Здравейте.Останових,че имам проблем с климатроника,който се изразява в това,че като при температура примерно 13 градуса навън си пускам климатроника на 25-26 и духа хладък въздух и дори когато колата загрее(което става г/д бързо).Когато го дам на High започва да духа топло и то слабо дори и да го пусна на по-висока степен.Когато пък времето е топло си охлажда перфектно,даже когато го ползвах за първи път(колата я купих лятото) се изненадах колко добре работи.Мислех си,че може да се дължи на това че в колата е по-топло и за да достигне зададената темепратура не му трябва да духа много топло,но пък в на двама приятели колите е съвсем различно(отново с климатроник).Имате ли идея дали това е нормално и при по-ниски темепратури ще се оправи или имам проблем с нещо?Ако е да какъв е той?Благодаря предварително
пп.Колата е 1.9 TDI 2000г.



Климатроник проблем Голф 4
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Климатроник проблем Голф 4
провери радиатора на парното ! Може да е затлачен с прах и боклук ако е карано без филтър( него сменял ли си го) ? но това е малко вероятно , може по някаква причина да не стига достатъчно "топла вода" до радиатора
Re: Климатроник проблем Голф 4
Филтъра е сменен преди около 1000км...едва ли проблема е от него.Как мога да проверя дали стига "топла вода" до радиатора...?
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Климатроник проблем Голф 4
предполагам че при загрял двигател (работещ) и включен климатроник (нагласен да затопля) пипни маркучите които влизат от двигателя към купето (радиатора) трябва да са си горещи . Това е най-простото което се сещам нека и други да кажат ! 

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Климатроник проблем Голф 4
иначе може и да има и проблем в самия климатроник в управлението там на клапи приток към радиатора .......там незнам хубаво в сервиз да се види 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник проблем Голф 4
Ям го съшия с 2-3 коли вече...проблемите са различни :
-при Поло 2000-та се оказа счупена водна помпа - колата уж загрява нормално,не прегрява,перките си се пускат...всичко по часовник..парно няма.Оказа се,че помпата няма дебит - пластмасова е и се е разпаднала вътре изцяло...измъвах я няколко часа от системата понеже беше нвсякъде из тръбичките.Радиаторчето също го сменихме понеже имаше парчета и вътре.Сега вътре е парник.
-При Пасат В5 - радиаторче - запушило се е с времето понеже е карана с лош антифриз и е ръждясвала.След смянта,която свършва утре ще видим резултата...се дуро външно грее на убиване.
-При друг Пасат В5 - същия проблем.
Обшото е,че при всичките входния и изходния маркуч бяха горещи...а през радиаторчето няма циркулация и остава студено като мъртвец.
При климатроника има друга вероятност -клапи (те се управляват електрически със степ мотори) - гледа се с VAG-Com или самодиагностика дали дава грешка.Ако не дава грешка се гледа дали се мести механично клапата (свързано е с разглобяване на таблото поне оттук-оттам).Ако се мести механично тогава се сваля цялото парно (целия кожух вътре) и се гледа за механични дефекти по клапата (на Поло 2000-та се оказаха като на старите Пасат и Голф - ламарина с дупки и лепен дунапрен).Съответно ако и на Голф-а са така...може и да е от тях.Ако не е от клапи остава да е радиаторчето....което няма да ме учуди понеже около 98-99-та започват да се скапват на поразия.
Не е лошо да се види в сервиз все пак.Ако си от София заповявай да я видим.Ако не си и никой не иска да ти обърне внимание пиши и ще ти кажа как да си пуснеш самодиагностика,как да се ориентираш поне къде ти е проблема за да може да търсиш някой,който му се занимава да го оправи.
Принципно ако колата се кара без филтър се затлачва клиатичния радиатор...той е преди отоплителния и се задръства първи...тогава намалява дебита на въздуха,който вкарва вентилатора понеже се позапушва радиатора и съответно струята става по-слаба..което обаче при работещо радиаторче и клапа я прави още по-топла
Успех!
-при Поло 2000-та се оказа счупена водна помпа - колата уж загрява нормално,не прегрява,перките си се пускат...всичко по часовник..парно няма.Оказа се,че помпата няма дебит - пластмасова е и се е разпаднала вътре изцяло...измъвах я няколко часа от системата понеже беше нвсякъде из тръбичките.Радиаторчето също го сменихме понеже имаше парчета и вътре.Сега вътре е парник.
-При Пасат В5 - радиаторче - запушило се е с времето понеже е карана с лош антифриз и е ръждясвала.След смянта,която свършва утре ще видим резултата...се дуро външно грее на убиване.
-При друг Пасат В5 - същия проблем.
Обшото е,че при всичките входния и изходния маркуч бяха горещи...а през радиаторчето няма циркулация и остава студено като мъртвец.
При климатроника има друга вероятност -клапи (те се управляват електрически със степ мотори) - гледа се с VAG-Com или самодиагностика дали дава грешка.Ако не дава грешка се гледа дали се мести механично клапата (свързано е с разглобяване на таблото поне оттук-оттам).Ако се мести механично тогава се сваля цялото парно (целия кожух вътре) и се гледа за механични дефекти по клапата (на Поло 2000-та се оказаха като на старите Пасат и Голф - ламарина с дупки и лепен дунапрен).Съответно ако и на Голф-а са така...може и да е от тях.Ако не е от клапи остава да е радиаторчето....което няма да ме учуди понеже около 98-99-та започват да се скапват на поразия.
Не е лошо да се види в сервиз все пак.Ако си от София заповявай да я видим.Ако не си и никой не иска да ти обърне внимание пиши и ще ти кажа как да си пуснеш самодиагностика,как да се ориентираш поне къде ти е проблема за да може да търсиш някой,който му се занимава да го оправи.
Принципно ако колата се кара без филтър се затлачва клиатичния радиатор...той е преди отоплителния и се задръства първи...тогава намалява дебита на въздуха,който вкарва вентилатора понеже се позапушва радиатора и съответно струята става по-слаба..което обаче при работещо радиаторче и клапа я прави още по-топла

Успех!
Re: Климатроник проблем Голф 4
Мерси,приятел.Чудя се дали проблема може да е в термостата.За колко време е нормално да загрява ТДИ-то до 90 градуса при по-ниски температури?
Аз съм от Пловдив.Можеш ли да ми препоръчаш някой майстор/сервиз тук?
Аз съм от Пловдив.Можеш ли да ми препоръчаш някой майстор/сервиз тук?
- iorgaki1
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 10:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: greece
Re: Климатроник проблем Голф 4
zfa159 написа:Ям го съшия с 2-3 коли вече...проблемите са различни :
-при Поло 2000-та се оказа счупена водна помпа - колата уж загрява нормално,не прегрява,перките си се пускат...всичко по часовник..парно няма.Оказа се,че помпата няма дебит - пластмасова е и се е разпаднала вътре изцяло...измъвах я няколко часа от системата понеже беше нвсякъде из тръбичките.Радиаторчето също го сменихме понеже имаше парчета и вътре.Сега вътре е парник.
-При Пасат В5 - радиаторче - запушило се е с времето понеже е карана с лош антифриз и е ръждясвала.След смянта,която свършва утре ще видим резултата...се дуро външно грее на убиване.
-При друг Пасат В5 - същия проблем.
Обшото е,че при всичките входния и изходния маркуч бяха горещи...а през радиаторчето няма циркулация и остава студено като мъртвец.
При климатроника има друга вероятност -клапи (те се управляват електрически със степ мотори) - гледа се с VAG-Com или самодиагностика дали дава грешка.Ако не дава грешка се гледа дали се мести механично клапата (свързано е с разглобяване на таблото поне оттук-оттам).Ако се мести механично тогава се сваля цялото парно (целия кожух вътре) и се гледа за механични дефекти по клапата (на Поло 2000-та се оказаха като на старите Пасат и Голф - ламарина с дупки и лепен дунапрен).Съответно ако и на Голф-а са така...може и да е от тях.Ако не е от клапи остава да е радиаторчето....което няма да ме учуди понеже около 98-99-та започват да се скапват на поразия.
Не е лошо да се види в сервиз все пак.Ако си от София заповявай да я видим.Ако не си и никой не иска да ти обърне внимание пиши и ще ти кажа как да си пуснеш самодиагностика,как да се ориентираш поне къде ти е проблема за да може да търсиш някой,който му се занимава да го оправи.
Принципно ако колата се кара без филтър се затлачва клиатичния радиатор...той е преди отоплителния и се задръства първи...тогава намалява дебита на въздуха,който вкарва вентилатора понеже се позапушва радиатора и съответно струята става по-слаба..което обаче при работещо радиаторче и клапа я прави още по-топла
Успех!
Здрасти имам рпоблем пускам лкиматроника на топло и пак духа студено и нещо друго изобщо не ми варти малката перка бутам я с рака и се въри на криво дали това не е проблема



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник проблем Голф 4
Малката перка т.е. тази отпред при радиаторите ли?
Ако за нея говориш - тя няма нищо общо с топлото - само за студеното има отношение и тя работи,когато работи компресора за фреона т.е. когато искаш от климатроника да охлажда.Ще имаш яд с нея като се позатопли времето и дойдат жегите понеже без едната от двете перки фреона не се охлажда достатъчно,работи на много високо налягане и или избива от някъде,или троши компресора (масов проблем за Джета и Бора) или охлаждането работи ужасно неефективно и товари зверски двигателя.Така че напролет си я оправи.
Ако за нея говориш - тя няма нищо общо с топлото - само за студеното има отношение и тя работи,когато работи компресора за фреона т.е. когато искаш от климатроника да охлажда.Ще имаш яд с нея като се позатопли времето и дойдат жегите понеже без едната от двете перки фреона не се охлажда достатъчно,работи на много високо налягане и или избива от някъде,или троши компресора (масов проблем за Джета и Бора) или охлаждането работи ужасно неефективно и товари зверски двигателя.Така че напролет си я оправи.
- iorgaki1
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 10:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: greece
Re: Климатроник проблем Голф 4
zfa159 написа:Малката перка т.е. тази отпред при радиаторите ли?
Ако за нея говориш - тя няма нищо общо с топлото - само за студеното има отношение и тя работи,когато работи компресора за фреона т.е. когато искаш от климатроника да охлажда.Ще имаш яд с нея като се позатопли времето и дойдат жегите понеже без едната от двете перки фреона не се охлажда достатъчно,работи на много високо налягане и или избива от някъде,или троши компресора (масов проблем за Джета и Бора) или охлаждането работи ужасно неефективно и товари зверски двигателя.Така че напролет си я оправи.
ок: за перката ами за парното зад двигателя пипнах двете черни траби като е загряла колата и са топли значи остава клапите под таблото. Аз живеа в Гърця и тук ми искат 500 евро само да ми свалят таблото ще чакам като се прибера в Бг. там ще я правя. Колко струва горе доло едно сваляне на табло в Българя ? Аз сам от Плевен и там ще я правя .
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: T I S H O и 49 госта