антифриэ
- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
антифриэ
някои има ли представа за видовете и химичния състав на антифриэа
- MK2
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Знам само че преди време си купих концентриран антифтиз(български,сертифициран по стандарт за качество ISO9001 или нещо от сорта,абе няма значение) и струваше 10лв.-4л. Със съотношение на концентрат към вода тъй както 1:2 издържа на темпераатура от -20.След това видях същия на една бензиностанция за 18лв.Така че ви предлагам да отидете до метро,а и избора е голям!!!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
най разпространения е етилен-гликол.
иначе повечето са гликоли.
иначе повечето са гликоли.
Последна промяна от vaskoto1 на Пон 25 окт 2004 7:56, променено общо 1 път.
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
antifris
Антифриза е етилен-гликол и е силно отровен,в чист вид причинява корозия и за тва му слагат добавки ,наи -добре е да са разрежда 50:50 с дестилирана вода.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: antifris
Achim Laurizen написа:в чист вид причинява корозия и за тва му слагат добавки ,наи -добре е да са разрежда 50:50 с дестилирана вода.
не съм ного съгласен за корозията...ма не споря.
водата се добавя поради факта че тя има най добри топлоотдаващи /приемащи характеристики-но има кофти момента че замръзва...
иначе другия плюс на антифриза е че маже водната помпа-е затуй не съм съгласен с корозията.
има и други освен етилен-гликола-не е само той-ма не се сещам сега...
- malcho
- Мнения: 288
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 14:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Антифризът е смес от моно етилен гликол, вода и още 5-12 / в зависимост от производителя/ присадки - анти корозионни, стабилизиращи и т.н. Интересно е че чистият моно етилен гликол замръзва при -12°С, а водата при 0°С. Ниската температура на замръзване се получава именно при смесването им и се дължи
на водородните връзки, които се създават. Така, че ако някой Ви
твърди, че Ви продава антифриз концентрат -40 - не му вярвайте!
на водородните връзки, които се създават. Така, че ако някой Ви
твърди, че Ви продава антифриз концентрат -40 - не му вярвайте!
- mucho
- Палячо
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
добре де
чета ся аз и тука, и в по-стари теми за антифриза, и пак не ми светва аджаба антифриза последно тряя ли да се разрежда с малко дистилирана водица (че нал имал корозионни свойства) ели не ...
... аз до ся не съм го разреждал, думкам до зуко от оня руския жълтурестия (казват, че бил готски) и тва е
- да не би па да бъркам ам?!

... аз до ся не съм го разреждал, думкам до зуко от оня руския жълтурестия (казват, че бил готски) и тва е

- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
антифризз
Чист антифриз недеи слага.Аз сложих по едно време и след един ден радиаторчето на парното протече,после от тялото на термостата и за капак от дъното на радиатора.Доста пари отидоха за смяната...Бях сменил водната помпа и един комшия ми вика сложи чист антифриз да смазва помпата и кво стана -200 лева назад...
- mucho
- Палячо
- Мнения: 1367
- Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: антифризз
Achim Lauritzen написа:Чист антифриз недеи слага.Аз сложих по едно време и след един ден радиаторчето на парното протече,после от тялото на термостата и за капак от дъното на радиатора.Доста пари отидоха за смяната...Бях сменил водната помпа и един комшия ми вика сложи чист антифриз да смазва помпата и кво стана -200 лева назад...
ок мерс



[offtopic]за мен е истинска чест такава знаменита немска звезда да ми отговаря


-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Тази схема (нарича се диаграма на състоянието) отговаря на част от поставените въпроси и обяснява дадените отговори.

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол без да е разтворен във вода.
1. Защото има относително висока t на начало на замръзване - 11.5 °C (виж диаграмата при 100% етиленгликол), след която започва да се превръща в каша (смес от кристали и течност);
2. Защото има по-висока плътност спрямо водата, което означава по-висок вискозитет, следователно по-големи загуби на енергия в охладителната система. Излишно се товари водната помпа.
Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол в чист вид (като химичен състав).
1. Защото наистина има корозионно действие върху металните елементи от охладителната система. Затова използвайте САМО антифризи, които съдържат т. нар. инхибитори. Предполага се, че антифризите от търговската мрежа трябва да съдържат такива.
2. Защото има по-малък специфичен топлинен капацитет отколкото водата (охлажда по-лошо).
Какво СЪОТНОШЕНИЕ етиленгликол/вода трябва да се използва.
Например, за да се получи t на замръзване -25 °C (напълно достатъчна за нашата географска ширина) трябва да се използва охл. течност с около 40% етиленгликол (60% вода). Съдържание на етиленгликол по-ниско 30% не се препоръчва, защото разтворът губи противокорозионните си свойства.
Забележки:
1) Тази диаграма е приблизителна (с учебна цел) и НЕ ТРЯБВА да се използва за точни изчисления. Най-добре е да се ръководите от инструкциите на производителя на антифриза.
2) Диаграмата важи САМО за най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други. Така, че ВНИМАТЕЛНО!

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол без да е разтворен във вода.
1. Защото има относително висока t на начало на замръзване - 11.5 °C (виж диаграмата при 100% етиленгликол), след която започва да се превръща в каша (смес от кристали и течност);
2. Защото има по-висока плътност спрямо водата, което означава по-висок вискозитет, следователно по-големи загуби на енергия в охладителната система. Излишно се товари водната помпа.
Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол в чист вид (като химичен състав).
1. Защото наистина има корозионно действие върху металните елементи от охладителната система. Затова използвайте САМО антифризи, които съдържат т. нар. инхибитори. Предполага се, че антифризите от търговската мрежа трябва да съдържат такива.
2. Защото има по-малък специфичен топлинен капацитет отколкото водата (охлажда по-лошо).
Какво СЪОТНОШЕНИЕ етиленгликол/вода трябва да се използва.
Например, за да се получи t на замръзване -25 °C (напълно достатъчна за нашата географска ширина) трябва да се използва охл. течност с около 40% етиленгликол (60% вода). Съдържание на етиленгликол по-ниско 30% не се препоръчва, защото разтворът губи противокорозионните си свойства.
Забележки:
1) Тази диаграма е приблизителна (с учебна цел) и НЕ ТРЯБВА да се използва за точни изчисления. Най-добре е да се ръководите от инструкциите на производителя на антифриза.
2) Диаграмата важи САМО за най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други. Така, че ВНИМАТЕЛНО!
Последна промяна от stil на Чет 02 фев 2012 10:12, променено общо 2 пъти.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vasstop написа:Васкооо weekenda съм при тебе да отлееме от антифриза и да налеем водица
седи мирен бре!

нали затуй ти казах да си вземеш от брикото-булгар-булгааар. пише концентрат ама...
аз 2ра кола карам с тоя "концентрат" и ни ми е замръзнала ни ми се е скапала нещо...
виж за хубавите антифризи-може!
съгласен съм напълно. ама там за 15 кинта няма да си напълниш системата...

-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Не съм голям специалист по антифризи, но доколкото знам се различават по валентността на използвания алкохол (гликоли, глицерини, спирт, някой соли и др). За повече информация – да помага някой химик. Аз само ще отбележа, че всичи те се различават значително във своите свойства (специфичен топлинен капацитет, топлопроводност, плътност, t на замръзване, разтворимост във вода), затова не бива да се правят експерименти върху автомобилните двигатели. За тях май на най подходящи са етиленгликоловите.най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други това ме интересува-какви са другите видове
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта