Значи от извесно време ми се загуби топлото на парното. Оказва се, че проблема е в единия от 2-та клапана, които се намират на маркучите преди купето, в двигателния отсек. Дотук ОК, но въпросните клапани много скъпи (мамка им)- напр. за първия, който е метален ми искат ок. 120 лв., а за втория (пластмасов) - изобщо и не попитах. Сега въпросите ми към уважаемите експерти в този форум - подлежи ли на ремонт въпросния агрегат? Според майсторите при които ходих - не. После, може ли без да се сваля да се разбере, кой от 2-та е дефектен. Сега, пак същите майстори ми предложиха просто да ги махнат тези клапани и на тяхно място да сложат маркучи ... и всичко щяло да заспи. Обаче мен ме притеснява този вариант, защото едва ли тези неща са сложени случайно там - вие какво мислите? И последно - ако тръгна да търся втора ръка - има ли начин да разбера това което вземам дали е читаво?
Благодаря предварително.
Байпасен клапан
perdo
Пичага, линка който си ми пратил само частично отговаря на въпросите които ме тормозят
Все пак, благодаря.

- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
значи темата за клапите и байпаса е дискутирана многогратно.
въобще не се плаши махни ги и сложи тръби с подходящия диаметър.
/едната е с по-голям диаметър от другата/
п.с.след дълбоко социологическо проучване и адски напъни на мислене от моя страна.според мен изводите са:
1.до определена година на производство VW-то няма тези клапи./още не съм установил от кога ги слагат/
2.принципно на коли внесени от Италия ги има.
3.принципа е следния:при загряване на колата над определено допустима температура/според клапана/той затваря притока на течност към радиаторчето на парното.пропускайки само през байпаса.
най-важното
явно Ханс се е усетил,че има някакъв проблем по-охладителната система и ги е сложил с превантивна функция защото:
който е нямал такива клапани е сменял радиаторче на парното!
това са мои заключения.
въобще не се плаши махни ги и сложи тръби с подходящия диаметър.
/едната е с по-голям диаметър от другата/
п.с.след дълбоко социологическо проучване и адски напъни на мислене от моя страна.според мен изводите са:
1.до определена година на производство VW-то няма тези клапи./още не съм установил от кога ги слагат/
2.принципно на коли внесени от Италия ги има.
3.принципа е следния:при загряване на колата над определено допустима температура/според клапана/той затваря притока на течност към радиаторчето на парното.пропускайки само през байпаса.
най-важното
явно Ханс се е усетил,че има някакъв проблем по-охладителната система и ги е сложил с превантивна функция защото:
който е нямал такива клапани е сменял радиаторче на парното!
това са мои заключения.
Аха...
Дааааа, ясно - благодаря ти GOLFER. Абе аз подозирах, че няма да мина по лесния начин. Като се замисля, по-добре клапани, отколкото протекло радиаторче. Някакви идеи откъде да си намеря по-тънко???
- niki_vw
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
[quote="GOLFER"]значи темата за клапите и байпаса е дискутирана многогратно.
въобще не се плаши махни ги и сложи тръби с подходящия диаметър.
/едната е с по-голям диаметър от другата/
п.с.след дълбоко социологическо проучване и адски напъни на мислене от моя страна.според мен изводите са:
1.до определена година на производство VW-то няма тези клапи./още не съм установил от кога ги слагат/
2.принципно на коли внесени от Италия ги има.
3.принципа е следния:при загряване на колата над определено допустима температура/според клапана/той затваря притока на течност към радиаторчето на парното.пропускайки само през байпаса.
[size=18][color=red][b]най-важното[/b][/color][/size]
явно Ханс се е усетил,че има някакъв проблем по-охладителната система и ги е сложил с превантивна функция защото:
[b]който е нямал такива клапани е сменял радиаторче на парното![/b]
това са мои заключения.[/quote]
До тук добре обаче тези "клапани "така го пиша щото на мен лично повече ми приличат на термостати та за тяхната роля в колата е да разделят охладителната с-ма на три кръга
1.кръг-загрява двг
2.кръг-двг+парно
3.кръг-двг+парно+радиатор
А маркуча който ги свързва е превантивна мярка ако нещо се издънят термостатчетата все пак да има някакво топло все пак така че както Голфъра ти каза слагай маркучи и да не ти пука само малко по бавно ще ти загрява колата но половината голфове карат без тази система
въобще не се плаши махни ги и сложи тръби с подходящия диаметър.
/едната е с по-голям диаметър от другата/
п.с.след дълбоко социологическо проучване и адски напъни на мислене от моя страна.според мен изводите са:
1.до определена година на производство VW-то няма тези клапи./още не съм установил от кога ги слагат/
2.принципно на коли внесени от Италия ги има.
3.принципа е следния:при загряване на колата над определено допустима температура/според клапана/той затваря притока на течност към радиаторчето на парното.пропускайки само през байпаса.
[size=18][color=red][b]най-важното[/b][/color][/size]
явно Ханс се е усетил,че има някакъв проблем по-охладителната система и ги е сложил с превантивна функция защото:
[b]който е нямал такива клапани е сменял радиаторче на парното![/b]
това са мои заключения.[/quote]
До тук добре обаче тези "клапани "така го пиша щото на мен лично повече ми приличат на термостати та за тяхната роля в колата е да разделят охладителната с-ма на три кръга
1.кръг-загрява двг
2.кръг-двг+парно
3.кръг-двг+парно+радиатор
А маркуча който ги свързва е превантивна мярка ако нещо се издънят термостатчетата все пак да има някакво топло все пак така че както Голфъра ти каза слагай маркучи и да не ти пука само малко по бавно ще ти загрява колата но половината голфове карат без тази система
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Махай ги и не се притеснявай. Наистина аз нямам фабрично и сменях радиаторче на парното. Това пробитoтo беше оргиналното на VW - все пак 85-а година е колата, според мене си му беше дошло времето.
Според мене идеята е /единствената логика за мене/ да се прави някаква икономия на гориво т.е. по-бързо достигане на работна темп. Мисля че няма нужда да споменавам че при студен двг. разхода е по-високичък.
Според мене идеята е /единствената логика за мене/ да се прави някаква икономия на гориво т.е. по-бързо достигане на работна темп. Мисля че няма нужда да споменавам че при студен двг. разхода е по-високичък.
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
клапани
Тои тея клапани маи допълнително са слагат,не заводско.
pedro
Абе, верно че с тези тръби изглежда най-елементарно. НО... моя Голф е 85 г. с фабрични клапани (термостати). Карам го доста отдавна, внесен е от Германия и имам всичките му документи. Перфектен е за мен и много му се кефя. Та мисълта ми е - радиаторчето е издържало ок 20 г. - може би благодарение на въпросните термостати. Сега ако сменя байпаса с нов или втора ръка - ще се ръсна около 100 -120 лв. Ако не - рискувам спукано радиаторче (50 лв. и нагоре) + монтаж (горе долу пак там) + гадна смрад в купето (дето не е сугурно дали ще изчезне напълно след смяната) + повече разправии. За мен дилемата е решена. Благодаря на всички за компетентните мнения. И само 1 последен въпрос - има ли някакъв пиниз при смяната на термостатите - напр. студена кола, обезвъздушаване или друго?
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 79 госта