Принудителен празен ход на Газ
Принудителен празен ход на Газ
Здравейте, колеги, знам че има много писано по тая тема и да не кажа голяма дума, ама доста прочетох
. Някои неща обаче за мен останаха неизяснени и затова си позволявам да започна отново подобна тема. Доколкото разбрах при обикновените газови уредби, каквато е и моята (Пасат 1,8 МИ ABS мотор, с ел. Lovato) практически истински ППХ няма и мога да кажя, че това се усеща и по поведението на автомобила (като спускам наклон на скорост колата си заминава и това е, налага се използване на спирачка). Исках да разбера има ли колеги, които използват някакви допълнителни "джаджи", каквито и да са те за постигане на ППХ на газ и какъв е ефекта според тях. На мен вече ми се въртят някои идеи в главата относно електронната част, но не съм толкова наясно с пневматичната част. Ще се радвам ако се получи някаква дискусия по темата, защото според мен тоя ППХ си има неуспорими предимства, особено като се замисля, че зима иде
. Ще се радвам да разбера в крайна сметка заслужава ли си да имаме ППХ на газ или не, в смисъл предимства и недостатъци. Благодаря предварително.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Принудителен празен ход на Газ
Когато спускаме на скорост, на газ постъпва минимално количество газ - колкото на празен ход. Не трябва да има много голяма разлика със спускането на бензин. Имаше тема в която някои колеги споделиха идеи за ППХ на газ. Газта трябва да се спре максимално близо до плочката, за да се избегне момента в който при подаване на газ колата остава без гориво.
Re: Принудителен празен ход на Газ
Да разбирам ли , че трябва да се добави някакъв електромагнитен вентил например и ако да къде трябва да се сложи - след кранчетата ли? Аз съм с едно кранче (нямам тройник). Фактически се получава че спираме изходящата газ от изпарителя - това редно ли е? Извинявам се ако питам глупости
. А какво би станало ако клапанът за газта е захранен (включен), а изпарителя изключен, това проблем ли е за изпарителя например или за безопасността???
А колкото до това дали има разлика ако спускам на бензин - поне при мен има голяма разлика. Както някой бе писал из др теми все едно колата няма грам компресия и си ускорява мъжката надолу.
А колкото до това дали има разлика ако спускам на бензин - поне при мен има голяма разлика. Както някой бе писал из др теми все едно колата няма грам компресия и си ускорява мъжката надолу.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Принудителен празен ход на Газ
du6ev написа:а при ГИ има ли ППХ?
Има
a4tech написа:Да разбирам ли , че трябва да се добави някакъв електромагнитен вентил например и ако да къде трябва да се сложи - след кранчетата ли? Аз съм с едно кранче (нямам тройник). Фактически се получава че спираме изходящата газ от изпарителя - това редно ли е? Извинявам се ако питам глупости. А какво би станало ако клапанът за газта е захранен (включен), а изпарителя изключен, това проблем ли е за изпарителя например или за безопасността???
А колкото до това дали има разлика ако спускам на бензин - поне при мен има голяма разлика. Както някой бе писал из др теми все едно колата няма грам компресия и си ускорява мъжката надолу.
Аз също не съм много на ясно какво ще се случи ако се спре изходящата газ. Според мен би трябвало да няма проблем защото като няма вакум изпарителя трябва да не пуска газ.
Може да се спре едновременно и входящата и изходящата едновременно. Идеята е в маркучите от изпарителя до плочката. Ако се спре входящата газ, при подаване на газ докато се напълнят маркучите има недостиг на гориво и се получава нещо като прекъсване.
- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Принудителен празен ход на Газ
Здравей колега, значи моя Пасат е като твоя 1,8Моно, но е RP моторче или подобен на твоя ABS. Проблеми относно празния ход на газ съм имал и то много, също съм с електрически изпарител като теб но с разликата че е турски. Сега в момента съм с Ламбда контрол и ТАП на газовата и нямам проблеми с принудителния празен ход и т.н.
Относно ППХ бих казъл че Ламбда контола си го определя сам, защото има пряка връзка с ТПС(датчик за положението на дроселовата клапа), и когато се върне газта стъпковото моторче което е на Ламбда контрола затваря притока на газ. Естественно не затваря на пълно понеже колата ще угасне, и обратно като се натовари мотора стъпковото моторче отваря до такава степен че да бъде нормална горивната смес. Следенето на горивната смес става с ламбда сондата на автомобила, която също е свързана към Ламбда контрола.
ТАП или (тайминг адванс процесор) служи да направи предварение на запалването когато се кара на газ, понеже газта се пали по-рано от бензина и тогава е най-ефективна.
Мисля че не е нужно да се слага допълнителна електроника която да спира газта когато автомобила е в ППХ. Това което съм си сложил като добавка към обикновенната газова уредба, е един голям плюс като динамика на двигателя и като разход на гориво. Мога да кажа че нямам разлика в вървенето на колата на бензин и на газ, дори мисля че на газ е по-добре.
Дано съм ти бил полезен с нещо, и много безаварйни километри

Относно ППХ бих казъл че Ламбда контола си го определя сам, защото има пряка връзка с ТПС(датчик за положението на дроселовата клапа), и когато се върне газта стъпковото моторче което е на Ламбда контрола затваря притока на газ. Естественно не затваря на пълно понеже колата ще угасне, и обратно като се натовари мотора стъпковото моторче отваря до такава степен че да бъде нормална горивната смес. Следенето на горивната смес става с ламбда сондата на автомобила, която също е свързана към Ламбда контрола.
ТАП или (тайминг адванс процесор) служи да направи предварение на запалването когато се кара на газ, понеже газта се пали по-рано от бензина и тогава е най-ефективна.
Мисля че не е нужно да се слага допълнителна електроника която да спира газта когато автомобила е в ППХ. Това което съм си сложил като добавка към обикновенната газова уредба, е един голям плюс като динамика на двигателя и като разход на гориво. Мога да кажа че нямам разлика в вървенето на колата на бензин и на газ, дори мисля че на газ е по-добре.
Дано съм ти бил полезен с нещо, и много безаварйни километри

-
theultimate
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Принудителен празен ход на Газ
А на карбураторите как стои положението? Те нямат ли си в самия карбуратор нещо, което при затворен дросел и някакви обороти на двигателя спира горивото, независимо какво е то? В смисъл не съм забелязал разлика в поведението на колата (PN двигател с карб 2ее) при задържане на бензин и на газ - все си задържа стабилно и педала мърда чат пат.
- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Принудителен празен ход на Газ
Офффффф, това е доста неприемливо, ако от това ще пестиш, то по-добре я гаси на цяло. Е всеки сам си знае, и дава идеи. При газовия инжекцион как е, да не би да спираме газта на цяло?????? Да ама не, има си газ в газовата рейка, толкова колкото е необходимо при празен ход.
Когато си на бензин спира ли бензина на цяло, спира ама само за момент.
- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Принудителен празен ход на Газ
да използвам темата... на колега добре за тоя ТАП по схемата не виждам за бензиновия клапан или просто си остава ключето старото нали за газ бензин и се добавя ТАП и някой колега да знае къде в пловдив може да се намери
- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Принудителен празен ход на Газ
_NqKoI_ написа:да използвам темата... на колега добре за тоя ТАП по схемата не виждам за бензиновия клапан или просто си остава ключето старото нали за газ бензин и се добавя ТАП и някой колега да знае къде в пловдив може да се намери
Колега ТАП се слага на запалването или по-точно на датчика на Хол, или комутатора на запалването, единствената връзка кояно свързва ТАП с старата система е плюс на газовия клапан. ТАП променя ъгала на запалването от настройките които са зададени, 5......15 градуса предварение на запалването на газ, спрямо бензина. Ключето и всичко останало си е едно и също, прекъсва се сигнала от делкото който отива към комутатора с входа и изхода на ТАП, взема се плюс от газовия клапан и съответно плюс и минус от делкото.
В общи линии е така......

- _NqKoI_
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Принудителен празен ход на Газ
nikolay_kolev написа:_NqKoI_ написа:да използвам темата... на колега добре за тоя ТАП по схемата не виждам за бензиновия клапан или просто си остава ключето старото нали за газ бензин и се добавя ТАП и някой колега да знае къде в пловдив може да се намери
Колега ТАП се слага на запалването или по-точно на датчика на Хол, или комутатора на запалването, единствената връзка кояно свързва ТАП с старата система е плюс на газовия клапан. ТАП променя ъгала на запалването от настройките които са зададени, 5......15 градуса предварение на запалването на газ, спрямо бензина. Ключето и всичко останало си е едно и също, прекъсва се сигнала от делкото който отива към комутатора с входа и изхода на ТАП, взема се плюс от газовия клапан и съответно плюс и минус от делкото.
В общи линии е така......![]()
![]()
А колко градуса горе доло трябва да е за голф 2 1.6 пн мотор

- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Принудителен празен ход на Газ
Ако не се лъжа беше около 6 гр.


- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудителен празен ход на Газ
nikolay_kolev написа:
Офффффф, това е доста неприемливо, ако от това ще пестиш, то по-добре я гаси на цяло. Е всеки сам си знае, и дава идеи. При газовия инжекцион как е, да не би да спираме газта на цяло?????? Да ама не, има си газ в газовата рейка, толкова колкото е необходимо при празен ход.
Когато си на бензин спира ли бензина на цяло, спира ама само за момент.
За твоя информация когато спускаш наклон на скорост без газ не се подава никакво гориво на двигателя, бензиновия инжекцион спира дюзите, а газовия взима сигнал от бензиновия и щом бензиновия не дава импулси и газовия не дава. Смисъл има и то голям.
- nikolay_kolev
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 11:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен Passat GL ,1.8 Mi, 90 к.с, RP-мотор,седан,бордкомпютър
Re: Принудителен празен ход на Газ
Ugeorge написа:nikolay_kolev написа:
Офффффф, това е доста неприемливо, ако от това ще пестиш, то по-добре я гаси на цяло. Е всеки сам си знае, и дава идеи. При газовия инжекцион как е, да не би да спираме газта на цяло?????? Да ама не, има си газ в газовата рейка, толкова колкото е необходимо при празен ход.
Когато си на бензин спира ли бензина на цяло, спира ама само за момент.
За твоя информация когато спускаш наклон на скорост без газ не се подава никакво гориво на двигателя, бензиновия инжекцион спира дюзите, а газовия взима сигнал от бензиновия и щом бензиновия не дава импулси и газовия не дава. Смисъл има и то голям.
Благодаря за инфото !!!

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта


