Няколко питания за Passat B5 1.9 TDI 110hp

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bubust
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Няколко питания за Passat B5 1.9 TDI 110hp

Мнениеот bubust » Съб 12 сеп 2009 15:00


Здравейте!

Съвсем скоро семейството ни се оборудва с Passat B5 1.9 TDI 110hp (AFN-че) 98-мо лето по юлиянския календар (тука май нещо сбърках).
Колата е от Италия, тук беше закупена от познат държащ автокъща (според мен на добра цена).
Смеихме масалцето с репсолче полусинтетика за турбо, филтрите, останаха само ремъците (за тях, ако кажете качествен сервиз и приблизителна цена със труд, ще съм благодарен).
Беше паднала една от скобите на колекторната тръба от интеркулера, но след като сложихме нова, колата започна да върви с турбото. :)
Смея да кажа, че не си стъпва на гумите, ако, че е комби - много ми харесва.
Единствената забележка в салона е това, че копчето за ел. стъклата е счупено. Ако знаете къде може да се намери сравнително евтино, моля да споделите.
Има един накрайник - преден горен ляв да се смени, 2-та маншона, че незнайно защо са като срязани - да не отидем на нови карета и предните дискове, с нови накладки (защото има осезаем ръб на дисковете).
Отдолу колата няма видими ръжди.

Ще кача снимки утре, че времето се развали и снимките няма да са особено хубави.

Вие, ако имате някакви препоръки, тънкости при поддръжката или съвети - ще се радвам да ги споделите. :)




Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот bangobango » Съб 12 сеп 2009 16:06


Отвори ЕКУ-то и провери чиповете! Нищо особено като съвет, но може и да се крие някаква изненада от Италия.
Като отвориш предния капак непременно погледни тръбата, която излиза от кулера и тръгва нагоре към двигателя - точно над горивния филтър минава гумената част на тази тръба и има голяма вероятност и при теб там да е претрита (изядена) от една малка метална скобичка на горивния филтър. При мен е изядено много, но не е спукано все още. Тия тръби са скъпички по принцип. Тая язва не се забелязва лесно понеже е скрито. Погледни си под ГНП-то минават 2 гумени маркуча за антифриза. При мен явно помпата се е разваляла и е текла нафта там сигурно продължително време и сега единия маркуч е разяден и е пред скъсване точно в мястото на металния пръстен, с който се стяга. Това се сещам понеже се сблъсках с тези проблеми. Дано имаш много безаварийни километри с количката и те поздравявам за избора.


Потребителски аватар
bubust
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот bubust » Пон 14 сеп 2009 18:41


Благодаря за насоката. Погледнах тръбите, няма нещо, което да се търка в тях, опипах ги, не се усети износено. Погледнах и маркучите за антифриза. Добре са. Само ме притеснява това оранжевото на разширителния съд за водата. На снимките ще видите.
Днес щракнах на бързо колата, тук можете да видите снимките. http://pics.data.bg/albums/18365/%d0%bf ... 0%b0%d1%82

Оказа се, че копченцето за ел. огледалата е развалено. По моргите дали ще се намери?
Днес и лампичката за въздушната възглавница била светнала, иначе тя не е отваряна, прегледах датчика под шофьорската седалка, да не е разкачен, че вчера баща ми слагал нови калъфки и му се сторило, че е откачил нещо, но всичко е наред.

А, ако ми кажете как се сменят показанията на борд компютъра ще е супер. В смисъл да изкарам разхода, че в момента изписва само километрите, които са изминати.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот vladovelin » Вто 15 сеп 2009 17:21


Честито колега!
Относно въпроса за смяна на показанията на дисплея - на лостчето за чистачките имаш ли превключвател и бутон на края на лостчето ? С бутона се сменят показанията, ако няма значи колата не е оборудвана с MFA.


Потребителски аватар
vwpassatblade
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Passat B4 2.0 115 kc

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот vwpassatblade » Вто 15 сеп 2009 18:00


Здравеи Колега погледни тук за копче viewtopic.php?f=48&t=116886
:да: би трябвало да има каквото ти трябва :beer


Потребителски аватар
bubust
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот bubust » Вто 15 сеп 2009 18:06


На лостчето за чистачките има едно превключвателче, което се превключва на ляво и на дясно мисля, че има 3 позиции, може и да се лъжа. Оня ден, като пусках чистачките го превключих и останах разочарован, че нищо не се случва :P , а въобще не съм се сетил да погледна таблото.

Благодаря за линка утре ще се обадя да проверя имат ли лостчето и направо да го взимам.

:beer На всички! :)


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 15 сеп 2009 20:42


bubust написа:На лостчето за чистачките има едно превключвателче, което се превключва на ляво и на дясно мисля, че има 3 позиции, може и да се лъжа. Оня ден, като пусках чистачките го превключих и останах разочарован, че нищо не се случва :P , а въобще не съм се сетил да погледна таблото.

Благодаря за линка утре ще се обадя да проверя имат ли лостчето и направо да го взимам.

:beer На всички! :)

Трябва да се случва ако работи.Това е за интервала на чистачките.Само лостче май никаква работа няма да ти свърши.


Потребителски аватар
BigTo
Мнения: 576
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот BigTo » Сря 16 сеп 2009 8:41


Не, че искам да те разочаровам, но май нямаш борд компютър, доколкото успях да видя. Показанията на борд. комп- обикновенно са или в дисплея на часовника, или по средата. Доколкото виждам нямаш дисплей по средатам, а и на часовника нямаш никакви символи покрай него, което ме нявава на мисълта че нямаш бод. Отностно лотчето на чистачките: отгоре имаш едно палче,което се движи на ляво и на дясно, което е ти е за нагласяне за интервала на читачките, ако имаш борд.комп то на лоста за чистачките, от доли ще имаш едно копче и още 2 които сочат към пасажерската седалка, но от снимките не се вижда.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот feikot » Сря 16 сеп 2009 10:25


Недей да търсиш показания на борд комп - нямаш.Все пан нивото на изпълнение е ниско (което не прави колата лоша),копчето на перото ти е за интервала на чистачките на 1ва скорост (на чистачките :mrgreen: ).Иначе двигателчето ако е пазено е хубаво.

Ако не е тайна,ще споделиш ли цената за която го придоби ? Ако искаш може и на ЛС.


Потребителски аватар
bubust
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот bubust » Сря 16 сеп 2009 20:05


Да, убедих се, че няма такова бутонче. То и в книжката с колата, която днес намерих (прибрана в библиотеката незнайно защо) на лостчето има едно най-от дясно, което се движи на горе, на долу, ама при мен липсва. :(

Утре влиза в сервиз за смяна на ролки, ремъци, 2 маншона и един къс накрайник. Това е 540 лв с труда. Общата цена на лс, ще споделя.

Да ви се похваля, оправих джойстика за огледалата. Явно е ялово място, беше счупено малко след захващането за корпуса и заради това не се движеше контактната пластина.
Пробих с Фи 2 счупената част и останалата (тази, която се движи от купето, не през цяло естествено) завих едно винтче от някаква счупена детска играчка, малко епоксидна смола и завих. Махнах пружината, която го връща в изходно положение, защото главата на винта я повдигна и не можеше да се затвори, малко отрязах и от пластмаската, която дъжри пружината. Общо взето сега не се връща само, но си имам работещи ел. огледала. :) Пък и нали знаете кефа, като си го оправиш сам. :D


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Здравейте в клуба на Пасат

Мнениеот feikot » Чет 17 сеп 2009 0:02


Е да де,ама за 10ина долара май не си струва израза "направих го,ама това не ми работи"
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-JETTA ... ccessories


Потребителски аватар
bubust
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко питания за Passat B5 1.9 TDI 110hp

Мнениеот bubust » Пон 21 сеп 2009 13:32


Работи, работи. :D

Имам питане относно оборотите. Понеже старата кола - Форд '89 1,8D беше ръчкан от време на време до към 4000 та понякой път и малко отгоре об/мин, пасата горе-долу какви са му работните обороти, за да не стане гаф?
Аз казвам на баща ми до към 4000, той вика: "А то от 5 почва червеното на оборотомера, значи 4500 може".

За момента сме засекли разход 7 градско 5,5 извънградско, което според мен е добре за комби.

ПП: Благодаря, на модератора променил заглавието. :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Няколко питания за Passat B5 1.9 TDI 110hp

Мнениеот gr_kanev » Пон 21 сеп 2009 20:15


Оптимални обороти - между 2000 и 3000. Прекъсвача е на 4400 оборота.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Няколко питания за Passat B5 1.9 TDI 110hp

Мнениеот velinsl » Пон 21 сеп 2009 20:19


Ако колко км/ч са това
- при 2000об/мин
- при 3000об/мин?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Няколко питания за Passat B5 1.9 TDI 110hp

Мнениеот gr_kanev » Пон 21 сеп 2009 20:23


Зависи на коя предавка. Предполагам може да има разлика и от двигатели, скоростни кутии, и т.н.
При мен (но не е 110 к.с., и е седан), на пета предавка при 2000 об. - 90 км/ч, при 3000 об. - 140 км/ч.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта