
не работи на бензин както трябва
- silverboy
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 29 авг 2006 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: не работи на бензин както трябва
след почистване на дилзата проблема си остана.като грешка посследния път колата показа датчик за скороста,но километража ми оказва вярно може ли той да играе някаква роля в цялата работа.Другото съмнение е компютара
Re: не работи на бензин както трябва
щом горивото е добре ,значи остана запалването му! прочети по горния ми пост и не се прави на пинтия , а си смени посочените консумативи!
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 29 яну 2007 8:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: не работи на бензин както трябва
viewtopic.php?f=5&t=150351
тук трябва да е решението на твоя проблем,моята кола беше със същите проблеми.
тук трябва да е решението на твоя проблем,моята кола беше със същите проблеми.
- golf_noob
- Мнения: 36
- Регистриран на: Чет 02 авг 2007 9:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: не работи на бензин както трябва
Същия двигател (колата няма газово,нито е имала), проблема е подобен, като подам по-рязко газ и вместо да набира, оборотите започат едвам да пъплят нагоре. Това се случва най-осезаемо в диапазона 2000-2500 оборота. След това "лагва" по-малко.
Смених свещи, кабели, дебитомера ми го чисти и проверява майстор, с нов въздушен филтър съм (бензиновия майстора каза, че не бил за смяна) , сега ми развиват теорията , че бензиновата помпа имала счупени лопатки и не можела да осигури необходимия дебит на горивото... Пробвах да откача ламбдата, ефекта е че ми се вдигна разхода сериозно, но проблема с рязкото подавне на газ си остана.
За да опиша ситуацията, трябва да спомена, че проблема се появи след смяна на плочката на съединителя (да не приплъзва нещо, де да го знам).
Прочетох темата на vaskoto1 viewtopic.php?f=22&t=51505 , там той казва че подаването на гориво се приема за даденост, тоест това за помпата е възможно, но не би ли се отразило на вървенто като цяло, а не само при форсиране?
П.С. Сега като се замисля, мога да пробвам дали ще "лагва" като не е наскорост, ама то като няма натоварване какво ще се усети.
Смених свещи, кабели, дебитомера ми го чисти и проверява майстор, с нов въздушен филтър съм (бензиновия майстора каза, че не бил за смяна) , сега ми развиват теорията , че бензиновата помпа имала счупени лопатки и не можела да осигури необходимия дебит на горивото... Пробвах да откача ламбдата, ефекта е че ми се вдигна разхода сериозно, но проблема с рязкото подавне на газ си остана.
За да опиша ситуацията, трябва да спомена, че проблема се появи след смяна на плочката на съединителя (да не приплъзва нещо, де да го знам).
Прочетох темата на vaskoto1 viewtopic.php?f=22&t=51505 , там той казва че подаването на гориво се приема за даденост, тоест това за помпата е възможно, но не би ли се отразило на вървенто като цяло, а не само при форсиране?
П.С. Сега като се замисля, мога да пробвам дали ще "лагва" като не е наскорост, ама то като няма натоварване какво ще се усети.
- Tihon
- Мнения: 309
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Студград :D
Re: не работи на бензин както трябва
Това което описваш звучи като задавяне.
Моята ламбда сонда не работи /никога не е работила в Бг/ и имам същият проблем на бензин - НО на топъл/загрял двигател. Когато паля сутрин няколко минути се държи нормално. На газ също няма никакви проблеми с оборотите.
От друга страна не се връзва промяната да е станала след пипане по газовата уредба, освен както наистина някой каза по нагоре, да е разкачил някой датчик
Моята ламбда сонда не работи /никога не е работила в Бг/ и имам същият проблем на бензин - НО на топъл/загрял двигател. Когато паля сутрин няколко минути се държи нормално. На газ също няма никакви проблеми с оборотите.
От друга страна не се връзва промяната да е станала след пипане по газовата уредба, освен както наистина някой каза по нагоре, да е разкачил някой датчик
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не работи на бензин както трябва
Tihon написа:Това което описваш звучи като задавяне.
Моята ламбда сонда не работи /никога не е работила в Бг/ и имам същият проблем на бензин - НО на топъл/загрял двигател. Когато паля сутрин няколко минути се държи нормално. На газ също няма никакви проблеми с оборотите.
От друга страна не се връзва промяната да е станала след пипане по газовата уредба, освен както наистина някой каза по нагоре, да е разкачил някой датчик
докато е студена, компютъра игнорира ламбдата(за да работи нормално и трябват 500-600градуса), няма ламбда контрол

Проблем с ламбдата при пълна инжекция е едно, на моното- съвсем друго(тук е жизнено необходима)
- Tihon
- Мнения: 309
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Студград :D
Re: не работи на бензин както трябва
@golf4e-abf
Да, съгласен
А последното изречение не го схващам, аз съм с електронен карбуратор.
Да, съгласен
А последното изречение не го схващам, аз съм с електронен карбуратор.
Re: не работи на бензин както трябва
ама вие наистина не четете ! кой и как си оправи колата?
има консумативи за които ви писах и ги сменете!как да ви вървят колите за Бога?
има консумативи за които ви писах и ги сменете!как да ви вървят колите за Бога?
Re: не работи на бензин както трябва
Колеги проблема на голфчето на Silverboy не е дюза,не е помпа и прочие... .Една вечер с колегата поразглобихме колата,изчистихме дюзата,направихме замервания - проблемът е следния: на място колата си работеше,но тръгнеше ли да потегли колегата,колата изгасваше след няколко секунди,спираше се подаването на импулси към дюзата - работата на мотора е свързана с хода на колата.Тогава с ваг-ком ми даваше грешка за VSS (скоростомера) датчика,но километража си работи,странното е че когато изгасваше,връзката на лаптопа с ЕКУ-то се разпадаше и трябваше да рестартираме цялата система.По схемата в аутодата ( http://file1.hit.bg/2009-09-10_130903.jpg) виждам две възможности: или датчика или има един модул на трнсмисията,който така и не проверихме и сега се сещам да кажа на Silverboy да направи следния експеримент: запали колата на място на бензин натисни съединител и включи на първа,но не потегляй (стоиш на съединител) за да се уверим,че не е от този модул на трансмисиятя.Ако там няма проблем най-вероятно може да е връзка между таблото и ЕКУ-то (по схемата има връзка с няколко пина,все пак не знаем какво са измислили тия германци,но си мисля че след сигнала от VSS като пристигне в таблото,оттам той се подава към ЕКУ-то)Успех с намирането на проблема,колега 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не работи на бензин както трябва
Niki_D написа:Колеги проблема на голфчето на Silverboy не е дюза,не е помпа и прочие... .Една вечер с колегата поразглобихме колата,изчистихме дюзата,направихме замервания - проблемът е следния: на място колата си работеше,но тръгнеше ли да потегли колегата,колата изгасваше след няколко секунди,спираше се подаването на импулси към дюзата - работата на мотора е свързана с хода на колата.Тогава с ваг-ком ми даваше грешка за VSS (скоростомера) датчика,но километража си работи,странното е че когато изгасваше,връзката на лаптопа с ЕКУ-то се разпадаше и трябваше да рестартираме цялата система.По схемата в аутодата ( http://file1.hit.bg/2009-09-10_130903.jpg) виждам две възможности: или датчика или има един модул на трнсмисията,който така и не проверихме и сега се сещам да кажа на Silverboy да направи следния експеримент: запали колата на място на бензин натисни съединител и включи на първа,но не потегляй (стоиш на съединител) за да се уверим,че не е от този модул на трансмисиятя.Ако там няма проблем най-вероятно може да е връзка между таблото и ЕКУ-то (по схемата има връзка с няколко пина,все пак не знаем какво са измислили тия германци,но си мисля че след сигнала от VSS като пристигне в таблото,оттам той се подава към ЕКУ-то)Успех с намирането на проблема,колега
Явно че датчика работи, щом като скоростомера отчита. Сигнала минава в следната последователност: датчик-instrumentation control module(ИКМ) и от там се разпределя към скоростомер и към ЕКУ-то. Явно грешката идва в частта ИКМ-ЕКУ. 3 от кабелите на ИКМ вървят към ЕКУ-на 36 пин е информанционния(за скоростта), другите два са 9 и 27. Прегледайте ги, за целостта на изолацията, да не опират някъде. Ако замаси някъде и компютъра забива!(имал съм такъв проблем, ама по запалването) Пробвайте без кабела за 36 пин(евентуално 9 и 27), колата би трябвало да върви, без проблеми, единствено няма да има принудителен празен ход. Не съм сигурен, но мисля че ролята на VSS в ЕКУ-то е единствено за управление на този режим(ППХ).
Успех

Re: не работи на бензин както трябва
Колега golf4e-abf мого си прав за по-горе казаното,съвсем бях забравил за ППХ-то и май точно в него ще да е проблема,явно той се включва не когато трябва и спира импулсите на дюзата.Но какви са условията за включване на ППХ:
1.педала на газта да е напълно отпуснат,ненатиснат - TPS
2.да си на някоя скорост,не на свободна - Transmision control modul
3.колата да се движи - VSS
реално погледнато от горните три положения и сензорите които определят изходния сигнал TPS е най-калпав,VSS нали все пак работи (скоростомера отчита).Ако да кажем информационната шина от таблото до екуто (36) е прекъсната,компа ще смята че колата не се движи и няма да включва ППХ,но това не би обяснило грешката за VSS и забиването на компютъра.С няколко думи казано трябва да се направят още измервания и да се отметне всеки потенциален вариант докато се стигне до проблема.
1.педала на газта да е напълно отпуснат,ненатиснат - TPS
2.да си на някоя скорост,не на свободна - Transmision control modul
3.колата да се движи - VSS
реално погледнато от горните три положения и сензорите които определят изходния сигнал TPS е най-калпав,VSS нали все пак работи (скоростомера отчита).Ако да кажем информационната шина от таблото до екуто (36) е прекъсната,компа ще смята че колата не се движи и няма да включва ППХ,но това не би обяснило грешката за VSS и забиването на компютъра.С няколко думи казано трябва да се направят още измервания и да се отметне всеки потенциален вариант докато се стигне до проблема.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не работи на бензин както трябва
Niki_D написа:Колега golf4e-abf мого си прав за по-горе казаното,съвсем бях забравил за ППХ-то и май точно в него ще да е проблема,явно той се включва не когато трябва и спира импулсите на дюзата.Но какви са условията за включване на ППХ:
1.педала на газта да е напълно отпуснат,ненатиснат - TPS
2.да си на някоя скорост,не на свободна - Transmision control modul
3.колата да се движи - VSS
реално погледнато от горните три положения и сензорите които определят изходния сигнал TPS е най-калпав,VSS нали все пак работи (скоростомера отчита).Ако да кажем информационната шина от таблото до екуто (36) е прекъсната,компа ще смята че колата не се движи и няма да включва ППХ,но това не би обяснило грешката за VSS и забиването на компютъра.С няколко думи казано трябва да се направят още измервания и да се отметне всеки потенциален вариант докато се стигне до проблема.
4. зависи и от оборотите(примерно при вр6 ако-е над 1500 дюзите се гасят, и отново тръгват когато достигнат 1200, много вероятно и при моното да е така)
Отчитай че моното е с ключ за затворен дросел(!!!), не ТПС определя ППХ. Намира се на т.н. стъпков мотор, който си е всъщност Idle Speed Control Actuator и Closed Trottle Position Switch!
Докато колата е на място, предполагам че няма никакви проблеми, както и се движи по инерция(на свободна) и мотора работи на празен ход (за да мине в този режим трябват...)Проблемът идва предполагам когато колата се движи на скорост и при преминаване на определени обороти.
Има логика да се търси и там

А това че скоростомера отчита не означава че и ЕКУ-то отчита!!! написах ти по-горе каква е последователността на сигнала- от този инструмент контрол модул сигнала по един кабел тръгва към скоростомера, а по друг към ЕКУ.
Дано да съм бил полезен и да не ви подведа

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DimitarAntonov, Google [Bot] и 39 госта