термостат
- radkov97
- Мнения: 105
- Регистриран на: Вто 30 окт 2007 22:02
- Автомобил: Голф
- Двигател: AGU-1999
- Местоположение: София
Re: термостат
детчика на тройника го сменях миналата година-нещеше да пали.може да е мен те някакво.
- radkov97
- Мнения: 105
- Регистриран на: Вто 30 окт 2007 22:02
- Автомобил: Голф
- Двигател: AGU-1999
- Местоположение: София
Re: термостат
има и друго-вчера си направих експеримент-извадих тънкото маркуче,което идва от троиника към казанчето и какво да видя нема никой!не тече нищо!тиня яко,отпуших го протече,но проблема си остана 

- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: термостат
IceHeart написа:Колеги, как така няма значение дали си в града или извън града, термостата трябва да държи 90 градуса? Не мислите ли че, извън градско неможе да държи 90 градуса защото се охлажда от струята въздух която поглъща? При мен извън градско държи 70 градуса, точно толко показва на уреда колко показва вярно незнам. Градско държи 88 87 градуса.
Колега,а да си чувал,че като спадне температурата на охладителната течност от струята въздух термостата затваря?И тогава температурата на двигателя пак остава около 90 градуса.Ще спадне 5-8 градуса,които ти няма да разбереш.защото стрелката няма да ги отчете.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: термостат
radkov97 написа:има и друго-вчера си направих експеримент-извадих тънкото маркуче,което идва от троиника към казанчето и какво да видя нема никой!не тече нищо!тиня яко,отпуших го протече,но проблема си остана
Хм,май в зоната на датчика,в самия пластмасов фланец също е кално?.С малка загуба на антифриз може да махнеш скобата и да видиш какво се "крие" под датчика.Като си го сменял,вярвам да си взел "правилния"-с Жълт пръстен.Щом перката включва..предполагам изправен датчик на радиатора,това са към 90 и кусур градуса,пък таблото сочи 70...А нещо вода да ти се губи..?(ей тъй питам,за сега не казвам защо)
- noks81
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 15 яну 2009 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол Golf3 1.4 ABD
Re: термостат
Тия термостати са страшна работа.Стария беше на 80 градуса в града държеше 70 извън града малко преди 70,новия е на 87 градуса в града държи 80 извън града малко преди 80,колко трябва да сменям за да стои на 87,не знам.Добре е да си купиш оригинален ама не всеки има възможност.Дали датчика показва правилно и това не знам но за сега 80 градуса ме устройват.Имам да правя клапите на парното и накрайник,преди да е станало студено,ще се задоволя и с тия 80 градуса,може би термостата отваря по-рано,но кво да се прави,нали не загрява.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: термостат
IceHeart написа:Колеги, как така няма значение дали си в града или извън града, термостата трябва да държи 90 градуса? Не мислите ли че, извън градско неможе да държи 90 градуса защото се охлажда от струята въздух която поглъща? При мен извън градско държи 70 градуса, точно толко показва на уреда колко показва вярно незнам. Градско държи 88 87 градуса.
Това е истината за дизелите , това са мотори с високо КПД и съответно "слабо" парно


При положение че караш извънградско и температурата не се качва над 70-80* , слез и пипни долния маркуч към радиатора - ако е студен сменяй колкото си искаш термостати

На колегите дето са им сменени термостатите с най-германските и най-верните да пробват в хладно време на извънградско , на "парно до дупка" и външен въздух да видим как мотора ще "дигне" 90* - никак , освен ако не караш на 3-та със 150км/ч .
rosen79 написа:......
Колега,а да си чувал,че като спадне температурата на охладителната течност от струята въздух термостата затваря?....
Аз лично съм чувал нещо подобно

- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: термостат
Сменяй, едно от най-вредните неща за една кола е да я караш не в нормалната температура. До колкото знам 89 е най-добрат атемпература за мотор, 87 би трябвало пак д ае в граничите, но 70 е абсурд. Всички гумени съединения и пр ти отиват така. Отивай веднага да ти сложат какъвто трябва, този сигурно е менте. Аа като сменях моя се върна пак в нормалното положение - 89 за около 5 минути. Сега зимата забелязвам, че загрява за около 6-7.
Re: термостат
И аз съм с 1.4 ABD и забелязвам , че и моята кола градско и извънградско си ги поддържа около има-няма ( по-скоро май ги няма ) 70 градуса , и така си я карам , не съм и засичал разхода , но иначе ми се струва , че колата добре си работи и парното ми няма грешка 

- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: термостат
Е, тя си работи добре, докъто не влезе в сервиза
. Много рхора съм забелязал, че вземат не на сериозно ниската работна температура. Голяма грешка! Друг вариант е ако ти се еразвалил датчиъкт. НА предишната ми кола - форд стана това и отиде в най-червеното. Тогава още нямах опит и се уплаших да не е прегряла. Иди да ти я видят, това не е шега.

- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: термостат
milmar написа:IceHeart написа:Колеги, как така няма значение дали си в града или извън града, термостата трябва да държи 90 градуса? Не мислите ли че, извън градско неможе да държи 90 градуса защото се охлажда от струята въздух която поглъща? При мен извън градско държи 70 градуса, точно толко показва на уреда колко показва вярно незнам. Градско държи 88 87 градуса.
Това е истината за дизелите , това са мотори с високо КПД и съответно "слабо" парно. То тази работа зависи и от стила на каране - сега ако карате винаги на 4000 оборота минимум - вярвам температурата да е 90* и повече
.
При положение че караш извънградско и температурата не се качва над 70-80* , слез и пипни долния маркуч към радиатора - ако е студен сменяй колкото си искаш термостати.
На колегите дето са им сменени термостатите с най-германските и най-верните да пробват в хладно време на извънградско , на "парно до дупка" и външен въздух да видим как мотора ще "дигне" 90* - никак , освен ако не караш на 3-та със 150км/ч .rosen79 написа:......
Колега,а да си чувал,че като спадне температурата на охладителната течност от струята въздух термостата затваря?....
Аз лично съм чувал нещо подобно, тогава долния маркуч към радиатора е напълно студен , особено в близост до радиатора , радиатора също е студен защото нищо не "върви" през него . Обаче ти чувал ли си че дизела произвежда много по-малко топлина от бензиновия двигател . Просто като засилиш парното и температурата пада , струята въздух (извънградско каране) обтича двигателя и го охлажда допълнително ( тук не става въпрос за радиатора , а директно двигателя ) .
Аз карам дизел,и температурата като карам извън градско не ми пада,дори когато съм на парно.Това е при условие,че карам на скорост,а не по инерция.Но въпроса не е при мен как е,колегата не кара дизел,а бензинова кола!!!Там нещата не са като при ТДИ двигателите.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: термостат
radkov97 написа:извинявам се на колегата,че ползвам темата,но мисля,че имам подобен проблем.до като съм на скорост стрелката ми показва 80гр.,спирам на светофара и пада на 70гр.ако може някои да помогне ще съм му благодарен!
Прилича ми на помпа,но не съм сигурен.
Тц... Прилича на генератор + калпав акумулатор! При високи обороти -> по-високо напрежение ->променят се показанията на прибора. Ако и леко ти помръкват и фаровете на празен ход - това е! - от личен опит.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: термостат
колеги,а ако варират градусите между 90 и 97 нормално ли е и на какво може да се дължи?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: термостат
rosen79 написа:...колегата не кара дизел,а бензинова кола!!!...
Грешката е моя , съжалявам , не съм дочел явно

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: термостат
Незнам, Колеги Градско си държи термостата температурата около 88,89 градуса обаче когато изляза извън града държи 70 градуса, ако карам по бавно се качва температурата на 83,4 градуса. По бавно около 60 км/ч иначе когато карам с 90, си държи 70 градуса, питах много познати които карат голф бензин и на тях им държи 70 градуса. Явно ще трябва да се допитам до сервиз.
- noks81
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 15 яну 2009 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол Golf3 1.4 ABD
Re: термостат
Значи когато карам извън града и колата си държи(15км) примерно 75 градуса,спирам и проверявам дали е отворил втория кръг(ако не се лъжа ако е отворил,долният мъркуч към радятора трябва да е загрял) но уви не е какво общо има термостата той отваря на 87(ако е читав).На мен долния мъркуч загрява към 82 градуса,но извън града въобще не ги достига освен ако не карам до дупка 10ина километра.И така въпроса е защо колата не ги достига тия градуси че да отвори термостата,и до достигане на тия градуси какво контролира температурата?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], tyhrh и 67 госта