


всички са наясно с АБС тевес на Мк2 голф, корадо и Мк3 пасат.
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 300089.JPG
колелата на моя пасат са оборудвани с 256мм вентилирани дискове отпред и 236мм плътни дискове отзад. съвсем стоков сетъп на спирачките.
поначало тевес 2 е АБС без наличие на класически вакуумен сервоусилвател, при него се разчита на помпа, която сгъстява сирачната течност до 190 бара в черната сфера, под казанчето на антифриза, долу ниско, и се смята, че чрез хидравлично управляване на това налягане се постига ефекта на сервоусилвател. без наличието на такъв.
оттам предимствата на тевеса:
1. не е нужно да работи мотора, за да имате спирачки-нужно е само да има ток.
2. налягането е достатъчно за чести спирания, при които понякога вакуумното серво се "втвърдява" поради недостатъчно вакуум от мотора.
обаче медала има и обратна страна...
тевеса има ред недостатъци:
1. АБС е 3 канален. предно ляво, предно дясно и общо задни колела се модулират хидравлично.
2. помпата е чувствително място и при износване (почти незабележимо с времето, ако карате постоянно колата)все повече време й трябва за да осигури нужното налягане в сферата, при което се получава недостатъчно спирачно усилие.
3. при активиране на АБС, като такъв (екстремно спиране), поради нуждата от обратно налягане в модулаторите (за да ви отпусне колелото, въпреки че вие се опитвате да го блокирате, натискайки спирачката до откат) налягането, което се пренасочва е доста голямо (счита се, явно, че вие сте приложили огромен натиск върху педала-величината е нерегулируема) и в резултат общото спирачно усилие се орязва почти на 50%. като на финала имате запазване на маневреност на автомобила, но удължен спирачен път... (причината за едно мое и 2 на musura произшествия...

така че, на мене ми писна!
за майтап, и за проба един ден ми се наложи да разглобя теоритически отписан АБС Ate Mk20 ITT блок на Г3 АFT , ’97. и веднага се влюбих в тоя АБС...

отремонтирах го (най често срещания проблем с тия АБС е грешката Hydraulic pump-signal outside specification за което аутодата съветва да се смени контролера, а всъщност се оказа далеч по малко драматично...

резултата е:
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 010608.JPG
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 010607.JPG
проблеми:
поради това, че тевеса e 3 канален се наложи прекарването на допълнителна тръба до задния мост, на колата има само една.
ITT е 4 канален, така че кантара на задните спирачки отпада, като ненужен (всяко колело се следи индивидуално) и оттам се налага шунтирането му. вариант е с маркучи за заден мост (те са с 2 женски), но на мене не ми допадна да имам повече от 6 спирачни маркуча в колата (2 предни, 2 задни за апаратите и 2 на моста)-все пак, дори и спирачни, са маркучи и се раздуват малко или много, като ми губят от усилието. така че си сътворих тръбички за шунта с тръбогиб, конусна дъска и женски накрайници, изрязани от стари маркучи и разпробити за тръбичка. конуса ляга плътно в лещата на мъжката тръбичка и резбовата връзка го притяга съвсем яко. става много добре. и не се раздува...

налага се префасониране на съществуващите на колата търбички. не отговарят по форма и дължина... малко рискован процес, защото няма място да се завре тръбогиб и трябва да се оперира внимателно с ръце. тръбичките са много корави и лесно се прекършват! там трябва много внимателно да се пипа! и да не се подхожда без подходящ инструмент за направа на лещи (20vTurbo

също така, входовете на ITT са с различни по големина щуцери. така че се налага смяна на 2 стандартни щуцера с 2 по големи.
напасването на стойката също е известна мъка. апропо тя е от ауди А3 или Г4, седи долу, в основата на рога. приблизително там, където и аз съм я сложил. не можах да й измисля по добро място... просто няма такова... окълцва се малко и става.
сервото и помпата са от ауди А3 или Г4, като опашката на сервото се реже по размер. навива се резба М10х1 и се използва накрайника на АБС тевес ,който се развива, за разлика от на стандартното серво, за подсъединяване към, педала. Помпата на съединителя влиза малко с клизма и на кестерме, но влиза!

електро връзките са само 4 и са елементарни. пасват се кабелите по цвят. буксата закъм ел. таблото на Г3 и другите ФВ преди ’98 е универсална и конекциите към нея също.
датчиците на тевеса се четат безпроблемно от ITT. смяната на буксите е без усложнения, спойките не пречат.
огромен плюс е че един преден датчик за тевеса е 120лв. докато за ITT e…35.

за съжаление нямах техническа възможност да снимам, (а пък хич не се и сетих...) така че се надявам да съм компенсирал с обяснения.
ефекта е, че без подмяна на стоковото оборудване на автомобила, като дискове и апарати, се постигна чуствително подобряване на спирането! особено при рязко намаляване на скорост на ръба на блокиране-там е най осезаемо!
иначе при активиране на АБС функция не се усеща намаляване на спирачно усилие и се отблокира само порблемното колело, а не всички заедно.