morfei1 написа:Ми сменят се с такива от 130к.с
Не не си прав.
Сменят се с такива каквито са оригиналните.
Н75 е клапана който управлява турбината. С времето остарява и почва да не управлява турбото както требва. Турбинат апчова д аправи пикови налягания който ЕКУто не ги усеща и когато това много се влоши турбото се чупи. Дали Н75 е за смяна е трудно да се диагностицира но щом ше се прави тунинг кола ако искаш да си си насигурно че турбото няма да прави мизерии е добре да го смениш. Все пак тия АФНи са на по 12 години.
Дебитомера ако не е вред колата не върви как требва. Много хора го чистят закрепва се за малко и после пак се влошава. Дебитомера грешки не записва когато се прецака. Трябва с живи данни от колата да се гледа и да се прецени дали е за смяна. Аз лично на всеки 140 000 км сменям дебитомер (даже и на по малко) щото лек аполека почва да прави мизерии. Дебитомер и Н75 се сменят с НОВИ и то оригинални за да няма главоболия.
Тия неща се отнасят не само за тунинг тди а при съвсем нормално ТДИ ако искате всичко да е добре и да си върви колата как требва.
40-50 % от турбините при ТДИ се трошат заради Н75. Повечето срвизи незнаят как да го засечат дали е вред или не. Затова като се сложи нова турбина тя пак заминава бързо. Другото което е опасно е зацапването на геометрията но и за него има писано.
Също так акогато се слага турбо втора упортеба е божа работа дали предишния собственик го е гледал как требва. Тоест въпреки всичко да ти е вред ако сложиш изтормозена турбина пак може да замине.
Маслото също трябва да е хубаво