Един въпрос относно климатик на Б 3

Техническа и сервизна информация за Passat
sin_fen
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 17 май 2008 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Един въпрос относно климатик на Б 3

Мнениеот sin_fen » Пет 11 сеп 2009 15:47


Днес бях на оглед за един пасат.На въпроса ми за климатика продавача каза че му била гръмнала ролката,защото сложил евтин лагер,иначе всичко си било ок.Какво означава това и колко ше струва евнтуален ремонт.




Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Един въпрос относно климатик на Б 3

Мнениеот I4o_naskov » Пет 11 сеп 2009 22:41


до колкото знам компресора на климата е с магнитен съединител и е явно го е скъсал ако го е вклиучил на високи обороти.Моя б4 като го купих изрищно ме предупреди предния собственик да го пуска мсамо на 1000об за да не стане така както при теб :shock


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Един въпрос относно климатик на Б 3

Мнениеот zfa159 » Пон 14 сеп 2009 9:39


При последните версии на компресорите Sanden е масов проблем превъртането на шайбата в шлиците на компресора...което води до невъзможност за предване на движението от шайбата към оста на компресора....пробвали сме заварки,набиване на втулки и какво ли не - резултат има най-много две седмици и пак се къса. Решението е да се смени целия компресор,което си е скъпо начинание независимо дали се слага нов или 2-ра ръка.Втора употреба пък трудно се намира читав понеже при Голф 4 и Бора проблема е масов (10-тина коли за този сезон все с такъв проблем).Принципно при В3 такива драми няма понеже там не са със шлици а с шпонка и трябва да се счупи ама и това се е случвало пък и зависи с какъв компресор е колата към момента (може да е сменян).
Иначе идеята е такава :
-външната част на шайбата,която се върти от ремъка лагерува в корпуса на компресора и се върти свободно.
-пред нея има друга част,която се залепва за нея,когато се подаде напрежение.Тя е свързана към оста на компресора.Когато няма напрежение си седи неподвижна на малко разстояние от въртящата се.
-вътре във въртящата се се намира една бобина,която залепва и отлепва неподвижната към въртящата се.
Съответно при слагане на кофти лагер може да се разбият ужасно много работи...може ролката да блокира,може да задере бобината и да я изгори,да изкриви предната част с пластините.Ако е работел може да скъса шлиците/шпонката от вибрациите ако бие.Може да превърти лагера в корпуса (корпуса е алуминиев) и после да не може да се смени.Може ако е греел да е прецакал осевия оплътнител на компресора отпред и да изпуска фреон.
Трудно ми е да ти кажа колко струва подобен ремонт понеже трябва да се види какво точно се случва и какъв точно е компресора.
Иначе цял комплект шайби с бобина според компресора са от 80 до 300лв и според това дали са 2-ра употреба или нови.
Ако все още не си купил колата и само това те спира звънни един телефон и да отидем да я видим...или пък я докарайте в сервиза да и хвърля едно око и да попитам колегите,които ремонтират компресорите за конкретна цена.Това са ми координатите - Цък



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта