Мнениеот kossis » Сря 04 май 2011 13:26
Айде аз ще ви кажа как ги чистя моите спирачни апарати на Б3 пасат. И на Ладата едно време ги накарах от напълно клеасали да сработят добре по този метод.
Та трябва ви помощник - седи вътре и помпа по моя команда. Аз съм при апарата и с помоща на заврян на местото на накладката до цилиндъра лост които го завъртам с подходящ гаечен ключ- до прибиране на цилиндъра и после - вземате спринцовка и я пълните със спирачна течност. С неина помощ пълните под прахозащитният маншон които предварително сте повдигнали с подходяща нережеща отверка - пълните отгоре за да се стече надолу. След това казвате на убавеца вътре да помпа докато притисне лоста на местото на накладката - а са върнете лоста с помоща на гаечния ключ обратно. Така си пойграйте 10 пъти на апарат. Накрая премахнете с помоща на отверката излишната спирачна течност и ако е много мръсна промиите пак със спринцовката. Колкото повече промивате и разработвате по- добре. Трудно е, но го правите за вас. Отвийте казанчето за спирачна течност още в началото за да не прелее от прибирането на цилиндърчетата. Ползвайте за промивка само спирачна течност , защото уплатненията не издържат на агресивни смазки. Смажете водачите на плаващата скоба с обикновен вазелин от аптеката и напълнете в предпазните маншончета известно количество то ще маже водачите почти до следващата смяна на накладките. Аз така правя и нямам никъкви проблеми .
В почти никой сервиз няма да го направят това -щото е загуба на време- вземат едни гарги - грубо ти прибират чрез стискане цилиндъра и аиде чао, че много се застоя!
За загряването на диска е напълно нормално той работи при температури от порядъка на 600 градуса ,не го пипайте бе хора особено като е работил, накладката се натиска с 1 тон върху него. А и пасата е тежък и ако е с барабани отзад почти цялото спирачно усилие е отпред, особено след разработени спирачни цилиндри-личен опит.