Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот Student_pravo » Пон 21 сеп 2009 22:12


Здравейте. Често съм чувал притежатели на ТДИ да споменават, че е хубаво на определени километри турбото да се профилактира и почиства. Не знам какво точно имат впредвид под това, но какво ще стане например ако си закупим кола с перфектно работещо турбо и си караме 100 000 км. без въобще да го чистим или да правим каквото и да било по него, но въпреки това си спазваме изискванията за правилно отношение към ТДИ (например след здраво юркане да не гасим веднага, при първото палене да не потегляме веднага и т.н). Има ли вероятност колата след определен пробег да започне да набира по-бавно и въобще какви ще са последствията? Има ли значение дали турбото е с променлива геометрия?




Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот martin4o_mom4e » Пон 21 сеп 2009 23:00


Добре де колега не виждам за едни 100 000 ++ километра какъв е проблема за отделищ някой лев за почисване на турбото ? Все пак не е всеки ден . Ем какво ще стане ще спре да набира , ще загуби мощност , ще надува трудно и от там следват другите по - сериозни проблеми . Няма значение че спазваш изискаванията за каране на дизелов двигател , все пак колкото и както и да е караш , си се замърсява .


danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот danii » Вто 22 сеп 2009 0:11


Student_pravo написа:Здравейте. Често съм чувал притежатели на ТДИ да споменават, че е хубаво на определени километри турбото да се профилактира и почиства. Не знам какво точно имат впредвид под това, но какво ще стане например ако си закупим кола с перфектно работещо турбо и си караме 100 000 км. без въобще да го чистим или да правим каквото и да било по него, но въпреки това си спазваме изискванията за правилно отношение към ТДИ (например след здраво юркане да не гасим веднага, при първото палене да не потегляме веднага и т.н). Има ли вероятност колата след определен пробег да започне да набира по-бавно и въобще какви ще са последствията? Има ли значение дали турбото е с променлива геометрия?

Здравей колега: Турбото се чисти само,ако имаш проблем с вървенето на колата и то,ако турбото е с променлива геометрия,щото иначе почти няма кво да му чистиш и ако спазваш нещата които си описал,нищо няма да му стане дори и след 200,000км.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот mili 75 » Вто 22 сеп 2009 6:22


Колега при турбото с променлива геометрия е хубаво веднъж на 1-2 месеца да се продухва на извънградско каране най-добре на магистрала,поне 20 км. над 3500 оборота,защото ако колата се ползва предимно в града се зацапва геометрията.


dinko_mm
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 27 авг 2009 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: St.zagora

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот dinko_mm » Вто 22 сеп 2009 17:39


Това за високите обороти си е точно Моето турбо е с променлива геометрия и колата се беше се затлачила нещо,но на връщане от Пловдив я надух по магистралата със 170-180 за десетина минути и направо стана пружинка след това ,даже в града като я карам,така че понапани я малко и тогава пипай...


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот Dorian » Сря 23 сеп 2009 17:38


danii написа:Турбото се чисти само,ако имаш проблем с вървенето на колата и то,ако турбото е с променлива геометрия,щото иначе почти няма кво да му чистиш и ако спазваш нещата които си описал,нищо няма да му стане дори и след 200,000км.

:да:
И аз не бих свалил турбото при условие че нямам никакви проблеми с него :wink:
Иначе си го почиствам и в града със яка стъпка mhihi


Потребителски аватар
The_Game
Мнения: 251
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: ALH 1999
Местоположение: Ловеч

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот The_Game » Сря 23 сеп 2009 20:02


Моето до такава степен е затлачено че геометрията е забила и не помръдва наникъде


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот Burner_inc » Сря 23 сеп 2009 20:38


Ами колега, дай газ на голфо докато се отпуши :D


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот SACHO7803 » Сря 23 сеп 2009 21:06


Student_pravo написа:Здравейте. Често съм чувал притежатели на ТДИ да споменават, че е хубаво на определени километри турбото да се профилактира и почиства. Не знам какво точно имат впредвид под това, но какво ще стане например ако си закупим кола с перфектно работещо турбо и си караме 100 000 км. без въобще да го чистим или да правим каквото и да било по него, но въпреки това си спазваме изискванията за правилно отношение към ТДИ (например след здраво юркане да не гасим веднага, при първото палене да не потегляме веднага и т.н). Има ли вероятност колата след определен пробег да започне да набира по-бавно и въобще какви ще са последствията? Има ли значение дали турбото е с променлива геометрия?

колега.....щом нямаш проблеми....не бутай нищо.обикновенно при турбина с променлива геометрия и зацапване на същата води до ......пренадуване.т.е турбото аргасва по-голямо налягане от необходимото.ако е имало проблеми по-вакуум управлението тогава геометрията може да запецне и в положение---"ненадува"което се усеща с липса на мощност в ниските обороти до 2800----оттам---всичко е 6.турбината е странна птица :lol: :lol: може да преживеее мотора....може да се окоти и на 15 000км.така че..............газззззз и не се занимавай с глупости :D :lol:


Потребителски аватар
niko_77
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat AWX

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот niko_77 » Сря 07 окт 2009 0:25


Направих си замерване за поведението на турбината с ваг-ком и гледам, че ми дава пикови стойности на моменти до 1.7. Това дали е нормално или е повод за профилактика? Колата добре си набира нямам забележка, мотора е AWX. Интересното е че по снадките на въздуховодите има масло, а самата турбина почти не я чувам като работи.
10-11-AWX-PASSAT.xls
(25 KиБ) Свален 222 пъти


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот morfei1 » Сря 07 окт 2009 1:41


Небих казал, че е притеснително. Имаш пик при първоначално подаване на газ след това си държи нормално.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот buller » Сря 07 окт 2009 11:15


Ако не създава проблеми - не го пипай! Твърде деликатна част е, а компетентността на майсторите по сервизите не винаги е достатъчна ;)
Следвай съветите на колегите и ще избегнеш това затлачване.
С не по-малка сила тези съвети важат и за колите с "нормална" турбина. Особено при по-продължително каране в градски условия. Въпреки че карам не особено мощен дизелов автомобил (1.9 ТД, 75 к.с.) от време на време също го вкарвам в обороти, за да се "откашля" mhihi


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот Student_pravo » Съб 10 окт 2009 22:38


Миналата седмица я "почистих" след като 2 пъти минах през магистрала "Хемус". Оборотите бяха постоянно между 2500 и 3500. След това моторът се беше поизнервил доста и реагираше и при леко подаване на газ над 2000 оборота.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ще създава ли проблем турбото ако не се почиства?

Мнениеот bai_ILIA » Нед 11 окт 2009 7:12


така е най-добре :) в реални условия да се чисти....много хора все още си мислят, че дизелите се плашат от даване на газ...не, просто има значение как се прави и кога :да: дано само и нафтата ни наистина покрива стандартите, които с кълнат бензиностанциите, че покрива...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта