малко предистория
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=156018&start=30
tn_motorsport каза:
"Изполват се в сериини коли
http://wbo2.com/lsu/
Тоя тип сонди имат специален контролер който ги управлява.Колите които ги използват си имат такъв в ECU-то.
Тунерите използват цели китове, които обикновено включват и уред които показва колко е сместа. Контролера си има аналогов изход за електоника или уред + цифров за връзка с PC да логва.
Уредите им обикновено изглеждат така http://www.glowshiftdirect.com/images/p ... -Gauge.jpg "
колега tn_motorsport и по отношение на управлението имам идеи, просто не съм ги споделил.
1.без подгряване, някой от колегите спомена, че през първите 10-на минути ЕКУ-то не се влияе от показанията на ламбда сондата, а си работи по някакви зададени настройки. итака в рамките на тези 10 минути сондата от своя стана достига оптимална работна температура.
2.Широчинно Импулсна Модулация без обратна връзка, тъйкато сондата не разполага с температурен датчик.
тази ШИМ може да се реализира с добре поснатия таймер 555. ако пък е необходимо подряването да бъде за определено време може да се сложат два.
пак казвам трябва да се пробва.
широколентова сонда
- mmt-kj
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
широколентова сонда
Последна промяна от brabus на Пет 09 окт 2009 13:05, променено общо 1 път.
Причина: Заглавията се пишат с малки букви!
Причина: Заглавията се пишат с малки букви!
- nayden_n
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: широколентова сонда
Не е необходимо да се слагат ШИМ-ове и какво и да било по сондите.То и няма къде де
.
Сондите които са без подгряване се монтират на колектора в непосредствена близост до изпускателните портове ,където температурата на изгорелите газове е най-висока.Затова не се налага да имат такава .При колектори от типа на 4-2-1 и др. се монтира сонда с подграване заради отдалеченоста и от портовете и ниската температура на газовете.Подгряването и работи постоянно докато работи двигателя ,а при някои модели и докато колата е на контакт !
При wideband сондите работата на контролера не се свежда само до отопление ,а на доста по сложна фукция.Поради тая причина за предпочитане е да се вземе такъв ,готов тестван ,калиброван и т.н. Неправилни показания на такава сонда може да доведе до повреда в двигателя.
една страничка с разни контролери
http://www.14point7.com/Widebands/Widebands.htm

Сондите които са без подгряване се монтират на колектора в непосредствена близост до изпускателните портове ,където температурата на изгорелите газове е най-висока.Затова не се налага да имат такава .При колектори от типа на 4-2-1 и др. се монтира сонда с подграване заради отдалеченоста и от портовете и ниската температура на газовете.Подгряването и работи постоянно докато работи двигателя ,а при някои модели и докато колата е на контакт !
При wideband сондите работата на контролера не се свежда само до отопление ,а на доста по сложна фукция.Поради тая причина за предпочитане е да се вземе такъв ,готов тестван ,калиброван и т.н. Неправилни показания на такава сонда може да доведе до повреда в двигателя.
една страничка с разни контролери
http://www.14point7.com/Widebands/Widebands.htm
- mmt-kj
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: широколентова сонда
а има ли широколентови сонди без нагревател?
- nayden_n
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: широколентова сонда
неа има ли широколентови сонди без нагревател?
това е устройството

а тука е описано подробно как работят двата вида
http://wbo2.com/lsu/lsuworks.htm
- mmt-kj
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: широколентова сонда
както се вижда от горната схема HEATER PWM си е точно нагревател управляван с ШИМ.
може би колегата не ме е разбрал, нямам намерение да правя сонда и вътре да вкарвам таймер.
идеята беше да се използува готова сонда бош и да се направи контролера (гагата).
DSP (Digital Signal Processor) - управление и визуализация в цифров вид.
всеки един пикльо на микрочип от 16 -та серия и нагоре има наколко канално АЦП и може да управлява 4етири разредна 7-сегментна индикация.
благодаря за предоставената информация и най-вече за 14point7.
ПП имам един въпрос: би ли дал 30$ за ADis при положение, че само показва съотнопението въздух/гориво, без да подгрява сондата?
може би колегата не ме е разбрал, нямам намерение да правя сонда и вътре да вкарвам таймер.
идеята беше да се използува готова сонда бош и да се направи контролера (гагата).
DSP (Digital Signal Processor) - управление и визуализация в цифров вид.
всеки един пикльо на микрочип от 16 -та серия и нагоре има наколко канално АЦП и може да управлява 4етири разредна 7-сегментна индикация.
благодаря за предоставената информация и най-вече за 14point7.
ПП имам един въпрос: би ли дал 30$ за ADis при положение, че само показва съотнопението въздух/гориво, без да подгрява сондата?
- nayden_n
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: широколентова сонда

На въпроса дали бих си купил такова нещо ,отговора е НЕ . По скоро бих дал още толкова и да взема точния за марката контролер.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: широколентова сонда
Мога да направя отчитането и не само, че мога ами и съм го правил. Обаче управлението (подгряването) на сондата няма да мога. Иначе взимаш един осцилоскоп и си патрон 
Какво толкова сложно има
изхода му е от 0 до 5 волта линеен сигнал
взимаш сигнала .. минава през нещо мислещо (някое пикче) правиш сметката 2* волтажа + 10 .. казваш му да вземе първия .. втория.. третия.. четвъртия символ и да ти ги плясне на дисплейчето
воаля
другия вариант е да си купиш и да не си трошиш главата

Какво толкова сложно има
изхода му е от 0 до 5 волта линеен сигнал
взимаш сигнала .. минава през нещо мислещо (някое пикче) правиш сметката 2* волтажа + 10 .. казваш му да вземе първия .. втория.. третия.. четвъртия символ и да ти ги плясне на дисплейчето
воаля
другия вариант е да си купиш и да не си трошиш главата

- mmt-kj
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: широколентова сонда
ще пиша по-късно, не си мислете, че не следя темата.
Vizor, ако този ти харесва, , пиши го наличен.
HUNG CHANG 3502 -> 2x20MHz.
мисля, че точно с подгряването немаш грижи. по горе или в предишната тема писах за ШИМ. как мислиш, че работят болшинството поялници. които са без ампула като Велера?
Vizor, ако този ти харесва, , пиши го наличен.
HUNG CHANG 3502 -> 2x20MHz.
мисля, че точно с подгряването немаш грижи. по горе или в предишната тема писах за ШИМ. как мислиш, че работят болшинството поялници. които са без ампула като Велера?
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: широколентова сонда
Само да Ви питам...при положение, че Иновейт ЛЦ1 е 200$ барбар със сондата..колко по-ефтино и надеждно ще е Вашето творение господа?!?!
http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 29c8de34a6
РАСО
п.п. Тв'а за топлата вода го знаете..нали
http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 29c8de34a6
РАСО
п.п. Тв'а за топлата вода го знаете..нали

- mmt-kj
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: широколентова сонда
това за топлата вода всеки го знае, но и всеки е разбрал, че ако сам не си помогне, няма кой да му помогне
за по евтино със сигурност 50-70$ сонда + 10-15лв чаркове. не винаги по-евтоното е по-лошо.
тук въпроса наистина опира до надежността, идеята е да се направи нещо читаво.
в предната тема питах колегите за една сонда ;
Bosch LSU Wideband O2 Sensor ( UEGO ) with Bosch Connector for OEM replacement & other wideband systems - Bosch [ 0 258 007 057 ] , VW [ 021-906-262-B ], Bosch USA [ 17014 ]
но никой така и не се произнесе относно качествата и надежността и?
отново питам - става ли тази сонда?
ако някой се е занимавал с тези неща нека сподели мнението си или да предлoжи друга марка или модел.
за по евтино със сигурност 50-70$ сонда + 10-15лв чаркове. не винаги по-евтоното е по-лошо.
тук въпроса наистина опира до надежността, идеята е да се направи нещо читаво.
в предната тема питах колегите за една сонда ;
Bosch LSU Wideband O2 Sensor ( UEGO ) with Bosch Connector for OEM replacement & other wideband systems - Bosch [ 0 258 007 057 ] , VW [ 021-906-262-B ], Bosch USA [ 17014 ]
но никой така и не се произнесе относно качествата и надежността и?
отново питам - става ли тази сонда?
ако някой се е занимавал с тези неща нека сподели мнението си или да предлoжи друга марка или модел.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kolevw и 122 госта