Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Нед 11 окт 2009 17:12


valsanik написа:Гарнитурата си е същата която беше с мотора.Доставчика на частите ми ми каза ,че тази с металната ламаринка е някаде към 50-60лв.Но никой не сменял такава,а друга ако сложа има опасност да наруша мазането.Та той ме посъветва да остане същата,само да сложа силикон.Сложих силикон "Виктор Рейнц".Филтъра е за 1.6д.От големите.


Участник познал точните килограми :)
Сложил си правилната гарнитура, а тя е обикновенната гарнитура за бус, която се маже със силикон.Не се слага автомобилна гарнитура защото картера на буса е с плоско чело и няма маслоотражателни "ръбчета".Правилен избор и за филтъра, колкото повече малко съдържа системата, толкова по-добре за двигателя.Задължително си провери и датчика на радиатора за включване на вентилатора за охлаждане.Често дефектират и става едно изваждане.... :)




Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 12 окт 2009 0:25


Датчика ще го проверя задължително.А за всеки случай ще го прекарам през ключе докато го докарам до София.
Моля ти се да снимаш казанчето за охладителната течност,и по точно стойката и закрепването.Защото при мен са едни бози.....
Можеш да сложиш снимките тука.Тенкс предварително.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 12 окт 2009 16:30


Малко раздвижване на темата.И така гарнитурата ми я донесоха ама се оказа,че не всички дупки съвпадат.Та се наложи все пак аз да отида до магазина и то със старата гарнитура.
P9210049.JPG
Новата гарнитура ,точно за този модел двигател.
P9210050.JPG
Вече е готов за трансплантация :D .
P9210051.JPG
От начало беше много трудно, по простата причина че се бяха събрали един отбор(пияници)юнаци,които май само пречеха от колкото да помагат.Накрая ги разгоних и с това съоръжение успях да го вкарам на място.
P9220052.JPG
P9220053.JPG
Вече са наредени и гумените съединения.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 12 окт 2009 16:51


След нареждането на съединенията пристъпих към наливането на течностите на двигателя.Започнах с маслото-немско Арал-15W40.Нарочно исках такова масло,щото да видя дали го тече,гори или изплюва от някъде.След като го покарам 500-1000 км ще го сменя с 10W40.Естествено ще се смени и масления филтър.Тръгвайки да наливам маслото установих че пръчката за маслото не е на мястото си както би трябвало да бъде.Направих справка със стария блок и установих ,че на този дупката за щеката се намира отдругата страна т.е.от долу на мотора.
P9230054.JPG
тук би трябвало да е дупката за щеката.
P9230055.JPG
,а тук трябва да излиза щеката и да е потопена в маслото.
P9230056.JPG
Това е отвора където беше оригиналната щека.
P9230058.JPG
След крадко умуване,пристъпих към действие.
P9230059.JPG
А това е едно приспособление за да не се разпространяват стружките от дупченето :D

Последна промяна от valsanik на Пон 10 май 2010 12:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 12 окт 2009 17:08


P9230060.JPG
Щеката ве че е на място и стана като оригинал :D
P9230061.JPG
Тук се вижда как излиза от дупката ,и на какво разтояние е от маслената помпа.Вижда се също,че нивото на маслото в нормални граници е доста над смукатела на помпата.
P9240064.JPG
На старата дупка и направих една тапа от 14мм болт намазан със силикон.
P9240065.JPG
За всеки случай сложих една планка да държи тапата.
P9240066.JPG
Вече е в завършен вид,даже и ремъците поставих.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Пон 12 окт 2009 21:48


Защо си мислиш че при мен не са свободни съчинения, GTI ми е трети двигател, и всичко се мести всеки път.По добре намери някой оригинален дизел, за разположението на казанчето и разширителя.Направи клипче как върви с този мотор :)


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Чет 15 окт 2009 8:14


Разлика в мястото на казанчетата има само в боксерите.Така че твоето трябва да е на същото място.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Съб 17 окт 2009 10:52


valsanik написа:Разлика в мястото на казанчетата има само в боксерите.Така че твоето трябва да е на същото място.


В оригинал буса ми беше боксер :)


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 19 окт 2009 13:26


Ето още снимки от въстановяването на буса:
P9240067.JPG
P9240068.JPG

А тука вече е монтирана и генерацията
P9240069.JPG

Остава паленето....


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Пон 19 окт 2009 13:44


И така приятели,машината запали,заработи добре,но както са казали старите хора "стара кола,много ядове".Оказа се,че тръбичката за долния цилиндър(помпа)е изгнила и като натиснах няколко пъти съединителя,се проби.То не бяха :censored: :motz: и :banghead: и накрая в София за нова тръбичка,която ми струваше 5лв.
PA030070.JPG

Реших да взема и оригиналното казанче за охладителната течност,щото това с което купих буса е пълна порнография.
PA100072.JPG
PA170084.JPG
PA170085.JPG

Мисля,че това си е от тука и това му е мястото
PA170086.JPG

Простотиите продължават.Тръбите за охладителната течност,които са от ДВГто до радиатора се оказаха на решето.При наливането на водата( добре че беше вода)потекоха като Ниагарския водопад.На първите две-три дупки сложих скоби с гума,но излизаха све нови и нови дупки и накрая се отказах да ги запушвам.Ще се търсят здрави тръби.Иван(PACH) ме посъветва да търся пластмасови,за което му благодаря за сетен път.Така че търся такива тръби.

Последна промяна от valsanik на Съб 21 авг 2010 20:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот Ivaile » Пон 19 окт 2009 21:26


А дали няма да станат пластмасовите, които се използват за парното и за топлата вода в новите апартаменти? Те дават възможност за монтаж навсякъде!


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот PACH » Пон 19 окт 2009 22:31


Ivaile написа:А дали няма да станат пластмасовите, които се използват за парното и за топлата вода в новите апартаменти? Те дават възможност за монтаж навсякъде!


Стават от тези дето са тънка ламарина а отгоре са покриви с някакво ПВЦ. Ако се намерят оригинални пластмасови си заслужава защото: са дебелостенни, имат си подсилващи вътрешни пръстени където се стягат маркучите със скоби към тях и не на последно място са отляти с формата на шасито отдоло.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Вто 20 окт 2009 16:07


Намерих. :banana Намерих оригинални пластмасови тръби :applause: .И то НЕ на цената която ми бяха обявили първоначално.Случайно видях един разкостен бус в квартала,и човека вика 50лв.Съответно аз веднага хоп и вече имам оригинали.Предстои монтирането им.Подробности по късно.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот Ivaile » Сря 21 окт 2009 19:44


:да:


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: vw transporter 1.6td-1.9d

Мнениеот valsanik » Нед 25 окт 2009 22:05


Новите тръби паснаха идеално.Първоначално го напълних с вода и след обезвъздушаването,в което се включи и съпругата :applause:,го тествах няколко километра.Върви перфектно,имам клипче което ще кача по късно.На края му взех антифриз и го заредих с него,така че чака да го докарам до София.Което сигурно ще стане другата седмица.Вечерта поляхме подобаващо първото движение с новия мотор.То не бе ракия ,то не бе мръвка,гилзи до небето скачаха и радостта бе голяма.
С това слагам край на първи епизод.Следва продължение. :D

Последна промяна от valsanik на Пон 10 май 2010 12:09, променено общо 1 път.



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта