Здравейте колеги, карам Пасат Б4, дв-л АЕК, 1.6/101к.с. Преди година смених рейката и тогава ми казаха, че скоро и помпата ще даде фира. Напоследък помпата все по-силно вие, а и волана е доста тежък. Сравних с друг такъв Пасат, волана е по-лек (макар и не много), но пък помпата почти не се чува.
Въпросът е да я сменям ли с втора употреба или да отивам на ремонт? Във форума продават помпа от същия пасат за 150лв., а за Голф3, същия двигател за 40лв. Доста голяма разлика, но не съм сигурен дали помпата е една и съща. Някой знае ли дали помпата на хидравликата е еднаква на Пасат Б4 и Голф 3ка?
Какво ще ме посъветвате?
Благодаря.
Помпа на хидравлика Б4<->Голф взаимозаменяемост
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помпа на хидравлика Б4<->Голф взаимозаменяемост
Ако позволи колегата и аз да попитам за цена на нова хидравлична помпа (за същия пасат). В exist.ru, ги гледах на цени между 200 и 350 лв. Тук в България дали може да се намерят за тази цена?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помпа на хидравлика Б4<->Голф взаимозаменяемост
Абсолютно еднакви номера дават в ЕТОС-а, което значи, че са си еднакви.
НО!
Са 4 различни модела, в зависимост от това от къде и по какъв начин е завит щуцера за захранването на помпата- маркуча, дето идва от казанчето
Абеееее... Фолксвагенска му работа!
Конзолите, дето държат генератора на Б3 са 8 модела!!!
Защо просто не отвориш твоята помпа и да й смениш лагерчето
Възможно най-доброто като тип, с гумено-метални сепаратори на SKF ми излезе (по спомен) 18 или 22 лева.
Само имай предвид, че фланеца на помпата е подсигурен против превъртане по оста си с лепило
НО!
Са 4 различни модела, в зависимост от това от къде и по какъв начин е завит щуцера за захранването на помпата- маркуча, дето идва от казанчето

Абеееее... Фолксвагенска му работа!

Конзолите, дето държат генератора на Б3 са 8 модела!!!


Защо просто не отвориш твоята помпа и да й смениш лагерчето

Възможно най-доброто като тип, с гумено-метални сепаратори на SKF ми излезе (по спомен) 18 или 22 лева.
Само имай предвид, че фланеца на помпата е подсигурен против превъртане по оста си с лепило

-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помпа на хидравлика Б4<->Голф взаимозаменяемост
radotom написа:Абсолютно еднакви номера дават в ЕТОС-а, което значи, че са си еднакви.
НО!
Са 4 различни модела, в зависимост от това от къде и по какъв начин е завит щуцера за захранването на помпата- маркуча, дето идва от казанчето
Абеееее... Фолксвагенска му работа!![]()
Конзолите, дето държат генератора на Б3 са 8 модела!!!![]()
![]()
Защо просто не отвориш твоята помпа и да й смениш лагерчето
Възможно най-доброто като тип, с гумено-метални сепаратори на SKF ми излезе (по спомен) 18 или 22 лева.
Само имай предвид, че фланеца на помпата е подсигурен против превъртане по оста си с лепило
radotom за да се смени само лагера трябва ли да се разглобява цялата помпа или лагера може да се извади по-лесно. А бе гледах картинките в руския сайт и ми се видя сложна работа.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Помпа на хидравлика Б4<->Голф взаимозаменяемост
При всички случаи- помпата се сваля.
Развива се шайбата с трите болтчета и след това трябва да се извади фланеца, на която се държи тази шайба.
Със скобичка за лагери се прави, малка, но задължително с 3 челюсти (такава е формата на фланеца- триъгълна)
След това... хммм... взех да забравям вече... имаше зегер-шайба. След като се свали излиза цялата ос, заедно с лагера. Не се налага да се разглабя отзад, където е самата помпена част
Навсякъде се говори, че трябва да се смени семеринга, иначе помпата протича.
При хидравлични помпи се ползва по-специален, силно натоварен семеринг, какъвто, обаче аз не намерих. Монттирах си помпата със стария и нямаше грижи
Лагера - бях писал в 2 или 3 теми за помпи кой номер е.
Ако се сетя- довечера ще потърся, че свърши работното време и ме чакат.
Развива се шайбата с трите болтчета и след това трябва да се извади фланеца, на която се държи тази шайба.
Със скобичка за лагери се прави, малка, но задължително с 3 челюсти (такава е формата на фланеца- триъгълна)
След това... хммм... взех да забравям вече... имаше зегер-шайба. След като се свали излиза цялата ос, заедно с лагера. Не се налага да се разглабя отзад, където е самата помпена част

Навсякъде се говори, че трябва да се смени семеринга, иначе помпата протича.
При хидравлични помпи се ползва по-специален, силно натоварен семеринг, какъвто, обаче аз не намерих. Монттирах си помпата със стария и нямаше грижи

Лагера - бях писал в 2 или 3 теми за помпи кой номер е.
Ако се сетя- довечера ще потърся, че свърши работното време и ме чакат.

-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Помпа на хидравлика Б4<->Голф взаимозаменяемост
Благодаря колега! Първо ще се опитам да сменя лагера, защото има луфт. Ако не стане, руснаците препоръчват направо нова помпа.
Re: Помпа на хидравлика Б4<->Голф взаимозаменяемост
radotom благодаря за информацията. Все пак не мога да разбера, след като щуцера на маркуча от казанчето е завит в помпата, не е ли възможно да си сваля моя от старата помпа и да го навия в новата? Така всяка помпа от такъв мотор би ми свършила работа. Какво мислиш?
Лагера го сменях, като купих колата преди 5 години. Може да се е скапал, ще проверя. Аз все си мислех, че нещо вътре в помпата се е износило и има големи вътрешни утечки. От там тежкия волан и силния шум.
Лагера го сменях, като купих колата преди 5 години. Може да се е скапал, ще проверя. Аз все си мислех, че нещо вътре в помпата се е износило и има големи вътрешни утечки. От там тежкия волан и силния шум.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта