да излизаш извън града, и съответно когато не се Гонят, мачка педала на газ-та не харчат повече от по мощните коли както казвате повечето. Докато по-мощните мотори те са направени повече за извън града, за хора които пътуват постоянно навън и правят над 500км+++ Така че както се казва за всеки пътник си има влак, всеки неможе да кара мощна кола дали заради подръжката или заради мощния двигател.
п,п Това дали е здрав двигателя на една кола не се съди от кубиците а от магарето което я е карал преди това, имам кола на 24 год. която не близва масълце още но НЕ ЗНАЕ КАКВО Е РЪЧКАНЕ.
Имайте на предвид че караме стари коли които не си знаят собствениците, и най е интересно някой като каже моята кола гори 5-на сто Но това е друга тема, малките кубатури са направени предимно за града, да си вършиш работа и чат, пат да излизаш извън града, и съответно когато не се Гонят, мачка педала на газ-та не харчат повече от по мощните коли както казвате повечето. Докато по-мощните мотори те са направени повече за извън града, за хора които пътуват постоянно навън и правят над 500км+++ Така че както се казва за всеки пътник си има влак, всеки неможе да кара мощна кола дали заради подръжката или заради мощния двигател.
п,п Това дали е здрав двигателя на една кола не се съди от кубиците а от магарето което я е карал преди това, имам кола на 24 год. която не близва масълце още но НЕ ЗНАЕ КАКВО Е РЪЧКАНЕ.
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Е мойта гори 5 на 100. Без майтап А 1.4 двигателя си е перфектен, ама за Поло/Ибиза. За тежкото купе на Г4 просто идва слабичък. Ще ме извинявате, но личното ми мнение, с което никого не ангажирам, е, че под 1800 см3 за Г4 не е двигател, а безалкохолно...
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
theraven написа:Е мойта гори 5 на 100. Без майтап А 1.4 двигателя си е перфектен, ама за Поло/Ибиза. За тежкото купе на Г4 просто идва слабичък. Ще ме извинявате, но личното ми мнение, с което никого не ангажирам, е, че под 1800 см3 за Г4 не е двигател, а безалкохолно...
2001 Volkswagen Polo 1.4 weight 1075kg
2000 Volkswagen Golf 1.6 weight 1142kg
Няма и 70 кила разлика.
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Поло 9N 1.4 на няколко места го дават 925/960кг, а 6N и 6N2 трябва да са по-леки.
Лупо с такъв мотор е пак около 900кг. така, че разликата е по-голяма.
Лупо с такъв мотор е пак около 900кг. така, че разликата е по-голяма.
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
theultimate написа:Друга ми е мисълта. С какво един 1.4 16V ~100 коня, е по-добър от един обикновен 1.8 100 коня? Втория много вероятно да върви много повече в ниски обороти и да харчи значително по-малко извънградско. Като цяло се чудя каква изобщо е ползата от малки, сложни и форсирани мотори.
Макар че сме далеч от темата, все пак става дума за новите малки двигатели.
Отговора на твоето чудене се крие в думичката "вероятно"
На практика е точно обратното.
За да се убедиш погледни данните за новите турбо бензинови мотори на VW
Конкретно виж графиката за въртящия момент на 1.4 122 коня и данните му за разход....
Ще останеш учуден къде е стигнала техниката за 20 години
200/1500-4000 Нм/обороти (върви не от 4000, а още от 2000 оборота)
разход 5.1 извънградско (с около 2 литра по-малко от "старите нормални" двигатели с подобна мощност и кубатура около 2 литра)
Впечатляващо , нали
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Общото между мотор 1,4/ 122 коня и мотора 1,4/ 75 коня е че и двата са бензинови. Само че темата е за втория двигател. И пак нещата отиват в посока "моето си е най-хубаво, и него ще си хваля" Колега mufin, относно разхода на "нормалните двигатели" и тоя чиито параметри цитираш, ами то разлика няма. Питай из форума и всички ще ти кажат едно и също, че колите им горят 5л/100 км(независимо от кубатурата ). Само дето нема и една буква истина в това.... То по каталог за нов двигател не е възможно. Явно проблема е в бензиновите колонки
Последна промяна от joromnt на Сря 02 сеп 2009 21:03, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Японските автомобили от време оно са си с малки, но напомпани мотори, което е доста добра рецепта май. Така с помощта на малко фокуси с газоразпределението под формата на VVT-i, VTEC и не знам си какво още колата има завидни динамични характеристики и доста нисък разход на гориво, когато се кара по-спокойно.
С последните си 1.4 турбо-мотори Фолксваген се стремят към подобен ефект, както сподели колегата по-горе. И може би ще се окаже успешна тази "тактика", но още е рано да се каже, като станат по пет бона и на по 500к км тези коли тогава ще се чуе. Може би и Фолксваген могат да внедрят подобни системи в моторите си, но те си знаят най-добре, явно си харесват турбинките.
По темата: едва ли 1.4 моторът е чак толкоз лош, по-скоро е от значение как е каран и поддържан и на какъв пробег е. Определено е бюджетен двигател, замислен да е с ниски разходи по експлоатация.
С последните си 1.4 турбо-мотори Фолксваген се стремят към подобен ефект, както сподели колегата по-горе. И може би ще се окаже успешна тази "тактика", но още е рано да се каже, като станат по пет бона и на по 500к км тези коли тогава ще се чуе. Може би и Фолксваген могат да внедрят подобни системи в моторите си, но те си знаят най-добре, явно си харесват турбинките.
По темата: едва ли 1.4 моторът е чак толкоз лош, по-скоро е от значение как е каран и поддържан и на какъв пробег е. Определено е бюджетен двигател, замислен да е с ниски разходи по експлоатация.
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Много писания изчетох тука.
Някой плюсови, други - не.
Мойта е точно такава. Голф4, 1.4, 16V, 1998г. Вярно след като я взех, минах през сервизчето ... за смяна на общоизвестните чаркалаци, след закупуване от автокъща или от другаде.
Веднъж един мой познат, със семеен бизнес автосервиз, при опит да видим, що не ми топли парното - установихме че нямам термостат, в резултат на което реши да купим и да сложим, в резултат, колата прегря, почна да пуши и тем подобни - принудих се да я закарам на Хоби Кар, да се погрижат за нея. От тогава ... проблеми - няма. Сегашните километри ми са около 135 хилки, купена миналата година от Дупница. Предполагам скалата от Горубляне е същата.
Вярно малко се тормози при изпреварване, на тирове да речем, се пак не е спортна количката. Но такива проблеми за които говорите - не съм видял за сега, вероятно може и да се получат, но ... божа работа е.
Както се казва -> "ВСИЧКО Е ДО КЪСМЕТ"
С автомобилите, винаги има нещо за поправяне, супер здрава кола няма, а ако има, то сигурно е чистак бърсак или след преминал основен ремонт... че и тогава не е много сигурно.
Аз лично съм доволен от количката ми.
Някой плюсови, други - не.
Мойта е точно такава. Голф4, 1.4, 16V, 1998г. Вярно след като я взех, минах през сервизчето ... за смяна на общоизвестните чаркалаци, след закупуване от автокъща или от другаде.
Веднъж един мой познат, със семеен бизнес автосервиз, при опит да видим, що не ми топли парното - установихме че нямам термостат, в резултат на което реши да купим и да сложим, в резултат, колата прегря, почна да пуши и тем подобни - принудих се да я закарам на Хоби Кар, да се погрижат за нея. От тогава ... проблеми - няма. Сегашните километри ми са около 135 хилки, купена миналата година от Дупница. Предполагам скалата от Горубляне е същата.
Вярно малко се тормози при изпреварване, на тирове да речем, се пак не е спортна количката. Но такива проблеми за които говорите - не съм видял за сега, вероятно може и да се получат, но ... божа работа е.
Както се казва -> "ВСИЧКО Е ДО КЪСМЕТ"
С автомобилите, винаги има нещо за поправяне, супер здрава кола няма, а ако има, то сигурно е чистак бърсак или след преминал основен ремонт... че и тогава не е много сигурно.
Аз лично съм доволен от количката ми.
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
mufin написа:theultimate написа:Друга ми е мисълта. С какво един 1.4 16V ~100 коня, е по-добър от един обикновен 1.8 100 коня? Втория много вероятно да върви много повече в ниски обороти и да харчи значително по-малко извънградско. Като цяло се чудя каква изобщо е ползата от малки, сложни и форсирани мотори.
Макар че сме далеч от темата, все пак става дума за новите малки двигатели.
Отговора на твоето чудене се крие в думичката "вероятно"
На практика е точно обратното.
За да се убедиш погледни данните за новите турбо бензинови мотори на VW
Конкретно виж графиката за въртящия момент на 1.4 122 коня и данните му за разход....
Ще останеш учуден къде е стигнала техниката за 20 години
200/1500-4000 Нм/обороти (върви не от 4000, а още от 2000 оборота)
разход 5.1 извънградско (с около 2 литра по-малко от "старите нормални" двигатели с подобна мощност и кубатура около 2 литра)
Впечатляващо , нали
Ама колега, тук иде реч за 1.4 16В, а не за новият турбо мотор, при който турбината спомага за добра динамика и добър въртящ момент благодарение на турбото и все пак и при него кубатурата не стига и при големи натоварвания икономичността му отива на кино
-
- Мнения: 2139
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?
Почти съм сигурен че ако измерите разхода в София (освен ако не говорим за само в центъра, където се мери на моточасове ) на 1.4 16V и 1.8 8V карани еднакво почти няма да има разлика. До сега никой, който кара каквото и да е 16V не ми се е похвалил с някакъв особен разход. Да не говорим че до сега не съм видял Голф 4 да се влачи пенсионерската, освен ако не кара жена
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта