



6-та скорост?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 6-та скорост?
morfei1, Сашо вече не кара дизел и според мен му липсва. Доколкото съм в течение неговото ТДИ преди някой регулировки и после чип не издаваше особено добър звук, а след това имаше голяма разлика. Това е имал предвид според мен. Икономията не е кой знае каква, защото не е само горивото разхода пък и при яко каране което мотора харесва особено тези с променлива геометрия литрите/100 км. стават почти същите. Лично мен ме кефи турбината в ТДИ и добрата работата на по-ниски обороти, до скоро почти нямаше предлагане на добри турбо бензинови мотори в масовите коли. Сашо най-много се занимава с променливата си геомтрия, сега понеже си няма и кара на бензин
подобни весели постове ще има още.

-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: 6-та скорост?
Явно че никой не ме разбра какво имах впредвид за звук -за обороти и икономия и изобщо за "надъхано тди"или просто аз немога да го обясня.както и да е.спирам с писанките щото....опитвам се да обясня нещо но......става нищо
получавам само нападки 


- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: 6-та скорост?
Вчера специално тествах на 6та предавка с 70 км/час. Точно 1400 оборота.
Някой, който е с този мотор AVF 130 к.с. и 6та да тества и да ми каже като натисне газта, дали няма ускорение поне като на една кола 60 коня на макс
@morfei1: ти си човекът за този тест
И вие го превърнахте в кавга в последните си постове. Всеки излага мнението си, аз не искам да убеждавам никого да кара като мен
Няма какво да спорим:
Ако оборотите са близки до максималния въртящ момент, имаме най-добра динамика, но не и най-добър разход! Това е логично.
Някой, който е с този мотор AVF 130 к.с. и 6та да тества и да ми каже като натисне газта, дали няма ускорение поне като на една кола 60 коня на макс

@morfei1: ти си човекът за този тест

И вие го превърнахте в кавга в последните си постове. Всеки излага мнението си, аз не искам да убеждавам никого да кара като мен

Няма какво да спорим:
Ако оборотите са близки до максималния въртящ момент, имаме най-добра динамика, но не и най-добър разход! Това е логично.
Re: 6-та скорост?
Само да вметна, че с никой несъм несъгласен или пък неуважавам мнението му, още по-малко пък на @SACHO7803
Въпреки, че съм с Голф -130к.с на 6-та със 70км, мисля, че колата ми невърви добре при ускорение, дори на 5-та не си позволявам да ускорявам на тази скорост, освен ако несъм по надолнище. В повечето случаи си включвам задължително 4-та скорост и тя си наема доволно добре. Можеби се дължи на по-широките гуми с които карам.

Въпреки, че съм с Голф -130к.с на 6-та със 70км, мисля, че колата ми невърви добре при ускорение, дори на 5-та не си позволявам да ускорявам на тази скорост, освен ако несъм по надолнище. В повечето случаи си включвам задължително 4-та скорост и тя си наема доволно добре. Можеби се дължи на по-широките гуми с които карам.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 6-та скорост?
Егати бисерите направо нямам думи.Само ще му кажа на този младеж,че който не може да мисли не прави изводи.А пък ние,които сме по икономията направо ги изключваме двегателите по светофарите,та да ни дойде най-тънко,това го казвам в кръга на шегата и в реда на мисли на колегата.SACHO7803 написа:mladeja написа:
Много се раздуха тая тема.
Имам питанка към колегите дето са привърженици на обороти близки до максималния въртящ момент.
Когато се налага престой на светофар помпите ли до 1800-2000 об. та автомобила да е в тия икономични обороти ?
Въпрос втори ако си на място, двигателя е на 900-1000 об. толкова на колкото си работи по настройка без да натискаш педала за газта, ли харчи по малко или ако го напомпиш до 1800-2000 об. дето е прословутия максимален въртящ момент?
Моят извод е - колкото повече обороти толкова повече мощ, а тя както знаем не идва безплатно - двигателя си харчи повече.Послужил съм си с примери надявам се популярни че да бъда разбран.
Дали е полезно или не това е друга тема, която е доста обширна повече от тази.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 6-та скорост?
В общи линии освен цитат на мое мнение нищо конструктивно и доказващо не виждам в изказването ти.
А относно мисълта ми отново привържениците на спортното каране не са разбрали за какво говоря или пиша.Когато съм на светофар и изкам да издухам някой естествено преди тръгването напомпвам до 1600-1800 об. та да съм в зоната на максималния въртящ момент.А и следващото ми каране е така.Просто бързам и икономията на гориво,спирачки,гуми,нерви и т.н. оставям на заден план.
Когато си карам айлякчийската и никак не бързам се придържам към обороти 1100-1300 и хем се кефя на пътуването и гледам наоколо хем икономисвам от гореизброените консумативи.
При първия случай разхода ми се качва на 5,5 - 8 л. на 100 км. пробег.
При втория е 4.0 - 4.5л. на 100 км.
Който не вярва да тества.
И още нещо - не се заблуждавайте от никнейма ми в клуба.
А относно мисълта ми отново привържениците на спортното каране не са разбрали за какво говоря или пиша.Когато съм на светофар и изкам да издухам някой естествено преди тръгването напомпвам до 1600-1800 об. та да съм в зоната на максималния въртящ момент.А и следващото ми каране е така.Просто бързам и икономията на гориво,спирачки,гуми,нерви и т.н. оставям на заден план.
Когато си карам айлякчийската и никак не бързам се придържам към обороти 1100-1300 и хем се кефя на пътуването и гледам наоколо хем икономисвам от гореизброените консумативи.
При първия случай разхода ми се качва на 5,5 - 8 л. на 100 км. пробег.
При втория е 4.0 - 4.5л. на 100 км.
Който не вярва да тества.
И още нещо - не се заблуждавайте от никнейма ми в клуба.

