"след 2001 година има двигател 101 к.с. (той е реално този 115 к.с., но е софтуерно намален - не пиша празни приказки, имам източник и мога да го цитирам на този, който желае). След 2002 или 2003 беше, не помня, има двигател 131 к.с. (това е грубо казано "помпа-дюза" варианта на двигателя от 110 к.с.). "- gr-kanev
Пуснах темата в техническия форум на Passat, мо май тука е мястото.
Някой може ли да ми каже дали това наистина е така. Питам ви защото имам Пасат В5.5 AVB 101к.с и се замислям да сложа чип от Brezel, но не съм сигурен дали е удачно при положение че минавам около 50-60 000 на година.Ако 101 к.с е като 115 к.с. само е ограничен софтуерно би трябвало да няма проблем ако го повдигна малко от към конете.



Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
Колега от ФАК темата:
viewtopic.php?f=24&t=40690
На базата на 1.9 TDI (79.5mm/95.5 mm) са разработени няколко типа двигатели, като цветовото означение не е свързано с тяхната мощност, а по скоро разграничава разпределителна помпа, помпа дюза, турбокомпресор с wastegate или променлива геометрия и броя клапани на цилиндър.
Основно са 8 типа двигатели.
1.SDI разпределителна помпа без турбо, 2 клапана на цилиндър, степен на сгъстяване 19.5, 50 кW/4200 min-1, 133 Nm/2200 min-1
2. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с wastegate, степен на сгъстяване 19.5, 66 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
3. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.5, 81 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
4. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 74 kW/4000 min-1, 240 Nm/1800 min-1
5. ТDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 85 kW/4000 min-1, 285 Nm/1900 min-1
6. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 96 kW/4000 min-1, 310 Nm/1900 min-1
7. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.5, 110 kW/4000 min-1, 320 Nm/1900 min-1
8. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 118 kW/3750 min-1, 330 Nm/1900 min-1 – монтиран е само на Seat Ibiza Cupra.
Това са основните двигатели. Освен тях има разновидности с малки разлики във въртяшият момент и комструктивното монтиране в различните модели на VW, Audi, Skoda и Seat.
Обърнете вниманияе на различните степени на компресия при двигатели, които на пръв поглед са еднакви. Т.е. „чипосването” неможе от 74 kW да направи чисти 110 без последствия. Между двигателите с разпределителна помпа и помпа дюза има разлики в конструкцията на биелите, буталните болтове и буталата, както и в зъбните колела на ангренажния ремък.
Двигателите от 66 до 85 kW от 2004 година са заменени с TDI, 1.9 77 кW, 280 Nm турбо с променлива геометрия и помпа дюза с пиезо клапани. По-мощните 96-118 kW са заменени от новите TDI 2.0.
За любителиете на шарениите горе съм посочил и значенията на броя червени букви в TDI. Новите 2.0 TDI са без червено, както и 5, 6, 8 10 и 12 цилиндровите TDI.
Дано това да е внесло малко яснота и да спрат градските митове и легенди.
И на края TDI е съкращение от Turbocharged Dirесt Injection, само това и нищо друго.
viewtopic.php?f=24&t=40690
На базата на 1.9 TDI (79.5mm/95.5 mm) са разработени няколко типа двигатели, като цветовото означение не е свързано с тяхната мощност, а по скоро разграничава разпределителна помпа, помпа дюза, турбокомпресор с wastegate или променлива геометрия и броя клапани на цилиндър.
Основно са 8 типа двигатели.
1.SDI разпределителна помпа без турбо, 2 клапана на цилиндър, степен на сгъстяване 19.5, 50 кW/4200 min-1, 133 Nm/2200 min-1
2. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с wastegate, степен на сгъстяване 19.5, 66 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
3. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.5, 81 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
4. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 74 kW/4000 min-1, 240 Nm/1800 min-1
5. ТDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 85 kW/4000 min-1, 285 Nm/1900 min-1
6. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 96 kW/4000 min-1, 310 Nm/1900 min-1
7. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.5, 110 kW/4000 min-1, 320 Nm/1900 min-1
8. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 118 kW/3750 min-1, 330 Nm/1900 min-1 – монтиран е само на Seat Ibiza Cupra.
Това са основните двигатели. Освен тях има разновидности с малки разлики във въртяшият момент и комструктивното монтиране в различните модели на VW, Audi, Skoda и Seat.
Обърнете вниманияе на различните степени на компресия при двигатели, които на пръв поглед са еднакви. Т.е. „чипосването” неможе от 74 kW да направи чисти 110 без последствия. Между двигателите с разпределителна помпа и помпа дюза има разлики в конструкцията на биелите, буталните болтове и буталата, както и в зъбните колела на ангренажния ремък.
Двигателите от 66 до 85 kW от 2004 година са заменени с TDI, 1.9 77 кW, 280 Nm турбо с променлива геометрия и помпа дюза с пиезо клапани. По-мощните 96-118 kW са заменени от новите TDI 2.0.
За любителиете на шарениите горе съм посочил и значенията на броя червени букви в TDI. Новите 2.0 TDI са без червено, както и 5, 6, 8 10 и 12 цилиндровите TDI.
Дано това да е внесло малко яснота и да спрат градските митове и легенди.
И на края TDI е съкращение от Turbocharged Dirесt Injection, само това и нищо друго.
Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
То мотора е еднакъв, различават се в турбини съединители, дюзи, софтуер, съединител....... сигурно има и още 
Колега аз за 11месеца минах към 45000км, половината от които с чип и проблеми нямам.

Колега аз за 11месеца минах към 45000км, половината от които с чип и проблеми нямам.
- niko_77
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat AWX
Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
Само където в по-предния пост са объркани броя на клапаните на цилиндрите! На 1.9 ТДИ има само по 2 на цилиндър!
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
Аз бях с такъв двигател - AVB - на моя Пасат, сложих му чип от brezel, минах 35 хил км за година и малко и нямах никакви свързани с това проблеми. А както са ти писали колегите по-горе, разлика между двигателите има.
Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
Колеги благодаря за отговорите. Наистина получих полезна информация.
Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
niko_77 написа:Само където в по-предния пост са объркани броя на клапаните на цилиндрите! На 1.9 ТДИ има само по 2 на цилиндър!

Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
Колеги, аз карах 1,9 ТДИ 110к.с. на пасат В5 около 3 години. Последната година преди да го продам го тунинговах с пауърбокс, а не с чип тунинг. Взех го от Германия, от един руснак, който се занимава с това и ги произвежда. Монтажа му беше елеметарен, т.к. се монтира на ел.магистралата между комют. и помпата, като се разединява една букса и на нея се монтира устройството. Ефекта беше страхотен. Увеличи около 25 к.с. и свали разхода с около 0,5л. Не се пипа компютъра и не се сменя нито чип, нито програма. Пауърбокса променя данните от някои датчици и по този начин променя режима на помпата.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Passat 101к.с същия като 115 к.с- вярно лие
passat6 написа:Колеги, аз карах 1,9 ТДИ 110к.с. на пасат В5 около 3 години. Последната година преди да го продам го тунинговах с пауърбокс, а не с чип тунинг. Взех го от Германия, от един руснак, който се занимава с това и ги произвежда. Монтажа му беше елеметарен, т.к. се монтира на ел.магистралата между комют. и помпата, като се разединява една букса и на нея се монтира устройството. Ефекта беше страхотен. Увеличи около 25 к.с. и свали разхода с около 0,5л. Не се пипа компютъра и не се сменя нито чип, нито програма. Пауърбокса променя данните от някои датчици и по този начин променя режима на помпата.
... и прецаква мотора след определено време ... тея поуър боксове са само един резистор
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта