Голям проблем с болт на колекторите - Решен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Голям проблем с болт на колекторите - Решен

Мнениеот achodemo » Пон 14 сеп 2009 23:20


Може би въпросът ми е много тъп ,защото едва ли може да се даде конкретно решение във форум (без да се види на място) ,но все пак не ми остана друго освен да попитам все пак ,ако на някой му се е случвало подобно нещо .
Значи вчера най-накрая и аз рещих да си почистя ЕГР-а и колекторите. И както се предполагаше си бяха порядъчно задръстени . Та,първо се справих с ЕГР-а ,свалих го без много затруднения(вътре беше ужасен :shock ) и продължих с развиването на всмукателните колектори (използвах шестограмен ключ Г-образен защото не разполагах с гедори или друг инстромент) първия болт се предаде лесно макар че досна напън иска докато отлепи ,но след това се развива на ръка,втория също,и стигнах до третия и тъй като ми беше по неудобен използвах ключа с дългата му страна (на края на която има малка шийка и на върха главичка за по лесно доразвиване под ъгъл ,предполагам че ме разбрахте за какво говоря) и тук стана ЛОШОТО поради силното натоварване упражнено от дясната ми ръка върху ключа посредством малко тръбно лостче изведнъш внезпно се охлаби като почти си ударих носа в мотора и си викам браво поддаде :shock да ама не беше поддал ключа в шийката хем е много здрава-кален марка FORCE CHROM-VANADIUM .....нам кво си :( Та после се сетих аз че тази главичка на ключа е само за удобно доразвиване на болта под ъгъл ,но НИКОГА ЗА СИЛОВО РАЗВИВАНЕ...да ама късно се сетих.
И тук се почна мъката ,болта както знаете си е отзад на мотора и не се виждат с "просто око" освен ако не е свален мотора .Използвах малко огледалце за да видя каква е ситуацията с болта -главата на ключа се е заклинила здраво от усилието да го завърти в главата на болта ,нищо не стърчи от нея - изцяло е скрита в болта .Пробвах с почуквания с нещо остро и разбира се чук да я размърдам ,да се освободи и падне ,но уви не мръдва и как ще мръдне толкова лесно като знам с каква сила се счупи ключа и предполагам как се впила в главата на болта и....и вече незнам какво да правия мина ми мисълата да пребегана до услугите на някой заварчик ,но незнам дали ще може да се направи нещо ,като се има впредвид каде се намира болта ,на тясно ,тъмно и без пряка видимост ,а и ако не го нацели добре и го припари за колектора или се скъса главата на болта не ми се мисли :horror: .

Та все пак ще опитам и това като краен вариянт !

Макар че крайния вариянт е може би да го оставя така без да се мъча да го развивам и да си оставя колекторите пълни с л...а ,а така ми се искаше да си ги очистя .. :? :? :? :oops:

Извинявам се за дългото излеяниее ,но наистина ми пламна главата заради това болченце :roll:

Предполагам че едва ли някой би ми помогнал от разтояние ,знам че сам трябава да се справя-да търся всички възможни начини да го развия ! Все пак аз съм си виновен :oops:

Поне това нека бъде в полза на някой като мен който тръгне да развива там по този начин ,НИКОГА НЕ ПРАВЕТЕ КАТО МЕН !!!!

Благодаря за вниманието !! :oops: :oops: :oops:

И

love.vw

AHF

Последна промяна от achodemo на Вто 15 сеп 2009 22:32, променено общо 2 пъти.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: ГОЛЯМ Проблем с болт на колекторите: Моля за съвет

Мнениеот emo-gar » Вто 15 сеп 2009 0:43


Добра фотосесия щеше да е ако някой е снимал,особено когато си сплескал камбата :D
Ами успешната работа има три параметъра:добър инструмент,умение да го ползваш,и да знаеш защо го правиш


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: ГОЛЯМ Проблем с болт на колекторите: Моля за съвет

Мнениеот nasko1978 » Вто 15 сеп 2009 8:36


Колега разбирам,че си много притеснен, но не е чак толкова страшно.Не ми се е случвало на колекторите, но наскоро имах подобен проблем.Съвета ми е да разпробиеш с 2мм или 2,5мм бургия счупената част в болта, за да може да излезе по по-лесно.Ползвай малък винтоверт или бормашина с чупеща се глава и действай много бавно и внимателно, за да не счупиш бургията.Друг вариянт е да намериш майстор с телоподаващо и да завари една шпилка и си ти.Аз болтове развивам малко по малко,на кръст и с много спрей-масло. :да:
P.S. - А колегата дето умува по горе, ако нямаш да споделиш нещо полезно,не трупай мнения само.Не всички сме родени с шестограм в ръка ,като тебе. :twisted:


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голям проблем с болт на колекторите - останала част от ключ

Мнениеот achodemo » Вто 15 сеп 2009 10:15


Благодаря, ще пробвам!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голям проблем с болт на колекторите - останала част от ключ

Мнениеот milmar » Вто 15 сеп 2009 11:29


Не съм вадил колекторите , така че може да греша в разсъжденията си :oops:

Пробвай да развиеш всички останали болтове , така че да остане само тоя . Сега ... :oops: не знам дали има фиксиращи щифтове или нещо друго , което да пречи , но ако е възможно завърти колекторните тръби по оста на болта , така че евентуално да се "увлече" в посока развиване . Няколко пъти наляво-надясно и ако мръдне поне малко - стягаш отново другите болтове за да приберат гарнитурата ( ако е остала здрава :) ) и доразвиваш болта с клещи .


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голям проблем с болт на колекторите - РЕШЕН

Мнениеот achodemo » Вто 15 сеп 2009 22:35


с голям зор му процепих главата като за отверка с дремел и парчето от ключа успях да го извадя след което го развих по нормалния начин с ключ !
:beer


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Голям проблем с болт на колекторите - Решен

Мнениеот nasko1978 » Сря 16 сеп 2009 8:22


Както се казва - "Всяко нещо е трудно,докато стане лесно". mhihi


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: ГОЛЯМ Проблем с болт на колекторите: Моля за съвет

Мнениеот emo-gar » Сря 16 сеп 2009 11:50


nasko1978 написа:Колега разбирам,че си много притеснен, но не е чак толкова страшно.Не ми се е случвало на колекторите, но наскоро имах подобен проблем.Съвета ми е да разпробиеш с 2мм или 2,5мм бургия счупената част в болта, за да може да излезе по по-лесно.Ползвай малък винтоверт или бормашина с чупеща се глава и действай много бавно и внимателно, за да не счупиш бургията.Друг вариянт е да намериш майстор с телоподаващо и да завари една шпилка и си ти.Аз болтове развивам малко по малко,на кръст и с много спрей-масло. :да:
P.S. - А колегата дето умува по горе, ако нямаш да споделиш нещо полезно,не трупай мнения само.Не всички сме родени с шестограм в ръка ,като тебе. :twisted:

Сега,когато темата е изчерпана и може малко спам,да ти отговоря:шестограм дето го пробиваш с бургийка-НЕ Е инструмент!Ей за това писах.И слушай понякога тия дето са родени с шестограми в ръце,някои пък са родени с телоподаващо,бормашина,силикон...и прочие.И мненията вече отдавна не важат като бройка,едва ли някой се вълнува


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Голям проблем с болт на колекторите - Решен

Мнениеот nasko1978 » Сря 16 сеп 2009 14:41


Колега не се връзвай излишно. Щом му се е счупил шестограма,значи е щял да може и да го разпробие.Аз лично бих го заварил болта и така да го измъкна.Важното е да споделяме, щото всеки изпада в кофти ситуации. :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 50 госта