Климатроник - проблем или не?- За коша!!!
-
slavipleven
- Мнения: 250
- Регистриран на: Сря 20 фев 2008 17:34
- Автомобил: Golf 3 GTI 16v
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: Плевен
Климатроник - проблем или не?- За коша!!!
Здравейте колеги,случаят е следният:Голф 3 GTI 16v с оригинален климатроник(без копче ECON), постоянно работят и двете перки и на топло и на студено!На студено е нормално да рабоят, но на топлo нормално ли е според вас?Ако някой има идея да пише!Благодаря предварително! 
Последна промяна от slavipleven на Пет 23 окт 2009 11:59, променено общо 1 път.
- vaikata_milen
- Мнения: 263
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: Климатроник - проблем или не?
не колега не е норманло просто някое реле е зтворило веригата и работят постоянно,немери релето 
-
slavipleven
- Мнения: 250
- Регистриран на: Сря 20 фев 2008 17:34
- Автомобил: Golf 3 GTI 16v
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: Плевен
Re: Климатроник - проблем или не?
Колега къде се намират тези релета?Някакви други мнения по въпроса:!:
- vaikata_milen
- Мнения: 263
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: Климатроник - проблем или не?
значи колега релето е или при бушоните в купето или някаде при разширителният съд там , ги тарси ако можеш снимаи коша на колата да видя точно какъв е климатикът
- fill
- Мнения: 1574
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник - проблем или не?
На оригинален климатик релето се намира под разширителното казанче в него влизат две букси. Провери и при тебе да не е там. Проблем е работата на двете перки постоянно: колата не може да загрее и се вдига разхода .....
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Климатроник - проблем или не?
А според мен, климатикът е слаган допълнително и просто така са му вързали перките - Нормално за повечето Италианки 
- fill
- Мнения: 1574
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник - проблем или не?
MuTa4eTo написа:А според мен, климатикът е слаган допълнително и просто така са му вързали перките - Нормално за повечето Италианки
Не съм виждал италианка с работещи постоянни перки.
Моя климатроник е слаган допълнително и е от Италия. Не ми работят перките постоянно
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Климатроник - проблем или не?
Не съм казал, че на всички е така
п.п явно не ме разбра, имах предвид включени постоянно перки при включен климатик
п.п явно не ме разбра, имах предвид включени постоянно перки при включен климатик
-
slavipleven
- Мнения: 250
- Регистриран на: Сря 20 фев 2008 17:34
- Автомобил: Golf 3 GTI 16v
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: Плевен
Re: Климатроник - проблем или не?
Климата е оригинална със сигурност!Имам бушон точно под разширителното казанче,като махна бушона компресора и перките спират да работят!Там ли е проблема и въпросното реле или на друго място?Мерси предварително на всички!!! 
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Климатроник - проблем или не?
Пробвай с друго реле 
- fill
- Мнения: 1574
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник - проблем или не?
В това реле ти е проблема. Търси го по номер. Ходи до някоя морга и пробвай с друго реле.
-
slavipleven
- Мнения: 250
- Регистриран на: Сря 20 фев 2008 17:34
- Автомобил: Golf 3 GTI 16v
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: Плевен
Re: Климатроник - проблем или не?
Това въпросното реле има две гнезда за бушони, но при мен има само един бушон в лявото гнездо, а дясното е празно!Така ли трябва да бъде или цялото това нещо е за смяна?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник - проблем или не?
Когато работи климатроника или по-точно компресора му перктие трябва да работят!
Колата ти може да е студена и да е на примерно 20 или 30 градуса температура ама това е температура на антифриза....на фреона при работещ компресор е около 100-120 граудса.Съответно когато колата загрее перките отново трябва да си работят както са си работели.
Логиката е такава :
-при работещ компресор на климатроника (почти винаги при пуснат климатроник) перките работят на 1-ва степен.
-ако се наложи повече охлаждане на двигателя заради температура на антифриза може да тръгнат на 2-ра степен.
-ако налягането на фреона стане над 15 или 17 бара тръгват отново на 2-ра степен и остават да рабоятят така докато не спадне налягането под 12-14 бара.
При насажданите италиански климатици се прави по друг начин - перката се ползва само на една степен и тя се включва само при работещ компресор и по-високо налягане (над 12-13 бара)...което е и повода повечето коли с насаждани италиански климатици или климатроници да имат проблеми с нялаганията на фреона и с охлаждането на двигателя.
Когато изгасиш климатроника трябва да спрат и перките ако двигателя не е загрял до работна температура.
Колата ти може да е студена и да е на примерно 20 или 30 градуса температура ама това е температура на антифриза....на фреона при работещ компресор е около 100-120 граудса.Съответно когато колата загрее перките отново трябва да си работят както са си работели.
Логиката е такава :
-при работещ компресор на климатроника (почти винаги при пуснат климатроник) перките работят на 1-ва степен.
-ако се наложи повече охлаждане на двигателя заради температура на антифриза може да тръгнат на 2-ра степен.
-ако налягането на фреона стане над 15 или 17 бара тръгват отново на 2-ра степен и остават да рабоятят така докато не спадне налягането под 12-14 бара.
При насажданите италиански климатици се прави по друг начин - перката се ползва само на една степен и тя се включва само при работещ компресор и по-високо налягане (над 12-13 бара)...което е и повода повечето коли с насаждани италиански климатици или климатроници да имат проблеми с нялаганията на фреона и с охлаждането на двигателя.
Когато изгасиш климатроника трябва да спрат и перките ако двигателя не е загрял до работна температура.
-
slavipleven
- Мнения: 250
- Регистриран на: Сря 20 фев 2008 17:34
- Автомобил: Golf 3 GTI 16v
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: Плевен
Re: Климатроник - проблем или не?
Е добре колега да считам ли, че при мен това е нормално?Като го изключа климатроника спират и перките да се въртят, когато си загрее колата се включват на изключен климатик!Не знам вече какво да мисля!!!Нека и други колеги да пишат!Благодаря!!!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник - проблем или не?
slavipleven написа:Е добре колега да считам ли, че при мен това е нормално?Като го изключа климатроника спират и перките да се въртят, когато си загрее колата се включват на изключен климатик!Не знам вече какво да мисля!!!Нека и други колеги да пишат!Благодаря!!!
Ами...аз с това си изкарвам хляба...според теб дали нямам идея кога работят перките и кога не.
Ако работи компресора на колата "коеот не винаги съвпада с климатика на колата" тогава перките работят и те.Предназначението им е да охлаждат фреона.
Компресора при климатик спира да работи само ако :
-температурата навън е под +3 градуса.
-температурата на изпарителя (вътрешния климатичен радиатор) е под 3 градуса (предпазва отделяния конденз от замръзване понеже това води до спиране на въздушния поток през радиатора...което ебава наляганията и става мазало).
При всички други случаи компресора на климатика работи и перките трябва да работят.
При климатроника е същото с малката ралзика,че там компресора се управлява по-умно и се вклчва когато има нужда от него (според това колко е хладно навън,накъде трябва да е въздушния поток,какво е нагласено като вътрешна температура,дали е в режим на Auto или не и т.н.)
Това всичко се отнася за оригинален климатик или климатроник.Ако не е оригинален тогава може всичко да е както го решат - въпрос на фантазия
Най лесно е да видиш когато перките се въртят дали шайбата на компресора е зацепена или не...ако е зацепена и перките се въртят - всичко е наред.
Може шайбата да се отцепи за момент а шайбата да продължи да си се върти понеже ако налягането в системата е над 17 бара датчика си я пуска директно и не му пука дали е пуснат компресора или климатика дори...трябва му само контакт.
Най-лесно е да закачиш колата на манометри или машина и да гледаш - при какви налягания кое как ти работи,дали всичко е наред,при какви температури се пали и гаси компресора,какво се случва въобще с климатика...и става ясно дали имаш проблем или не.При повечето колеги е както и при мен - подобна диагностика е безплатна.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта