Карам Пасат'95, двигател АЕК, 1.6 пълна инжекция. От известно време имам гърмежи в ауспуха (карам само бензин) и както ме посъветвахте направих профилактика на запалването (проверка свещи, капачка делко, палец). Отвътре по капачката на делкото се видяха някакви странни сиви следи сякаш искрата е започвала да прескача около 3 мм преди контакта на всеки кабел. Майстора реши, че делкото е много завъртяно в посока малък аванс и го върна в обратна посока т.е. палеца по-рано да срещне съответния контакт на капачката. Каза, че това не би трябвало да се отрази на работата на двигателя, защото на този двигател не можело да се промени ъгъла на изпреварване на запалването с въртене на делкото. Ъгъла се променял от ЕКУ-то по електронен път. Добре де, ама след тази операция колата определено се спъна, което не би трябвало да става щом ЕКУ-то определя момента на искрата. Мислех да върна делкото в старото положение, но се замислих дали пък на този мотор ЕКУ-то не се самообучава? Какво ще ме посъветвате, да покарам ли спъната кола с надежда всичко да се самооправи
АЕК двигател - центровка на запалване
АЕК двигател - центровка на запалване
Здравейте колеги,
Карам Пасат'95, двигател АЕК, 1.6 пълна инжекция. От известно време имам гърмежи в ауспуха (карам само бензин) и както ме посъветвахте направих профилактика на запалването (проверка свещи, капачка делко, палец). Отвътре по капачката на делкото се видяха някакви странни сиви следи сякаш искрата е започвала да прескача около 3 мм преди контакта на всеки кабел. Майстора реши, че делкото е много завъртяно в посока малък аванс и го върна в обратна посока т.е. палеца по-рано да срещне съответния контакт на капачката. Каза, че това не би трябвало да се отрази на работата на двигателя, защото на този двигател не можело да се промени ъгъла на изпреварване на запалването с въртене на делкото. Ъгъла се променял от ЕКУ-то по електронен път. Добре де, ама след тази операция колата определено се спъна, което не би трябвало да става щом ЕКУ-то определя момента на искрата. Мислех да върна делкото в старото положение, но се замислих дали пък на този мотор ЕКУ-то не се самообучава? Какво ще ме посъветвате, да покарам ли спъната кола с надежда всичко да се самооправи
или да си върна делкото в старото положение?
Карам Пасат'95, двигател АЕК, 1.6 пълна инжекция. От известно време имам гърмежи в ауспуха (карам само бензин) и както ме посъветвахте направих профилактика на запалването (проверка свещи, капачка делко, палец). Отвътре по капачката на делкото се видяха някакви странни сиви следи сякаш искрата е започвала да прескача около 3 мм преди контакта на всеки кабел. Майстора реши, че делкото е много завъртяно в посока малък аванс и го върна в обратна посока т.е. палеца по-рано да срещне съответния контакт на капачката. Каза, че това не би трябвало да се отрази на работата на двигателя, защото на този двигател не можело да се промени ъгъла на изпреварване на запалването с въртене на делкото. Ъгъла се променял от ЕКУ-то по електронен път. Добре де, ама след тази операция колата определено се спъна, което не би трябвало да става щом ЕКУ-то определя момента на искрата. Мислех да върна делкото в старото положение, но се замислих дали пък на този мотор ЕКУ-то не се самообучава? Какво ще ме посъветвате, да покарам ли спъната кола с надежда всичко да се самооправи
Re: АЕК двигател - центровка на запалване
Върнах делкото на старото положение, колата тръгна по друг начин
Все пак не ми е ясно, уж само ЕКУ на АЕК двигател променя ъгъла на запалване, а в крайна сметка положението на делкото също влияе на центровката...
Все пак не ми е ясно, уж само ЕКУ на АЕК двигател променя ъгъла на запалване, а в крайна сметка положението на делкото също влияе на центровката...
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: АЕК двигател - центровка на запалване
направих профилактика на запалването (проверка свещи, капачка делко, палец)
Не прави профилактика,а ги СМЕНИ с нови.Както и кабелите на свещите.Бог знае на колко хиляди км.са.И тогава виж как е .А делкото не го барай.Сменяй майстора.
-
Гергин
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: АЕК двигател - центровка на запалване
Я някои да обясни на човека вместо само да се пише "сменяи майстора".
Гледам доста сте в час
Малко неколегиално ми изглежда всичко.
Гледам доста сте в час
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: АЕК двигател - центровка на запалване
sasho07 написа:Я някои да обясни на човека вместо само да се пише "сменяи майстора".
Гледам доста сте в часМалко неколегиално ми изглежда всичко.
Ами например да използва някой от клубните майстори.Хората само с VW се занимават така ,че са в час. По колегиално как да му обянсниме.Има теми и инфо бол.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: АЕК двигател - центровка на запалване
B4/101 написа:Върнах делкото на старото положение, колата тръгна по друг начин![]()
Все пак не ми е ясно, уж само ЕКУ на АЕК двигател променя ъгъла на запалване, а в крайна сметка положението на делкото също влияе на центровката...
Не е точно така! Делкото за това си има белег, към който се насочва палеца. Това е изходното положение, от което компа си определя колко да измени ъгъла на запалването. Освен това, датчика на Хол е фиксиран с положението на палеца. Хол-датчика подава на компа сигнал за положение на цилиндър, компа решава според оборотите и натоварването на двигателя колко да измени ъгъла - напред или назад, за да се получи правилно изгаряне в цилиндъра, който е на ред в момента. За това има значение "центровката на делкото" - единствената разлика със старите делка е, че при тези ъгъла на изпреварване на искрата не се определя от вакуумен регулатор, а от електрониката, за да се направи по-прецизно

След като караш само на бензин - поне при нашите делка има една резка на ръба, където ляга капачката. Насочваш палеца към резката - това е фабричната настройка за стандартно предварение. При нас (1.8mI) - тя е 6 градуса. На АЕК не съм сигурен колко е, щото не съм на моя комп в момента и нямам никакъв технически софт. Въпреки това резката (ако я имаш) трябва да те насочи в правилна посока!
Re: АЕК двигател - центровка на запалване
Pav3l написа:B4/101 написа:Върнах делкото на старото положение, колата тръгна по друг начин![]()
Все пак не ми е ясно, уж само ЕКУ на АЕК двигател променя ъгъла на запалване, а в крайна сметка положението на делкото също влияе на центровката...
Не е точно така! Делкото за това си има белег, към който се насочва палеца. Това е изходното положение, от което компа си определя колко да измени ъгъла на запалването. Освен това, датчика на Хол е фиксиран с положението на палеца. Хол-датчика подава на компа сигнал за положение на цилиндър, компа решава според оборотите и натоварването на двигателя колко да измени ъгъла - напред или назад, за да се получи правилно изгаряне в цилиндъра, който е на ред в момента. За това има значение "центровката на делкото" - единствената разлика със старите делка е, че при тези ъгъла на изпреварване на искрата не се определя от вакуумен регулатор, а от електрониката, за да се направи по-прецизно
След като караш само на бензин - поне при нашите делка има една резка на ръба, където ляга капачката. Насочваш палеца към резката - това е фабричната настройка за стандартно предварение. При нас (1.8mI) - тя е 6 градуса. На АЕК не съм сигурен колко е, щото не съм на моя комп в момента и нямам никакъв технически софт. Въпреки това резката (ако я имаш) трябва да те насочи в правилна посока!
ЕКУ променя ъгъла на запалване при различните обороти на двигателя,но в определени граници в зависимост от началния (базовия) ъгъл,зададен от положението на делкото.Ако искрата от свещите се подава,например,10 градуса преди ГМТ при 800 оборота,при 3000 оборота предварението ще бъде,например,40 градуса.Но ако завъртиш делкото и върнеш аванса на искрата на 5 градуса при 800 оборота,при 3000 оборота ЕКУ няма да постигне нужните 40 градуса предварение и колата ти няма да върви.
И аз не знам как и колко е добрата центровка на АЕК.
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: АЕК двигател - центровка на запалване
ох, с тия ялови дискусии!
системата за контрол на впръскване "симос" на тия мотори утилизира датчик за позиция на 1ви цилиндър, който е критичен за работата на мотора. в случая датчика на хол в делкото вече не е. той се използва само и единствено за проверка на работата на мотора, или, понеже няма физически датчик на разпределителния вал, а чрез ангренажа разпределителния и паразитния са свързани, то следва че положението на делкото може да се счита за критерий за положението на разпределителния вал. затова датчика в делкото трябва да показва точно ГМТ на първи цилиндър или положението на напълно затворени клапани-ерго работния такт.
понеже този сигнал се използва само за референция, от него зависи правилната работа на моторната електроника. ако се оплете тоя сигнал резултата е:
1. прекъсвача се измества на по малко обороти, защото се използва вече аварийния режим на работа
2. мотора намалява динамика и завишава разход.
предварението не зависи и не се гледа по датчика в делкото! а по този на коляновия вал!
хайде сега всички мераклии да си дадат "авансче" от коляновия вал...

системата за контрол на впръскване "симос" на тия мотори утилизира датчик за позиция на 1ви цилиндър, който е критичен за работата на мотора. в случая датчика на хол в делкото вече не е. той се използва само и единствено за проверка на работата на мотора, или, понеже няма физически датчик на разпределителния вал, а чрез ангренажа разпределителния и паразитния са свързани, то следва че положението на делкото може да се счита за критерий за положението на разпределителния вал. затова датчика в делкото трябва да показва точно ГМТ на първи цилиндър или положението на напълно затворени клапани-ерго работния такт.
понеже този сигнал се използва само за референция, от него зависи правилната работа на моторната електроника. ако се оплете тоя сигнал резултата е:
1. прекъсвача се измества на по малко обороти, защото се използва вече аварийния режим на работа
2. мотора намалява динамика и завишава разход.
предварението не зависи и не се гледа по датчика в делкото! а по този на коляновия вал!
хайде сега всички мераклии да си дадат "авансче" от коляновия вал...

Re: АЕК двигател - центровка на запалване
Колеги, благодаря за теорията, нещата ми се изясниха. Все пак смятам, както всички ме съветвате да "сменя майстора"
Всъщност говорих 2 пъти с Васко, но човека си е доста зает и не успя да ме вземе, после отскочих до морето и времето си мина. Сега ще почна пак да му досаждам, защото от известно време имам един странен проблем с гърмежи в ауспуха (!) все едно че карам на газ. Свещи, кабели, палец и капачка на делко са на 2 години и не би трябвало да има проблем с тях. Но това ще е тема на друг разговор...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 44 госта
сменяй майстора!