- cRoSsFiRe`
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 25 апр 2007 10:26
- Автомобил: Audi A4
- Двигател: 2005
- Местоположение: Добрич
Re: 6-та скорост?
mladeja написа:Много се раздуха тая тема.
Имам питанка към колегите дето са привърженици на обороти близки до максималния въртящ момент.
Когато се налага престой на светофар помпите ли до 1800-2000 об. та автомобила да е в тия икономични обороти ?
Въпрос втори ако си на място, двигателя е на 900-1000 об. толкова на колкото си работи по настройка без да натискаш педала за газта, ли харчи по малко или ако го напомпиш до 1800-2000 об. дето е прословутия максимален въртящ момент?
Моят извод е - колкото повече обороти толкова повече мощ, а тя както знаем не идва безплатно - двигателя си харчи повече.Послужил съм си с примери надявам се популярни че да бъда разбран.
Дали е полезно или не това е друга тема, която е доста обширна повече от тази.
Браво, страхотна логика...!

Точно според твоята версия, ако караш на 5-та с 1000 аборота, двигателя трябва да харчи по-малко от 1 литър, колкото си харчи на място. Така ли?
Аз съм на мнение, че оборотите около максималния въртящ момент са оптимални като съотношение разход-еластичност на мотора.Като караш с 2000 оборота не се налага да връщаш предавки като стигнеш наклон, нали?
Иначе, ако трябва да поддържаш една и съща скорост съм съгласен с карането на 1300-1400 оборота,сигурно и разхода пада, ама какво става като тръгнеш да ускоряваш или дойде наклон...
За това, според мен 1800-2000 оборота са оптимален вариант и всичко зависи все пак от ситуацията и т.н.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 6-та скорост?
Нали за това са предавките - да ги сменяме когато се налага.Ами ако наклона е по продължителен ти няма ли да редиш скорости, че да не спреш щото даже и с 2000 об. да караш двигателя рано или късно ще умалее защото няма да може да подържа тия прословути 2000 об.
А много близо е до ума че на 5 с 1000 об. няма да харчи под литър ако не си на надолнище.Ще харчи толкова колкото му пуска компа за да не угасне ако си на равно, и не си натоварил 500 кила картофи да речем.
А много близо е до ума че на 5 с 1000 об. няма да харчи под литър ако не си на надолнище.Ще харчи толкова колкото му пуска компа за да не угасне ако си на равно, и не си натоварил 500 кила картофи да речем.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 6-та скорост?
mladeja написа:В общи линии освен цитат на мое мнение нищо конструктивно и доказващо не виждам в изказването ти.
А относно мисълта ми отново привържениците на спортното каране не са разбрали за какво говоря или пиша.Когато съм на светофар и изкам да издухам някой естествено преди тръгването напомпвам до 1600-1800 об. та да съм в зоната на максималния въртящ момент.А и следващото ми каране е така.Просто бързам и икономията на гориво,спирачки,гуми,нерви и т.н. оставям на заден план.
Когато си карам айлякчийската и никак не бързам се придържам към обороти 1100-1300 и хем се кефя на пътуването и гледам наоколо хем икономисвам от гореизброените консумативи.
При първия случай разхода ми се качва на 5,5 - 8 л. на 100 км. пробег.
При втория е 4.0 - 4.5л. на 100 км.
Който не вярва да тества.
И още нещо - не се заблуждавайте от никнейма ми в клуба.
