Байпасен клапан

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
pedro
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Байпасен клапан

Мнениеот pedro » Вто 26 окт 2004 11:43


Значи от извесно време ми се загуби топлото на парното. Оказва се, че проблема е в единия от 2-та клапана, които се намират на маркучите преди купето, в двигателния отсек. Дотук ОК, но въпросните клапани много скъпи (мамка им)- напр. за първия, който е метален ми искат ок. 120 лв., а за втория (пластмасов) - изобщо и не попитах. Сега въпросите ми към уважаемите експерти в този форум - подлежи ли на ремонт въпросния агрегат? Според майсторите при които ходих - не. После, може ли без да се сваля да се разбере, кой от 2-та е дефектен. Сега, пак същите майстори ми предложиха просто да ги махнат тези клапани и на тяхно място да сложат маркучи ... и всичко щяло да заспи. Обаче мен ме притеснява този вариант, защото едва ли тези неща са сложени случайно там - вие какво мислите? И последно - ако тръгна да търся втора ръка - има ли начин да разбера това което вземам дали е читаво?
Благодаря предварително.




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 26 окт 2004 11:46




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 26 окт 2004 11:49


tatenceto написа:kato im podadesh tok triabva da se chuvat dali otvariat

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
амчи те са механични...какъв ток....


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Вто 26 окт 2004 11:52


iavno sam v goliamo mejduchasie :oops:


pedro
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

perdo

Мнениеот pedro » Вто 26 окт 2004 11:56


Пичага, линка който си ми пратил само частично отговаря на въпросите които ме тормозят :( Все пак, благодаря.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 26 окт 2004 11:58


значи темата за клапите и байпаса е дискутирана многогратно.
въобще не се плаши махни ги и сложи тръби с подходящия диаметър.
/едната е с по-голям диаметър от другата/

п.с.след дълбоко социологическо проучване и адски напъни на мислене от моя страна.според мен изводите са:
1.до определена година на производство VW-то няма тези клапи./още не съм установил от кога ги слагат/
2.принципно на коли внесени от Италия ги има.
3.принципа е следния:при загряване на колата над определено допустима температура/според клапана/той затваря притока на течност към радиаторчето на парното.пропускайки само през байпаса.
най-важното
явно Ханс се е усетил,че има някакъв проблем по-охладителната система и ги е сложил с превантивна функция защото:
който е нямал такива клапани е сменял радиаторче на парното!
това са мои заключения.


pedro
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Аха...

Мнениеот pedro » Вто 26 окт 2004 12:08


Дааааа, ясно - благодаря ти GOLFER. Абе аз подозирах, че няма да мина по лесния начин. Като се замисля, по-добре клапани, отколкото протекло радиаторче. Някакви идеи откъде да си намеря по-тънко???


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Вто 26 окт 2004 12:10


GOLFER написа:...който е нямал такива клапани е сменял радиаторче на парното!
това са мои заключения.


Е да де, ама след 17 години вярна служба... :wink: :D


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 26 окт 2004 12:30


лично аз съм свалил клапите.не ми се дават сума пари а пък и зимата не ми се мръзне.
както каза zmej 17 години изкарват и без тях. :wink:


Потребителски аватар
niki_vw
Мнения: 285
Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот niki_vw » Вто 26 окт 2004 16:31


[quote="GOLFER"]значи темата за клапите и байпаса е дискутирана многогратно.
въобще не се плаши махни ги и сложи тръби с подходящия диаметър.
/едната е с по-голям диаметър от другата/

п.с.след дълбоко социологическо проучване и адски напъни на мислене от моя страна.според мен изводите са:
1.до определена година на производство VW-то няма тези клапи./още не съм установил от кога ги слагат/
2.принципно на коли внесени от Италия ги има.
3.принципа е следния:при загряване на колата над определено допустима температура/според клапана/той затваря притока на течност към радиаторчето на парното.пропускайки само през байпаса.
[size=18][color=red][b]най-важното[/b][/color][/size]
явно Ханс се е усетил,че има някакъв проблем по-охладителната система и ги е сложил с превантивна функция защото:
[b]който е нямал такива клапани е сменял радиаторче на парното![/b]
това са мои заключения.[/quote]

До тук добре обаче тези "клапани "така го пиша щото на мен лично повече ми приличат на термостати та за тяхната роля в колата е да разделят охладителната с-ма на три кръга
1.кръг-загрява двг
2.кръг-двг+парно
3.кръг-двг+парно+радиатор
А маркуча който ги свързва е превантивна мярка ако нещо се издънят термостатчетата все пак да има някакво топло все пак така че както Голфъра ти каза слагай маркучи и да не ти пука само малко по бавно ще ти загрява колата но половината голфове карат без тази система


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 26 окт 2004 18:45


Махай ги и не се притеснявай. Наистина аз нямам фабрично и сменях радиаторче на парното. Това пробитoтo беше оргиналното на VW - все пак 85-а година е колата, според мене си му беше дошло времето.
Според мене идеята е /единствената логика за мене/ да се прави някаква икономия на гориво т.е. по-бързо достигане на работна темп. Мисля че няма нужда да споменавам че при студен двг. разхода е по-високичък.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 26 окт 2004 18:55


абсолютно е така с термостатата и трите кръга, а ако ти издумка радиаторчето сменяш /аз с работещ байпас преди две зими го сменях/ на 15 год кола тогава май това им е живота


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

клапани

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 26 окт 2004 20:43


Тои тея клапани маи допълнително са слагат,не заводско.


pedro
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

pedro

Мнениеот pedro » Сря 27 окт 2004 9:46


Абе, верно че с тези тръби изглежда най-елементарно. НО... моя Голф е 85 г. с фабрични клапани (термостати). Карам го доста отдавна, внесен е от Германия и имам всичките му документи. Перфектен е за мен и много му се кефя. Та мисълта ми е - радиаторчето е издържало ок 20 г. - може би благодарение на въпросните термостати. Сега ако сменя байпаса с нов или втора ръка - ще се ръсна около 100 -120 лв. Ако не - рискувам спукано радиаторче (50 лв. и нагоре) + монтаж (горе долу пак там) + гадна смрад в купето (дето не е сугурно дали ще изчезне напълно след смяната) + повече разправии. За мен дилемата е решена. Благодаря на всички за компетентните мнения. И само 1 последен въпрос - има ли някакъв пиниз при смяната на термостатите - напр. студена кола, обезвъздушаване или друго?


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 27 окт 2004 10:12


Точно толкоз :) И на мен по таз причини ми издъни радиаторчето на парното :) Само че беше на 14 години още мойта гордост :) А интересното е, че мойта май от италия е внасяна пък няма тези "клапани"?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 79 госта