Както писах в началото на темата на дълъг път рядко падам под 2000 оборота интересно защо го докарвам на към 4 на 100. Ако карам на 1300 оборота дори и да имам 6 та скорост кога ще стигна бе, трябва да съм тръгнал на разходка, че аз по-добре пеша да вървя вместо да създавам натоварване на и без това слаборазвитата инфраструктура в България. Това е пълна простотия. Най-важното е че според всички физични закони разхода ще е по-голям като нищо 5.5 - 8 литра. Темата се оказа, че не е излишна въобще. Има мнения от едната крайност до другата. Колеги истината винаги е някъде по средата, в този случай си е точно по-средата. Нищо по двигателя и скорстната кутия не е пресмятано на 6-та да се кара само над 120 и под оборотите на максималния въртящ момент да се изпеварва нито да се държи дълго време освен при спускане на наклон.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 6-та скорост?
Май всеки си пише от неговата гледна точка и това как разбира дискусията - дали се кара в града или извън.Дали преодолява път с дупки или магистрала,дали спазва ограниченията или не,дали се качва по някой от гадните проходи на Стара планина.
2000об. на 5 предавка са почити 100 км. в ч. производителят на моят автомобил дава 3,8-4л на 100 ако се кара само така.Равен път без да преминаваш селища.И без да си претоварен.
Колега направо си утрепал моя личен рекорд за икономично каране.
В същност съм го правил са цел опит.
Ще трябва да тествам нови техники че да падна под 4 на 100.
Много относителни са нещата и всеки си пречупва изказванията по темата спрямо неговия опит.Все повече доводи се изтъкват като доказателства.
И аз в началото на темата писах, че всеки кара така както му е приятно и както му е изгодно.Някой просто се разхожда, друг бърза за някъде.
Стараел съм се до сега да не обиждам никой от членовете на клуба и мисля че изказвания - цитирам "пълна простотия" това явно означава, че аз съм пълен простак интересно как се стигна до подобна квалификация след като въобще не се познаваме или своеволното обръщение "бе".
Аз съм твърдял съм тествал - по високите обороти винаги дават по висок разход.Ако си на неутрална на 1000 ще харчи по малко от колкото ако си на 2000.Ако си на втора с 1000 ще харчи по малко от колкото си на 2000. и т.н. аналогията струва ми се е ясна.
Изказвам се единствено защото не мога да се съглася с явната неправда относно икономичното каране.
В същност правя последно изказване по темата мисля, че се изчерпа вече.
2000об. на 5 предавка са почити 100 км. в ч. производителят на моят автомобил дава 3,8-4л на 100 ако се кара само така.Равен път без да преминаваш селища.И без да си претоварен.
Колега направо си утрепал моя личен рекорд за икономично каране.

Ще трябва да тествам нови техники че да падна под 4 на 100.
Много относителни са нещата и всеки си пречупва изказванията по темата спрямо неговия опит.Все повече доводи се изтъкват като доказателства.
И аз в началото на темата писах, че всеки кара така както му е приятно и както му е изгодно.Някой просто се разхожда, друг бърза за някъде.
Стараел съм се до сега да не обиждам никой от членовете на клуба и мисля че изказвания - цитирам "пълна простотия" това явно означава, че аз съм пълен простак интересно как се стигна до подобна квалификация след като въобще не се познаваме или своеволното обръщение "бе".
Аз съм твърдял съм тествал - по високите обороти винаги дават по висок разход.Ако си на неутрална на 1000 ще харчи по малко от колкото ако си на 2000.Ако си на втора с 1000 ще харчи по малко от колкото си на 2000. и т.н. аналогията струва ми се е ясна.
Изказвам се единствено защото не мога да се съглася с явната неправда относно икономичното каране.
В същност правя последно изказване по темата мисля, че се изчерпа вече.
Re: 6-та скорост?
Много газ почнахте да давате..... само да ви кажа, че комплекта съединител струва.... 1000 ~ 1300лв, па и гумине не са много ефтини 

- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 6-та скорост?
Младеж,не знам кой ти е казал,че колата като работи на 900оборота е икономична.С тея обороти дигателя се мъчи,и от там идва по-високия разход.Четох,че си достигнал 4/100 разход по този начин.Не знам каква ти е колата,ама аз не карам с 900 оборота когато съм извън града,но разхода не ми е надвишавал 4,5/100.Като 4,5/100 е като минавам през петрохан.Там под 2000оборота много рядко падам.Баща ми ходи до морето с моята кола и му е дала 4,2/100 разход,и той не кара с 900 оборота.Разликата между работата на място с 900оборота и работата на двигателя с тези обороти,когато е в движение,е че когато работи на място нищо не го товари.
- stenly_m
- Мнения: 586
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: ASV
- Местоположение: Wilmington, NC
- Контакти:
Re: 6-та скорост?
Значи в града караме на 1-ва в 2000 оборота и постигааме оптимален разход така ли?
хахахах от прочетеното аз това сханах...пак повтарям в 2000 оборота е оптималното отношение разход/еластично, но не най-икономичното...ние българите сме опасни хора ей...не уважаваме положения труд от други хора (визирам проведеният тест, който колегата преди мен цитира, "най-малък разход като колата се кара на ръба да изгасне" това споде мен е 900-1000 оборота)...и аз съм правил 4,0 разход, но съм карал максимум със 70 км/ч това е 20 км под ограничението, което си е направо влачене...но просто тогава подаранявах фрапиращо за една среща и трябваше да утрепя времето със слушане на музика и бавно каране...и няма човек купил си дизел от неикономична гледна точка...те затова са направени - да ти излиза най-евтин 100 км пробег...щото при дълги пробези и при изминаване на 50000км годишно, разликата в разхода за гориво м/у бензин и дизел си е фрапираща...според мен темата се изчерпа откакто се цитира проведеният тест и постигнати резултати от професионалистите оттам нататък само си чешем езика...щото каот караш със 130 на малко над 2000 ооборта си казваш "ако имах 6та щяха да паднат още оборотите" разхода пада с поне 0,5 литра на 100 км...

- cRoSsFiRe`
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 25 апр 2007 10:26
- Автомобил: Audi A4
- Двигател: 2005
- Местоположение: Добрич
Re: 6-та скорост?
mladeja написа:Нали за това са предавките - да ги сменяме когато се налага.Ами ако наклона е по продължителен ти няма ли да редиш скорости, че да не спреш щото даже и с 2000 об. да караш двигателя рано или късно ще умалее защото няма да може да подържа тия прословути 2000 об.
А много близо е до ума че на 5 с 1000 об. няма да харчи под литър ако не си на надолнище.Ще харчи толкова колкото му пуска компа за да не угасне ако си на равно, и не си натоварил 500 кила картофи да речем.
Бе доста голям наклон трябва да е, че да не можеш да го качиш с 2000 оборота, освен ако не се налага да намаляш скороста и да ускоряваш отново.
Ето, че като смениш предавките пак влизаш в "прословутите" 2000 оборота:)Явно истината наистина е някъде по средата,както каза колегата по-горе и всичко зависи от терена, ситуацията и добрата преценка на шофьора.
Мен ме подразни сравнението ти за разхода, когато мотора работи на място, малко е неуместно да се сравнява с работата на мотора в движение.Сега ясно, че като форсираш мотора на място с 2000 оборота ще харчи повече от колкото с 900, ама когато си в движение моторът работи под натоварване и не може да го караш с 1000 оборота, ами най-често използваш 1500-2500 примерно:)
Пак казвам, всичко е по преценка на водача. И без това дали караш с 1800 или 2500 оборота - разликата в разхода едва ли е толкова голяма, че да се караме.
Айде, че май много взехме да се повтаряме в темата

- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 6-та скорост?
http://www.tdibg.com/index.php?option=c ... &Itemid=31
Aйде прочетете малко и тогава говорете,че на 5-та с 900об е най-икономично.
Aйде прочетете малко и тогава говорете,че на 5-та с 900об е най-икономично.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта